سونی با پشت سر گذاشتن اپل به دومین برند تلفن‌های‌ هوشمند در هند تبدیل شد

یک‌شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵
مطالعه 2 دقیقه
همانطور که می‌دانید یکی از بازار‌های پراهمیت برای تلفن‌های‌هوشمند، بازار‌ کشورهای در حال توسعه است که کشور هند نیز از جمله‌ی این کشورها است. از این‌رو کمپانی‌های تولیدکننده‌ی ابزار‌های قابل‌حمل برنامه‌های متعددی برای عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند در این بازار‌ها دارد. گویا سونی سیاست‌های موفقی را در این بازار اتخاذ کرده است، چراکه با افزایش سهم سونی در این بازار، کمپانی ژاپنی، اپل را پشت سر نهاده است.
تبلیغات

یکی از عوامل موفقیت سونی و تبدیل شدن به دومین عرضه‌کننده‌ی برتر تلفن‌های‌هوشمند در هند، تمرکز این کمپانی روی عرضه‌ی محصولاتی در بازه‌ی قیمتی 120 تا 240 یورو است.

این اطلاعات براساس آخرین تحقیقات موسسه‌ی IDC به‌دست آمده است که کمپانی سونی را با در دست داشتن 9.1 درصد از سهم بازار در سه‌ماهه‌ی چهارم سال 2013 میلادی به دومین کمپانی در هند بدل کرده است. این آمار نشان از پیشی گرفتن سونی از اپل دارد که 7 درصد از بازار هند را در اختیار گرفته است. رتبه‌ی اول نیز با اختلاف فاحشی در اختیار سامسونگ است که 43 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد.

از جمله‌ی پرفروش‌ترین محصولات کمپانی سونی در هند می‌توان به اکسپریا C و اکسپریا M دو سیم‌کارته اشاره کرد که جزو محصولات میان‌رده‌ی بازار هستند. این رده از محصولات با رشد بسیار خوبی در بازار هند مواجه شده است و رفته‌رفته استقبال از چنین محصولاتی افزایش می‌یابد.

SonyIndia

شاید موقعیت سونی در سه‌ماهه‌ی اول سال 2014 میلادی کمی در خطر باشد، چراکه نوکیا با تلفن‌های‌هوشمند ایکس، اپل با عرضه‌ی دوباره‌ی آیفون ۴ و همچنین مایکرومکس با طیف جدیدی از محصولات سری کانواس در بازار حاضر شده‌اند.

براساس گفته‌های کنیچیرو‌هیبی، مدیر سونی در هندوستان، درآمد این کمپانی از محل فروش و عرضه‌ی تلفن‌های‌هوشمند افزایش یافته و از درآمد حاصل از فروش تلویزیون‌های این کمپانی در هند پیشی خواهد گرفت. هرچند وی هر دو محصول را به‌عنوان کلیدی‌ترین محصولات سونی در هند نام برده است.

هیبی همچنین انتظار دارد تا سهم سونی در هندوستان در سه‌ماهه‌ی دوم سال جاری بیش از پیش افزایش یابد. وی علت این امر را عرضه‌ی اکسپریا Z2 عنوان کرده است. سال گذشته فروش تلفن‌های‌هوشمند در هند دو برابر شد که رشد 20 درصدی در فروش برای سونی از نتایج این موفقیت است. سونی انتظار دارد تا تا فروش محصولات سونی در بازه‌ی قیمتی 240 یورو همچنان افزایش داشته باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات