نبرد اسمارت فون‌ها، راند 7: ال‌جی جی 2 در مقابل یوتافون

دوشنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۷
مطالعه 4 دقیقه
هفته گذشته تلفن اکسپریا Z2 بر حریف خود Z30 بلک‌بری پیروز شد و  آیفون 5s نیز بر موتو ایکس غلبه کرد. به این ترتیب اکسپریا Z2  و آیفون 5s به مرحله بعد صعود کردند و رقیبان آن‌ها از گردونه مسابقات حذف شدند. این هفته نیز دو راند دیگر از مسابقه را ادامه می‌دهیم. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

در راند هفتم ال‌جی جی ۲ در مقابل یوتافون می‌پردازیم.

نبرد اسمارت فون ها

یوتا فون اولین بار سال گذشته رونمایی شد، اما نسخه اول مشکلات بسیاری به همراه داشت که تولید کننده روسی این محصول، همگی آن‌ها را در نسل دوم رفع کرد. تلفنی که اگر به تولید انبوه برسد و حمایت کافی از آن انجام شود، می‌تواند مشکل همیشگی تلفن‌های هوشمند، یعنی طول عمر باتری حدود یک روزه را رفع کند.یوتافون مجهز به دو صفحه نمایش مختلف است که یکی در قسمت جلو و دیگری در پشت دستگاه جای داده شده است. صفحه نمایش قسمت جلوی تلفن، درست شبیه به تلفن‌های رایج بازار و از نوع AMOLED رنگی و لمسی است. اما آنچه یوتافون را از دیگر رقبای هوشمند خود مجزا می‌کند، صفحه نمایش e-Ink پشت آن است که پیش از این در کتاب‌خوان‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت. این صفحه نمایش تک رنگ مصرف انرژی بی‌نهایت کمی دارد و کاربر می‌تواند از آن برای انجام امروز معمولی مانند برقراری تماس تلفنی یا مشاهده و ارسال پیامک، چک نمودن ایمیل‌ها و شبکه‌های اجتماعی، ارسال پست در توییتر و حتی مشاهده گزارش آب و هوا یا تغییر و تحولات بازار بورس استفاده نماید. از آنجایی که تلفن‌های هوشمند به صفحه نمایش بزرگ و با رزولوشن بالا مجهز می‌شوند، همواره صفحه نمایش یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌های هر تلفن‌هوشمند به شمار می‌رود. تقریبا بیش از ۵۰ درصد از انرژی ذخیره شده در باتری این تلفن‌ها توسط همین صفحه نمایش‌ها مصرف می‌گردد. پس به راحتی می‌توان با استفاده از صفحه نمایش بسیار کم مصرف e-ink یوتافون، طول عمر باتری دستگاه را به حداقل دو برابر افزایش داد. اما یوتافون مشکلاتی را نیز به همراه دارد مثلا همه نرم‌افزارهای اندرویدی قادر به نمایش در نمایشگر دوم این تلفن نیستند. به هر حال موفقیت یا عدم موفقیت این محصول به توجه تولیدکنندگان بزرگ تلفن هوشمند در دنیا بستگی دارد و اگر سرمایه گذاری مناسبی بر روی این محصول نگردد، موفقیت آن بعید به نظر می‌رسد.

تلفن G2 ال جی از طراحی متفاوتی برخوردار است و توانسته نظر مثبت بسیاری را به خود جلب کند. ال جی در این تلفن همه‌ی قابلیت‌های خوب و دوست داشتنی را یک‌جا جمع کرده است، از صفحه نمایش بزرگ با حاشیه باریک، باتری فوق العاده حجیم، پردازنده قدرتمند و کارآمد، دوربین با لرزش گیر اپتیکال تا فرستنده IR برای کنترل لوازم صوتی و تصویری و خانگی و صدها قابلیت و ابزار نرم افزاری. ال‌جی توانسته به کمک توان فنی بخش نمایشگر خود یک صفحه نمایش 5.2 اینچی را در تلفنی با ابعاد گلکسی اس 4 جای دهد. این اتفاق به دلیل حاشیه بسیار باریک دور صفحه نمایش میسر شده و این بدین معنا است که شما در G2 با فضای وسیع‌تر اما با همان ارگونومی مناسب گلکسی اس 4 روبرو هستید. لرزش گیر اپتیکال در دوربین 13 مگاپیکسلی این تلفن، باعث حذف لرزش دست به میزان قابل ملاحظه‌ای در فیلم برداری می‌شود و بازده دوربین در تصویر برداری در نور کم را ارتقاء می‌دهد. از نظر ارگونومی و جای گرفتن تلفن در دست به دلیل استفاده از طراحی منحنی شکل و لبه‌های باریک، G2 در سطح خوبی قرار دارد و استفاده از آن را آسان می‌کند. وقتی تمام این قابلیت‌های جذاب را در کنار قیمت کاملا رقابتی قرار دهید، این محصول به انتخابی ایده‌آل بدل می‌شود. تنها مواردی که می‌توانیم به G2 وارد بدانیم استفاده از بدنه پلاستیکی و عدم وجود درگاه میکرو SD برای افزایش حافظه ذخیره سازی است.

مقالاتی که احتمالا در انتخاب صحیح به شما کمک خواهند کرد:

  • معرفی YotaPhone، تلفن اندرویدی با دو نمایشگر پشت و رو!
  • تلفن خارق‌العاده YotaPhone معرفی شد: دو صفحه نمایش مجزا، پردازنده Snapdargon 800 و قیمت 675 دلار
  • مقایسه LG G2 با گلکسی اس 5 و اکسپریا Z2
  • بررسی LG G2

مقایسه مشخصات فنی ال جی جی ۲ در مقابل یوتافون

 

LG G2

Yotaphone

صفحه‌نمایش

5.2 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن ۱۰۸۰ در ۱۹۲۰ پیکسل تراکم 424 پیکسل در اینچ با روکش گوریلا گلس ۲

4.3 اینچ از نوع IPS LCD با رزولوشن 1280 در 720 پیکسل در جلو و صفحه نمایش ۴.۳ اینچ با رزولوشن ۳۶۰ در ۶۴۰ پیکسل از نوع EPD در پشت

پردازنده

Snapdragn 800 با چهار هسته ۲.۲۶ گیگاهرتزی Krait 400 با گرافیک Adreno 330

Snapdragon با دو هسته ۱.۷ گیگاهرتز کریت

دوربین

13 مگاپیکسل با لرزش گیر اپتیکال و فلاش  LED

13 مگاپیکسل با فلاش LED

دوربین جلو

۲.۱ مگاپیکسل

۱ مگاپیکسل

سیستم‌عامل

اندروید ۴.۴ کیت کت

اندروید 4.2.2

ابعاد

۱۳۸.۵ در ۷۰.۹ در ۸.۹ میلی‌متر

۱۳۳.۶ در ۶۷ در ۹.۹۹ میلی‌متر

وزن

۱۴۳ گرم

۱۴۶ گرم

درگاه میکرو SD

ندارد

بله تا ۶۴ گیگابایت

حافظه ذخیره‌سازی

16 یا 32 گیگابایت

 32 گیگابایت

حافظه رم

2 گیگابایت

2 گیگابایت

اتصالات

Wi-Fi, NFC, Bluetooth 4, MicroUSB -

Wi-Fi, Bluetooth 4, MicroUSB, Infrared, MHL

باتری

3,000mAh

1,800mAh

حال نوبت شماست تا یکی از این دو تلفن را انتخاب کنید:

راند ۷: کدامیک را انتخاب می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات