سامسونگ و اپل با کاهش فروش تلفن‌هوشمند در سه‌ماهه‌ی اول 2014 روبرو بوده‌اند

پنج‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳
مطالعه 3 دقیقه
موسسه‌ی Strategy Analytics آخرین گزارش خود در مورد سهم تولیدکنندگان از بازار تلفن‌های‌هوشمند را منتشر ساخته که حاوی نکات جالب توجهی چون کاهش سهم اپل و سامسونگ از بازار جهانی است. براساس آن سامسونگ با در اختیار داشتن 31.2 درصد از بازار در رتبه‌ی اول قرار گرفته است و پس از این کمپانی کره‌ای، اپل قرار دارد که در حدود 15.3 درصد از بازار را در اختیار گرفته است.
تبلیغات

همانطور که گفتیم سامسونگ با در اختیار داشتن 31.2 درصد از بازار جهانی در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 میلادی همچنان رتبه‌ی اول را در اختیار گرفته است، هرچند سهم این کمپانی سال پیش در حدود 32.4 درصد بوده است. اپل نیز با کسب 15.3 درصد از بازار جایگاه دوم را کسب کرده است و همچون سامسونگ این کمپانی نیز با کاهش سهم روبرو بوده است، بطوریکه سهم اپل سال گذشته در حدود 17.5 درصد بوده است. Strategy Analytics تخمین زده است که سامسونگ در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی 89 میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند به بازار عرضه کرده است. اپل نیز با عرضه‌ی 43.7 میلیون دستگاه تلفن‌هوشمند جایگاه دوم را از آن خود کرده. لازم به‌ ذکر است که تنوع محصولات عرضه شده توسط سامسونگ بسیار بیشتر از اپل است که تنها با دو مدل در بازار حضور دارد.

پس از سامسونگ و اپل با فاصله‌ی بسیاری سایر کمپانی‌ها قرار گرفته‌اند. هوآوی با در اختیار داشتن 4.9 درصد از بازار جایگاه سوم را در اختیار گرفته است. دیگر کمپانی چینی یعنی لنوو نیز در حال نزدیک شدن به رتبه‌ی سوم است، بطوریکه کمپانی لنوو نیز با سهم حود را از 3.9 درصد به 4.7 درصد در سال رسانده است. یقیناً در آینده‌ی نزدیک با نهایی شدن انتقال موتورولا به لنوو شاهد افزایش سهم لنوو نیز از بازار تلفن‌های‌هوشمند خواهیم بود. ال‌جی نیز با در اختیار داشتن 4.4 از بازار در جایگاه بعدی قرار گرفته است. سایر تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند نیز مجموعاً 40 درصد از بازار را در اختیار خود دارند که شاهد افزایش به میزان 2.6 درصد بوده است.

AppleSamsungInt1

در بازار تبلت‌ها نیز تبلت‌های اندرویدی در حال یکه‌تازی در بازار تبلت‌ها هستند. تبلت‌هایی که با سیستم‌عامل اندروید به بازار عرضه شده‌اند در حدود 65.8 درصد از بازار را در سه‌ماهه‌ی سال جاری اختیار دارند که در مقایسه با سهم 53 درصدی سال پیش افزایش یافته است. آیپد‌های اپل نیز در سه‌ماهه‌ی سال جاری میلادی شاهد کاهشی چشم‌گیر بوده است، بطوریکه سهم تبلت‌های اپل از 40.3 درصد به 28.4 درصد کاهش یافته است. تبلت‌های ویندوزی نیز با حفظ سهم 5.8 خود از بازار تغییر چندانی به خود ندیده‌اند.

AppleSamsungInt2

براساس پیش‌بینی IDC عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند در سال 2014 به 1.2 میلیارد دستگاه افزایش خواهد یافت که در مقایسه با سال پیش در حدود 200 میلیون دستگاه افزایش یافته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات