پنل پشتی گلکسی A04e سامسونگ از نمایی دیگر

بررسی گلکسی A04e سامسونگ؛ اقتصادی‌ترین گوشی ۲۰۲۲ سامسونگ

سه‌شنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
مطالعه 11 دقیقه
در بازار گوشی‌های اقتصادی، گوشی‌های شیائومی شناخته‌شده‌تر از محصولات سامسونگ هستند؛ اما آیا گلکسی A04e می‌تواند ورق را برگرداند؟ همراه زومیت باشید.
تبلیغات

سامسونگ اقتصادی‌ترین گوشی هوشمند ۲۰۲۲ خود را در ماه‌های پایانی این سال معرفی کرد. این محصول که گلکسی A04e نام دارد، مدلی پایه از سری A04 به‌شمار می‌رود و شامل دو مدل دیگر با نام‌های گلکسی A04s و گلکسی A04 می‌شود. دو مدل دیگر علاوه‌بر مشخصات بهتر، شامل قیمت بالاتری نیز می‌شوند.

با این‌ تفاسیر و با وجود برند سامسونگ روی بدنه A04e، نمی‌توان انتظار زیادی از محصول کره‌ای‌ها داشت؛ اما انتظاراتمان را در چه بازه‌ای تنظیم کنیم؟ این سؤالی است که حین بررسی پاسخ خواهیم داد.

درحال‌حاضر، گلکسی A04e در بازار کشور در بازه قیمتی ۵ تا ۶ میلیون تومان فروخته می‌شود (۹ اسفند ۱۴۰۱). درادامه، با بررسی این گوشی همراه زومیت باشید.

طراحی و کیفیت ساخت گلکسی A04e

استفاده از بدنه‌ای پلاستیکی در گوشی‌های اقتصادی چندان دور از ذهن نیست و گلکسی A04e سامسونگ نیز نمی‌تواند از این دایره خارج باشد. گوشی اقتصادی کره‌ای‌ها از پنل پشتی یکپارچه پلاستیکی و بافت منظم ریز و کبریتی‌‌مانند استفاده می‌کند. بافت مذکور به‌سختی دیده می‌شود؛ اما با کشیدن ناخن به‌راحتی حس خواهد شد.

ابعاد ۷۵٫۹ در ۱۶۴٫۲ میلی‌متری بدنه نوید محصولی خوش‌دست و نه‌چندان بزرگ را می‌دهد که از ضخامت مناسب ۹٫۱ میلی‌متری نیز بهره می‌برد. سامسونگ درون این بدنه، نمایشگری ۶٫۴ اینچی را جای داده است که با وجود حاشیه‌های مقبول در طرفین و قسمت بالا، از حاشیه‌های قسمت پایین آن نمی‌توان چشم‌پوشی کرد؛ حتی اگر با محصولی اقتصادی سروکار داشته باشیم.

طراحی دوربین گلکسی A04e سامسونگ

سطح بدنه‌ براق دستگاه به‌شدت مستعد جذب چربی است و اگر وسواس تمیزی گوشی خود را دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً از قاب استفاده کنید. فارغ از این موضوع باتوجه‌به جنس بدنه، نیاز به‌ نگهداری نیز به‌شدت احساس می‌شود. همچنین، پیش‌بینی می‌کنیم که مانند دیگر گوشی‌های پلاستیکی سامسونگ، سطح بدنه پوسته‌پوسته خواهد شد؛ درنتیجه استفاده از قاب قوت پیدا می‌کند. علاوه‌بر بافت مخفیِ یاد‌شده، طراحان سامسونگ در قسمتی پشتی، تنها دوربین دوگانه به‌همراه فلاش LED و لوگو غول کره‌ای را قرار داده‌اند.

در سمت راست دستگاه، دکمه‌های سنتی صدا و قفل به‌چشم می‌خورد و سمت مخالف آن نیز شیار سیم‌کارت به‌همراه حفره اختصاصی کارت حافظه microSD قرار دارد. سامسونگ برای کاهش حاشیه‌های نمایشگر از ترفند سوارکردن نمایشگر روی بدنه استفاده است؛ به‌همین‌دلیل، در تمامی رنگ‌های گلکسی A04e، نواری از پلاستیک سخت به‌ رنگ مشکی در فریم دیده می‌شود.

لبه پایین دستگاه به بلندگو و پورت USB-C و جک ۳٬۵ میلی‌متری هدفون اختصاص دارد. صحبت از بلندگو شد که در این‌جا باید به کیفیت و حجم ناامیدکننده صدای بلندگو اشاره کنیم که خروجی آن کاملاً فلت است و از تفکیک فرکانس‌ها و بیس مناسب هم خبری نیست. البته چنین نتیجه‌ای دور از انتظار نبود و اسپیکر A04e درنهایت برای استفاده‌های روزمره گزینه‌ای پذیرفتنی خواهد بود.

قسمت پایین فریم گلکسی A04e سامسونگ
فریم پلاستیکی گلکسی A04e سامسونگ

در A04e از حسگر اثرانگشت خبری نیست؛ اما به‌لطف وجود ویژگی تشخیص چهره دوبعدی می‌توانید بسیار سریع‌تر از واردکردن پین یا پترن قفل گوشی را باز کنید. نبود حسگر اثرانگشت به‌تنهایی نمره‌ای منفی برای گوشی اقتصادی کره‌ای‌ها به‌دنبال خواهد داشت؛ زیرا در همین بازه قیمتی و حتی ارزان‌تر می‌توان مدل‌هایی از شیائومی را تهیه کرد که به حسگر اثرانگشت مجهز شده‌اند.

گوشی گلکسی A04e سامسونگ در رنگ‌های مشکی و مسی و آبی کم‌رنگ عرضه می‌شود و ما نیز در زومیت نسخه مشکی‌رنگ مجهز به ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی را دراختیار داشتیم.

صفحه‌نمایش گلکسی A04e

پنل PLS LCD گلکسی A04e ابعادی ۶٫۴ اینچی با وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل دارد. به‌گفته سامسونگ، بیشینه روشنایی این پنل به ۴۰۰ نیت می‌رسد؛ اما ما در زومیت به روشنایی بیشتر از ۲۳۷ نیت دست پیدا نکردیم. افزون‌براین، کمینه روشنایی صفحه‌نمایش A04e را معادل ۱۰ نیت اندازه‌گیری کردیم که قطعاً برای محیط‌های تاریک گزینه‌ای مناسب نخواهد بود و کاربر را با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

گلکسی A04e سامسونگ درحال نمایش وضعیت آب و هوا

با اینکه ابعاد نمایشگر بزرگ و وضوح تصویر دور از انتظار است، به‌سختی می‌توان پیکسل‌های صفحه را مشاهده کرد. رنگ‌ها غلظت مناسبی دارند و متأسفانه نمی‌توان شدت رنگ‌ها را ازطریق تنظیمات صفحه کم یا زیاد کرد. به‌بیان بهتر، از پروفایل‌های رنگی خبری نیست.

نه وضوح Full HD، نه نرخ نوسازی چشمگیر، نه روشنایی امیدوارکننده؛ از هیچ‌یک خبری نیست!

پنل گلکسی A04e رنگ‌ها را بسیار سردتر نمایش می‌دهد و درزمینه دقت رنگ نیز به‌خوبی عمل نمی‌کند. مجدداً در این قسمت نیز باید به بازه قیمتی دستگاه اشاره کنیم که انتظارات را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

عملکرد نمایشگر گلکسی A04e دربرابر رقبا

محصول/آزمایش

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی

نسبت کنتراست

sRGB

DCI P3

Adobe RGB

دستی

خودکار

موضعی

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

پوشش

میانگین خطا

گلکسی A04e

۱۰٫۷۵

۲۳۷٫۲

مشابه

۱۳۱٫۵

۹۱٫۳

۵٫۵

--

--

--

--

ردمی ۱۰ ۲۰۲۲

۰٫۴

۲۱۰٫۸

۲۶۹٫۵

۱۶۵٫۹

۱۰۰ درصد

۲٫۶ (Standard)

--

--

--

--

گلکسی A22 4G

۲٫۱

۵۶۸

۸۵۸

۱۰۰ درصد

۲٫۲

(Natural)

--

--

--

--

گلکسی A13

۲٫۶

۳۲۸

۳۳۴٫۵

۹۸

۱۰۰ درصد

۵٫۱

--

--

--

--

ریلمی C11

۰٫۲

۲۳۴٫۷

۲۳۴٫۵

۱۰۴٫۳

۱۰۰ درصد

۳٫۳

--

--

--

--

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

۶٫۰۲

۶۵۲٫۵

۱۰۷۱

۱۰۰ درصد

۱٫۳ (Standard)

--

--

--

--

ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

۲٫۸۳

۶۳۷٫۵

۱۰۴۸٫۵

۱۰۰ درصد

۱٫۱ (Standard)

--

--

--

--

ردمی نوت ۱۰ 4G

۲٫۵۵

۶۴۶٫۵

۱۱۰۵

۱۰۰ درصد

۲٫۳ (Natural)

--

--

--

--

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

۲٫۶

۶۶۹٫۵

۹۰۵

۱۰۰ درصد

۱٫۲ (Original)

--

--

--

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

گلکسی A04e عملکرد مناسبی درزمینه روشنایی و دقت رنگ از خود نشان نمی‌دهد؛ اما با وجود اندازه بزرگ پنل گزینه‌ای مناسب برای تماشای محتوای ویدئویی به‌شمار می‌رود.

نرم‌افزار و تجربه‌ کاربری گلکسی A04e

کاربرد گوشی‌های اقتصادی در انجام کارهای روزمره مانند وب‌گردی و ارسال و دریافت پیام در پلتفرم‌های مختلف خلاصه می‌شود؛ ازاین‌رو، دریافت تجربه نرم‌افزاری مناسب یکی از معیارهای اصلی برای سنجش ارزش خرید دستگاه خواهد بود.

نماینده سامسونگ به‌صورت پیش‌فرض One UI Core 4.1 را برپایه اندروید ۱۲ اجرا می‌کند. نسخه Core پوسته One UI ویژگی‌های اندک‌تری را با خود به‌همراه دارد تا سخت‌افزار نسبتاً ضعیف گوشی‌های اقتصادی بتوانند آن را درست و روان اجرا کنند.

اندروید ۱۲ گلکسی A04e سامسونگ

گفتنی است استفاده از نسخه Core به‌معنی ازدست‌رفتن جلوه‌های جذاب One UI نیست و رابط کاربری گلکسی A04e از ظاهری مشابه با دیگر کهکشانی‌های سامسونگ بهره می‌برد. حتی ویژگی پرطرفدار Edge Panel نیز در این مدل حضور دارد تا با اجرای برنامه پراستفاده و محبوب خود، تنها یک سوایپ فاصله داشته باشید.

بااین‌حال، مشکلات عملکرد نرم‌افزار دقیقاً پس از راه‌اندازی اولیه دستگاه آغاز می‌شود؛ به‌طوری‌که لگ‌های مداوم و تأخیرهای چشمگیر از همان ابتدای کار گریبان‌گیر کاربر می‌شود و خود را به‌عنوان عضوی جدانشدنی از تجربه کاربری دستگاه معرفی می‌کند!

حاشیه پایین نمایشگر گلکسی A04e سامسونگ

تقریبا هرکاری در A04e با تأخیر انجام می‌شود که مقصر اصلی اتفاق را نیز تنها می‌توان تراشه و قدرت کمتر از حد انتظار آن دانست. این‌ در حالی‌ است که ما برای انجام آزمون‌ها و بررسی عملکرد دستگاه برنامه‌های زیادی را روی آن اجرا نکرده بودیم و تنها یک برنامه در حال اجرا بود!

بااین‌حال، سامسونگ اخیراً اندروید ۱۳ را به‌همراه One UI 5.0 برای این مدل منتشر کرده است و انتشار اندروید ۱۴ را نیز در برنامه‌های خود دارد. باتوجه‌به عملکرد دستگاه در One UI Core 4.1، احتمال می‌رود تا شرایط حتی وخیم‌تر نیز شود.

عملکرد و عمر باتری گلکسی A04e

پاشنه آشیل گلکسی A04e را باید تراشه آن بنامیم؛ تراشه‌ای ۱۲ نانومتری از سال ۲۰۱۸ که قطعاً با نیازهای سال ۲۰۲۳ بیگانه خواهد بود. البته ایراد اصلی به این تراشه نه به سال عرضه، بلکه به قدرت خام پردازشی آن مربوط می‌شود.

تراشه Helio P35 ساخت مدیاتک از ۸ هسته پردازشی Cortex-A53 استفاده می‌کند که در ۲ کلاستر با چینش ۴+۴ قرار گرفته‌اند. هسته‌های کلاستر قدرتمندتر با فرکانس ۲٫۳ گیگاهرتز و کلاستر دیگر با فرکانس ۱٫۸ گیگاهرتز فعالیت می‌کنند.

اطلاعات سخت‌فزاری گلکسی A04e سامسونگ

هدف از ارائه هسته‌های Cortex-A53 پردازش‌های سبک‌تر بود و ایفای نقش در مقام هسته‌های قدرتمند را تنها در گوشی‌های اقتصادی می‌بینیم. ازاین‌رو، به‌نظر می‌رسد که انجام امور روزمره همچون اجرای اپلیکیشن دوربین و جابه‌جایی بین برنامه‌ها و حتی فراخوانی پنل Quick Settings برای این هسته‌ها کمی سنگین‌تر از حد معمول است و حتی دستگاه به‌صورت خام و بدون هیچ سرویس اضافه‌ای در پس‌زمینه، لگ‌ها و تأخیر فراوانی را با خود به‌همراه دارد.

عملکرد گلکسی A04e دربرابر رقبا

محصول/بنچمارک

تراشه

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

تجربه‌ وب‌گردی

توان محاسباتی GPU

توان محاسباتی CPU

شبیه‌ساز بازی

Vulkan/Metal

Single/Multi

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Vulkan/Metal

گلکسی A04e

Helio P35

--

FAILED

۱۶۳

۱۰۰۴

۴٫۳

۱٫۴

ردمی ۱۰ ۲۰۲۲

(۹۰ هرتز)

Helio G88

۲۸٫۵

۱۲۶۴

۳۶۷

۱۲۸۵

۴٫۷

۳٫۱

گلکسی A22 4G

(۹۰ هرتز)

Helio G80

۲۸٫۶

۱۱۵۰

۳۷۶

۱۳۷۹

۹٫۳

۲٫۹

گلکسی A13 4G

Exynos 850

۱۶٫۳۳

۶۱۷

۱۵۷

۵۸۹

۳٫۴

۲٫۲

ریلمی C11

Unisoc SC9863A

۱۱٫۶

۹۲

۱۲۶

۴۵۷

۳٫۴

۱٫۱

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

(۱۲۰ هرتز)

Dimensity 920

۵۴٫۱

۲۵۷۶

۷۲۰

۲۰۰۶

۱۶

۱۰

ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

(۱۲۰ هرتز)

Snapdragon 695 5G

۱۹٫۴۵

۱۲۹۸

۷۴۸

۱۹۱۵

۱۲

۸٫۲

ردمی نوت ۱۰ 4G

Snapdragon 678

۴۰٫۶

--

۵۴۳

۱۶۸۰

۵٫۴

۳٫۶

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

(۹۰ هرتز)

Snapdragon 778G 5G

--

۲۳۰۷

۷۹۰

۳۰۰۰

۲۰

۱۴

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

گلکسی A04e برای مقاصد گیمینگ و حتی برنامه‌های نسبتاً سنگین مناسب نیست

به‌منظور بررسی بیشتر، سراغ اجرای محبوب‌ترین بازی موبایلی، یعنی Call of Duty Mobile رفتیم؛ جایی که گلکسی A04e بازی را با کیفیت Low و نرخ‌ فریم Medium اجرا می‌کند. لگ‌های مداوم باعث می‌شود تا حتی برای حرفه‌ای‌ترین پلیرها نیز بازی به‌شدت دشوار شود. به‌همین‌دلیل، نماینده سامسونگ را چندان برای بازی‌های سنگین توصیه نمی‌کنیم و بهتر است بیشتر برای اجرای بازی‌های دوبعدی روی آن حساب کنید.

دوربین سلفی گلکسی A04e سامسونگ

عملکرد حافظه گلکسی A04e نیز رضایت‌بخش نیست و این مسئله نیز تأثیری مستقیم بر تجربه کاربری خواهد گذاشت. در مقام مقایسه، می‌توان به ردمی ۱۰ سال ۲۰۲۲ یا مدل ۲۰۲۱ اشاره کرد که عملکردی سه‌برابری در نرخ نوشتن ترتیبی دارد و Realme C11 با یک‌سوم قیمت سرعت بیشتری ارائه می‌کند.

عملکرد حافظه‌ ذخیره‌سازی گلکسی A04e دربرابر رقبا

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

گلکسی A04e

۲۷۳٫۲۹

۸۳٫۰۹

۵۷٫۴۷

۴۵٫۲

ردمی ۱۰ ۲۰۲۲

۳۰۸٫۵۱

۲۳۹٫۰۸

۹۹٫۲۲

۱۴۶٫۸۳

گلکسی A22 4G

۳۰۰٫۴

۲۴۶٫۸

۱۱۱٫۵

۶۸٫۷

گلکسی A13

۳۰۸٫۰۲

۲۲۲٫۶۱

۱۰۱٫۴

۶۵٫۹

ریلمی C11

۲۶۶٫۴۵

۱۳۶٫۱

۳۰٫۴۲

۴۵٫۳۹

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

۹۹۸٫۷۸

۸۱۳٫۷

۲۳۲٫۸۴

۲۱۲٫۷۷

ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

۴۹۸٫۷۲

۴۷۲٫۴۵

۱۹۳٫۲۱

۱۸۲٫۲۸

ردمی نوت ۱۰ 4G

۵۱۴٫۵

۲۶۸٫۶۳

۱۳۴٫۹۹

۱۲۲٫۸۱

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

۹۰۹٫۳۲

۷۵۹٫۱۷

۲۰۲٫۹

۲۰۰٫۲

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

به‌طورکلی، گوشی اقتصادی سامسونگ درزمینه سخت‌افزاری حرف زیادی برای گفتن ندارد و عملکرد نرم‌افزاری آن نیز به‌شدت ناامیدکننده و با لگ‌های مستمر همراه است.

وب‌گردی با گلکسی A04e سامسونگ

مناسب برای وب‌گردی و کاربری‌های پایه‌ای روزمره مانند تماس و شبکه‌های اجتماعی

کره‌ای‌ها در محصول اقتصادی خود از باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده کرده‌اند که با شارژر ۱۵ واتی ارائه می‌شود که در کمال تعجب و حتی با وجود اقتصادی‌بودن محصول، همچنان به‌همراه شارژر عرضه می‌شود.

عملکرد باتری گلکسی A04e دربرابر رقبا

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

پخش ویدئو

کاربری روزمره

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

گلکسی A04e

۶٫۵ اینچ

۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۲:۳۵

--

ردمی ۱۰ ۲۰۲۲

(۹۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۱:۲۵

۷:۴۸

گلکسی A22 4G

(۹۰ هرتز)

۶٫۴ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۵:۰۰

۱۵:۰۸

گلکسی A13

۶٫۶ اینچ

۲۴۰۸ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۴:۱۵

۱۲:۰۰

ریلمی C11

۶٫۵۲ اینچ

۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۲:۳۰

FAILED

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۲۲:۳۷

۹:۱۵

ردمی نوت ۱۱ پرو 5G

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱۵:۳۳

۱۱:۱۹

ردمی نوت ۱۰

۶٫۴۳ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲۵:۱۹

۱۵:۱۹

شیائومی ۱۱ لایت 5G NE

(۹۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۲۵۰

۲۵:۰۰

۱۱:۰۰

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

این عملکرد ناامیدکننده درزمینه باتری تکرار نمی‌شود و A04e با ثبت زمان ۱۲ ساعت و ۳۵ دقیقه‌ای در آزمون پخش ویدئو معیار زومیت، نتایج بسیار خوبی ازخود به‌جای گذاشت که این مدل را به گزینه‌ای مناسب برای تماشای محتوای ویدئویی تبدیل می‌کند.

دوربین گلکسی A04e

دوربین اصلی گلکسی A04e از حسگری ۱۳ مگاپیکسلی به‌همراه لنز واید استفاده می‌کند که در زیر آن دوربینی ۲ مگاپیکسلی برای تشخیص عمق سوژه‌ها قرار گرفته است. کره‌ای‌ها نرم‌افزار دوربین را تا حد زیادی محدود کرده‌اند و حتی از ویژگی Night Mode نیز خبری نیست؛ ازاین‌رو، برای عکاسی در شب قطعاً با مشکل مواجه خواهید شد.

نرم‌افزار دوربین گلکسی A04e سامسونگ

در طول روز و در شرایط نوری چالش‌برانگیز، با اینکه عکس‌های خروجی چندان دلچسب نیست، می‌توان با فعال‌کردن HDR خروجی به‌مراتب بهتری دریافت کرد. درواقع، بهترین عملکرد دوربین در زمان فعال‌بودن HDR و کافی‌بودن نور حاصل می‌شود.

نمونه عکس HDR گلکسی A04e سامسونگ
با HDR روشن گستره دینامیکی افزایش چشمگیری پیدا می‌کند
نمونه عکس گلکسی A04e سامسونگ با HDR خاموش
با HDR خاموش و به‌دلیل گستره دینامیکی محدود در نقاط تاریک و روشن جزئیاتی ثبت نمی‌شود
نمونه عکس گلکسی A04e سامسونگ در نور کم (غیرمستقیم)
در تاریکی و نور غیرمستقیم عملا نتیجه نهایی تفاوتی با واقعیت ندارد
نمونه عکس گلکسی A04e سامسونگ در نور کم (مستقیم)
حتی با وجود نور مستقیم همچنان نویز شدیدی مشاهده می‌شود
نمونه عکس گلکسی A04e سامسونگ در نور استودیو (نورکافی)
در نور مناسب استودیو جزئیات مناسبی از عکس‌ها ثبت می‌شود

دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی به‌‌دلیل پایین‌بودن وضوح حسگر در ثبت جزئیات به‌خوبی عمل نمی‌کند؛ اما درصورتی‌که در پشت سوژه منبع نوری قرار نداشته باشد و تصویر به‌اصطلاح ضدنور نشود، دقت رنگ نیز با کمی اغماض راضی‌کننده خواهد بود. نکته دیگر اینکه کمبود کنتراست در خروجی به‌خوبی احساس می‌شود؛ اما همچنان این مورد هم قابل چشم پوشی است.

نمونه عکس سلفی گلکسی A04e سامسونگ
نادر امرایی و فرزین شمسی مشعشع از کیفیت سلفی A04e
نمونه عکس سلفی گلکسی A04e سامسونگ در شرایط نوری چالش‌برانگیز
Behzad Marashian Ruhani Mode OFF
نمونه عکس سلفی پرتره گلکسی A04e سامسونگ
Behzad Marashian Ruhani Mode ON

جمع‌بندی و مقایسه گلکسی A04e با رقبا

سامسونگ گلکسی A04e را با هدف ارائه پایه‌ای‌ترین ویژگی‌ها در قالب محصولی هوشمند معرفی کرد؛ از‌این‌رو، نمی‌توان انتظار عملکردی عالی را داشت. باوجوداین، با مقایسه قیمت محصول با مدل‌هایی چون ردمی ۱۰ ۲۰۲۲، به‌راحتی می‌توان ارزش خرید آن را مشخص کرد.

نمایی از طراحی قسمت جلو گلکسی A04e سامسونگ

نماینده شیائومی در تمامی بخش‌ها کارکرد به‌مراتب بهتری درمقایسه‌با رقیب کره‌ای خود ارائه می‌کند و درزمینه سخت‌افزاری نیز با نمایشگری باکیفیت‌تر و دقیق‌تر و تراشه‌ای قدرتمندتر، ارزش خرید بیشتر خود را تثبیت می‌کند.

باتوجه‌به نکات گفته‌شده، شاید بهتر بود که سامسونگ حاشیه سود خود را اندکی کاهش می‌داد تا گلکسی A04e حداقل به‌صورت خام و پس از ستاپ اولیه، برای کاربر تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر را رقم بزند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات