پروژه تانگو، تلفن ماژولار گوگل چطور کار می‌کند؟ با اولین تلفن مجهز به اسکن سه بعدی بیشتر آشنا شوید

شنبه ۲ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
مطالعه 2 دقیقه
گوگل کمپانی است که مدام در حال نوآوری و سرمایه گذاری بر روی پروژه‌های جدید است. این کمپانی از طرفی بر روی سیستم‌عامل اندروید و تلفن‌ها و ساعت‌های هوشمند کار می‌کند و از طرفی دیگر بدنبال ساخت خودرو بدون راننده، سیستم‌عامل تولید انرژی پاک و غیره است. یکی از پروژه‌های جذاب در حال توسعه گوگل، تلفن ماژولار است که در آن کاربر خود قادر به ارتقاء بخش‌های مختلف تلفن خود است.
تبلیغات

پروژه تلفن ماژولار گوگل با نام Project Tango شناخته می‌شود. امروز گزارش شده که گوگل ساخت نمونه اولیه از این تلفن را به پایان رسانده و به زودی آن را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. این تلفن مجهز به مجموعه‌ای از سنسورهای مختلف و دوربین‌ها است که در تلفن‌های رایج بازار وجود ندارند. یکی از قابلیت‌های کلیدی این تلفن سنسور عمق‌سنج سه بعدی نقشه است که در این مطلب بیشتر با آن آشنا خواهید شد.

یکی از توسعه دهندگانی که این تلفن را در اختیار داشته، ویدیویی را از آن منتشر نموده تا کارکرد آن را در عمل مشاهده کنیم. پیش از اینکه به تماشای ویدیو،‌ بپردازیم بد نیست سنسورها و دوربین‌های بکار رفته در پروژه تانگو را یاددآوری کنیم:

  • دوربین استاندارد ۴ مگاپیکسلی در پشت دستگاه
  • لنز با زاویه دید ۱۸۰ درجه عریض
  • دوربین عمق سنج با قابلیت ضبط تصویر ۳۲۰ در ۱۸۰ پیکسل و ۵ هرتز
  • دوربین جلو با زاویه دید ۱۲۰ درجه

تمام این سنسورها توسط پردازنده اصلی دستگاه کنترل می‌شوند تا هر حرکتی از ابزار را دنبال کنند و یک نقشه سه بعدی از اطراف کاربر ایجاد نمایند. در حال حاضر ساخت نقشه از محیط‌های داخلی برای گوگل دشوار است و احتمالا این شرکت از این فناوری برای تکمیل نقشه خود نیز استفاده خواهد کرد. فقط کافی است تا تلفن تانگو در اختیار تعداد زیادی از مردم قرار گیرد تا دست به دست هم دهند و نقشه گوگل را کامل‌تر کنند!

نگاهی به دو ویدیو پایین بیندازید تا بیشتر با این موضوع آشنا شوید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات