بررسی پوکو X3 GT

چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۰
مطالعه 21 دقیقه
پوکو X3 GT از برادرش، پوکو F3 ارزان‌تر است؛ اما برچسب قیمتی ارزان‌ترش را به‌بهای از دست‌رفتن نمایشگر OLED و تراشه‌ی قدرتمندتر دراختیارتان می‌گذارد.
تبلیغات

محبوبیت فوق‌العاده‌ی پوکو X3 و پوکو X3 پرو در بازار کشورهای آسیایی از جمله هند و البته ایران باعث شد تا چینی‌ها به‌فکر عرضه‌ی نسخه‌ای جدید از آن‌ها نیز بیافتند؛ دستگاهی که پسوند GT را به نام پوکو X3 اضافه می‌کند و برخلاف آنچه از نامش برمی‌آید، از لحاظ ظاهری و سخت‌افزاری، هیچ شباهتی به برادرش ندارد. این گوشی هوشمند از بدنه‌ی ظریف‌تر و سبک‌تری نسبت به پوکو X3 بهره می‌برد و طراحی ظاهری آن خوشایندتر از دو برادر دیگرش به‌نظر می‌رسد. قیمت گوشی پوکو ایکس ۳ جی تی نیز از جمله مواردی است که همیشه جزو دلایل محبوبیت گوشی‌‌های این برند در بازار به شمار می‌رفته است.

پسوند GT‌ نشان می‌دهد که شرکت سازنده با گوشی پوکو X3 GT، کاربران علاقه‌مند به بازی‌های موبایل و با بودجه‌ی محدود را در تیررس خود دارد. این دستگاه از نمایشگر ۱۲۰ هرتز تطبیق‌پذیر و تراشه‌ی توانمند Dimensity 1100 بهره می‌برد و براساس اعلام پوکو در استفاده‌های طولانی می‌تواند سطح عملکرد خود را بدون افت فاحش حفظ کند؛ موضوعی که برای خوره‌های بازی موبایل اهمیت بسیاری دارد. در ادامه با بررسی پوکو X3 GT‌ همراه زومیت باشید تا عملکرد میان‌رده‌ی اقتصادی پوکو را زیر ذره‌بین قرار دهیم.

شما می‌توانید برای خرید گوشی پوکو X3 GT به فروشگاه اینترنتی آوند موبایل مراجعه کنید.

طراحی و کیفیت ساخت پوکو X3 GT

پوکو در هریک از گوشی‌هایش، طرحی متفاوت و البته بحث‌برانگیزی را انتخاب می‌کند، از حک‌کردن لوگوی غول‌پیکر POCO روی بدنه‌ی گوشی‌های پوکو X3 و پوکو F3 تا انتخاب ظاهری شبیهِ شخصیت‌های بازی Among Us در گوشی پوکو M3 از جمله‌ی همین تصمیم پرحاشیه به‌شمار می‌آید. پوکو X3 GT نیز با بدنه‌ی شیاردارش، به‌نوعی ادامه‌ای بر استراتژی نه‌چندان جالب چینی‌ها به‌شمار می‌آید.

طراحی پشت گوشی پوکو X3 GT

مطابق‌انتظار از گوشی میان‌رده‌ای با برچسب قیمتی Poco X3 GT، بدنه‌ی دستگاه تماما پلاستیکی است؛ البته ساختار بدنه به‌گونه‌ای نیست که حس‌وحال کالایی بی‌کیفیت را به کاربر انتقال دهد. چینی‌ها گوشی هوشمند پوکو X3 GT را در دو رنگ آبی، سفید و مشکی به‌فروش می‌رسانند که از بین آن‌ها دو رنگ نخست با شیارهای عمودی‌ روی پنل پشتی‌شان، یاد و خاطره‌ی کرکره‌ی مغازه‌های قدیمی را در ذهن تداعی می‌سازند؛ درحالی‌که مدل مشکی چنین بافتی روی سطح خود ندارد. بدنه‌ی مدل‌های آبی و سفید از نوع مات و مدل مشکی از نوع براق هستند، از سوی دیگر رنگ مدل آبی به‌صورت گرادیانی و بسته به زاویه‌ی تابش نور، از آبی پررنگ به کم‌رنگ تغییر می‌کند.

برخلاف آنچه نام Poco X3 GT القا می‌کند، این گوشی هوشمند از لحاظ ظاهری، ابعادی یا وزنی، هیچ شباهتی به گوشی Poco X3 عادی ندارد. دوربین پشتی به‌جای چینش گِردگونه در مدل عادی، روی برآمدگی مستطیلی و مشکی‌رنگی در گوشه‌ی سمت چپ قرار دارد و باوجود برآمدگی قطورش، تجربه‌ی عکاسی جالبی نیز ارائه نمی‌دهد.

طراحی ماژول دوربین گوشی پوکو X3 GT

پوکو X3 GT از نمایشگر کوچک‌ترِ ۶٫۶ اینچی بهره می‌برد و با وزن ۱۹۳ گرمی‌اش، گوشی به‌مراتب خوش‌دست‌تری نسبت به پوکو X3 عادی به‌حساب می‌آید. پوکو یکی از ویژگی‌هایی مهم X3 GT را بهره‌گیری از گوریلا گلس ویکتوس به‌عنوان لایه‌ی محافظ نمایشگر می‌داند. میان‌رده‌ی اقتصادی پوکو گواهی IP53 دارد؛ بنابراین روی کاغذ مقابل پاشش قطرات آب مقاوم است.

نمایشگر ۶٫۶ اینچی پوکو X3 GT از پنل LCD استفاده می‌کند؛ بنابراین حاشیه‌هایش به‌باریکیِ دستگاه‌های مجهز به پنل OLED نیست. دوربین سلفی درون حفره‌ای در میانه‌ی لبه‌ی بالایی پنل صفحه‌نمایش قرار دارد، کمی بالاتر از دوربین سلفی و درون شکافی بین نمایشگر و فریم، اسپیکر مکالمه به‌چشم می‌آید که نقش کانال دوم اسپیکر را نیز برعهده دارد؛ البته اسپیکر دوم علاوه‌بر شکاف جلویی، دریچه‌ای نیز برای انتقال بهتر صدا، روی لبه‌ی بالایی فریم دارد.

نمایشگر گوشی پوکو X3 GT

فریم پلاستیکی پوکو ایکس ۳ جی تی در لبه‌ی سمت راست از کلیدهای پاور/حسگر اثر انگشت و کنترل صدا میزبانی می‌کند، دسترسی به این کلیدها به‌سادگی صورت می‌گیرد و عملکرد حسگر اثر انگشت نیز بسیار سریع و مطمئن است؛ البته قرارگیری حسگر در لبه‌ی سمت چپ باعث می‌شود تا در طول روز، مداوم انگشتانتان به‌صورت تصادفی به آن برخورد کنند. پورت شارژ USB 2.0 Type-C به‌همراه دریچه‌ی کانال اصلی اسپیکر در لبه‌ی پایینی فریم قرار دارند و متأسفانه از جک هدفون خبری نیست.

صفحه‌نمایش و اسپیکر پوکو X3 GT

پوکو X3 GT از نمایشگر ۶٫۶ اینچی IPS LCD با وضوح ۱۰۸۰ × ۲۴۰۰ پیکسل بهره می‌برد و مطابق‌انتظار از محصولی اقتصادی با نمایشگر LCD، در اطراف حفره‌ی دوربین سلفی و لبه‌های نمایشگر، آثار تیرگی را می‌توان مشاهده کرد. پوکو مهم‌ترین ویژگی‌های نمایشگر X3 GT را نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر ۱۲۰ هرتزی، پوشش فضای رنگی DCI P3 و پشتیبانی از ویدئوهایی با استاندارد HDR10 می‌داند.

پخش بازی مرکب روی گوشی پوکو X3 GT

چینی‌ها می‌گویند نمایشگر پوکو X3 GT به‌صورت خودکار می‌تواند نرخ نوسازی را در بازی‌ها بین ۶۰، ۹۰ و ۱۲۰ هرتز و هنگام پخش ویدئوهای آنلاین بین ۳۰ و ۶۰ هرتز تغییر دهد؛ درحالی‌که هنگام وب‌گردی و اسکرول‌کردن، نرخ نوسازی را به‌صورت ثابت روی ۱۲۰ هرتز، هنگام پخش سریال‌های تلویزیونی روی ۵۰ هرتز و در صورت پخش فیلم روی ۴۸ هرتز ثابت نگه می‌دارد؛ البته دستگاه به‌صورت پیش‌فرض با نرخ ثابت ۶۰ هرتز دراختیارتان قرار می‌گیرد.

بررسی‌‌های زومیت نشان می‌دهد که پوکو X3 GT هنگام لمس صفحه‌نمایش نرخ نوسازی را به ۱۲۰ هرتز می‌رساند؛ درحالی‌که در تصاویر ایستا، نرخ به ۵۰ هرتز بازمی‌گردد. ویدئوها بسته به نوع و نحوه‌ی پخش‌شدنشان با یکی از نرخ‌های ۳۰، ۴۸ و ۵۰ هرتز پخش می‌شوند؛ درحالی‌که هنگام مراجعه به فهرست اپ‌های اخیر، نرخ نوسازی به ۹۰ هرتز تغییر می‌کند.

عملکرد نمایشگر پوکو X3 GT دربرابر رقبا

محصول ٫ پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگی میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

پوکو X3 GT

۰٫۳۵

۰٫۸۷

۲۲۱

۲٫۶۳

۲۷۸

۱۰۵٫۷

۴٫۳

۲٫۲ (Standard)

پوکو X3 پرو

۰٫۵۶

۳٫۹۲

۳۲۰٫۸

۴٫۳۵

۳۸۷

۸۸٫۹

۴٫۸

۱٫۵ (Original)

پوکو X3

۲٫۴۱

۳٫۹۵

۳۵۶٫۴

۴٫۶۹

۴۴۲

۹۴٫۲

۴٫۸

۱٫۵ (Standard)

پوکو F3

۲٫۳۵

۰

۶۱۵

۰

۱۲۰۵

۳٫۱

۱٫۲ (Original)

گلکسی A52s 5G

۲٫۳

۰

۶۰۷٫۵

۰

۱۳۰۵

۴٫۸

۳٫۱ (Natural)

گلکسی A52 5G

۱٫۸۱

۰

۵۴۲

۰

۸۳۴٫۵

۵

۲٫۹ (Natural)

گلکسی A72

۲٫۳۶

۰

۶۴۶

۰

۱۳۱۰

۵٫۵

۳ (Natural)

گلکسی A52 4G

۲٫۲۶

۰

۵۸۷

۰

۱۲۳۰

۵٫۳

۳٫۲ (Natural)

گلکسی A42 5G

۱٫۹۲

۰

۵۵۶

۰

۶۸۲

۴٫۵

۲٫۴ (Natural)

می ۱۱ لایت

۳٫۳۷

۰

۶۴۷٫۵

۰

۱۱۱۲

۴٫۱

۱٫۵ (Original)

* زومیت تمامی نتایج جدول بالا را با ابزاری مخصوص به‌‌‌دست آورده است.

پوکو X3 GT‌ سه پروفایل Vivid، Saturated‌ و Standard‌ را دراختیارتان قرار می‌دهد و به‌صورت پیش‌فرض روی حالت Vivid‌ تنظیم شده است. براساس بررسی‌های زومیت و مطابق وعده‌ی پوکو، پروفایل Vivid فضای رنگی DCI P3 و پروفایل Standard فضای رنگی sRGB را پوشش می‌دهد. گوشی دقیق‌ترین رنگ‌ها را در حالت Standard‌ نشان می‌دهد؛ اما در تمام پروفایل‌ها به سردی تمایل دارد.

ویدئوهای HDR10 مطابق‌ وعده‌ی پوکو روی گوشی X3 GT پخش می‌شود؛ اما روشنایی پنل به‌اندازه‌ای بالا نمی‌رود که تجربه‌ی خوشایندی از پخش محتوای HDR داشته باشید. براساس اندازه‌گیری‌های زومیت، روشنایی پنل در حالت دستی و خودکار به‌ترتیب به ۲۲۱ و ۲۷۷ نیت می‌رسد که بسیار کمتر از روشنایی حداقلی ۱۰۰۰ نیتی برای پخش HDR10 واقعی موردنیاز است. این سطح از روشنایی، خوانایی جالبی زیر نور آفتاب نیز فراهم نمی‌آورد.

زومیت گردی با گوشی پوکو X3 GT

پوکو X3 GT از ترکیب اسپیکر مکالمه و اسپیکر اصلی در لبه‌ی پایینی فریم برای تولید صدای استریو استفاده می‌کند، طراحان پوکو علاوه‌بر شکاف اسپیکر مکالمه، دریچه‌ی دیگری را در لبه‌ی بالایی فریم به‌وجود آورده‌اند تا صدا با توازن مناسبی از هر دو کانال پخش شود. پوکو X3 GT در زمینه‌ی بلندی صدا عملکرد متوسطی دارد؛ اما در زمینه‌ی تفکیک و شفافیت صدا، بسیار خوب ظاهر می‌شود. میان‌رده‌ی اقتصادی پوکو حتی از Dolby Atmos نیز پشتیبانی می‌کند و نتیجه‌ی فعال‌سازی آن، تولید فراگیرترِ صدا است.

نرم افزار و تجربه کاربری پوکو X3 GT

نرم‌افزار پوکو X3 GT‌ تفاوتی با سایر گوشی‌های پوکو ندارد و مانند آن‌ها، برمبنای رابط‌کاربری اختصاصی MIUI شیائومی توسعه یافته است. این گوشی به‌صورت پیش‌فرض از اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12.5 به‌فروش می‌رسد. پوکو برای ایجاد تمایز بین نرم‌افزار گوشی‌های خود و شیائومی از لانچر انحصاری Poco Launcher استفاده می‌کند. آیکون‌های MIUI روی دستگاه‌های پوکو بیش‌از حد کارتونی هستند؛ به‌خصوص آیکون دوربین که به‌سختی می‌توان آن را از آیکون کروم تفکیک کرد!

رابط کاربری گوشی پوکو X3 GT

پوکو لانچر یک سری امکانات جالب را در اختیارتان قرار می‌دهد که برای نمونه می‌توانیم به پشتیبانی از بسته‌های آیکون موجود در گوگل پلی استور، شخصی‌سازی قاب و اندازه‌ی آیکون‌ها، مخفی کردن اپلیکیشن‌ها، شخصی‌سازی و پوشه‌بندی فهرست اپلیکیشن و قفل‌کردن گوشی با دو بار ضربه زدن روی نمایشگر اشاره کنیم. اگر از لانچر پوکو بگذریم، تفاوت نرم‌افزاری دیگری بین پوکو X3 GT و گوشی‌های شیائومی وجود ندارد.

یکی از بخش‌هایی که شاید همان ابتدای کار پوکو X3 GT را از چشمتان بیندازد، به تعداد زیاد برنامه‌ها و بازی‌های پیش‌فرض بازمی‌گردد. چینی‌ها حجم زیادی از برنامه‌ها و بازی‌های مختلف از سرویس‌های گوگل مثل Photos و Drive گرفته تا اپلیکیشن‌های مختلف شیائومی و تعدادی بازی را روی گوشی نصب کرده‌اند که قطعاً بیشتر آن‌ها هیچ کاربردی برایتان ندارند. خوشبختانه همه این اپلیکیشن‌ها و بازی‌ها را بدون هیچ مشکلی می‌توانید. ناگفته نماند که این موضوع صرفاً منحصر به پوکو X3 GT نیست و مشابه آن را در سایر محصولات پوکو و دستگاه‌های اقتصادی شیائومی مشاهده می‌کنیم.

عملکرد، تجربه بازی و باتری پوکو X3 GT

X3 GT‌ نخستین گوشی هوشمند پوکو با تراشه‌ی ۶ نانومتری به‌حساب می‌آید؛ این گوشی هوشمند از تراشه‌ی توانمند Dimensity 1100 مدیاتک برای تأمین قدرت پردازشی خود استفاده می‌کند. Dimensity طیف وسیعی از تراشه‌های مدیاتک را دربرمی‌گیرد که از خانواده‌ی Helio سریع‌تر هستند و هم‌اکنون تراشه‌ی Dimensity 1100 پس از مدل Dimensity 1200 دومین عضو برتر آن به‌شمار می‌آید.

بازی با گوشی پوکو X3 GT

تراشه‌ی Dimensity 1100 به‌دست شرکت تایوانی TSMC و با لیتوگرافی ۶ نانومتری N6 تولید می‌شود. تفاوت اصلی Dimensity 1100 به اختلاف ۴۰۰ مگاهرتزی یکی از هسته‌های قدرتمند بازمی‌گردد؛ این تراشه‌ از ۴ هسته‌ی ۲٫۶ گیگاهرتزی Cortex A78 و ۴ هسته‌ی ۲٫۰ گیگاهرتزی Cortex A55 به‌عنوان CPU‌ استفاده می‌کند؛ درحالی‌که مدل قدرتمندتر، یکی از هسته‌های A78 را با فرکانس بیشینه‌ی ۳٫۰ گیگاهرتزی به‌کار می‌گیرد.

درحالی‌که شرکت ARM هم‌اکنون ماژول گرافیک پرچم‌دار Mali-G78 را نیز دراختیار تولیدکنندگان قرار می‌دهد، تراشه‌ی بالارده‌ی Dimensity 1100 و Dimensity 1200 درست‌مانند نسل پیشین از گرافیک ۹ هسته‌ای Mali-G77 برای پردازش‌های گرافیکی کمک می‌گیرند. تراشه‌‌ی مدیاتک از رم سریع‌تر و بهینه‌ترِ LPDDR5 پشتیبانی نمی‌کند و در بهترین حالت، شرکت‌ها می‌توانند از ماژول LPDDR4X-4266 در دستگاه‌های مجهر به دایمنسیتی ۱۱۰۰ استفاده کنند.

تراشه‌ی Dimensity 1100 از قابلیت ضبط و پخش ویدئوهای H.264 و HEVC و پخش انکد آینده‌نگرانه‌ی AV1 هر سه با وضوح 2160p و نرخ ۶۰ فریم‌برثانیه پشتیبانی می‌کند؛ هرچند که گوشی پوکو X3 GT در بهترین حالت می‌تواند ویدئوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و صرفاً با دوربین اصلی فیلم‌برداری کند.

پشتیبانی از اتصال 5G‌ از نوع sub-6GHz با سرعت دانلود و آپلود بیشینه‌ی ۴٫۷ و ۲٫۵ گیگابیت‌برثانیه، شبکه‌ی Wi-Fi 6 و بلوتوث ۵٫۲ از جمله‌ی دیگر ویژگی‌های شاخص تراشه‌ی Dimensity 1100 به‌شمار می‌آیند.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی پوکو X3 GT دربرابر رقبا

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

پوکو X3 GT

۱۴۹۴٫۷

۸۳۷٫۲۵

۱۸۰٫۶۵

۲۰۴٫۳۸

پوکو F3

۱۳۸۴٫۷۴

۶۷۲٫۷۷

۲۰۵٫۰۴

۱۸۷٫۲

پوکو X3 پرو

۱۴۴۷٫۳۸

۵۲۱٫۶۶

۱۶۹٫۰۵

۱۷۰٫۰۴

پوکو X3

۴۹۴٫۹۷

۲۵۴٫۲۹

۱۴۷٫۰۶

۱۳۲٫۲۹

گلکسی A52s مدل 5G

۹۱۳٫۸

۴۸۰٫۰۱

۱۴۷٫۱۶

۱۵۶٫۲۳

گلکسی A52 مدل 5G

۹۲۵٫۵۳

۵۰۹٫۸

۱۵۱٫۲۷

۱۱۹٫۴۳

گلکسی A72

۵۰۷٫۳۳

۲۶۷٫۸۶

۱۳۹٫۳۴

۱۲۵٫۶۳

گلکسی A52 مدل 4G

۵۰۵٫۲۲

۲۶۶٫۹۳

۱۳۶٫۹۸

۱۳۰٫۸۳

گلکسی A42 5G

۹۰۳٫۹۲

۴۹۸٫۴۶

۱۸۹٫۴

۱۸۶٫۵۹

می ۱۱ لایت

۴۹۱٫۷۱

۲۴۶٫۴

۱۴۰٫۰۲

۹۸٫۳۲

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

پوکو X3 GT در دو نسخه با حافظه‌ی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی پرسرعتِ UFS 3.1 و رم ۸ گیگابایتی LPDDR4X به‌فروش می‌رسد؛ اما توجه داشته باشید که از درگاه کارت حافظه خبری نیست. ما مدل ۱۲۸ گیگابایتی پوکو ایکس 3 جی تی را برای بررسی در دست داشتیم، این نسخه حدود ۱۰۷ گیگابایت از فضای حافظه را دراختیارتان می‌گذارد.

عملکرد سخت‌افزار پوکو X3 GT دربرابر رقبا

نام و کارایی بنچمارک / محصول

PCMark

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

عملکرد کلی

مرورگر

پردازنده‌ی گرافیکی

پردازنده‌ی مرکزی

شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

OpenCL

Vulkan/Metal

Single Core

Multi Core

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Car Chase

Onscreen/1080p

OpenGL

Vulkan

Metal

OpenGL

Metal

پوکو X3 GT

(۱۲۰ هرتز)

۱۰۳۳۲

۴۵٫۳

۴۵۷۷

۴۶۸۵

۷۴۰

۲۸۸۳

۲۹

۲۰

۲۸

۱۹

--

۳۸

۴۵

--

پوکو F3

۱۰۲۱۳

۶۶٫۸

--

۹۷۳

۳۲۸۱

۳۲

۲۰

۳۳

۲۱

--

۴۷

۵۲

--

پوکو X3 پرو

۱۰۲۹۳

۵۳٫۷

--

۷۸۳

۲۶۲۶

۲۸

۱۸

۲۷

۱۸

--

۴۰

۴۴

--

پوکو X3

۸۱۵۳

۴۴٫۱

--

۵۶۵

۱۷۷۸

۱۱

۷٫۴

۱۱

۷٫۵

--

۱۷

۱۹

--

گلکسی A52s 5G

(۱۲۰ هرتز)

۱۲۲۹۵

۴۹٫۶

۲۲۱۹

۲۴۱۰

۷۷۱

۲۷۹۳

۱۹

۱۳

۲۰

۱۴

--

۲۸

۳۳

--

گلکسی A52 5G

(۱۲۰ هرتز)

۹۵۲۹

۴۵٫۲

--

۶۴۷

۱۹۱۹

۱۰

۷٫۲

۱۱

۷٫۶

--

۱۶

۱۹

--

گلکسی A72

(۹۰ هرتز)

۸۵۷۷

۴۰٫۶

--

۵۴۹

۱۶۵۷

۱۰

۶٫۹

۱۱

۷٫۱

--

۱۵

۱۷

--

گلکسی A52 4G

(۹۰ هرتز)

۸۵۱۷

۳۹٫۳

--

۵۳۳

۱۵۶۰

۱۰

۶٫۹

۱۰

۷٫۰

--

۱۵

۱۷

--

می ۱۱ لایت

(۹۰ هرتز)

۸۰۸۰

۴۲٫۱

۱۱۹۳

۱۰۳۱

۵۶۵

۱۷۹۸

۱۱

۷٫۴

۱۲

۷٫۷

--

۱۷

۱۹

--

گلکسی A42 5G

۸۶۸۶

۴۵٫۲

--

۶۵۷

۱۹۸۲

۲۱

۷٫۴

۲۳

۷٫۶

--

۳۳

۱۹

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

پوکو X3 GT با تراشه‌ی Dimensity 1100 به‌صورت کلی در کاربری‌های روزمره پابه‌پای پوکو F3 مجهز به تراشه‌ی Snapdragon 870 می‌آید؛ اما با نگاهی جزئی‌تر می‌توان متوجه شد که عملکرد آن در وب‌گردی، ۳۰ درصد، در پردازش‌های CPU-محور، ۱۲ درصد و در بازی‌ها، ۱۳ درصد ضعیف‌تر از پوکو F3 است.

برای ارزیابی عملکرد پوکو X3 GT در بازی‌های واقعی، سراغ دو بازی محبوب PUBG و Call of Duty رفتیم. بازی PUBG اجازه‌ی انتخاب تنظیمات گرافیکی Ultra HD یا UHD را نمی‌داد و در بهترین حالت با تنظیمات HDR قابل بازی کردن بود. در سوی دیگر میدان، بازی Call of Duty بالاترین تنظیمات گرافیکی با نام Very High‌ را با نرخ فریم Max ارائه می‌داد؛ اما حالت Ultra نیز برای تنظیمات گرافیکی Medium دردسترس بود که نرخ بازی در آن تفاوت فاحشی با حالت Max نداشت. پوکو X3 GT در هیچ‌یک از دو بازی به نرخ فریم بالاتر از ۶۰ فریم‌برثانیه دست نیافت و در هر دوی آن‌ها از نمایشگر با نرخ نوسازی ۶۰ هرتز استفاده کرد.

عملکرد پوکو X3 GT در اجرای بازی موبایل

عنوان بازی موبایل

تنظیمات گرافیکی بازی

نرخ فریم میانگین

PUBG Mobile

HDR

۳۸ فریم‌برثانیه

Call of Duty Mobile

Very High

۵۸ فریم‌برثانیه

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

زومیت برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

پوکو می‌گوید فناوری خنک‌سازی LIQUIDCOOL 2.0، متشکل از محفظه‌ی بخار، ورق‌های گرافیتی، ژل حرارتی و فویل‌ مسی، دمای بیشینه‌ی تراشه در پوکو X3 GT را تا ۱۱ درجه‌ی سلسیوس کاهش داده و به دستگاه اجازه می‌دهد تا در تمامی زمان‌ها بهترین عملکردش را حفظ کند. برای ارزیابی ادعای چینی‌ها، آزمایش پایداری عملکرد ۲۰ دقیقه‌ای زومیت را روی پوکو X3 GT اجرا کردیم.

آزمایش پایداری عملکرد Poco X3 GT

پیش‌تر در بررسی پوکو F3 از پایداری ۹۰ درصدی عملکرد آن صحبت کردیم؛ اما پوکو X3 GT‌ از این گوشی نیز فراتر می‌رود و پایداری عملکرد ۹۹ درصدی را ارائه می‌دهد؛ به‌طوری که پوکو F3 با وجود تراشه‌ی قدرتمندترش، پس از حدود ۷ دقیقه، با افت ۱۰ درصدی عملکردش، از پوکو X3 GT‌ جا می‌ماند. بی‌شک بهای چنین پایداری فوق‌العاده‌ای، افزایش دمای دستگاه است؛ در شرایطی که دمای بدنه‌ی پوکو F3 از ۴۱ درجه‌ی سلسیوس فراتر نرفت، دمای پوکو X3 GT در آزمایش پایداری عملکرد زومیت به مرز ۴۷ درجه‌ی سلسیوس رسید.

پوکو X3 GT برای تأمین انرژی موردنیازش به باتری نسبتاً حجیم ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی اتکا دارد. شرکت سازنده در وب‌سایت خود اطلاعات دقیقی درباره‌ی شارژدهی گوشی ارائه نمی‌دهد؛ اما می‌گوید دستگاه میان‌‌رده‌اش می‌تواند تمام روز همراه کاربر باشد. بی‌شک چشم‌گیرترین ویژگی پیرامون شارژ و شارژدهی پوکو X3 GT نه به حجم باتری که توان شارژر آن باز می‌گردد؛ چینی‌‌‌ها میان‌رده‌ی اقتصادی‌شان با شارژر قدرتمند ۶۷ واتی روانه‌ی بازار کرده‌اند که می‌تواند ظرف ۵۰ دقیقه، باتری را به‌طور کامل شارژ کند.

عملکرد باتری پوکو X3 GT دربرابر رقبا

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

زمان لازم برای شارژ

پخش ویدئو

PCMark

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

پوکو X3 GT

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۰۰:۵۰

۱۷:۳۲

۸:۵۶

پوکو F3

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۲۰

۰۰:۵۵

۲۰:۳۵

۱۴:۲۴

پوکو X3 پرو

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۱۶۰

۱:۲۰

۱۳:۴۹

۱۰:۰۳

پوکو X3

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۱۶۰

۱:۲۰

۱۳:۲۸

۱۲:۱۵

گلکسی A52s 5G

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۱:۲۸

۱۸:۱۰

۱۰:۱۳

گلکسی A52 5G

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۱:۳۹

۱۳:۴۴

۹:۱۶

گلکسی A72

(۹۰ هرتز)

۶٫۷ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱:۰۰

۱۶:۳۵

۱۳:۰۵

می ۱۱ لایت

(۹۰ هرتز)

۶٫۵۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۲۵۰

۱:۰۱

۱۶:۴۰

۹:۵۵

گلکسی A52 مدل 4G

(۹۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۲:۰۳

۱۵:۱۷

۱۱:۵۲

گلکسی A42 5G

۶٫۶ اینچ

۱۶۰۰ × ۷۲۰ پیکسل

۵۰۰۰

۲:۰۳

۳۷:۱۴

۱۵:۰۲

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

باوجود آنکه پوکو X3 GT از باتری حجیم‌تری بهره می‌برد، شارژدهی آن چه در زمینه‌ی پخش فیلم، چه ترکیبی از کاربری‌های روزمره به‌پای پوکو F3 نمی‌رسد؛ به‌نظر می‌رسد که تراشه‌ی Dimensity 1100 به بهینگی Snapdragon 870 نیست. در هر صورت، پوکو X3 GT در تست‌های زومیت توانست تا ۱۷ ساعت و ۳۲ دقیقه به‌صورت مداوم ویدیوی معیار ما با وضوح HD را پخش کند و به‌مدت نه‌چندان تحسین‌برانگیز ۸ ساعت و ۵۶ دقیقه، با روشنایی ۲۰۰ نیت، نمایشگر خود را در کاربری‌های عادی، روشن نگه دارد.

ما نتایج یادشده در جدول باتری را با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز به‌دست آوردیم؛ اما با برگرداندن نرخ نوسازی نمایشگر به ۶۰ هرتز، مدت‌زمان روشن‌ماندن نمایشگر در کاربری‌های روزمره با حدود ۱۰ درصد بهبود به ۹ ساعت و ۴۲ دقیقه رسید.

دوربین پوکو X3 GT

باوجود آنچه برآمدگی قطور دوربین القا می‌کند، پوکو X3 GT تجربه‌ی عکاسی شگفت‌انگیزی ارائه نمی‌دهد. میان‌رده‌ی اقتصادی پوکو از ترکیب دوربین واید ۶۴ مگاپیکسلی، اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و ماکرو ۲ مگاپیکسلی به‌عنوان مجموعه‌ی دوربین سه‌گانه‌ی خود استفاده می‌کند. در کنار این مجموعه، یک فلش dual-LED و dual-tone نیز به‌چشم می‌خورد.

عکاسی با گوشی پوکو X3 GT

چینی‌ها در تصمیمی عجیب، دوربین اصلی یا واید پوکو X3 GT‌ را به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی OV64B شرکت OmniVision مجهز کرده‌اند. این حسگر با ابعاد 1/2.0 اینچی‌اش درمقایسه‌با نمونه‌های ۶۴ مگاپیکسلی دیگر، ابعاد کوچک‌تری دارد؛ چرا‌که به‌جای پیکسل‌هایی به‌ضلع ۰٫۸ میکرومتر، از پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری بهره می‌برد. حسگر دوربین اصلی را لنزی وایدی با فاصله‌ی کانونی معادل ۲۶ میلی‌متر و دیافراگم f/1.79‌ همراهی می‌کند. دوربین واید از فوکوس خودکار تشخیص فاز پشتیبانی می‌کند؛ اما از لرزش‌گیر اپتیکال تصویر در آن خبری نیست.

نرم افزار دوربین گوشی پوکو X3 GT

دوربین اولتراواید پوکو X3 GT از حسگر ۸ مگاپیکسلی IMX355 سونی با ابعاد بسیار کوچک 1/4.0 اینچ و لنز واید ۱۶ میلی‌متری با دیافراگم f/2.2 و فوکوس ثابت بهره می‌برد.

برای خالی‌نبودن عریضه، پوکو X3 GT از دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی با حسگر 1/5.0 اینچیِ GC02M1 ساخت شرکت GalaxyCore و لنز f/2.4 استفاده می‌کند. پوکو می‌گوید با این دوربین می‌توان از فاصله‌ی حدود ۴ سانتی‌متر عکاسی کرد.

گستره‌ی دینامیکی عکس‌های پوکو X3 GT

مانند عموم گوشی‌های هوشمند بازار، دوربین اولتراواید پوکو X3 GT نیز گستره‌ی دینامیکی محدودتری درمقایسه‌با دوربین اصلی ارائه می‌دهد، برای پی‌بردن به این نکته می‌توانید در تصاویر کراپ‌شده، به نمای ساختمان در سایه توجه کنید که چگونه در عکس دوربین اولتراواید، جزئیات آن میان سایه‌ها گم شده است. دوربین واید گستره‌ی وسیع‌تری از جزئیات را دراختیارتان می‌گذارد؛ اما چنانچه به نمای ساختمان‌های زیر نور آفتاب نگاهی بیاندازید، متوجه خواهید شد که این دوربین مقداری از جزئیات را در هایلایت‌ها از دست می‌دهد.

اگر عینک جزئی‌نگری و نقد را از چشمانمان برداریم، عملکرد دوربین پوکو X3 GT در زمینه‌ی گستره‌ی دینامیکی و حفظ جزئیات در نقاط سایه‌روشن تصویر را رضایت‌بخش خواهیم دانست.

عکس HDR دوربین اولتراواید پوکو X3 GT
عکس HDR دوربین اولتراواید
عکس HDR دوربین واید
برش واقعی از عکس HDR دوربین اولتراواید پوکو X3 GT
برش هم‌سطح عکس اولتراواید
برش واقعی از عکس HDR دوربین واید پوکو X3 GT
برش واقعی عکس واید

رنگ‌ها و جزئیات عکس‌های پوکو X3 GT

در تصاویر زیر برای آنکه عملکرد دوربین‌های واید و اولتراواید در ثبت جزئیات و رنگ‌ها را هرچه بهتر ارزیابی کنیم، قاب یکسانی را برای عکس‌ها در نظر گرفتیم. در این قاب یکسان، می‌توان مشاهده کرد که دوربین واید رنگ‌ها را چشم‌نوازتر از دوربین اولتراواید و البته متمایل به گرمی ثبت می‌کند.

چنانچه به تصاویر کراپ‌شده نگاه کنید، به ضعف دوربین اولتراواید در ثبت جزئیات پی خواهید برد؛ درحالی‌که عکس‌های دوربین فوق‌عریض، سافت هستند، دوربین اصلی جزئیات را با وضوح زیادی به تصویر کشیده است.

رنگ‌ها در عکس دوربین اولتراواید پوکو X3 GT
رنگ‌ها و جزئیات در عکس دوربین اولتراواید
رنگ‌ها و جزئیات در عکس دوربین واید
برش واقعی از جزئیات رنگ‌های دوربین اولتراواید پوکو X3 GT
برش واقعی از عکس دوربین اولتراواید
برش واقعی از جزئیات رنگ‌های دوربین واید پوکو X3 GT
برش واقعی از عکس دوربین واید

عکاسی در تاریکی با پوکو X3 GT

گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تر و عملکرد بسیار بهتر دوربین واید در حفظ جزئیات نواحی سایه‌روشن را در عکس‌های زیر می‌توانیم مشاهده کنیم. پوکو X3 GT‌ به نسبتِ برچسب قیمتی‌اش، عکس جذابی را با دوربین اصلی‌اش در تاریکی ثبت کرده؛ اما دوربین واید با سوزاندن جزئیات در مجاورت منابع مصنوعی نور و از دست‌دادن جزئیات در سایه‌ها، از دوربین اصلی جا مانده است.

عکس شب با دوربین اولتراواید پوکو X3 GT
عکس Night با دوربین اولتراواید
برش واقعی از عکس شب دوربین اولتراواید پوکو X3 GT
برش واقعی از عکس اولتراواید
عکس Night با دوربین واید
برش واقعی از عکس شب دوربین اولتراواید پوکو X3 GT
برش واقعی از عکس واید

عکاسی سلفی و پرتره با پوکو X3 GT

پوکو X3 GT عکس‌های پرتره را با دوربین اصلی می‌گیرد و اجازه‌ی بزرگ‌نمایی را نیز هنگام ثبت چنین عکس‌هایی نمی‌دهد؛ اما عملکرد آن پیاده‌سازی افکت بوکه و حفظ جزئیات چهره، مناسب ارزیابی می‌شود. در سوی دیگر میدان، عکس‌های سلفی نیز به نسبت برچسب قیمتی دستگاه، مطلوب هستند؛ هرچند که عکس‌ها نویز بیشتر و گستره‌ی دینامیکی محدودتری نسبت به دوربین اصلی دارند.

عکس پرتره
عکس سلفی پوکو X3 GT
عکس سلفی

عکاسی ماکرو با پوکو X3 GT

پوکو دوربین ۲ مگاپیکسلی ماکرو را برای خالی‌نماندن عریض در دل پوکو X3 GT‌ جای داده است و احتمالاً شما نیز استفاده‌ی چندانی از آن نخواهید داشت. در هر صورت، فقدان قابلیت فوکوس خودکار و ابعاد کوچک حسگر باعث می‌شود تا در صورت وجود نور کافی نیز نتوانید عکس‌های چندان شارپی را با دوربین ماکرو بگیرید.

عکس ماکرو پوکو X3 GT
عکس ماکرو پوکو X3 GT

پوکو X3 GT‌ با دوربین اصلی خود قابلیت فیلم‌برداری 4K30 را دارد؛ اما دوربین اولتراواید آن به وضوح 1080p30 محدود است. با دوربین ماکرو نیز می‌توانید ویدئوهای 720p30 بگیرید. ویدئوهای 4K و 1080p پوکو X3 GT با بیت‌ریت حدودی ۵۰ و ۲۰ مگابیت‌برثانیه ثابت می‌شوند. میان‌رده‌ی اقتصادی پوکو به نسبت برچسب قیمتی‌اش، ویدئوهای 4K جذابی با جزئیات زیاد و کنتراست بالا می‌گیرد، ویدئوهای اولتراواید نیز رضایت‌بخش هستند؛ اما طراوت دوربین اصلی را ندارند.

جمع‌بندی و مقایسه پوکو X3 GT با رقبا

پوکو X3 GT با برچسب قیمتی زیر ۸ میلیون تومان در محدوده‌ی قیمتی می ۱۱ لایت قرار می‌گیرد. میان‌رده‌ی اقتصادی پوکو از تراشه‌ی به‌مراتب قدرتمندتری بهره می‌برد، تجربه‌ی بازی بهتری را دراختیارتان می‌گذارد و با پشتیبانی از اتصال 5G انتخاب آینده‌نگرانه‌تری به‌نظر می‌رسد؛ درحالی‌که می ۱۱ لایت با نمایشگر ۱۰ بیتی OLED خود چه از نظر رنگ، چه روشنایی، تجربه‌ی بصری بسیار جذاب‌تری را ارائه می‌دهد و بدنه‌ی شیشه‌ای بسیار سبک آن، حس‌وحال دستگاه‌های پرچم‌دار را دارد. تجربه‌ی عکاسی دو دستگاه نیز کم‌وبیش یکسان است.

مقایسه 4 محصول
نمای جلو موبایل گلکسی A52 سامسونگ رنگ مشکیگلکسی A52 سامسونگنمای جلو گوشی شیائومی می 11 لایت نسخه 4Gمی 11 لایت شیائومیموبایل پوکو F3 شیائومی مشکی / Xiaomi Poco F3 blackپوکو F3 شیائومیموبایل پوکو X3 GT شیائومی / Xiaomi Poco X3 GTپوکو X3 GT شیائومی
مدل‌‌ نامبرهاSM-A525F SM-A525F/DS SM-A525M SM-A525M/DS---
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 350 یوروحدود 300 یوروحدود 350 یوروحدود 260 یورو
تاریخ معرفی17 مارس 202129 مارس 202122 مارس 202128 جولای 2021
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه26 مارس 202116 آوریل 202122 مارس 202119 آگوست 2021
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)0.35 وات بر کیلوگرم (سر)، 0.84 وات بر کیلوگرم (بدن)---
نوع سیستم‌عاملاندرویداندرویداندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 11اندروید 11اندروید 11اندروید 11
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری One UI 3.1 قابل ارتقاء به اندروید 12عرضه با رابط کاربری MIUI 12عرضه با رابط کاربری MIUI 12 برای POCOعرضه با رابط کاربری MIUI 12.5 برای POCO
ابعاد159.9 در 75.1 در 8.4 میلی‌متر6.8 در 75.7 در 160.5 میلی‌متر163.7 در 76.4 در 7.8 میلی‌متر163.3 در 75.9 در 8.9 میلی‌متر
وزن189 گرم157 گرم196 گرم193 گرم
جنس پشتپلاستیک-شیشه - گوریلا گلس 5پلاستیک
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس Victus
جنس فریمپلاستیک-پلاستیک-
رنگآبی سفید مشکی بنفشمشکی صورتی آبیسفید مشکی آبی نقره‌ایمشکی آبی سفید
ابعاد نمایشگر6.5 اینچ6.55 اینچ6.67 اینچ6.6 اینچ
نوع نمایشگرSuper AMOLEDAMOLEDAMOLEDIPS LCD
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)90 هرتز90 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل
تراکم پیکسلی~407 پیکسل در اینچ~402 پیکسل در اینچ~395 پیکسل در اینچ~399 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:920:920:920:9
نسبت نمایشگر به بدنه~84.9 درصد~85.3 درصد~85.9 درصد~84.9 درصد
حداکثر روشنایی800 نیت (Peak)-900 نیت (HBM) 1300 نیت (Peak)450 نیت
استانداردهای HDR-HDR10HDR10+HDR10
مدل تراشهQualcomm SM7125 Snapdragon 720GQualcomm SM7150 Snapdragon 732GQualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5GMediaTek MT6891Z Dimensity 1100 5G
فرآیند ساخت تراشه8 نانومتر8 نانومتر7 نانومتر6 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 2.3 گیگاهرتز Kryo 465 Gold و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 465 Silver2 هسته 2.3 گیگاهرتز Kryo 470 Gold و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 Silver1 هسته 3.2 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 5854 هسته 2.6 گیگاهرتز Cortex-A78 و 4 هسته 2.0 گیگاهرتز Cortex-A55
پردازنده گرافیکیAdreno 618Adreno 618Adreno 650Mali-G77 MC9
ترکیب حافظه داخلی و رم128 گیگابایت / 4 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم64 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
رم4 گیگابایت رم 6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم8 گیگابایت رم
حافظه داخلی128 گیگابایت 256 گیگابایت64 گیگابایت 128 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 2.1UFS 2.2UFS 3.1UFS 3.1
درگاه کارت حافظه
دارد
دارد
ندارد
ندارد
نوع درگاه کارت حافظهmicroSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)microSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)--
حداکثر کارت حافظه پشتیبانی شده1 ترابایت---
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمق ماکروواید/استاندارد اولتراواید ماکروواید/استاندارد اولتراواید ماکروواید/استاندارد اولتراواید ماکرو
دوربین اصلی - واید/استاندارد64 مگاپیکسل64 مگاپیکسل48 مگاپیکسل64 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 26 میلی‌متری f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز لرزش‌گیر اپتیکال تصویرلنز واید 26 میلی‌متری 1/1.97 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فازلنز واید 26 میلی‌متری f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/2 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسللنز واید 26 میلی‌متری فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/1.97 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8
دوربین اولتراواید12 مگاپیکسل8 مگاپیکسل8 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید پوشش 123 درجه f/2.2لنز اولتراواید پوشش 120 درجه 1/4.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید پوشش 119 درجه f/2.2لنز اولتراواید پوشش 120 درجه 1/4.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین ماکرو5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین ماکروf/2.4لنز ماکرو f/2.4 فوکوس خودکارلنز ماکرو 50 میلی‌متری 1/5 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار f/2.4لنز ماکرو f/2.4
دوربین تشخیص عمق5 مگاپیکسل---
مشخصات دوربین تشخیص عمقf/2.2---
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30fps 1080p@30/60fps4K@30fps 1080p@30/60/120fps4K@30fps 1080p@30/60/120/240/960fps4K@30fps 1080p@30/60/120fps
توضیحات فیلم‌برداریلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی-
دوربین سلفی اصلی32 مگاپیکسل16 مگاپیکسل20 مگاپیکسل16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلیلنز واید 26 میلی‌متری 0.8 میکرومتر سایز پیکسل 1/2.8 اینچ سایز سنسور f/2.225 میلی‌متری لنز واید 1/3.06 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.5لنز واید 1/3.4 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.5لنز واید 1/3.06 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.5
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی4K1080p1080p1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی4K@30fps 1080p@30fps1080p@30fps 720p@120fps1080p@30/60fps 720p@120fps1080p@30fps 720p@120fps 960fps
ظرفیت باتری4500 میلی‌آمپر ساعت4250 میلی‌آمپر ساعت4520 میلی‌آمپر ساعت5000 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده25 وات33 وات33 وات67 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
ندارد
ندارد
ندارد
زمان موردنیاز برای شارژ50 درصد در 30 دقیقه--100 درصد در 42 دقیقه
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
دارد
دارد
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری--پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری +Quick Charge 3پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
دارد
ندارد
ندارد
ندارد
ویژگی‌‌های صوتی-صدای 24 بیت / 192 کیلوهرتزصدای 24 بیت / 192 کیلوهرتزصدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز تیون شده توسط JBL
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج حسگر مجاورت ژیروسکوپحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ قطب‌نما حسگر طیف رنگ
نوع حسگر اثر انگشتزیر نمایشگر (اپتیکال)کنار گوشیکنار گوشیکنار گوشی
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/ax
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.05.15.15.2
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE / 5G
پشتیبانی از 5G
ندارد
ندارد
دارد
دارد
سیم‌کارتتک سیم‌‌‌کارت (نانو سیم) دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC - دو باندهGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS

چنانچه حدود یک میلیون تومان به بودجه‌تان بیافزایید، به پوکو F3 یا با کمی اغماض به گلکسی A52 می‌رسید؛ گوشی نخست با نمایشگر OLED و تراشه‌ی اسنپدراگون 870، تجربه‌ی بصری بسیار بهتر و تجربه‌ی بازی نسبتاً بهتری را دراختیارتان می‌گذارد؛ درحالی‌که گوشی گلکسی A52 با دوربین ۶۴ مگاپیکسلی مجهز به OIS، تجربه‌ی عکاسی لذت‌بخش‌تری را فراهم می‌آورد، با نمایشگر OLED-اش رنگ‌های روشن‌تر و زنده‌تری به‌نمایش می‌گذارد و شاید برای برخی، رابط کاربری One UI آن خوشایندتر از MIUI پوکو X3 GT باشد.

شما در محدوده‌ی قیمتی ۸ میلیون تومان، کدام گوشی را ترجیح می‌دهید؟ آیا ترکیب تجربه‌ی بصری و بازی برایتان مهم‌تر است یا دوربین اهمیت بیشتری برایتان دارد؟

شما می‌توانید برای خرید گوشی پوکو X3 GT به فروشگاه اینترنتی آوند موبایل مراجعه کنید.

نکات مثبت

  • پایداری عالی عملکرد در استفاده‌های مداوم
  • نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و تطبیقی نمایشگر
  • عملکرد کارآمد دوربین اصلی در روز
  • پوشش گوریلا گلس ویکتوس روی نمایشگر
  • اسپیکرهای استریو

نکات منفی

  • شارژدهی متوسط
  • وجود رقبایی با نمایشگر OLED
  • خوانایی ضعیف نمایشگر زیر نور آفتاب
  • داغ‌شدن بدنه در استفاده‌های سنگین
  • نبود درگاه کارت حافظه و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات