Honor 70

بررسی آنر ۷۰؛ قهرمان جدید میان‌رده‌ها

شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۵
مطالعه 20 دقیقه
آنر ۷۰ با ظاهری پرچمدار اما قلبی از دنیای میان‌رده‌ها پا به میدان گذاشته است. آیا آنر با این محصول می‌تواند درمقابل بزرگان بازار قد علم کند؟
تبلیغات

مدت زیادی از حضور جدی آنر در بازار ایران می‌گذرد. با مواجه شدن چینی‌ها با تحریم‌های فلج کننده آمریکا، رفته رفته در حظور خود را در بازارهای جهانی کم‌رنگ‌تر کرد تا حدی که حتی در یکی دو سال گذشته نام آنر و هواوی به‌عنوان گزینه‌های خرید به‌کلی فراموش شدند.

هواوی به‌رقم علاقه شدیدی که به پسر خلف خود داشت، آن را به شرکت دیگری فروخت تا از زیر فشارهای تحریم خارج شود. حالا آنر اینجاست. آنر به‌همراه سرویس‌های گوگل اینجاست تا مسیر چینی‌ها را ادامه دهد و راه‌های نرفته را تکمیل کند.

بااینکه حالا آنر و هواوی دو شرکت مجزا از یکدیگر فعالیت می‌کنند اما همچنان می‌توان ردپای آن‌ها را در محصولات آنر مشاهده کرد. گویی که غول چینی صرفا به‌صورت اسمی پسرش را رها کرده و هنوز بر عملکرد آن نظارت دارد. به‌هرحال هیچ پدری فرزند خود را «همانند گوسفندی درمیان گرگ‌ها رها نمی‌کند»! (متی ۱۰:۱۶)

باتمامی این تفاسیر، آنر با آخرین دستاوردهای خود اینجاست و با آنر ۷۰، محصولی درخور توجه را برای بازار گوشی‌های هوشمند میان‌رده عرضه کرده است. آنر 70 هم‌اکنون با گارانتی مدیاپردازش در بازار ایران به‌فروش می‌رسد.

گوشی هوشمند آنر به‌طور انحصاری توسط شرکت مدیاپردازش با گارانتی ۱۸ ماهه وارد بازار ایران شده و برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

بررسی ویدیویی آنر ۷۰

تماشا در یوتیوب

طراحی و کیفیت ساخت آنر ۷۰

آنر سعی کرده تا برای ایجاد تمایز میان گوشی‌های میان‌رده فعلی و آنر ۷۰، تمرکز ویژه‌ای بر طراحی آن داشته باشد. خروجی چنین تصمیمی را نیز می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد. میان‌رده چینی‌ها درظاهر شباهت زیادی به گوشی‌های پرچمدار دارد؛ از لبه‌های خمیده در جلو و پشت دستگاه گرفته تا ظاهر جذاب ماژول دوربین و حاشیه‌های بسیار باریک نمایشگر آن.

آنر ۷۰ از پنل پشتی شیشه‌ای استفاده می‌کند که دور تا دور آن را فریمی پلاستیکی دربرگرفته است؛ اما خبری از کیفیت ساخت پایین نیست و قطعات به‌خوبی و با وسواس خاصی درکنار یکدیگر قرار گرفته‌اند.

بااینکه ضخامت لبه‌های دوطرف آنر ۷۰ به‌واسطه خمیده بودن پنل‌های پشت و جلو بسیار کم است اما وجود لبه‌های تخت بالا و پایین دستگاه به افزایش ثبات دستگاه در دستان کاربر کمک شایان ذکری کرده‌اند. همچنین درزمان فشردن دکمه‌ها نیز گوشی ثبات خود را حفظ می‌کند و گوشی از دستتان سُر نمی‌خورد.

فریم آنر ۷۰ و ضخامت آن
پورت Type-C آنر ۷۰

دستگاه ابعادی برابر با ۱۶۱٫۴ در ۷۳٫۳ در ۷٫۹ میلی‌متر دارد و وزن آن نیز ۱۷۹ گرم است. ابعاد کشیده دستگاه به راحتیِ استفاده از آن با یک دست کمک زیادی کرده است اما همچنان برای لمس قسمت بالای صفحه با چالش‌هایی روبه‌رو خواهید شد. ویژگی One-Handed mode نیز به‌کندی فعال می‌شود و امکان استفاده سریع از آن مشابه دستگاه‌های گوگل وجود ندارد.

لبه سمت راست به دکمه‌های قفل و صدا اختصاص دارد و سمت مخالف نیز موردی به‌چشم نمی‌خورد. برخلاف لبه بالای دستگاه که تنها به حفره کوچک میکروفون ثانویه اختصاص دارد، قسمت پایین آنر ۷۰ شامل بلندگو، پورت USB-C، میکروفون تماس و محفظه سیم‌کارت می‌شود. درنظر داشته باشید که متاسفانه میان‌رده چینی‌ها از کارت حافظه پشتیبانی نمی‌کند.

الگوی الماسی پشت آنر ۷۰ در رنگ نقره‌ای احتمالا چندان به مذاق ایرانی‌ها خوش نیاید؛ چرا که تمامی تحریریه زومیت برای توصیف ظاهر از لقب «زشت» استفاده کردند! البته دستگاه در رنگ‌های سبز، آبی و مشکی نیز عرضه شده است که بنا به‌سلیقه خود می‌توانید هریک را انتخاب کنید.

قاب دایره‌ای دوربین‌ها برخلاف مدل قبلی یعنی آنر ۵۰، از یکدیگر جدا شده‌اند و قسمت بالایی به‌ترتیب از بالا به‌پایین به حسگر تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی، دوربین اصلی ۵۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۵۰ مگاپیکسلی و فلاش دوگانه LED اختصاص دارند.

نمای پشتی و طراحی ماژول دوربین آنر ۷۰

شاید در نگاه اول قسمت پشتی دستگاه یادآور سری P50 هواوی باشد و احتمالا طراحان انر در پروسه طراحی الهامات بسیاری از این سری گرفته باشند؛ همین موارد است که تئوری فروش آنر «صرفا برای دور زدن تحریم» را تقویت می‌کند. در ادامه نیز به چنین شباهت‌هایی برخورد خواهیم کرد.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی میان‌رده از حاشیه‌های بسیار باریکی بهره می‌برد و باتوجه به ابعاد دستگاه نزدیک به ۹۱ درصد از پنل جلوی دستگاه را به‌خود اختصاص می‌دهد که عدد بسیار بالایی محسوب می‌شود و درمیان رقیبان برتری را به‌خود اختصاص می‌دهد.

متاسفانه در آنر ۷۰ خبری از مقاومت دربرابر مایعات و گرد و غبار نیست و در این‌زمینه در سطحی پایین‌تر از گوشی‌های هم‌رده مانند سری گلکسی A5X سامسونگ قرار می‌گیرد.

صفحه‌نمایش و اسپیکر آنر ۷۰

استفاده از نمایشگرهای OLED در گوشی‌های میان‌رده به‌امری مرسوم تبدیل شده است و حتی گوشی‌های ارزان‌قیمت‌تری مانند گلکسی A33 نیز از پنلی مشابه با نرخ‌نوسازی ۱۲۰ یا حتی ۱۴۴ هرتزی استفاده می‌کنند.

اما آنر برای ساخت تجربه‌ای بهتر از مشاهده محتوا به پنل ۱۰ بیت با امکان نمایش ۱ میلیارد رنگ مجهز شده است. البته حتی این پنل هم عموما در گوشی‌های میان‌رده شیائومی به‌طور وسیع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تماشای فیلم با آنر ۷۰

یکی از ضعف‌های نمایشگر آنر ۷۰ را می‌توان ناتوانی در در پوشش کامل فضای رنگی DCI-P3 دانست. بااینکه طبق بررسی‌های ما پنل امکان پوشش ۸۷ درصدی را دارد اما باتوجه به OLED بودن آن و همچنین پشتیبانی از +HDR10، درکنار میان‌رده بودن دستگاه، انتظار بیشتری از آنر ۷۰ داشتیم.

برای تغییر پروفایل رنگی می‌توان از دو حالت Normal و Vivid در بخش تنظیمات صفحه‌نمایش استفاده کرد که به‌ترتیب برای نمایش رنگ‌ها در پروفایل sRGB و DCI-P3 کاربرد دارد. به‌منظور دریافت بهترین دقت رنگ باید از حالت Normal استفاده کنید که در این حالت DeltaE میانگین برابر با ۲٫۷ خواهد بود.

عملکرد نمایشگر آنر ۷۰ دربرابر رقبا

محصول ٫ پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگ میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

آنر ۷۰

۵٫۶۱

۰

۶۰۳٫۵

۰

۱۱۵۵

۲٫۲ (فضای رنگی sRGB)

۲٫۲ (Normal)

گلکسی A73

۲٫۰

۰

۵۵۲

۰

۱۰۹۳

۳٫۶ (Vivid)

۱٫۴ (Natural)

گلکسی A53

۲٫۴۴

۰

۶۴۰٫۵

۰

۱۲۹۰

۳٫۳

۱٫۹ (Natural)

گلکسی A52s

۲٫۳

۰

۶۰۷٫۵

۰

۱۳۰۵

۴٫۸

۳٫۱ (Natural)

ناتینگ فون ۱

۲٫۴

۰

۵۶۷

۰

۸۳۰

۱٫۵ (Alive)

۱٫۱ (Standard)

شیائومی 11T پرو

۲٫۳

۰

۶۳۷

۰

۸۰۵

(۴٫۳) Vivid

(۱٫۱) Standard

شیائومی 11T

۲٫۸

۰

۵۹۱

۰

۹۸۲

-- (Vivid)

-- (Original)

شیائومی 12X

۲

۰

۶۲۸٫۵

۰

۱۱۸۰

۳٫۹ (Vivid)

۱٫۲ (Original Color)

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

۶٫۰۲

۰

۶۵۲٫۵

۰

۱۰۷۱

۲٫۶

۱٫۳ (Standard)

شیائومی ۱۲ لایت

۲٫۲۵

۰

۶۳۵

۰

۱۰۶۷

۳٫۸

۲ (Original)

گلکسی S20 FE 5G

۲٫۲

۰

۶۰۸

۰

۱۲۷۰

۴٫۶ (Vivid)

۲٫۲ (Natural)

تمامی نتایج به‌دست‌آمده حاصل آزمایش‌های زومیت در شرایط یکسان آزمایشگاهی است.

بااینکه آنر صحبتی از میزان روشنایی صفحه نمایش به‌میان نیاورده، اما نقطه قوت نمایشگر آنر ۷۰ نه در دقت رنگ بلکه در روشنایی آن است. حداکثر میزان روشنایی دستی نمایشگر را ۶۰۷ نیت اندازه‌گیری کردیم که این عدد در حالت خودکار به ۱۱۵۵ نیت می‌رسد. چنین عددی برای یک گوشی میان‌رده در این بازه قیمتی فوق‌العاده خواهد بود؛ خصوصا با درنظر گرفتن پشتیبانی از +HDR10. البته ممکن است در تاریکی شب به‌دلیل حداقل روشنایی ۵ نیتی، کمی با چالش روبه‌رو شوید و خبری از ویژگی Extra Dim یا ویژگی مشابه برای کاهش میزان نور به‌صورت نرم‌افزاری هم نیست.

در مقام مقایسه بهتر است اشاره‌ای هم به گلکسی A53 و گلکسی A52s به‌عنوان دو رقیب مستقیم داشته باشیم.

پخش موسیقی با آنر ۷۰

کمی هم درباره بلندگوی آنر ۷۰ صحبت کنیم. جایی که انتظار می‌رفت تا پسر جوان چینی با استفاده از بلندگوی استریو، مجموعه‌ی محصول خود را کامل کند. اما چنین اتفاقی نیفتاد و درنهایت بلندگویی معمولی با صدایی نه‌چندان دلچسب نصیب میان‌رده چینی‌ها شد.

البته حجم صدا راضی کننده است اما همچنان به‌دلیل نبود بیس کافی، صدای گرم و لذت‌بخشی از دستگاه خارج نمی‌شود.

رابط کاربری و نرم افزار آنر ۷۰

آنر برای میان‌رده خود از پوسته Magic UI 6.1 برپایه نسخه دوازدهم اندروید استفاده می‌کند که تجربه رضایت‌بخشی را در کنار نمایشگر ۱۲۰ هرتزی ارائه می‌کند. مجیک UI را می‌توان نسخه‌ای تغییرنام‌یافته از HarmonyOS هواوی دانست؛ این شباهت به‌حدی است که اگر در پیشتر از گوشی هواوی استفاده کرده باشید با خرید آنر ۷۰ حس آشناپنداری (Déjà vu) را تجربه خواهید کرد.

شاید بزرگ‌ترین وجه‌تمایز Magic UI با HarmonyOS بهره‌مندی آن از سرویس‌های گوگل باشد. اتفاقی که پس از جدایی آنر از هواوی رخ داد. حالا تمامی دستگاه‌های آنر به‌همراه سرویس‌های گوگل عرضه می‌شوند همین امر به‌تنهایی برگ‌برنده‌ای برای آنر محسوب می‌شود.

رابط کاربری Magic UI حتی باوجود معرفی نسخه ۶٫۰ و به‌روزرسانی‌های ظاهری، همچنان قدیمی و «از مد افتاده» به‌نظر می‌رسد و آیکن‌ها نیز طراحی مدرنی ندارند. البته این مشکل زمانی موضوعیت پیدا می‌کند که تجربه استفاده از One UI و MIUI را داشته باشید؛ درغیراین‌صورت پوسته‌ای نرم با انیمیشن‌های روان و سریع را تجربه خواهید کرد که در آن امکانات شاخصی چون ویجت‌ها، چندوظیفگی پیشرفته و ویژگی‌های گیمینگ وجود دارد و تجربه‌ای یکپارچه را در تمامی دستگاه‌ها اعم از گوشی هوشمند، تبلت، گوشی‌های تاشدنی و ساعت هوشمند را دراختیارتان خواهد گذاشت.

رابط‌کاربری آنر ۷۰

یکپارچه شدن دستگاه‌ها در پوسته Magic UI تنها به المان‌های طراحی محدود نمی‌شود و همانند HarmonyOS می‌توان ارتباطی پایدار را در تمامی محصولات آنر تجربه کرد؛ تجربه‌ای نزدیک به آن‌چه در اکوسیستم اپل شاهد هستیم؛ البته... تاحدودی.

ویژگی Always on Screen یا نمایشگر همیشه روشن نیز در آنر ۷۰ حضور دارد و شخصی‌سازی گسترده‌ای را نیز دراختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌طوری که می‌توان از اعلانات تا قالب ساعت و عکس نمایش داده شده را به سلیقه خود تغییر دهید.

عملکرد، تجربه بازی و عمر باتری آنر ۷۰

باوجود تراشه‌های قدرتمندتری چون Snapdragon 7 Gen 1، آنر همچنان به استفاده از Snapdragon 778G Plus اصرار دارد. البته در مدل سال گذشته از مدل «غیر پلاس» استفاده شده بود که هسته‌های آن در فرکانس پایین‌تری فعالیت می‌کردند.

Snapdragon 778G Plus از مجموعه ۸ هسته پردازشی در ۳ کلاستر قدرتمند، میانی و کم‌مصرف استفاده می‌کند که به‌ترتیب شامل ۱ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۵ گیگاهرتز، ۳ هسته Cortex-A78 با فرکانس ۲٫۴ گیگاهرتز و درنهایت ۴ هسته Cortex-A55 با فرکانس ۱٫۹ گیگاهرتز می‌شود.

گیمینگ با آنر ۷۰

آنر ۷۰ در ۴ مدل با رم‌های ۸ و ۱۲ گیگابایت و حافظه ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت قابل سفارش خواهد بود. نسخه‌ی دراختیارِ ما ۸/۲۵۶ گیگابایت بود.

حافظه ذخیره‌سازی آنر ۷۰ درمقایسه با دیگر رقبای خود مانند گلکسی A53 از سرعت بالاتری برخوردار است اما همچنان در از مدل‌هایی چون ناتینگ فون ۱ یا شیائومی 11T عملکرد کندتری را ارائه می‌کند. البته سرعت حافظه در سطح رضایت‌بخشی قرار دارد و پایین بودن سرعت آن درمقایسه با مدل‌های گفته شده به‌عنوان ضعف تلقی نمی‌شود.

عملکرد حافظه‌ ذخیره‌سازی آنر ۷۰ دربرابر نسل قبل

مدل‌ها ٫ عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

آنر ۷۰

۹۵۸٫۰۸

۷۲۴٫۷۶

۲۲۹٫۷۹

۲۳۴٫۵۱

گلکسی A73

۹۴۸٫۲۹

۷۸۸٫۱۶

۱۷۷٫۶۳

۱۹۷٫۰

گلکسی A53

۵۱۴٫۴۱

۴۹۵٫۲۵

۲۳۳٫۵۶

۲۰۲٫۴۸

گلکسی A52s

۹۱۳٫۸

۴۸۰٫۰۱

۱۴۷٫۱۶

۱۵۶٫۲۳

ناتینگ فون ۱

۱۵۴۰٫۷۶

۱۳۴۷٫۶۹

۲۳۲٫۳۵

۲۰۷٫۹

شیائومی 11T پرو

۱۹۰۲٫۷۵

۷۷۰٫۲۹

۲۳۰

۲۰۹

شیائومی 11T

۱۶۶۴٫۴۵

۹۳۳٫۷۱

۱۳۵٫۵۴

۱۳۰٫۷۷

شیائومی 12X

۱۴۶۰٫۲۲

۷۰۶٫۲۳

۲۴۸٫۹۳

۲۵۹٫۷۷

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

۹۹۸٫۷۸

۸۱۳٫۷

۲۳۲٫۸۴

۲۱۲٫۷۷

شیائومی ۱۲ لایت

۹۸۹٫۴۳

۸۶۴٫۱۶

۱۹۲٫۲۵

۱۸۹٫۱۵

گلکسی S20 FE 5G

۱۵۷۲٫۹۵

۶۷۴٫۷۷

۱۹۹٫۴۴

۲۳۶٫۳۲

*تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

عملکرد آنر ۷۰ به‌واسطه بهره‌مندی از تراشه SD 778G Plus تفاوت چندانی با دیگر نماینده‌ها مانند گلکسی A73، شیائومی ۱۲ لایت یا حتی گلکسی S20 FE 5G تفاوت چندانی ندارد؛ اما درمقایسه با گوشی‌های قاتل پرچمداری چون شیائومی 11T پرو یا شیائومی 12X تفاوت معناداری را می‌توان مشاهده کرد.

برای مثال درمقایسه با مدل هم‌قیمت 11T پرو، با وجود یکسان بودن قدرت تک‌هسته‌ای، آنر ۷۰ رقابت را با فاصله‌ای ۱۷ درصدی به حریف چینی خود واگذار می‌کند. همچنین برتری ۹۸ درصدی پردازنده گرافیکی Adreno 660 با‌اقتدار برتری خود را به‌رخ Adreno 642L می‌کشد.

عملکرد آنر ۷۰ دربرابر رقبا

نام و کارایی بنچمارک / محصول

PCMark

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

عملکرد کلی

مرورگر

پردازنده‌ی گرافیکی

پردازنده‌ی مرکزی

شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

Vulkan/Metal

Single Core

Multi Core

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Car Chase

Onscreen/1080p

OpenGL

Vulkan

Metal

OpenGL

Metal

آنر ۷۰

۱۲۵۵۶

۶۴٫۴

۲۴۰۱

۸۱۹

۲۸۹۷

۲۰

۱۴

۲۰

۱۵

--

۲۸

۳۵

--

گلکسی A73

۱۲۳۸۴

۵۵٫۳۵

۲۴۱۹

۷۸۲

۲۸۷۰

۲۰

۱۳

۲۰

۱۴

--

۲۹

۳۳

--

گلکسی A53

۱۱۶۵۰

--

۲۵۴۴

۷۴۸

۱۹۱۵

۱۴

۱۰

۱۴

۱۰

--

۱۹

۲۴

--

گلکسی A52s

۱۲۲۹۵

۴۹٫۶

۲۴۱۰

۷۷۱

۲۷۹۳

۱۹

۱۳

۲۰

۱۴

--

۲۸

۳۳

--

ناتینگ فون ۱

۱۰۸۱۱

۶۶٫۹۰

۲۵۰۰

۸۱۵

۲۲۹۰

۲۲

۱۵

۲۳

۱۵

--

۲۹

۳۳

--

شیائومی 11T پرو

۱۳۳۳۶

۷۴٫۵۲

۴۵۵۴

۸۱۵

۳۴۹۹

۴۲

۲۷

۴۵

۳۰

--

۵۹

۶۴

--

شیائومی 11T

۱۱۹۲۶

۶۵٫۲

۴۸۲۵

۸۵۷

۲۹۳۸

۳۱

۲۲

۳۰

۲۰

--

۴۱

۵۰

--

شیائومی 12X

۱۱۹۲۴

۵۰٫۳

۳۶۷۴

(OpenCL)

۱۰۰۶

۳۳۱۱

۳۰

۲۱

۳۴

۲۳

--

۵۱

۵۹

--

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

۱۰۸۴۲

۵۴٫۱

۲۵۷۶

۷۲۰

۲۰۰۶

۱۶

۱۱

۱۶

۱۰

--

۲۱

۲۶

--

شیائومی ۱۲ لایت

۱۱۳۴۲

۵۸٫۸

۲۳۶۰

۷۸۷

۲۸۷۹

۱۹

۱۳

۲۰

۱۴

--

۲۹

۳۳

--

گلکسی S20 FE 5G

۱۲۰۴۴

۶۲٫۴

--

۹۲۴

۲۷۵۱

۳۱

۲۲

۱۸

۲۰

--

۴۰

۴۷

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

اما همه ما روی این موضوع اتفاق نظر داریم که بنچمارک همه‌چیز نیست؛ بنابراین بهتر است نگاهی به عملکرد دستگاه در اجرای بازی‌ها داشته باشیم. بازی‌های Call of Duty Mobile با نرخ‌فریم بسیار پایداری اجرا می‌شود و حتی لگ‌های لحظه‌ای در بازی مشاهده نمی‌شود. بازی Diablo Immortal نیز شرایط مشابهی را دارد و بازی با تنظیمات گرافیکی Medium با نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌شود؛ البته به‌علت شرایط بد اینترنت در کشور ممکن است لگ‌های متعددی را به‌دلیل پینگ بالا مشاهده کنید.

نمودار اجرای Genshin Impact در آنر ۷۰

سخت‌افزار آنر ۷۰ حتی در اجرای بازی سنگینی چون Genshin Impact نیز عملکرد مناسبی دارد و در تست ۱۰ دقیقه‌ای زومیت بازی را با نرخ میانگین ۴۵ تا ۵۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند. دراین حالت حتی با درگیر شدن بخش عمده‌ای از سخت‌افزار، همچنان خبری از داغی بدنه نیست.

عملکرد باتری آنر ۷۰ دربرابر رقبا

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

زمان لازم برای شارژ

پخش ویدیو

PCMark

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

آنر ۷۰

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۸۰۰

۰:۵۰

با شارژر ۳۳ وات

۲۰:۵۰

۱۸:۳۲

گلکسی A73

۶٫۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

--

۱۸:۲۹

۱۰:۳۳

گلکسی A53

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

--

۱۸:۲۷

۱۲:۱۳

گلکسی A52s

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۱:۲۸

۱۸:۱۰

۱۰:۱۳

ناتینگ فون ۱

۶٫۵۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۱:۴۰

با شارژر ۳۳ وات

۲۵:۰۶

۱۵:۴۴

شیائومی 11T پرو

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۰۰:۱۸

با شارژر ۱۲۰ واتی

۱۸:۱۰

۹:۵۸

شیائومی 11T

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۰۰:۴۰

با شارژر ۶۷ واتی

۲۷:۴۳

۱۰:۱۱

شیائومی 12X

۶٫۲ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۰۰:۳۹

۱۲:۳۰

۱۱:۳۱

ردمی نوت ۱۱ پرو پلاس 5G

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۰:۲۸

۲۲:۳۷

۹:۱۵

شیائومی ۱۲ لایت

۶٫۵۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۳۰۰

۰:۴۱

۱۳:۴۶

۱۰:۳۴

گلکسی S20 FE 5G

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

--

۱۴:۴۱

۸:۳۰

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

حجم باتری آنر ۷۰ درمقایسه با نسل قبل افزایشی ۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی را تجربه کرده است اما همچنان با شارژر ۶۶ واتی شارژ می‌شود از گزینه‌های پریمیوم‌تر مانند شارژر بی‌سیم هم طبق انتظار خبری نیست. آنر ۷۰ با یک‌بار شارژ کامل می‌تواند ویدیو معیار زومیت را با وضوح 720p و روشنایی ۲۰۰ نیت تا ۲۱ ساعت پخش کند که عدد فوق‌العاده‌ای برای دستگاهی با ظرفیت باتری ۴۸۰۰ میلی‌آمپرساعت به‌شمار می‌رود.

شارژ مجدد آنر ۷۰ نیز در طول مدت کمتر از ۱ ساعت یا به‌طور دقیق‌تر حدود ۵۰ دقیقه انجام می‌شود و در بازه‌ی زمانی ۳۰ دقیقه‌ای نیز می‌توانید نزدیک به ۷۰ درصد از حجم باتری را شارژ کنید. خوشبختانه شارژر در جعبه وجود دارد و نیازی به صرف هزینه اضافی برای خرید آداپتور نیست.

بررسی دوربین آنر ۷۰

دوربین را می‌توان وجه‌تمایز اصلی آنر ۷۰ درمقایسه با دیگر رقبا در بازه قیمتی ۱۲ تا ۱۳ میلیون تومان دانست. مجموعه دوربین این دستگاه شامل ۳ دوربین می‌شود که دوربین اصلی این محصول به حسگر IMX 800 سونی مجهز شده است. حسگری ۱/۱٫۴۹ اینچی با وضوح ۵۴ مگاپیکسلی که با استفاده از فناوری ترکیب پیکسل ۴ به ۱، عکس‌های خروجی وضوح عجیب و غریب ۱۲٫۵ مگاپیکسلی خواهند داشت.

با اینکه حسگر اصلی آنر ۷۰ چندان بزرگ نیست اما همچنان درمقایسه با مدل‌های شاخصی چون گلکسی S22 و S22 پلاس سامسونگ، از حسگر بزرگ‌تری بهره می‌برد. پیکسل‌ها در این سنسور در حالت ۵۴ مگاپیکسل اندازه‌ای ۱٫۰ میکرومتری دارند که با فعال شدن Pixel Binning به ۲٫۰ میکرومتر افزایش پیدا می‌کنند.

کاربر درحال عکاسی با آنر ۷۰

یکی از نقاط ضعف دوربین آنر ۷۰ را می‌توان فقدان لرزشگیر سخت‌افزاری یا OIS دانست. فاکتوری بسیار مهم در عکاسی در نور کم که در روشنایی نیز به افزایش وضوح تصویر کمک شایان ذکری می‌کند.

وظیفه ثبت عکس‌های اولتراواید به حسگر IMX766 ساخت سونی با اندازه ۱/۲٫۵ اینچ سپرده شده که درپس لنزی با دیافرگام f/2.2 قرار گرفته است؛ حسگر مذکور ابعادی بسیار بزرگ‌تر از نمونه موجود در شیائومی ۱۲ لایت یا گلکسی A52s دارد. به‌لطف بهره‌مندی از فوکوس خودکار می‌توان از دوربین اولتراواید به‌منظور ثبت عکس‌های ماکرو نیز استفاده کرد که باتوجه وضوح بالای حسگر، روی کاغذ توانایی بالایی در ثبت جزئیات خواهد داشت.

دوربین سوم نیز به یک حسگر ۲ مگاپیکسلی اختصاص دارد که تنها برای تشخیص عمق در عکس‌های پرتره کاربرد خواهد داشت.

کیفیت عکس آنر ۷۰ در نور کافی

همانطور که انتظار می‌رفت حسگر اصلی آنر ۷۰ به‌واسطه اندازه نسبتا بزرگ خود توانایی بالایی در ثبت جزئیات دارد اما به‌دلیل نبود OIS لرزش دست تاثیر مستقیمی در سطح جزئیات خواهد داشت. برای مقایسه بهتر عکس‌ها از گلکسی A52s کمک گرفتیم.

وجود گستره دینامیکی وسیع‌تر در دوربین اصلی آنر ۷۰ به ثبت عکس‌هایی با نقاط تاریکِ روشن‌تر و جزئیات بیشتر در قسمت روشن کمک بسیاری می‌کند. موردی که در عکس‌های A52s نمی‌توان یافت.

ثبت نادرست و غیردقیق رنگ‌ها یکی دیگر از مشکلات دوربین آنر ۷۰ به‌شمار می‌رود. برای مثال در نمونه عکس زیر تاثیر رنگ قرمز بر تمامی بخش‌های تصویر را می‌توان مشاهده کرد. به‌طوری که حتی رنگ سفید نیز به‌سوی قرمزی تمایل دارد.

عکس HDR ثبت شده با دوربین اصلی آنر ۷۰
عکس HDR ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A52s
برش عکس HDR ثبت شده اصلی با آنر ۷۰
برش عکس HDR ثبت شده اصلی با گلکسی A52s

در عکس‌های اولتراوید گلکسی A52s نویزهای بسیار زیادی مشاهده می‌شود که خوشبختانه در نمونه عکس آنر ۷۰ نمی‌توان یافت؛ اما این کاهش نویز به‌قیمت ازدست رفتن جزئیات و سافت‌شدن پیکسل‌ها تمام شده است و حتی با وجود ثبت جزئیات بیشتر از قسمت بیرون پنجره، همچنان نمونه عکس کهکشانی سامسونگ مجموعه بهتری از جزئیات، دقت رنگ و وضوح تصویر را ارائه می‌کند.

عکس HDR ثبت شده با دوربین اولتراواید آنر ۷۰
عکس HDR ثبت شده با دوربین اولتراواید گلکسی A52s
برش عکس HDR ثبت شده اولتراواید با آنر ۷۰
برش عکس HDR ثبت شده اولتراواید با گلکسی A52s

کیفیت عکس آنر ۷۰ در نور کم

کاهش نور همواره سناریویی چالش‌برانگیز برای حسگرهای موبایل و حتی دوربین‌های حرفه‌ای به‌شمار می‌رود. به‌دلیل کمبود نور حسگر امکان دریافت اطلاعات تصویر را ندارد و عموما با افزایش ISO اقدام به این کار می‌کند که درنهایت سبب افزایش نویز می‌شود.

بزرگ‌تر شدن حسگر تاثیر مستقیمی بر افزایش میزان نور ورودی از دریچه لنزها خواهد داشت. اتفاقی که به‌وضوح می‌توان در نمونه عکس ثبت شده با دوربین اصلی میان‌رده آنر مشاهده کرد. البته اغراق در غلظت رنگ‌ها اتفاق درستی نیست اما به جذاب‌تر شدن عکس کمک کرده است.

عکس ثبت شده با دوربین اصلی آنر ۷۰ در نور کم
عکس ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A52s در نور کم

درصورت نیاز به نوردهی بیشتر، حالت Night Mode را فعال می‌کنیم تا با کاهش سرعت شاتر، نوربیشتری جذب حسگر شود. در این شرایط گلکسی A52s سامسونگ با کاهش سرعت شاتر به ۱/۹ ثانیه، دریافت نور بیشتری دریافت می‌کند اما همچنان جزئیات کمتری درمقایسه با رقیب خود دارد.

در سوی دیگر آنر ۷۰ با سرعت شاتر سریع‌تر معادل ۱/۱۷ ثانیه، باوجود دریافت روشنایی کمتر، عکس‌هایی با سطح جزئیات بهتر و کنتراست بالاتر ثبت می‌کند.

عکس ثبت شده با دوربین اصلی آنر ۷۰ در نور کم و فعال بودن Night Mode
عکس ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A52s در نور کم و فعال بودن Night Mode

دوربین اولتراواید در ثبت عکس در نور کم عملکرد بهتری را درمقایسه با A52s به‌نمایش می‌گذارد. به‌طوری که در برش ۱۰۰ درصدی تصویر می‌توان جزئیات بیشتر و کنترل نویز را به‌خوبی مشاهده کرد. این درحالی‌است که ISO در نمونه عکس آنر برابر با ۵۶۰۰ و در A52s نیز روی ۱۶۰۰ تنظیم شده بود. بنابراین الگوریتم پردازش تصویر چینی‌ها را می‌توان پیروز میدان دانست.

عکس ثبت شده با دوربین اولتراواید آنر ۷۰ در نور کم
عکس ثبت شده با دوربین اولتراواید گلکسی A52s در نور کم

آنر ۷۰ امکان عکاسی نایت مود با دوربین اولتراواید را نیز دراختیار کاربر می‌گذارد. دراین‌صورت حتی باوجود بازتر ماندن شاتر در دوربین گلکسی A52s، عکس خروجی آنر ۷۰ بسیار دل‌نشین‌تر از رقیب کره‌ای خود است. به‌عنوان نمونه می‌توان به غلظت رنگ‌ها و همچنین کنتراست بهتر اشاره کرد.

عکس ثبت شده با دوربین اولتراواید آنر ۷۰ در نور کم و فعال بودن Night Mode
عکس ثبت شده با دوربین اولتراواید گلکسی A52s در نور کم و فعال بودن Night Mode

کیفیت عکس ماکرو با آنر ۷۰

درزمینه عکس‌های پرتره گلکسی A52s بدون شک برتری فاحشی را رقیب خود خواهد داشت؛ به‌طوری که علاوه‌بر ثبت دقیق‌تر جزئیات و همچنین ثبت تصویری عاری از لرزش، موفق شده تا رنگ‌ها را نزدیک به واقعیت ثبت کند. اما آنر ۷۰ در تمامی موارد گفته شده عملکرد ضعیف‌تری از خود نشان می‌دهد.

عکس پرتره ثبت شده با دوربین اصلی آنر ۷۰
عکس پرتره ثبت شده با دوربین اصلی گلکسی A52s

به عکاسی ماکرو می‌رسیم. جایی که اندازه بزرگ‌ترِ حسگر اولتراواید به‌کمک آنر ۷۰ خواهد آمد. اما چنین اتفاقی نمی‌افتد و گلکسی A52s جزئیات بسیار بیشتری را از دل سوژه‌ها بیرون می‌کشد. برای مثال نگاهی به قسمت بالای باتری‌ها و پترن نقطه‌ای داشته باشید تا متوجه سطح جزئیات در دوربین ماکرو گلکسی A52s شوید.

عکس ماکرو ثبت شده با آنر ۷۰
عکس ماکرو ثبت شده با گلکسی A52s
برش عکس ماکرو ثبت شده با آنر ۷۰
برش عکس ماکرو ثبت شده با گلکسی A52s
بیرون‌زدگی دوربین آنر ۷۰

کیفیت عکس سلفی آنر ۷۰

در دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی آنر ۷۰ همانند دیگر دستگاه‌های هم‌رده خبری از فوکوس خودکار نیست و درصورت قرارگیری دستگاه در فاصله‌ای مناسب از سوژه، عکس‌های فوق‌العاده باکیفیتی ثبت خواهد شد.

عکس سلفی ثبت شده با آنر ۷۰
عکس سلفی ثبت شده با گلکسی A52s

البته در پردازش رنگ‌ها کمی اغراق می‌شود و زنگ‌ها نیز کمی به سردی تمایل دارند ولی باتوجه به بهره‌مندی از پیکسل‌هایی شارپ و جداکردن درست سوژه از پس‌زمینه در عکس‌های پرتره، می‌توان از این مورد چشم‌پوشی کرد.

عکس سلفی پرتره ثبت شده با آنر ۷۰
عکس سلفی پرتره ثبت شده با گلکسی A52s

جمع‌بندی

درغیاب آنر و هواوی، بازار گوشی‌های هوشمند دست‌خوش اتفاقات وسیعی شده است؛ حالا دیگر کاربران نه فقط به یک برند بلکه به اکوسیستم وابسته می‌شوند و این اتفاق راه‌ بازگشت را برای آنر سخت‌تر از همیشه می‌کند.

آنر ۷۰ محصول توانمندی است اما این تلاش برای رقابت با بزرگان این عرصه کافی نیست. شرکت‌هایی که در سال‌های غیبت آنر مشغول جذب مشتریان بیشتر درکنار ارائه سرویس‌های جذابی بودند و محصول آنر، هرچند خوب و ارزشمند، نمی‌تواند مشتریان را راغب به کوچ از پلتفرمی به پلتفرمی دیگر بکند؛ حتی اگر پلتفرم مبدا اندروید با پوسته‌ای دیگر باشد.

نمای پشتی آنر ۷۰

اما بدون درنظر گرفتن این موضوع، آنر ۷۰ دستگاهی کاملا شایسته تلقی می‌شود که درکنار قدرت کافی و ظاهر پرچمدار خود، تجربه‌ای لذت‌بخش از استفاده روزمره توامان با عمر باتری بالا را دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

افزون‌براین دوربین آنر ۷۰ تجربه‌ای مطلوب از عکس‌برداری در شرایط مختلف نوری را دراختیار کاربر قرار می‌دهد؛ اما درمجموع همچنان در پله‌ای پایین‌تر از گلکسی A52s (محصول مورد مقایسه ما) قرار می‌گیرد.

گوشی هوشمند آنر به‌طور انحصاری به‌دست شرکت مدیاپردازش با گارانتی ۱۸ ماهه وارد بازار ایران شده و برای بررسی در اختیار زومیت قرار گرفته است.

  • طراحی زیبا و چشم‌نواز در سطح گوشی‌های پرچمدار
  • صفحه‌نمایش باکیفیت و دقیق
  • قدرت مناسب سخت‌افزاری
  • عمر باتری بالا
  • دوربین باکیفیت
  • قیمت مناسب

  • اسپیکر نه‌چندان باکیفیت
  • ظاهر قدیمی رابط کاربری
  • پشتیبانی ۲ ساله اندروید
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات