گلکسی‌ نوت 4 مجهز به قابلیت‌های جدید نرم‌افزاری خواهد بود

یک‌شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
محصول آتی پر سروصدای سامسونگ، گلکسی‌نوت ۴ است که پیش‌تر به بررسی مشخصات فنی احتمالی آن پرداختیم. این تلفن‌هوشمند احتمالا در تاریخ 12 شهریور ماه سال جاری و پیش از آغار نمایشگاه IFA 2014 معرفی خواهد شد. شایعات حاکی از آنند که این کمپانی در حال آزمایش ویژگی‌های جدید اندروید 4.4.3 در گلکسی S5 است تا از آن‌ها در نسل اتی گلکسی‌ نوت ۴ استفاده کند.
تبلیغات

از میان تمامی ویژگی‌های اشاره شده می‌توان به Swipe to Launch Motion launcher ،Aqua Capture ،Multi Network for Booster و Smart fingerprint اشاره کرد. به‌نظر می‌رسد ویژگی Aqua Capture شبیه به قابلیتی خواهد بود که در گلکسی S4 اکیتو شاهد استفاده از آن بودیم و امکان تصویربرداری در زیر آب را برای کاربران امکان‌پذیر می‌ساخت، یکی از ویژگی‌های دیگری که پشت Aqua Capture نهفته، نوید بخش ضدآب بودن این تلفن‌‌هوشمند است. Multi Network for Booster نیز احتمالا همچون ویژگی موجود در گلکسی S5 خواهد بود که در آن می‌توانید با استفاده از شبکه‌های ارتباطی دیتا و وای‌فای به صورت ترکیبی فایل‌های حجیم را دانلود کرده و در نتیجه سرعت بارگذاری اطلاعات را افزایش دهید.

Swipe to Launch Motion Launcher را می‌توان مشابه قابلیت Motion Launch در اچ‌تی‌سی وان ام ۸ خواند که با استفاده از آن می‌توان با بکارگیری الگوهای خاص در زمان خاموش بودن صفحه‌ی نمایش تلفن‌هوشمند، قفل گوشی را باز کرد، اپلیکیشن دوربین را اجرا کرد و بسیاری از کارهای دیگر را با ترسیم الگوی ژست خاصی به انجام رساند. لازم به‌ ذکر است که پیش‌تر در زومیت خواندید که سامسونگ پتنتی با این مضمون را به ثبت رسانده است.

همانطور که از نام Smart Fingerprint ‌نیز پیدا است، این ویژگی برای استفاده از سنسور اثر انگشت تعبیه شده که قابلیت‌های فراوانی چون بازکردن قفل گوشی تا انجام پرداخت‌های آنلاین در PayPal اشاره کرد.

براساس اطلاعات منتشر شده گلکسی نوت ۴ نیز همچون نسل پیشین از یک صفحه‌ی نمایش 5.7 اینچی همراه خواهد شد با این تفاوت که رزولوشن 2,560 در 1,440 پیکسل در این نمونه وجه تمایز آن با نسخه‌ی پیشین است. همچنین شنیده‌هایی مبنی بر استفاده از صفحه‌ی نمایش Youm نیز شنیده شده است که باید تا زمان معرفی آن به انتظار بنشینیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات