آیفون 6 ممکن است به لنز تعویض‌شدنی تجهیز شود

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
آیفون 5s در زمان عرضه یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار بود و کیفیت تصاویر دوربین آن هم رضایت مشتری را جلب می‌کرد. با پیشرفت گوشی‌های هوشمند، احتمالاً در آیفون 6 با دوربینی بهتر سروکار خواهیم داشت. یکی از بخش‌های مهم دوربین، لنز آن است که بنابر شایعات، اپل در فکر استفاده از لنز بیرون آمده‌ای است که به راحتی از بدنه‌ی گوشی جدا می‌شود و برای عکاسی می‌توان آن را به گوشی متصل کرد. در ادامه به تصاویری از یک پتنت جالب که اخیراً توسط اپل ثبت شده را بررسی می‌کنیم؛ چیزی که شایعه‌ی مطرح شده را قوت می‌بخشد.
تبلیغات

با پتنتی که اخیراً اپل ثبت کرده، احتمال استفاده از مکانیزم اتصال لنز پررنگ‌تر از قبل می‌شود. اتصال لنز قابل تعویض به پشت آیفون در افزایش کارایی دوربین آن موثر است.

اتصالی که اپل انتخاب کرده شبیه اتصالات قلاب شکل یا حلقه‌ای شکل متداول نیست و ظاهر زیبای آیفون بعدی را تحت‌الشعاع قرار نمی‌دهد. علاوه بر این اپل به این نکته هم توجه کرده که در صورت سقوط آیفون، باید لنز به راحتی از بدنه کنده شود و آسیب بیشتری نبیند.

iphone-6-lens-2

روش کار استفاده از برآمدگی کوچک دوربین  برای اتصال قطعه‌ی اصلی مکانیزم است که به صورت ضامنی متصل می‌شود. قطعه‌ی دوم که لنز روی آن قرار دارد، به قطعه‌ی اصلی که روی گوشی قرار گرفته به شکلی متصل می‌شود که به سمت بیرون حرکت کند؛ با درگیر شدن ضامن دو قطعه، موقعیت لنز ثابت می‌شود.

در این روش به جای اینکه لنز به صورت آهن‌ربایی به بدنه متصل شود، به آرامی در شیارهای حاشیه‌ی دوربین فرو می‌رود و جدا شدن آن هم با نیرویی اندک امکان‌پذیر است. برای اطمینان از جدایش به موقع ماژول لنز، سطح شیب‌دار دوربین آیفون و نیز لنز به شکلی خاص طراحی شده‌اند تا بدون چرخش لنز، با وارد‌کردن نیرویی کم، دو سطح شیب‌دار روی هم حرکت کرده و لنز از بدنه جدا شود.

iphone-6-lens-3

در تصاویر زیر در این رابطه جزئیات بیشتری وجود دارد که توجه شما را به آن جلب می‌کنیم:

iphone-6-lens-4
iphone-6-lens-5
iphone-6-lens-6
iphone-6-lens-7
iphone-6-lens-8
iphone-6-lens-9
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات