تصویر منتسب به بنچمارک جی3 با تأیید صفحه‌ی نمایش با رزولوشن QHD، نشان‌دهنده‌ی استفاده از تراشه‌ی مدیاتک در این تلفن‌هوشمند دارد

دوشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
دنیای پرچمداران اندروید در ماه‌ اخیر شاهد عرضه‌ی محصولاتی از کمپانی‌های نام آشنا بوده است که از جمله‌ی آن می‌توان به گلکسی S5 و اکسپریا Z2 اشاره کرد. اچ‌تی‌سی نیز در روزهای آتی نسل جدید پرچمدار خود را به بازار عرضه خواهد کرد. تلفن‌هوشمند اچ‌تی‌سی به‌همراه خیل عظیمی از شایعات و افشای اطلاعات همراه شده است، از این‌رو نوبت به غول بعدی اندرویدی‌ها رسیده است تا شاهد انتشار اطلاعاتی از آن باشیم. در روزهای اخیر نیز اطلاعاتی در مورد استفاده از یک صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچی با رزولوشن qHD و دستیار هوشمند منتشر شد. امروز نیز تصاویری از بنچمارک منتسب به این تلفن‌هوشمند منتشر شده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.
تبلیغات

نسل جدید تلفن‌هوشمند ال‌جی با کد D-850 و D-851 برای نسخه‌ی قراردادی AT&T و VS985 برای نسخه‌ی قراردادی Verizon شناخته شده است. پیش از این نیز تلفن‌هوشمند با کد D-850 در وب‌سایت ال‌جی شناسایی شده بود که از یک صفحه‌ی نمایش با رزولوشن 2560 در 1440 بهره می‌برد. همچنین براساس اخبار منتشر شده اندازه‌ی این صفحه‌ی نمایش 5.5 اینچ خواهد بود که به‌نظر می‌رسد ال‌جی در آن از فناوری به کار برده در صفحه‌ی نمایش خود بهره برده است که تراکم آن 538 پیکسل در هر اینچ است. با توجه به اینکه اطلاعاتی در مورد سایر مشخصات فنی آن منتشر نشده است، می‌توان انتظار داشت تا همچون سایر پرچمداران اندرویدی، این تلفن‌هوشمند نیز از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون 801 بهره بگیرد، ضمنا باید شاهد استفاده از دوربین 13 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر اپتیکال در این تلفن‌هوشمند باشیم که در جی‌پرو 2 نیز از آن بهره گرفته شده است.

اما انتشار یک تصویر از بنچمارک منتسب به این تلفن‌هوشمند، بخشی از گمانه‌زنی‌ها در مورد این تلفن‌هوشمند را باطل کرده است. براساس آنچه که در این تصویر ملاحظه می‌کنید، تلفن‌هوشمند ال‌جی با کد D850 از تراشه‌ی MT6595، که قوی‌ترین تراشه‌ی مدیاتک است بهره می‌برد. براساس اخبار منتشر شده، این تلفن‌هوشمند رقیبی برای اسنپ‌دراگون 805 کوالکام است. این تراشه‌ی 8 هسته‌ای از چهار هسته‌ی قدرتمند Cortex-A17 با فرکانس کاری 2.2 تا 2.5 گیگاهرتز در کنار چهار هسته‌ی Cortex-A7 با فرکانس کاری 1.7‌گیگاهرتز بهره می‌برد. همچنین مدایتک از پردازنده‌ی گرافیکی PowerVR سری 6 در این تراشه بهره برده است.

در صورتی که این تصویر معتبر باشد، استفاده از سایر تراشه‌ها برای آزمایش کارای و هماهنگی آن با محصول توسط ال‌جی بسیار جالب توجه است. شایعات دیگری نیز در مورد استفاده از یک تراشه‌ی دیگر که ساخت خود ال‌جی است در این تلفن‌هوشمند مطرح بوده است، اما هنوز شواهدی دال بر استفاده از چنین تراشه‌ای در این تلفن‌هوشمند وجود ندارد.

G3Bench
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات