قاب منتسب به آیفون 6 فاش شد: این بدنه‌ها ابعاد 4.7 و 5.5 اینچی تلفن‌های بعدی اپل را تایید می‌کنند

یک‌شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
تصویر دو قاب که ادعا می‌شود متعلق به دو آیفون جدید هستند فاش شد. این دو کیس که در تصویر شاهد آن‌ها هستید متعلق به نسخه‌ی 4.7 اینچی و 5.5 اینچی آیفون جدید هستند. برای مشخص شدن ابعاد، این دو در کنار یک دستگاه آیفون 5S و گلکسی اس 5 قرار گرفته‌اند که ایده‌ی خوبی در خصوص اندازه‌ی آیفون‌های بعدی در مقایسه با برخی پرچمداران دیگر بدست می‌دهد.
تبلیغات

 اگر این کاورها نمایانگر اندازه‌ی دقیق آیفون‌های جدید باشند، آیفون 4.7 اینچی تا حدودی کشیده‌تر و البته قدری نیز کوتاه‌تر از گلکسی اس 5 سامسونگ است. به نظر می‌رسد آیفون 5.5 اینچی با مقیاس دقیقی نسبت به آیفون 4.7 اینچی بزرگ‌تر شده است که کمی غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

بر اساس این تصویر، آیفون 5.5 اینچی چیزی نخواهد بود جز نسخه‌ای کش آمده از آیفون 4.7 اینچی. اینکه اپل دقیقا یک دستگاه را با دو اندازه‌ی متفاوت ارائه کند، اگرچه دور از ذهن نیست ولی اینکه هیچ نکته‌ی اضافی برای یک دستگاه 5.5 اینچی در نظر گرفته نشود انتخابی عجیب خواهد بود، چراکه چنین دستگاهی یک انحراف شدید از ابعاد و ساختار آیفون سنتی محسوب می‌گردد. همچنین دلیلی وجود ندارد که حفره‌ی مربوط به دوربین دستگاه 5.5 اینچی بزرگ‌تر از نسخه‌ی 4.7 اینچی باشد چرا که مسلما دوربین دستگاه بزرگ‌تر نخواهد شد.

با وجود شایعات ضد و نقیض در خصوص تاریخ معرفی و عرضه‌ی آیفون 6، ممکن است به زودی و در خردادماه شاهد معرفی نسخه‌ی 4.7 اینچی دستگاه و عرضه‌ی آن با فاصله‌ی یک یا دو ماه پس از معرفی باشیم. گفته می‌شود که آیفون بزرگ‌تر احتمالا مدتی پس از نسخه‌ی 4.7 اینچی از راه خواهد رسید و ممکن است با مشکلات و موانعی در مراحل تولید بخصوص در زمینه‌ی نمایشگر مواجه باشد. در هر حال بهتر است تا همایش WWDC اپل که در ۱۲ خرداد برگزار می‌شود منتظر بمانیم و ببینیم آیا خبرهای موثق‌تری در این خصوص به دستمان خواهد رسید یا خیر!

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات