نوکیا Superman با تمرکز روی قابلیت‌های دوربین جلویی به بازار عرضه خواهد شد

سه‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۸
مطالعه 2 دقیقه
پس از پیوستن نوکیا به مایکروسافت، حال گمانه‌زنی‌ها و انتشار اخبار در مورد اولین ابزارها و تلفن‌های‌هوشمند عرضه شده توسط ردموندی‌ها آغاز شده است. براساس شنیده‌ها، مایکروسافت اولین تلفن‌هوشمند خود پس از تصاحب نوکیا را با تمرکز روی قابلیت‌های دوربین جلویی تلفن‌هوشمند به بازار عرضه خواهد کرد.
تبلیغات

براساس اطلاعاتی که توسط منابع آگاه ارائه شده است، نوکیا در حال توسعه‌ی تلفن‌هوشمند خود با نام سوپرمن است که از یک دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو بهره می‌برد. معمولا نوکیا از چنین دوربین‌هایی در پنل پشتی و به‌عنوان دوربین اصلی استفاده می‌کند، اما نوکیا در سوپرمن تحولاتی را ایجاد کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا مایکروسافت درصدد انجام مانور تبلیغاتی و پررنگ‌ کردن استفاده از این دوربین 5 مگاپیکسلی در جلو است، یا این ویژگی یکی از مشخصات فنی نوکیا سوپرمن خواهد بود. به جز سوپرمن، تلفن‌های دیگری از جمله HTC M8 نیز از دوربین جلوی ۵ مگاپیکسلی بهره می‌برند.

سوپرمن یک تلفن‌هوشمند 4.7 اینچی میان‌رده است که مایکروسافت درصدد عرضه‌ی آن تا پایان سال جاری میلادی است. در کنار توسعه‌ی این تلفن‌هوشمند مایکروسافت در حال توسعه‌ی دو بروزرسانی برای ویندوزفون 8.1 است که در سال 2014 منتشر خواهد شد. همچون بروزرسانی‌های پیشین، این بروزرسانی‌ها نیز به‌همراه تلفن‌های‌هوشمند جدید عرضه شده و نسخه‌های پیشین نیز قادر به استفاده از این بروزرسانی‌ها خواهند بود. اولین بروزرسانی برای انتشار در ماه جولای برنامه‌ریزی شده است، از این‌رو انتظار می‌رود تا سوپرمن به‌همراه دومین بروزرسانی به بازار عرضه شود.

مایکروسافت تلفن‌های‌هوشمند ویندوزفون 8.1 دیگری را نیز در سال جاری راهی بازار خواهد کرد. برای مثال می‌توان از GoldFinger نام برد که به‌دلیل بروز برخی مشکلات در ژست‌های off The Glass یا 3D Touch که استفاده از تلفن‌هوشمند بدون لمس صفحه‌ی نمایش را ممکن می‌کند و همچنین انتظار برای عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی ویندوزفون 8.1 به بازار عرضه خواهد شد. GoldFinger در حال سپری کردن آزمایش‌های نهایی است. ردموندی‌های دو تلفن‌هوشمند دیگر را در کنار گُلدفینگر معرفی خواهد کرد. هنوز مشخص نیست که مایکروسافت این تلفن‌های‌هوشمند را تحت چه برندی عرضه خواهد کرد، به‌نظر می‌رسد میراث‌داران گیتس در پی یک دوره‌ی انتقال آرام هستند تا تغییرات مدنظر خود را اعمال کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات