اطلاعات جدیدی از مشخصات فنی گلکسی‌نوت 4 فاش شد

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی سامسونگ اولین پرچمدار خود در سال 2014 را در روزهای ابتدایی اسفندماه سال گذشته روانه‌‌ی بازار کرد و همچنان تا عرضه‌ی دومین پرچمدار کره‌ای‌ها در سال 2014 فاصله‌‌ی زیادی داریم؛ اما افشای اطلاعاتی از نسل جدید گلکسی‌نوت 4 نشان از قدرت سخت‌افزاری نسل جدید گلکسی‌نوت سامسونگ دارد.
تبلیغات

همچون نسل پیشین گلکسی‌نوت4، نسل جدید نیز در دو نسخه‌ی روانه‌‌ی بازار خواهد شد. کشورهای حوزه‌ی آمریکای شمالی، کره‌ی‌جنوبی،چین و ژاپن پذیرای نسخه‌ی مجهز به تراشه‌‌ی اسنپ‌دراگون 805 خواهند بود در حالی که محصول تولید شده برای سایر کشورها همانند کشورهای اروپایی در بردارنده‌ی تراشه‌ی اختصاصی سامسونگ، یعنی اگسینوس است که به چیپ LTE ساخت اینتل مجهر شده است. براساس اخبار منتشر شده، سامسونگ درصدد آغاز تولید تراشه‌های خود مبتنی بر لیتوگرافی 20 نانومتری از ماه آتی میلادی یا به بیان‌بهتر از اواخر تیرماه است که در این‌صورت باید در نسخه‌‌ی مجهز به تراشه‌ی خود سامسونگ، شاهد استفاده از اگسینوس 5433 باشیم. این تراشه‌ با نام HelsinkiPro شناخته می‌شود.

براساس شنیده‌ها این فبلت از یک صفحه‌ی نمایش با رزولوشن 2,560 در 1,440 از نوع AMOLED بهره خواهد برد؛ اما هنوز اشاره‌ای به سایز این صفحه‌ی نمایش نشده است. انتظار می‌رود گلکسی‌نوت 4 از یک صفحه‌ی نمایش 5.7 تا 6 اینچی بهره ببرد.

از مشخصات فنی دیگر این فبلت می‌توان به برخورداری از دوربین 16 مگاپیکسلی به‌همراه لرزش‌گیر اپتیکال، اشاره کرد که ساخت سونی است. دوربین جلویی نیز که برای مکالمات ویدئویی مورد استفاده قرار خواهد گرفت، از یک سنسور ۲ مگاپیکسلی بهره خواهد برد که در گلکسی S5 نیز شاهد استفاده از آن هستیم. یکی از موارد جالب توجه در مورد این تلفن‌هوشمند، اضافه شدن سنسور فرابنفش در این تلفن‌هوشمند است. با استفاده از این سنسور می‌توان روشنایی تصویر را با دقت بالایی بصورت خودکار تنظیم کرد. همچنین با استفاده از این سنسور و اتصال گجت‌های پوشیدنی، نوت ۴ قادر به پردازش الگوی خواب کاربر نیز می‌شود. در صورتی که پوست روشنی دارید، می‌توانید با استفاده از این سنسور و سنجش اشعه‌های مضر خورشید در روزهای گرم تابستانی، از آفتاب سوختگی در امان باشید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات