بررسی Realme C11 مدل ۲۰۲۱ [با بررسی ویدیویی]

شنبه ۲۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مطالعه 14 دقیقه
ریلمی C11 مدل ۲۰۲۱، تلاشی برای اقتصادی‌تر کردن یک گوشی پایین‌رده است که به جا‌ماندن از کورس رقابت با دستگاه‌های هم‌رده ختم می‌شود. با بررسی ریلمی C11 2021 همراه زومیت باشید.
تبلیغات

شرکت چینی ریلمی که در بازار گوشی‌های هوشمند برای خود نامی دست و پا کرده است، سال گذشته گوشی اقتصادی C11 را با تراشه‌ی Helio G35 مدیاتک به بازار فرستاد. برنامه‌های ریلمی برای C11 به همین‌جا متوقف نشد و این شرکت با دست بردن در سخت‌افزار و امکاناتی همچون دوربین، مدل اقتصادی‌تر C11 را تحت عنوان C11 2021 روانه‌ی بازار کشورهای آسیایی کرد.

مقاله‌ی پیش‌رو در تاریخ ۲۰ آذر ۱۴۰۰ با افزوده‌شدن بررسی ویدیویی ریلمی C11 به‌روز شد.

با توجه به بازار هدف C11‌ مدل ۲۰۲۱ و با نگاهی گذرا به مشخصات فنی آن، متوجه می‌شویم که ریلمی تنها به قصد پایین آوردن قیمت، اندک توان پردازشی مدل پایه را نیز فدا کرده است تا بتواند یکی از ارزان‌ترین گوشی‌های هوشمند فعلی را دردسترس کاربران قرار دهد. در ادامه با بررسی ریلمی C11 2021 همراه زومیت باشید تا در مورد ارزش خرید و آورده‌ی گوشی اقتصادی ریلمی دقیق‌تر صحبت کنیم.

ریلمی C11 از طرف شرکت کسری پارس، واردکننده‌ی اصلی گوشی‌های هوشمند ریلمی در ایران برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است. شما می‌توانید این گوشی را از فروشگاه تکنولایف و با گارانتی کسری پارس تهیه کنید.

بررسی ویدیویی ریلمی C11

طراحی و کیفیت ساخت ریلمی C11

ریلمی C11 مدل ۲۰۲۱ با ابعاد ۸٫۹ × ۷۶٫۴ × ۱۶۵٫۲ میلی‌متر و وزن ۱۹۰ گرم، اندکی بزرگ‌تر و البته سبک‌تر از مدل پایه است؛ با وجود افزایش در ابعاد طولی و عرضی، ریلمی موفق شده ضخامت مدل جدید را ۲ میلی‌متر کاهش دهد. C11 در دو رنگ آبی و خاکستری به‌فروش می‌رسد. ریلمی C11‌ بدنه‌ای کاملاً پلاستیکی دارد و براساس ادعای شرکت سازنده دربرابر پاشش قطرات آب از خود مقاومت نشان می‌دهد؛ هرچند که از گواهی IP خبری نیست.

طراحی پنل پشت ریلمی C11

در پنل جلو، نمایشگر IPS LCD با ابعاد ۶٫۵۲ اینچ به چشم می‌خورد. حاشیه‌ی بالای نمایشگر، بریدگی قطره‌ای دوربین سلفی و اسپیکر مکالمه را میزبانی می‌کند و درمقایسه‌با حاشیه‌ی پایین نمایشگر ضخامت کمتری دارد. همین موضوع باعث شده تا نسبت نمایشگر به بدنه حدود ۸۱ درصد باشد که برای گوشی‌های اقتصادی مناسب است.

درگاه سیم‌کارت و کارت حافظه در سمت چپ فریم دارند و می‌توانند به‌صورت هم‌زمان دو سیم‌کارت نانو و یک کارت حافظه‌ی میکرواس‌دی را در خود جای دهند. سمت راست فریم از دکمه‌ی پاور و کلیدهای تنظیم صدا میزبانی می‌کند. ریلمی بالای فریم را کاملاً خالی گذاشته و میکروفن مکالمه، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون و درگاه microUSB 2.0 را در بخش پایین فریم جای داده است.

وبگردی با ریلمی C11

با نگاه به پنل پشت C11 اولین نکته‌ای که توجهتان را جلب خواهد کرد، ماژول مربعی دوربین است که باعث می‌شود تصور کنید چینی‌ها برای گوشی اقتصادی خود بیش از یک دوربین درنظر گرفته‌اند. با نگاهی دقیق‌تر متوجه خواهید شد که تنها یک دوربین و یک فلش LED در ماژول دوربین جای گرفته‌اند و بقیه‌ی فضای آن بلااستفاده باقی مانده است.

نمای نزدیک از ماژول دوربین ریلمی C11

تمام پنل پشت به استثنای نوار عمودی که از زیر ماژول دوربین تا پایین پنل ادامه دارد، با شیارهای باریکی پوشانده شده است و نام ریلمی با فونت درشت؛ اما محو، درون نوار عمودی خودنمایی می‌کند. درحالی‌که به دیدن اسپیکر در بخش‌های مختلف فریم گوشی‌ها عادت کرده‌ایم، چینی‌ها ترجیح داده‌اند اسپیکر C11 را در پنل پشت و پایین لوگوی ریلمی قرار دهند.

نمایشگر و اسپیکر ریلمی C11

نمایشگر ۶٫۵۲ اینچی ریلمی C11 مدل ۲۰۲۱ از نوع IPS LCD است که با رزولوشن ۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل، تراکم ۲۶۹ پیکسل‌براینچ و نسبت تصویر عریض ۲۰:۹ را دراختیار قرار می‌دهد. ریلمی می‌گوید که نمایشگر C11 می‌تواند به بیشینه‌ی روشنایی ۴۰۰ نیت دست پیدا کند.

تماشای فیلم با ریلمی C11

برای بررسی میزان روشنایی نمایشگر، آزمون‌های معمول زومیت را روی آن انجام دادیم. همان‌طور که در جدول نتایج مشاهده می‌کنید روشنایی بیشینه‌ی نمایشگر چه در حالت تنظیم دستی و چه در حالت خودکار، نمی‌تواند به بیش از ۲۳۵ نیت برسد. در واقع با این مقدار روشنایی، دیدن جزئیات صفحه در محیط‌های پرنور و فضای باز به‌سختی امکان‌پذیر خواهد بود.

از سوی دیگر، کم بودن روشنایی نمایشگر باعث می‌شود که حداقل روشنایی ۰٫۲ نیت باشد تا کار کردن با ریلمی C11 در محیط‌های کم‌نور و تاریک چشم‌ها را اذیت نکند. با توجه به اینکه ریلمی C11 از نمایشگر LCD‌ استفاده می‌کند، رنگ‌های مشکی را چندان عمیق نشان نمی‌دهد؛ بنابراین کنتراست نمایشگر بالا نیست و در حدود ۱۰۴ به دست می‌آید.

عملکرد نمایشگر گلکسی C11 2021 دربرابر رقبا

محصول ٫ پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگی میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

ریلمی C11

۰٫۲

۲٫۲۵

۲۳۴٫۷

۲٫۶

۲۳۴٫۵

۱۰۴٫۳

۳٫۳

۳٫۳

گلکسی A11

۱۵٫۲

۲٫۵۳

۳۵۲

۲٫۷۳

۴۳۲

۱۵۸

۵٫۹

۵٫۹

گلکسی A12

۲٫۶۵

۲٫۰

۲۶۰

۲٫۰

۲۹۵

۱۴۷٫۵

۴٫۲

۴٫۲

گلکسی A22 4G

۲٫۱

۰

۵۶۸

۰

۸۵۸

۴٫۳

۲٫۲ (Natural)

گلکسی A21s

۵٫۷

۵٫۴

۴۹۸

۵٫۵

۵۹۲

۱۰۸

۷٫۶

۷٫۶

پوکو X3 پرو

۰٫۵۶

۳٫۹۲

۳۲۰٫۸

۴٫۳۵

۳۸۷

۸۸٫۹

۴٫۸

۱٫۵ (Original)

پوکو X3

۲٫۴۱

۳٫۹۵

۳۵۶٫۴

۴٫۶۹

۴۴۲

۹۴٫۲

۴٫۸

۱٫۵ (Standard)

ردمی نوت ۹ پرو

۰٫۶

۳٫۹

۳۱۰

۵

۴۲۰

۸۰

۴٫۹

۳ (Standard)

ردمی نوت ۹

۱

۴٫۱۵

۳۶۰

۴٫۴۲

۴۸۲

۹۵

۶٫۶

۴٫۷ (Saturated)

ردمی نوت ۱۰

۲٫۵۵

۰

۶۴۶٫۵

۰

۱۱۰۵

۳٫۲

۲٫۳ (Natural)

پوکو M3 پرو 5G

۰٫۵۶

۲٫۲۶

۲۳۱٫۳

۲٫۲۳

۲۲۸٫۶

۱۰۲٫۸

۶٫۲

۱٫۶ (Standard)

* زومیت تمامی نتایج جدول بالا را با ابزاری مخصوص به‌‌‌دست آورده است.

نمایشگر ریلمی C11 فضای رنگی sRGB را به خوبی پوشش می‌دهد. برای گوشی اقتصادی ریلمی پروفایل‌های رنگی متفاوتی تعریف نشده است و در صورتی که وارد منوی تنظیمات رنگ‌ها و کنتراست شوید، با دو گزینه‌ی Automatic Contrast (کنتراست خودکار) به‌عنوان حالت پیش‌فرض و Increased Contrast (کنتراست افزایش یافته) مواجه خواهید شد.

در حالت خودکار می‌توانید دمای رنگ‌ها را به دلخواه خود تعیین کنید، درحالی‌که Increased Contrast چنین امکانی را به شما نخواهد داد. با توجه به نتایجی که در آزمایش رنگ‌های هر دو حالت به دست آوردیم، ریلمی C11 رنگ‌ها را با خطای قابل قبول؛ اما اندکی سرد نشان می‌دهد. به‌علاوه تفاوت چندانی بین دو گزینه‌ی خودکار و افزایش‌یافته وجود ندارد؛ به جز اینکه خطای رنگ‌ها در حالت Increased اندکی بیشتر می‌شود و رنگ‌ها سردتر خواهند شد.

گوش دادن به موسیقی با ریلمی C11

همان‌طور که در بخش طراحی گفتیم،‌ تک اسپیکر ریلمی در پنل پشت جای گرفته و نمی‌تواند حجم صدای چندان زیادی تولید کند؛ البته کیفیت صدا نسبتاً قابل قبول است و اگر نخواهید در محیط باز به صدای اسپیکر گوش کنید، مشکل چندانی برایتان ایجاد نمی‌کند.

نرم‌افزار و رابط کاربری ریلمی C11

درحالی‌که ریلمی مدل سال گذشته‌ی C11 را با اندروید ۱۰ راهی بازار کرده بود، حالا مدل ۲۰۲۱ با اندروید ۱۱ و پوسته‌ی کاربری Realme UI مبتنی‌بر نسخه‌ی Go اندروید به دست کاربران می‌رسد. نسخه‌ی Go اندروید برای گوشی‌های اقتصادی که ۲ گیگابایت رم (یا کمتر) دارند در نظر گرفته شده است. گوگل ادعا می‌کند که با نسخه‌ی Go، دستگاه‌های اقتصادی اپلیکیشن‌ها را ۱۵ درصد سریع‌تر اجرا می‌کنند.

نمایشگر ریلمی C11

گوگل برای اینکه برخی از اپلیکیشن‌های پیش‌فرض، کمترین حجم حافظه‌ی ذخیره‌سازی و رم را اشغال کنند، آن‌ها را از پایه برای نسخه‌ی Go توسعه داده است. اپلیکیشن‌هایی همچون Google Go، Gallery Go، Camera Go و Assistant Go در نسخه‌ی بهینه شده‌ی اندروید برای گوشی‌های اقتصادی درنظر گرفته شده‌اند. پوسته‌ی کاربری اختصاصی ریلمی یعنی Realme UI هم در بخش‌های مختلف پیچیدگی خاصی برای کاربرانی که با کلیت اندروید آشنایی داشته باشند، به همراه ندارد.

عملکرد و باتری ریلمی C11

ریلمی C11 مدل ۲۰۲۱ به تراشه‌ی ۲۸ نانومتری Unisoc SC9863A مجهز شده است. پردازنده‌ی هشت هسته‌ای این تراشه از ۴ هسته‌ی ۱٫۶ گیگاهرتزی Cortex-A55 و ۴ هسته‌ی ۱٫۲ گیگاهرتزی Cortex-A55 استفاده می‌کند و پردازنده‌ی گرافیکی IMG8322 وظیفه پردازش‌های GPU-محور را بر عهده دارد؛ درحالی‌که تراشه‌ی Helio G35 به کار رفته در مدل سال گذشته،‌ حداقل روی کاغذ قدرتمندتر به نظر می‌رسد. تراشه‌ی اقتصادی Unisoc از رم‌های LPDDR3 و LPDDR4/4X و همچنین حافظه‌های داخلی eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند.

اجرای بازی در ریلمی C11

گوشی اقتصادی ریلمی در دو نسخه‌ی ۳۲ | ۲ و ۶۴ | ۴ گیگابایت راهی بازار شده است. ما نسخه‌ی ۳۲ | ۲ گیگابایت را برای بررسی دراختیار داشتیم که با احتساب برنامه‌های از پیش نصب شده، حدود ۲۳٫۵ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی را دراختیار می‌گذاشت. خوشبختانه با وجود درگاه اختصاصی برای کارت حافظه، می‌توان فضای ذخیره‌سازی ریلمی C11 مدل ۲۰۲۱ را ارتقا داد؛ اما با وجود رم ۲ گیگابایت، قطعاً آزادی زیادی در روند نصب و اجرای برنامه‌های مختلف نخواهید داشت.

حافظه‌ی eMMC 5.1 ریلمی C11 مدل ۲۰۲۱، از نظر سرعت خواندن و نوشتن عملکردی در حد و اندازه‌های برخی رقبای اقتصادی مثل گلکسی A12 و گلکسی A11 از خود نشان می‌دهد و چیز بیشتری برای عرضه ندارد.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ریلمی C11 2021 دربرابر رقبا

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

ریلمی C11

۲۶۶٫۴۵

۱۳۶٫۱

۳۰٫۴۲

۴۵٫۳۹

گلکسی A11

۲۹۲٫۵۹

۱۱۵٫۵۴

۷۳٫۱۴

۶۶٫۷۳

گلکسی A12

۲۶۶٫۸۵

۲۰۹٫۴۶

۶۶٫۱۹

۳۹٫۳۶

گلکسی A22 4G

۳۰۰٫۴

۲۴۶٫۸

۱۱۱٫۵

۶۸٫۷

گلکسی A21s

۳۱۴٫۵۸

۲۱۸٫۷۹

۱۰۹٫۵۴

۸۱٫۴

پوکو X3 پرو

۱۴۴۷٫۳۸

۵۲۱٫۶۶

۱۶۹٫۰۵

۱۷۰٫۰۴

پوکو X3

۴۹۴٫۹۷

۲۵۴٫۲۹

۱۴۷٫۰۶

۱۳۲٫۲۹

ردمی نوت ۹ پرو

۴۸۶٫۶۳

۱۷۵٫۳۹

۱۲۷٫۱۵

۱۱۳٫۶

ردمی نوت ۹

۳۰۳٫۹۳

۲۴۰٫۸۱

۶۳٫۵۹

۱۳۴٫۴۱

ردمی نوت ۱۰

۵۱۴٫۵

۲۶۸٫۶۳

۱۳۴٫۹۹

۱۲۲٫۸۱

پوکو M3 پرو 5G

۹۵۹٫۵۸

۴۷۷٫۲۱

۱۷۲٫۴۴

۱۸۹٫۰

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

ریلمی C11 با تراشه‌ی Unisoc تنها می‌تواند به عملکرد گلکسی A12 نزدیک شود و از رقابت با سایر گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار جا می‌ماند. برای کاربری‌های روزمره، گلکسی A12 حدود ۵ درصد و در وبگردی، ۲۰ درصد بهتر از ریلمی C11 عمل می‌کند. باوجوداین ، اختلاف عملکرد در پردازش‌های تک و چندهسته‌ای CPU بیشتر می‌شود و ریلمی C11 به خاطر عواملی مثل فرکانس پایین‌تر هسته‌ها، میدان را به گلکسی A12 واگذار می‌کند؛ البته در مقایسه با گلکسی A11، اوضاع کمی بهتر است و ریلمی C11 می‌تواند هم‌پای اقتصادی سال گذشته‌ی سامسونگ حرکت کند.

عملکرد ریلمی C11 2021 دربرابر رقبا

نام و کارایی بنچمارک / محصول

PCMark

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

عملکرد کلی

مرورگر

پردازنده‌ی گرافیکی

پردازنده‌ی مرکزی

شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

OpenCL

Vulkan/Metal

Single Core

Multi Core

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Car Chase

Onscreen/1080p

OpenGL

Vulkan

Metal

OpenGL

Metal

ریلمی C11

۴۴۶۱

۱۱٫۶

--

۹۲

۱۲۶

۴۵۷

۳٫۸

۱٫۲

۳٫۴

۱٫۱

--

۴٫۹

۳٫۰

--

گلکسی A11

--

--

--

۱۲۷

۴۸۸

--

--

--

۶٫۶

۳٫۴

--

گلکسی A12

۴۷۲۰

۱۳٫۹

--

۱۶۸

۹۷۶

۴٫۷

۱٫۵

۳٫۸

۱٫۲

--

۵٫۱

۳٫۳

--

گلکسی A22 4G

(۹۰ هرتز)

۶۷۴۵

۲۸٫۶

۱۱۰۴

۱۱۵۰

۳۷۶

۱۳۷۹

۹٫۵

۳٫۳

۹٫۳

۲٫۹

--

۱۶

۹٫۳

--

گلکسی A21s

--

--

--

۱۵۳

۱۰۴۰

--

--

--

۱۰

۵٫۹

--

پوکو X3 پرو

(۱۲۰ هرتز)

۱۰۲۹۳

۵۳٫۷

۲۷۱۷

۲۸۰۷

۷۸۳

۲۶۲۶

۲۸

۱۸

۲۷

۱۸

--

۴۰

۴۴

--

پوکو X3

(۱۲۰ هرتز)

۸۱۵۳

۴۴٫۱

۱۲۸۸

۱۱۱۰

۵۶۵

۱۷۷۸

۱۱

۷٫۴

۱۱

۷٫۵

--

۱۷

۱۹

--

ردمی نوت ۹ پرو

--

--

--

۵۶۹

۱۶۹۱

--

--

--

۱۶

۱۸

--

ردمی نوت ۹

--

--

--

۳۴۴

۱۱۶۵

--

--

--

۸٫۶

۹٫۷

--

ردمی نوت ۱۰

۷۸۹۰

۴۰٫۶

۴۱۵

--

۵۴۳

۱۶۸۰

۵٫۷

۳٫۷

۵٫۴

۳٫۶

--

۸٫۲

۹٫۵

--

پوکو M3 پرو 5G

(۹۰ هرتز)

۸۴۰۰

۳۵٫۷

۱۴۳۶

۱۴۱۴

۵۵۰

۱۷۴۸

۸٫۴

۵٫۵

۷٫۸

۵٫۱

--

۱۲

۱۴

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

در پردازش‌های گرافیکی، اختلاف ریلمی C11 با اقتصادی‌های هم‌قیمت کمتر می‌شود. با نگاهی به سه سطر ابتدایی جدول بالا متوجه می‌شوید که مدیریت پردازش گرافیکی در هر سه گوشی ریلمی C11، گلکسی A11 و گلکسی A12 مشابه است، اما مقایسه با سایر اقتصادی‌های بازار چندان منصفانه نخواهد بود.

ریلمی C11 به باتری حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است. برای سنجش عمر باتری گوشی اقتصادی ریلمی، طبق روند معمول روشنایی نمایشگر را روی ۲۰۰ نیت قرار دادیم و تمام امکانات ارتباطی را قطع کردیم. در این شرایط، ریلمی C11 مدل ۲۰۲۱ توانست ویدیوی معیار زومیت را به‌مدت ۱۲ ساعت و ۳۰ دقیقه پخش کند؛ یعنی حتی کمتر از پوکو ایکس ۳ پرو با نمایشگر ۱۲۰ هرتز Full HD.

عملکرد باتری ریلمی C11 2021 دربرابر رقبا

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

زمان لازم برای شارژ

پخش ویدئو

PCMark

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

ریلمی C11

۶٫۵۲ اینچ

۱۶۰۰ × ۷۲۰

۵۰۰۰

--

۱۲:۳۰

Failed

گلکسی A11

۶٫۴ اینچ

۱۵۶۰ × ۷۲۰

۴۰۰۰

--

۱۵:۲۷

۱۱:۴۸

گلکسی A12

۶٫۵ اینچ

۱۵۶۰ × ۷۲۰

۵۰۰۰

۲:۰۰

۱۶:۴۸

۱۰:۵۹

گلکسی A22 4G

(۹۰ هرتز)

۶٫۶ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲:۲۹

۲۵:۰۰

۱۵:۰۸

گلکسی A21s

۶٫۵ اینچ

۱۶۰۰ × ۷۲

۰

پیکسل

۵۰۰۰

--

۱۸:۴۶

۱‍۶:۲۹

پوکو X3 پرو

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۱۶۰

۱:۲۰

۱۳:۴۹

۱۰:۰۳

پوکو X3

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۱۶۰

۱:۲۰

۱۳:۲۸

۱۲:۱۵

ردمی نوت ۱۰

۶٫۴۳ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱:۱۵

۲۵:۱۹

۱۵:۱۹

ردمی نوت ۹

۶٫۵۳ اینچ

۲۳۴۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۲۰

۲:۳۰

۱۶:۳۵

۸:۴۱

ردمی نوت ۹ پرو

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۲۰

۰۰:۳۸

۱۵:۴۲

۱۱:۵۳

پوکو M3 پرو 5G

(۹۰ هرتز)

۶٫۵۰ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲:۰۰

۱۴:۴۳

۹:۴۹

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

برای بررسی شارژدهی ریلمی C11 در کاربری‌های روزمره، تست PCMark را روی آن اجرا کردیم. متأسفانه با وجود تلاش چندباره، گوشی ریلمی نتوانست از پس اجرای این آزمون بربیاید.

دوربین ریلمی C11

ریلمی برای مدل ۲۰۲۱ گوشی C11 یک دوربین اصلی در نظر گرفته است، درحالی‌که مدل سال گذشته به دو دوربین مجهز شده بود. دوربین ریلمی C11 از حسگر ۸ مگاپیکسلی با لنز f/2.0 استفاده می‌کند. با دوربین ریلمی C11 می‌توانید ویدیوهای فول‌اچی‌دی با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه ثبت کنید، به‌علاوه HDR نیز به بهتر شدن کیفیت عکس‌هایی که در شرایط سایه‌روشن گرفته می‌شوند کمک می‌کند. ریلمی C11 امکان عکاسی پانوراما، پرتره و حالت حرفه‌ای (Pro) را نیز دراختیار کاربر می‌گذارد.

گستره‌ی دینامیکی عکس‌های ریلمی C11

برای عکاسی در محیط‌های پرنور و روشن، در‌‌صورتی‌که HDR را روی حالت خودکار تنظیم کرده باشید، دوربین ۸ مگاپیکسلی ریلمی C11 می‌تواند شرایط HDR را به‌خوبی تشخیص بدهد و عکس‌های نسبتاً خوبی به ثبت برساند؛ البته اگر بخواهیم با نگاه سخت‌گیرانه کیفیت عکس‌ها را بررسی کنیم، باید بگوییم که با وجود عملکرد قابل قبول دوربین در ثبت نقاطی که نور شدید به آن‌ها تابیده، مناطق تاریک چندان خوب به تصویر کشیده نشده‌اند و تشخیص عناصر محیطی در آن‌ها سخت است.

برش واقعی عکس HDR دوربین ریلمی C11

رنگ‌ها و جزئیات دوربین ریلمی C11

در محیطی که نور کافی داشته باشد، دوربین ریلمی C11 می‌تواند رنگ‌ها و جزئیات را با کیفیت درخوری به ثبت برساند. در کتاب‌های سمت راست عکس که بافت ساده‌ای دارند، اثرات نویز به خوبی مشهود است که البته برای یک گوشی اقتصادی در حد ریلمی C11 به هیچ‌وجه دور از انتظار نیست.

برش واقعی از عکس رنگ‌ها در دوربین ریلمی C11

عملکرد دوربین ریلمی C11 در تاریکی

ازآنجاکه برای دوربین C11 ریلمی Night Mode درنظر گرفته نشده است، باید از همان حالت Photo برای عکاسی در شب استفاده کنید. در چنین شرایطی، وجود نویز بالا باعث می‌شود بافت‌ها بسیار نرم شوند و جزئیات عناصر کاملاً از بین برود.

برش واقعی عکس دوربین ریلمی C11 در شب

عکس پرتره و سلفی ریلمی C11

ریلمی C11 برای عکاسی پرتره، می‌تواند سوژه را به‌خوبی از عناصر دیگر تصویر جدا کند. باوجوداین ، پیاده‌سازی بوکه بسیار ابتدایی و بدون ظرافت خاصی انجام می‌شود. برای گرفتن سلفی هم می‌توان بین دو حالت عکاسی پرتره یا معمولی انتخاب کرد که در هر دو حالت کیفیت عکس‌های ثبت‌شده با‌توجه به دوربین ۲ مگاپیکسلی، قابل قبول و راضی‌کننده است.

عکس پرتره
برش عکس سلفی
عکس سلفی
برش عکس سلف پرتره
عکس پرتره سلفی

جمع‌بندی و مقایسه با رقبا

ریلمی موفق شده است با کاهش امکانات و قدرت سخت‌افزاری ریلمی C11، مدل ۲۰۲۱ را به‌عنوان یک گوشی ارزان‌قیمت‌تر به بازار بفرستد، به‌همین دلیل باید سطح توقعمان در بحث عملکرد را به‌شدت پایین بیاوریم. با توجه به تجربه‌ای که از کار با ریلمی C11 2021 داشتیم، هنگ‌کردن‌های مداوم که نظیرشان را در کمتر گوشی هوشمند جدیدی می‌بینیم، بازگشته‌اند تا حس نوستالژیک کار با گوشی‌های چندین سال پیش را برایمان زنده کنند.

لوگوی پنل پشت ریلمی C11

در مجموع تجربه‌ی خوشایندی از کار با ریلمی C11 جدید نداشتیم و توصیه می‌کنیم اگر به‌دنبال گوشی اقتصادی در محدوده‌ی قیمتی ۳ میلیون تومان هستید، کمی بیشتر پس‌انداز کنید تا بتوانید به‌سراغ گزینه‌هایی همچون گلکسی M02s یا نوکیا ۳.۴ بروید که به نسبت هزینه‌ای که برای آن‌ها پرداخت می‌کنید، امکانات معقول‌تری در اختیارتان قرار می‌دهند.

ریلمی C11 از طرف شرکت کسری پارس، واردکننده‌ی اصلی گوشی‌های هوشمند ریلمی در ایران برای بررسی دراختیار زومیت قرار گرفته است. شما می‌توانید این گوشی را از فروشگاه تکنولایف و با گارانتی کسری پارس تهیه کنید.

نکات مثبت

  • شارژدهی خوب
  • قیمت پایین

نکات منفی

  • روشنایی پایین نمایشگر
  • سخت‌افزار ضعیف
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات