بررسی ویدیویی نوا Y70 هواوی

شنبه ۲۵ تیر ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
هواوی برای ماندن در دور رقابت، گوشی‌های هوشمند اقتصادی نوا Y70 را راهی بازار کرده است. با بررسی هواوی نوا Y70 همراه زومیت باشید.
تبلیغات

با وجود مشکلات اقتصادی و سختی خرید گوشی‌های پرچم‌دار و میان‌رده، تقاضا برای خرید گوشی‌های اقتصادی در بازه‌ی قیمتی ۴ تا ۵ میلیون تومان بیش از پیش افزایش یافته است. هواوی نیز به‌عنوان برندی نام‌آشنا در دنیای گوشی‌های هوشمند، یکی از گزینه‌های خرید کاربران به‌شمار می‌رود. چینی‌ها نیز برای جلب نظر مشتریان، نوا Y70 را با مشخصات قابل توجهی همراه کرده‌اند؛ از تراشه مناسب گرفته تا دوربین‌های متنوع.

اصلی‌ترین تمرکز هواوی حتی در آگهی‌های تبلیغاتی و بیلبوردها، باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری دستگاه و عمر ۳ روزه باتری است؛ ادعایی که اثبات آن تنها ازطریق انجام آزمون‌های مختلف و بررسی عمیق‌تر امکان‌پذیر خواهد بود. بنابراین از شما دعوت می‌کنیم تا در ادامه بررسی ویدیویی گوشی هوشمند اقتصادی نوا Y70 هواوی را مشاهده کنید.

بررسی ویدیویی هواوی نوا Y70

لطفاً با تماشای ویدئو در یوتیوب و سابسکرایب کانال یوتیوب زومیت، ما را در مسیر تولید محتوای باکیفیت و ارزشمند حمایت کنید.

شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند آزادی عمل چندانی برای تولید گوشی‌های اقتصادی ندارند؛ زیرا با محدود شدن فاکتور قیمت، انتخاب‌ها نیز برای تولید محصولی جذاب نیز کاهش پیدا می‌کند. هواوی نیز از این قاعده مستثنی نیست و با وجود محدودیت‌ها سعی کرده تا محصولی زیبا و در عین‌حال سریع و کارآمد را راهی بازار کند. پنل پشتی نوا Y70 زیبایی منحصربه‌فردی دارد و در نگاه اول پنل پشتی پلاستیکی آن، شیشه‌ای به‌نظر خواهد آمد. طراحی قاب دوربین سه‌گانه نیز زیبایی این بخش از دستگاه را دوچندان کرده است.

فریم پلاستیکی نوا Y70 هواوی

بدنه تماماً پلاستیک است که در این بازه قیمتی، انتخابی معمول و مرسوم به‌شمار می‌رود. استفاده از باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری سبب شده تا هم ضخامت دستگاه به ۹ میلی‌متر افزایش پیدا کند و هم وزن دستگاه به ۱۹۹ گرم برسد. خوشبختانه با توزیع وزن مناسب وزن قریب به ۲۰۰ گرمی دستگاه چندان حس نخواهد شد.

نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی نوا Y70 از پنل IPS LCD با دقت +HD استفاده می‌کند که با وجود کافی بودن، همچنان در مقایسه با رقبایی چون پوکو و شیائومی در پله‌ای پایین‌تر قرار می‌گیرد. به‌خاطر عملکرد درست نرم‌افزار، انیمیشن‌های ورود به اپلیکیشن و خروج از آن به‌نرمی صورت می‌پذیرد و عملکرد مطلوبی را از خود به‌جای می‌گذارد.

حاشیه پایین نمایشگر نوا Y70 هواوی
لبه سمت راست نوا Y70 هواوی
لبه پایین نوا Y70 هواوی
پنل پشتی نوا Y70 هواوی

همچنان نبود قدرت بیشتر از جانب تراشه برای سپردن وظایفی سنگین‌تر به آن به وضوح به‌چشم می‌خورد؛ خصوصاً با در نظر گرفتن پیشرفت روزافزون نرم‌افزارها و نیاز به پردازش‌های سنگین‌تر، به‌نظر نمی‌رسد بتوان روی عملکرد مناسب دستگاه در طولانی مدت، حساب چندانی باز کرد. علاوه‌براین آینده مبهم پشتیبانی نرم‌افزاری و نبود برنامه‌ای شفاف برای به‌روزرسانی دستگاه و عرضه نسخه‌های آتی اندروید قطعاً موردی منفی در انتخاب کاربر تلقی خواهد شد. از طرفی نبود سرویس‌های گوگل برای کاربران ایرانی نقطه ضعفی بزرگ خواهد بود.

نوا Y70 درحال‌حاضر اندروید ۱۰ را به‌همراه پوسته EMUI 12 اجرا می‌کند؛ ‌درحالی‌که دیگر تولیدکنندگان حتی درباره گوشی‌های اقتصادی، اندروید ۱۲ را به‌عنوان نسخه‌ پایه به‌همراه مدل عرضه می‌کنند. درمجموع ویژگی‌های پوسته EMUI مانند برنامه‌های شناور، اجرای دو برنامه به‌صورت هم‌زمان ازطریق پنل کناری (Multi-Windows Dock)، حالت eBook و کاهش نور آبی و ژست‌های حرکتی، نوا Y70 را تبدیل به گزینه‌ای توانمند از نظر ویژگی‌های نرم‌افزاری و گزینه‌های شخصی‌سازی متنوع، تبدیل کرده است.

گیمینگ در گوشی هواوی نوا Y70

تراشه کرین ۷۱۰ به‌عنوان مغز متفکر دستگاه، وظایف محول‌شده را به‌خوبی پردازش می‌کند و از نظر گرافیکی نیز قدرت مناسبی برای اجرای بازی‌های روز دراختیار کاربر قرار می‌دهد. به‌طوری که بازی Call of Duty Mobile روی تنظیمات گرافیکی Normal و تنظیمات فریم ریت High به‌خوبی و بدون افت فریم اجرا می‌شود و در طول انجام وظایف سنگین نیز خبری از افزایش دمای بدنه و کاهش عملکرد دستگاه نیست.

دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی نوا Y70 گزینه‌ای قابل قبول برای ثبت تصاویر در طول روز و حتی شب به‌شمار می‌رود؛ اما دوربین اولتراواید سطح پایینی از جزئیات را نمایش می‌دهد و در شرایط نوری ضعیف نیز قابل استفاده نیست. دوربین سلفی از گستره دینامیکی قابل قبولی برخوردار است و به‌خوبی رنگ پوست را پردازش می‌کند. حالت پرتره نیز در نرم‌افزار دوربین وجود دارد اما جلوه بوکه در پس‌زمینه سوژه اعمال نمی‌شود.

نمای جلوی نوا Y70 هواوی

باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپری نیز عمر مناسبی را ارائه می‌دهد و درصورت استفاده روزانه ۴ تا ۶ ساعته، می‌توانید انتظار شارژدهی دو روزه را داشته باشید. بدیهی است که درصورت استفاده‌های سبک‌تر، عمر باتری به ادعای هواوی نزدیک‌تر خواهد شد.

هواوی نوا Y70 بدون نقص و تمام عیار نیست؛ اما برای کسانی که وابستگی عمیقی به سرویس‌های گوگل ندارند، می‌تواند به‌عنوان دستگاهی روزمره مورد استفاده قرار بگیرد. حتی برای آن دسته از افرادی که به‌دنبال گوشی دوم با عمر باتری بالا هستند نیز گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

نکات مثبت

  • شارژدهی بسیار خوب
  • بدنه‌ی خوش‌ساخت
  • گزینه‌های شخصی‌سازی متنوع EMUI 12

نکات منفی

  • دوربین ضعیف‌تر از رقبا
  • عرضه با اندروید ۱۰
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات