بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو

چهارشنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۲:۰۰
مطالعه 20 دقیقه
با نمایشگر ۱۲۰ هرتز OLED، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل و بدنه‌ی شیشه‌ای، ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی روی کاغذ، یکی از بهترین میان‌رده‌های اقتصادی بازار به حساب می‌آید؛ اما آیا واقعا چنین است؟ با بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو همراه زومیت باشید.
تبلیغات

ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی قوی‌ترین محصول در خانواده‌ی ردمی نوت ۱۰ به حساب می‌آید. این گوشی با وجود برچسب قیمتی در محدوده‌ی ۸ میلیون تومان، از لحاظ مشخصات فنی با ارزش‌تر از قیمت خود ظاهر می‌شود و به همین دلیل، یکی از گزینه‌های مناسب بازار به حساب می‌آید. نمایشگر OLED با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی از HDR، اسپیکرهای با کیفیت و دوربین ۱۰۸ مگاپیکسل، بخشی از مشخصات قابل توجه ردمی نوت ۱۰ پرو را تشکیل می‌دهند.

شاید بتوان اصلی‌ترین عیب ردمی نوت ۱۰ پرو را پشتیبانی‌نکردن از 5G دانست که البته فعلا برای کاربران ایران مسئله چندان مهمی به شمار نمی‌آید. با این اوصاف، آیا مدل پرو از خانواده ردمی نوت ۱۰ می‌تواند در عمل هم ارزشمندی خود را ثابت کند؟ برای یافتن پاسخ، با بررسی ردمی نوت ۱۰ پرو، همراه زومیت باشید.

شما می‌توانید برای خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو به فروشگاه اینترنتی آی‌تی سیتی مراجعه کنید.

طراحی و کیفیت ساخت ردمی نوت ۱۰ پرو

بدنه‌ی ردمی نوت ۱۰ پرو با ابعاد ۸٫۱×۷۶٫۵×۱۶۴ میلی‌متری‌اش، اندکی وسیع‌تر و البته باریک‌تر از ردمی نوت ۱۰ طراحی شده است. این گوشی ۶٫۶۷ اینچی برای دست‌های متوسط نویسنده‌ی بررسی چندان ارگونومیک نیست؛ چراکه برای دسترسی به لبه‌های نمایشگر و کلیدهای فیزیکی دستگاه، باید مدام گوشی را روی دست جابه‌جا کند. وزن ۱۹۳ گرمی ردمی نوت ۱۰ پرو هم باعث می‌شود که با در دست گرفتنش اندکی احساس سنگینی کنید؛ اما نه به‌اندازه‌ی پوکو ایکس ۳ با وزن ۲۲۵ گرمی!

عکاسی با ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

ردمی نوت ۱۰ پرو در برخی از مشخصات ظاهری و طراحی، نسبت به هم‌خانواده خود یعنی ردمی نوت ۱۰ تغییراتی را تجربه می‌کند؛ پنل پشتی ردمی نوت ۱۰ پرو به‌کمک پوشش شیشه‌ای از جنس گوریلا گلس ۵ محافظت می‌شود. ردمی نوت ۱۰ پرو در سه رنگ آبی، برنز و خاکستری به‌فروش می‌رسد که دو مدل ابتدایی مات و سومی براق است؛ بنابراین چنانچه از علاقه‌مندان رنگ خاکستری هستید، باید بین پاک‌کردن مداوم چربی و لکه از بدنه یا حمل گوشی با قاب، یکی را انتخاب کنید!

اولین چیزی که در پنل پشتی توجه را به خود جلب می‌کند، ماژول دوربین مستطیلی با لبه‌های گرد است که از بدنه بیرون زده و برآمدگی قابل‌توجهی را روی پنل به وجود آورده است. در صورتی که گوشی به پشت روی سطوح قرار بگیرد، برآمدگی ماژول دوربین باعث لق زدن شدید ردمی نوت ۱۰ پرو می‌شود و کار با آن را بسیار مشکل می‌کند.

ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی در دست

به نظر می‌رسد طراحان شیائومی سعی داشته‌اند با استفاده از تکنیک‌های طراحی، حس فلزی بودن پنل پشت را به‌خصوص در رنگ خاکستری ردمی نوت ۱۰ پرو به کاربر القا کنند. تلاش چینی‌ها در این زمینه به ثمر نشسته است و ردمی نوت ۱۰ پرو ظاهر بسیار شیکی دارد. نکته مثبت اینکه با وجود جنس شیشه‌ای و ابعاد نسبتا بزرگ، گوشی در هنگام کار، از دست سُر نمی‌خورد.

در پنل جلویی ردمی نوت ۱۰ پرو، نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی با ابعاد بزرگ و حاشیه‌های باریک خودنمایی می‌کند. خوشبختانه شیائومی نسبت نمایشگر به بدنه را در مقایسه با مدل پایه ۲ درصد افزایش داده و برای محافظت از نمایشگر نیز از گوریلا گلس ۵ استفاده کرده است که نسبت به گوریلا گلس ۳ ردمی نوت ۱۰ پیشرفت چشمگیری به حساب می‌آید. حفره دوربین سلفی نیز در قسمت مرکزی بالای نمایشگر دیده می‌شود.

صفحه نمایش و طراحی جلوی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

فریم ردمی نوت ۱۰ پرو از جنس پلاستیک بوده و تفاوت ظاهری آن با پنل پشتی شیشه‌ای، کاملا مشهود است. لبه‌های کناری فریم به‌صورت براق و محدب طراحی شده‌اند، درحالی‌که لبه‌های بالا و پایین طراحی تخت و مات دارند.

کلید پاور که هم‌زمان به عنوان حسگر اثر انگشت نیز عمل می‌کند به همراه کلیدهای صدا، در فریم سمت راست واقع شده‌اند. باز کردن قفل از طریق اثرانگشت به‌خوبی و با سرعت زیادی انجام می‌شود. در فریم سمت چپ، شیار کارت حافظه و سیم‌کارت که هم‌زمان دو سیم‌کارت و یک کارت حافظه را در خود جای می‌دهد، به تنهایی قرار گرفته است.

ماژول دوربین پشتی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی
دوربین سلفی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی
حسگر اثر انگشت ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی
جک هدفون و دریچه اسپیکر ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون و همچنین ماژول IR Blaster در کنار روزنه‌ی میکروفون و یکی از دو اسپیکر ردمی نوت ۱۰ پرو در فریم بالایی گوشی به چشم می‌خورند. در لبه‌ی پایینی نیز روزنه‌ی میکروفون مکالمه، دریچه‌ی اسپیکر دوم و در نهایت درگاه USB 2.0 Type-C جای گرفته‌اند.

در مجموع طراحی ردمی نوت ۱۰ پرو به خوبی انجام شده و شیائومی سعی کرده است نسبت‌های طراحی را به خوبی رعایت کند. با این وجود، ماژول درشت و بیرون‌آمده‌ی دوربین از زیبایی و تقارن گوشی می‌کاهد. چینی‌ها می‌گویند ردمی نوت ۱۰ پرو گواهی IP53 را برای مقاومت در برابر گردوغبار و پاشش آب را نیز دراختیار دارد؛ اما توصیه می‌کنیم که محض احتیاط، دنبال بررسی صحت و سقم ادعای شرکت سازنده نباشید!

نرم‌افزار و رابط کاربری ردمی نوت ۱۰ پرو

ردمی نوت ۱۰ پرو به صورت پیش‌فرض با سیستم عامل اندروید ۱۱ و رابط کاربری MIUI 12 به بازار آمد؛ اما در زمان نگارش بررسی پیش‌رو، به‌روزرسانی MIUI 12.5 هم برای آن منتشر شد. اپلیکیشن‌ها و بازی‌های متعددی به‌صورت پیش‌فرض روی ردمی نوت ۱۰ پرو نصب شده‌اند که در همان ابتدای کار، حس نه‌چندان جالبی به کاربر منتقل می‌کنند؛ خوشبختانه امکان حذف تمام آن‌ها وجود دارد.

رابط کاربری ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

شیائومی در MIUI 12.5 امکانات جدیدی را به کاربران عرضه کرده که هرچند کوچک به نظر می‌رسند؛ اما می‌توانند تجربه‌ی کاربری را بهبود دهند. برای مثال، MIUI در نسخه‌ی جدید، سریع‌تر، سبک‌تر و پایدارتر شده و قدرت رندر آن ۲۰ برابر بهبود یافته است. از طرفی طراحی قابلیت‌های دیداری به گونه‌ای بهبود یافته که کاربر در حین کار با گوشی تجربه‌ی واقعی‌تری داشته باشد. امکانات دیگری در زمینه‌ی شخصی‌سازی صداهای سیستم و همچنین والپیپرهای متحرک تحت عنوان «سوپر والپیپر» به نسخه جدید MIUI اضافه شده است.

صفحه‌نمایش و اسپیکر ردمی نوت ۱۰ پرو

نمایشگر ردمی نوت ۱۰ پرو از برخی جهات نسبت به سایر اعضای سری ردمی نوت ۱۰ بهبود یافته است؛ با بزرگ‌ترین نمایشگر در این سری طرف هستیم. پنل ۶٫۶۷ اینچی AMOLED ردمی نوت ۱۰ پرو از وضوح ۱۰۸۰×۲۴۰۰ پیکسل با تراکم ۳۹۵ پیکسل‌بر‌اینچ بهره می‌برد و امکان پشتیبانی از ویدئوهای HDR10 روی سرویس‌های استریم را نیز دارد.

صفحه نمایش ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

شیائومی می‌گوید نمایشگر ردمی نوت ۱۰ پرو روشنایی بیشینه‌ای برابر ۱۲۰۰ نیت را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و از فضای رنگی DCI-P3 پشتیبانی می‌کند. از سوی دیگر نرخ نوسازی «تطبیق‌پذیر» ۱۲۰ هرتز در کنار نرخ نمونه‌برداری لمسی ۲۴۰ هرتز، پاسخ‌دهی نمایشگر را بالا می‌برد که در مجموع به تجربه‌ی کاربری روان‌تر (در حین بازی یا کاربری روزمره) می‌انجامد. بررسی‌های زومیت نشان می‌دهد که نرخ نوسازی ردمی نوت ۱۰ پرو چندان تطبیق‌پذیر نیست، در برخی اپ‌های محدود نظیر یوتیوب، نتفلیکس یا فایل‌منیجر خود شیائومی، نرخ نوسازی به ۶۰ هرتز کاهش می‌یابد؛ اما در باقی مواقع، به‌صورت ثابت روی ۱۲۰ هرتز باقی می‌ماند.

نتایج به‌دست آمده از آزمایش روشنایی نمایشگر ردمی نوت ۱۰ پرو که توسط زومیت انجام شده، نشان می‌دهند که ردمی نوت ۱۰ پرو، بیشینه‌ی روشنایی بسیار عالی (نزدیک به ادعای شیائومی) و همچنین عملکرد نسبتا خوبی در حالت کم‌نور دارد. بدین‌ترتیب هنگام کار با گوشی زیر نور آفتاب، روشنایی نمایشگر به حد کافی بالا می‌رود و در شرایط نوری کم هم ردمی نوت ۱۰ پرو روشنایی را به حدی پایین می‌آورد که چشمانتان اذیت نشود.

عملکرد نمایشگر ردمی نوت ۱۰ پرو دربرابر رقبا

محصول ٫ پارامترها

حداقل روشنایی

حداکثر روشنایی دستی

حداکثر روشنایی خودکار

نسبت کنتراست Native

خطای رنگی میانگین

سفید

مشکی

سفید

مشکی

سفید

حالت پیش‌فرض

دقیق‌ترین حالت

ردمی نوت ۱۰ پرو

۳٫۰۵

۰

۶۷۰

۰

۱۱۱۱

۳٫۷

۱٫۴ (Standard)

پوکو F3

۲٫۳۵

۰

۶۱۵

۰

۱۲۰۵

۳٫۱

۱٫۲ (Original)

گلکسی A42 مدل 5G

۱٫۹۲

۰

۵۵۶

۰

۶۸۲

۴٫۵

۲٫۴ (Natural)

گلکسی M62

۲٫۲۶

۰

۶۱۲

۰

۷۵۹٫۵

۴٫۹

۲٫۴ (Natural)

گلکسی A52 مدل 4G

۲٫۲۶

۰

۵۸۷

۰

۱۲۳۰

۵٫۳

۳٫۲ (Natural)

ردمی نوت ۱۰

۲٫۵۵

۰

۶۴۶٫۵

۰

۱۱۰۵

۳٫۲

۲٫۳ (Natural)

شیائومی می ۱۱ لایت

۳٫۳۷

۰

۶۴۷٫۵

۰

۱۱۱۲

۴٫۱

۱٫۵ (Original)

شیائومی می ۱۰ تی

۰٫۶۸

۳٫۷۵

۴۳۵

۳٫۸

۴۳۵

۱۱۵٫۵

۳٫۹

۱٫۷ (Original)

* زومیت تمامی نتایج جدول بالا را با ابزاری مخصوص به‌‌‌دست آورده است.

برای ردمی نوت ۱۰ پرو سه پروفایل رنگی خودکار (Auto)، اشباع (Saturated) و استاندارد معین شده که دو پروفایل اول از فضای رنگی DCI-P3 و پروفایل استاندارد از فضای رنگی sRGB استفاده می‌کنند. گوشی در حالت پیش‌فرض روی فضای رنگی خودکار قرار دارد که رنگ‌ها را اشباع نشان می‌دهد؛ البته توجه داشته باشید که در این حالت رنگ‌ها به سردی تمایل دارند و این مسئله به‌خصوص در شرایط نوری کم می‌تواند برای چشم آزاردهنده باشد. با این اوصاف اگر با سردی رنگ‌ها مشکل دارید، استفاده از پروفایل استاندارد را به شما توصیه می‌کنیم که هم دقت رنگی بالاتری دارد و هم رنگ‌ها در آن از لحاظ دمایی خنثی هستند.

تماشای فیلم با ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

ردمی نوت ۱۰ پرو در کنار جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون، به دو اسپیکر استریو مجهز شده است. با اینکه اسپیکرها در مجموع حجم صدای خوبی را ارائه می‌کنند، اما کیفیت آن‌ها در بخش تفکیک صداها راضی‌کننده نیست و این مسئله به‌خصوص در سبک‌هایی از موسیقی با تعدد سازها، بیشتر نمود پیدا می‌کند. اگر از اسپیکرها برای گوش دادن به پادکست و کتاب صوتی استفاده کنید احتمالا حجم و کیفیت صدا برایتان قابل قبول خواهد بود. در مجموع می‌توان گفت کیفیت اسپیکرها برای یک گوشی میان‌رده خوب است و چیز بیشتری برای ارائه ندارد.

عملکرد، تجربه بازی و باتری ردمی نوت ۱۰ پرو

شیائومی از تراشه‌ی ۸ نانومتری اسنپدراگون 732G کوالکام، به عنوان قلب تپنده‌ی ردمی نوت ۱۰ استفاده می‌کند. تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 732G در بخش CPU، مجموعا ۸ هسته‌ی پردازشی دارد؛ ۲ هسته‌ی ۲٫۳ گیگاهرتر Kryo 470 Gold (نسخه‌ی سفارشی‌شده‌ی Cortex-A76) و ۶ هسته‌ی ۱٫۸ گیگاهرتزی Kryo 470 Silver (نسخه‌ی سفارشی‌شده‌ی Cortex-A55) وظیفه‌ی پردازش‌های CPU-محور را برعهده دارند.

زومیت گردی روی ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

پردازنده‌ی گرافیکی اسنپدراگون 732G همان ماژول Adreno 618 به‌کاررفته در تراشه‌ی 730G است؛ اما کوالکام ادعا می‌کند که به‌لطف افزایش فرکانس، عملکرد این پردازنده‌ی گرافیکی را در تراشه‌ی 732G به اندازه ۱۵ درصد سریع‌تر کرده است. ردمی نوت ۱۰ پرو از 5G پشتیبانی نمی‌کند، در عوض مودم اسنپدراگون X15 LTE با سرعت دانلود بیشینه‌ی ۸۰۰ مگابیت‌برثانیه و سرعت آپلود بیشینه‌ی ۱۵۰ مگابیت‌برثانیه، وظیفه‌ی برقراری اتصال داده را برعهده دارد. اسنپدراگون 732G از بلوتوث ۵.۱ پشتیبانی می‌کند؛ اما با Wi-Fi 6 سازگاری ندارد؛ بنابراین قابلیت شبکه‌‌ای ردمی نوت ۱۰ پرو به Wi-Fi 5 محدود خواهد بود.

اسنپدراگون 732G امکان ضبط و پخش ویدیوهای 4K با نرخ ۳۰ فریم‌بر‌ثانیه را به ردمی نوت ۱۰ پرو می‌دهد، اما همان‌طور که در بخش مشخصات دوربین در مورد آن توضیح خواهیم داد، ضبط ویدیوی 4K، تنها با دوربین اصلی امکان‌پذیر است.

عملکرد حافظه‌ی ذخیره‌سازی ردمی نوت ۱۰ پرو دربرابر رقبا

مدل‌ها / عملکرد

نرخ خواندن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن ترتیبی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ خواندن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

نرخ نوشتن تصادفی

(مگابایت‌برثانیه)

ردمی نوت ۱۰ پرو

۴۸۳٫۵۶

۲۶۹٫۶۴

۱۳۴٫۰۱

۱۲۲٫۳۸

پوکو F3

۱۳۸۴٫۷۴

۶۷۲٫۷۷

۲۰۵٫۰۴

۱۸۷٫۲

شیائومی می 10 تی

۱۷۲۳٫۰۹

۷۳۵٫۲۳

۲۲۶٫۲۲

۲۰۹٫۹۲

گلکسی A42 مدل 5G

۹۰۳٫۹۲

۴۹۸٫۴۶

۱۸۹٫۴

۱۸۶٫۵۹

شیائومی می ۱۱ لایت

۴۹۱٫۷۱

۲۴۶٫۴

۱۴۰٫۰۲

۹۸٫۳۲

گلکسی M62

۱۳۷۶٫۰۹

۵۶۸٫۲

۱۵۶٫۳۹

۱۶۵٫۷۱

گلکسی A52

۵۰۵٫۲۲

۲۶۶٫۹۳

۱۳۶٫۹۸

۱۳۰٫۸۳

ردمی نوت ۱۰

۵۱۴٫۵

۲۶۸٫۶۳

۱۳۴٫۹۹

۱۲۲٫۸۱

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

ردمی نوت ۱۰ پرو در سه نسخه‌ی ۶ | ۶۴ و ۶ | ۱۲۸ و ۸ | ۱۲۸ گیگابایت با رم LPDDR4X و حافظه‌ی نه‌چندان سریع UFS 2.2 به‌فروش می‌رسد که ما برای بررسی، نسخه ۶ | ۱۲۸ گیگابایت را در اختیار داشتیم. در نسخه‌ی ۱۲۸ گیگابایت، حدود ۱۰۷ گیگابایت در دسترس کاربر قرار دارد و بقیه‌ی فضا به فایل‌های سیستمی و اپ‌های پیش‌فرض اختصاص یافته و از دسترس کاربر خارج است. از آنجایی که درگاه microSD و سیمکارت دوم مستقل از هم هستند، می‌توانید بدون دغدغه‌ی انتخاب بین سیم‌کارت دوم یا کارت حافظه، فضای ذخیره‌سازی ردمی نوت ۱۰ پرو را ارتقا دهید.

با توجه به نتایج بنچمارک‌های به دست آمده، ردمی نوت ۱۰ پرو در زمینه‌ی حافظه ذخیره‌سازی عملکرد چندان مناسبی درمقایسه‌با رقبای هم‌رده ندارد و از آنجایی که از همان حافظه ذخیره‌سازی UFS 2.2 ردمی نوت ۱۰ استفاده می‌کند، بنابراین در مقایسه با هم‌خانواده خود هم بهبودی نشان نمی‌دهد.

عملکرد ردمی نوت ۱۰ پرو در برابر رقبا

نام و کارایی بنچمارک / محصول

PCMark

Speedometer 2.0

GeekBench 5

GFXBench

عملکرد کلی

مرورگر

پردازنده‌ی گرافیکی

پردازنده‌ی مرکزی

شبیه‌ساز بازی (نرخ فریم)

OpenCL

Vulkan/Metal

Single Core

Multi Core

Aztec Ruins

Onscreen/1440p

Car Chase

Onscreen/1080p

OpenGL

Vulkan

Metal

OpenGL

Metal

ردمی نوت ۱۰ پرو

(۱۲۰ هرتز)

۸۹۴۲

۴۲٫۹

۱۲۸۵

۱۱۰۶

۵۶۵

۱۷۶۲

۱۱

۷٫۴

۱۱

۷٫۷

--

۱۶

۱۹

--

پوکو F3

(۱۲۰ هرتز)

۱۰۲۱۳

۶۶٫۸

--

۹۷۳

۳۲‌۸۱

۳۲

۲۰

۳۳

۲۱

--

۴۷

۵۲

--

شیائومی می ۱۰ تی

(۱۴۴ هرتز)

۹۶۶۴

۶۵٫۲

--

۹۰۷

۳۳۱۹

۲۹

۲۰

۲۹

۲۰

--

۴۴

۵۱

--

گلکسی A42 مدل 5G

۸۶۸۶

۴۵٫۲

--

۶۵۷

۱۹۸۲

۲۱

۷٫۴

۲۳

۷٫۶

--

۳۳

۱۹

--

پوکو X3 پرو

(۱۲۰ هرتز)

۱۰۲۹۳

۵۳٫۷

۲۷۱۷

۲۸۰۷

۷۸۳

۲۶۲۶

۲۸

۱۸

۲۷

۱۸

--

۴۰

۴۴

--

شیائومی می ۱۱ لایت

(۹۰ هرتز)

۸۰۸۰

۴۲٫۱

۱۱۹۳

۱۰۳۱

۵۶۵

۱۷۹۸

۱۱

۷٫۴

۱۲

۷٫۷

--

۱۷

۱۹

--

گلکسی M62

۷۲۴۳

۵۲٫۸

--

۸۰۸

۱۸۷۶

۲۸

۱۸

۲۰

۱۷

--

۲۰

۱۷

--

گلکسی A52 مدل 4G

۸۵۱۷

۳۹٫۳

--

۵۳۳

۱۵۶۰

۱۰

۶٫۹

۱۰

۷

--

۱۵

۱۷

--

ردمی نوت ۱۰

۷۸۹۰

۴۰٫۶

۴۱۵

--

۵۴۳

۱۶۸۰

۵٫۷

۳٫۷

۵٫۴

۳٫۶

--

۸٫۲

۹٫۵

--

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

در سایر بنچمارک‌های سخت‌افزاری، به خاطر تقویت شدن سخت‌افزار ردمی نوت ۱۰ پرو درمقایسه‌با مدل استاندارد، شاهد بهبود عملکرد هستیم. این بهبود در زمینه گرافیک محسوس‌تر است و ردمی نوت ۱۰ پرو می‌تواند بازی‌ها را با دو برابر نرخ فریم ردمی نوت ۱۰ اجرا کند. با این حال وقتی به عملکرد سایر رقبای هم‌قیمت هم نگاهی می‌اندازیم، عملکرد ردمی نوت ۱۰ پرو ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. اگر هدفتان از خرید گوشی اجرای بازی به‌ویژه بازی‌های سنگین باشد قطعا نباید روی ردمی نوت ۱۰ پرو حساب باز کنید و باید به سراغ گزینه‌هایی همچون پوکو F3 بروید که بالغ‌بر ۱۷۰ درصد عملکرد بهتری در اجرای بازی‌ها دارد

ردمی نوت ۱۰ پرو بازی محبوب Call of Duty Mobile را با تنظیمات گرافیکی Medium و نرخ ۵۰ تا ۶۰ فریم‌برثانیه اجرا می‌کند. همان‌طور که مشاهده می‌کنید، بالاترین تنظیمات گرافیکی موجود برای ردمی نوت ۱۰ پرو در بازی PUBG با نرخ بین ۲۷ تا ۳۰ فریم‌برثانیه در دسترس قرار می‌گیرد؛ اما چنانچه تنظیمات گرافیکی Smooth را برگزینید، به نرخ فریم ۳۶ تا ۴۰ فریم‌برثانیه دست خواهید یافت. توجه داشته باشید که در هر دو بازی، نرخ نوسازی نمایشگر روی ۶۰ هرتز قرار می‌گیرد.

عملکرد ردمی نوت ۱۰ پرو در اجرای بازی موبایل

عنوان بازی موبایل

تنظیمات گرافیکی بازی

نرخ فریم

PUBG Mobile

HD Graphics

۲۷ تا ۳۰ فریم‌برثانیه

PUBG Mobile

Smooth Graphics

۳۶ تا ۴۰ فریم‌برثانیه

Call of Duty Mobile

Medium Graphics

۵۰ تا ۶۰ فریم‌برثانیه

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

زومیت برای به‌دست‌آوردن نرخ‌های فریم جدول بالا، از نرم‌افزار شرکت GameBench استفاده کرده است.

ردمی نوت ۱۰ پرو از باتری حجیم ۵۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی استفاده می‌کند که براساس ادعای شیائومی، با استفاده‌ی معمولی تا دو روز شارژ نگه می‌دارد. برای شارژ این باتری هم یک آداپتور ۳۳ واتی درون جعبه وجود دارد که به‌گفته‌ی چینی‌ها، ظرف ۳۰ دقیقه می‌تواند ۶۰ درصد از حجم باتری را شارژ کند. با اینکه حجم باتری ردمی نوت ۱۰ پرو تقریبا با ردمی نوت ۱۰ برابری می‌کند، اما با توجه به قدرتمندتر شدن سخت‌افزار و افزایش نرخ نوسازی نمایشگر، طبیعی است که عمر باتری هم کوتاه‌تر شود.

عملکرد باتری ردمی نوت ۱۰ پرو دربرابر رقبا

محصول ٫ آزمایش

نمایشگر

باتری

زمان لازم برای شارژ

پخش ویدئو

PCMark

ابعاد و رزولوشن

میلی‌آمپرساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

دقیقه:ساعت

ردمی نوت ۱۰ پرو

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰

۵۰۲۰

۱:۲۱

۲۳:۴۸

۹:۵۹

پوکو F3

(۱۲۰ هرتز)

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۲۰

۰۰:۵۵

۲۰:۳۵

۱۴:۲۴

شیائومی می ۱۰ تی

۶٫۶۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱:۰۰

۱۵:۱۰

۱۳:۰۱

گلکسی M62

۶٫۷ اینچ

۲۴۰۰×۱۰۸۰ پیکسل

۷۰۰۰

۲:۰۰

۳۶:۵۷

۱۸:۱۷

می ۱۱ لایت

(۹۰ هرتز)

۶٫۵۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۲۵۰

۱:۰۱

۱۶:۴۰

۹:۵۵

گلکسی A52 مدل 4G

(۹۰ هرتز)

۶٫۵ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۴۵۰۰

۱:۰۰

۱۵:۱۷

۱۱:۵۲

ردمی نوت ۱۰

۶٫۴۳ اینچ

۲۴۰۰ × ۱۰۸۰ پیکسل

۵۰۰۰

۱:۱۵

۲۵:۱۹

۱۵:۱۹

* تمامی بنچمارک‌های ذکرشده در این جدول را زومیت اجرا کرده است.

با توجه به آزمایش‌های ما به نظر می‌رسد با روزانه ۵ تا ۶ ساعت کاربری عادی مثل وب‌گردی، گوش دادن به موسیقی، گشتن در شبکه‌های اجتماعی و تماشای ویدئو می‌توانید با یک‌بار شارژ، بیش از یک روز نیز از ردمی نوت ۱۰ پرو استفاده کنید. گذشته از شارژدهی نه‌چندان امیدوارکننده‌ی ردمی نوت ۱۰ پرو در کاربری‌های روزمره، این گوشی هوشمند در زمینه‌ی پخش فیلم، با بیش از ۲۳ ساعت شارژدهی، عملکرد فوق‌العاده‌ای در بررسی‌های ما داشت.

دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو

ردمی نوت ۱۰ پرو از لحاظ ترکیب دوربین‌های به‌کاررفته، با انبوه میان‌رده‌های بازار تفاوتی ندارد: واید + اولتراواید + ماکرو + عمق‌سنج؛ اما چینی‌ها سعی کرده‌اند تا حداقل در «بازی مگاپیکسل‌ها»، خود را از دیگران متمایز سازند. دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو از حسگر بزرگ ۱۰۸ مگاپیکسلی استفاده می‌کند؛ درحالی‌که دوربین‌های اولتراواید، ماکرو و عمق‌سنج، به‌ترتیب از حسگرهای ۸، ۵ و ۲ مگاپیکسلی بهره می‌برند. میان‌رده‌ی اقتصادی شیائومی برای ثبت عکس‌های سلفی نیز به دوربین ۱۶ مگاپیکسلی اتکا دارد.

نرم افزار دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو شیائومی

از لحاظ رابط کاربری، با همان اپلیکیشن همیشگی گوشی‌های میان‌رده شیائومی طرف هستیم. جابه‌جایی بین حالت‌های مختلف عکاسی و ویدئو از طریق منوی نواری پایین صفحه ممکن می‌شود که کلید شاتر و سوئیچ بین دوربین‌های پشت و سلفی هم در پایین همین نوار قرار داد. از طرفی دسترسی به HDR، قابلیت‌های AI، فیلترهای آماده، فلش، گوگل لنز و منوی همبرگری از نوار بالای صفحه امکان‌پذیر است. برای تغییر میدان دید از دوربین اصلی به اولتراواید و زوم هم میانبر‌هایی در صفحه‌ی منظره‌یاب وجود دارد.

دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو درست‌مانند Mi 11i از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی HM2 ساخت سامسونگ با ابعاد 1/1.52 اینچ و پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری استفاده می‌کند و در پس لنز عریضی با f/1.9 قرار دارد. با محاسبه‌ای سرانگشتی می‌تواند متوجه شد که حسگر HM2 درمقایسه‌با مدل HM3 به‌کاررفته در محصولات پرچم‌داری همچون Mi 11، حدود ۱۵ درصد کوچک‌تر است، از سوی دیگر از لرزش‌گیر اپتیکال نیز در لنز آن خبری نیست؛ بدین‌ترتیب دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو چه از لحاظ حساسیت به نور، چه عکاسی در تاریکی، در سطح برادر پرچم‌دارش نخواهد بود.

استفاده از فیلتر رنگی Nonacell برای ثبت یک رنگ با هر ۹ پیکسل مجاور باعث می‌شود تا دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو در حالت پیش‌فرض، عکس‌هایی با وضوح ۱۲ مگاپیکسل بگیرد. شیائومی حالتی برای عکاسی با وضوح بومی ۱۰۸ مگاپیکسل حسگر دراختیار کاربر قرار می‌دهد که در این حالت، قابلیت‌های HDR و AI قابل‌استفاده نخواهند بود.

ردمی نوت ۱۰ پرو برای ثبت عکس‌های فوق‌عریض از حسگر ۸ مگاپیکسلی IMX355 با ابعاد بسیار کوچک 1/4.0 اینچ و پیکسل‌های ۱٫۱۲ میکرومتری استفاده می‌کند. این دوربین فاقد لرزش‌گیر اپتیکال یا فوکوس خودکار است و از لنز فوق‌عریضی با میدان دید ۱۱۸ درجه و دیافراگم f/2.2 بهره می‌برد.

گستره‌ی دینامیکی و جزئیات عکس‌های ردمی نوت ۱۰ پرو

ردمی نوت ۱۰ پرو چندان در زمینه‌ی فعال‌سازی خودکار HDR درست عمل نمی‌کند و این موضوع باعث می‌شود تا باوجود بهره‌گیری از دوربین یکسان، درمقایسه‌با برادر قدرتمندترش، می ۱۱ آی، جزئیات بخش‌های روشن تصویر را از دست دهد، مورد یادشده را می‌توان تا حدودی با فعال‌سازی دستی HDR مرتفع ساخت. افزون‌بر بحث گستره‌ی دینامیکی، دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو، به‌ویژه در مورد سوژه‌هایی همچون شاخ‌وبرگ درختان، تصاویر سافتی را تولید کند. روی‌هم‌رفته با در نظر گرفتن برچسب قیمتی، از عکس‌های دوربین اصلی در طول روز رضایت داشتیم.

دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰ پرو چه در زمینه‌ی جزئیات، چه گستره‌ی دینامیکی، یک سر و گردن، پایین‌تر از دوربین اصلی قرار می‌گیرد.

 عکس HDR دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو
عکس HDR دوربین اصلی
عکس HDR دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰ پرو
عکس HDR دوربین اولتراواید
برش واقعی عکس HDR دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو
برش واقعی عکس دوربین اصلی
برش واقعی عکس HDR دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰ پرو
برش واقعی عکس دوربین اولتراواید

رنگ عکس‌های ردمی نوت ۱۰ پرو

براساس بررسی‌های ما، دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو رنگ‌ها را کم‌وبیش، نزدیک به واقعیت تولید می‌کند؛ اما رنگ‌های دوربین اولتراواید اشباع‌تر و غلیظ‌تر هستند. گذشته‌از بحث دقت رنگ‌ها، گاهی در مرز سایه‌روشن عکس‌ها، کج‌نمایی رنگ پیش می‌آید که دلیل آن بیشتر به کیفیت پایین لنزها بازمی‌گردد.

رنگ‌های عکس دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو

رنگ‌ها در عکس دوربین اصلی

تفاوت جزئیات عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی و بزرگ‌نمایی دیجیتال

برای بررسی تفاوت سطح جزئیات در عکس‌های زوم و ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۰ پرو از یک سوژه، عکسی با بزرگ‌نمایی دیجیتالی ۲ برابری و عکسی ۱۰۸ مگاپیکسی گرفتیم. تصاویر زیر برش واقعی عکس 2x و برش معادل را از عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی نشان می‌دهند. همان‌طور که می‌بینید، عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی، مقداری جزئیات بیشتر و نویز کمتر را به‌نمایش می‌گذارد؛ بنابراین چنانچه مشکلی با حجم ۲۰ مگابایتی عکس‌های ۱۰۸ مگاپیکسلی ندارید و به‌دنبال جزئیات بیشتر هستید، می‌توانید در روشنایی روز، به‌سراغ حالت عکاسی 108MP بروید.

برش واقعی عکس ۲ برابری ردمی نوت ۱۰ پرو
برش واقعی از عکس 2x دوربین اصلی
برش عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی ردمی نوت ۱۰ پرو معادل برش واقعی عکس ۲ برابری
برش معادل 2x از عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی دوربین اصلی

عملکرد دوربین ردمی نوت ۱۰ پرو در تاریکی

متأسفانه عکاسی در تاریکی جزو نقاط قوت ردمی نوت ۱۰ پرو نیست؛ عکس‌های دوربین اصلی مملو از نویز و جزئیات اندک هستند و دوربین اولتراواید نیز عکس‌ها را بی‌نهایت تاریک، با هایلایت‌های از‌دست‌رفته و نویز بسیار ثبت می‌کند. حالت Night فقط با دوربین اصلی در دسترس قرار دارد که البته با فعال‌سازی آن، عکس‌ها اندکی روشن‌تر می‌شوند، نوردهی هایلایت‌ها اندکی تعدیل می‌شود و نویز به‌صورت نرم‌افزاری از بین می‌رود؛ همین موضوع باعث سافت‌تر شدن عکس‌ها می‌شود.

عکس دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰ پرو در تاریکی
عکس دوربین اولتراواید - حالت Photo
عکس دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو در تاریکی در حالت خودکار
عکس دوربین اصلی - حالت Photo
عکس دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو در تاریکی در حالت Night
عکس دوربین اصلی - حالت Night
برش واقعی عکس دوربین اولتراواید ردمی نوت ۱۰ پرو در تاریکی
برش واقعی عکس دوربین اولتراواید
برش واقعی عکس دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو در حالت خودکار
برش واقعی عکس دوربین اصلی - حالت Photo
برش واقعی عکس دوربین اصلی ردمی نوت ۱۰ پرو در حالت Night
برش واقعی عکس دوربین اصلی - حالت Night

عکس پرتره و سلفی ردمی نوت ۱۰ پرو

عکس‌های سلفی و پرتره‌ی ردمی نوت ۱۰ پرو گستره‌ی دینامیکی محدودی دارند و افکت بوکه نیز به‌صورت ناکارآمدی روی آن‌ها پیاده می‌شود. چنانچه بخواهید عکس‌ها را با افکت بوکه بگیرید، شاهد سافت‌شدن آن‌ها درمقایسه‌با حالت عادی خواهید بود.

عکس سلفی ردمی نوت ۱۰ پرو
عکس سلفی با افکت بوکه
عکس پرتره ردمی نوت ۱۰ پرو
عکس پرتره

عکس ماکرو ردمی نوت ۱۰ پرو

ردمی نوت ۱۰ پرو برای عکاسی ماکرو به دوربین ۵ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار اتکا دارد. چنانچه نور کافی در اطرافتان باشد، می‌توانید در فواصل ۳ تا ۱۰ سانتی‌متری از سوژه‌، عکس‌های جذابی با دوربین ماکرو Redmi Note 10 Pro بگیرید.

عکس ماکرو ردمی نوت ۱۰ پرو

عکس ماکرو

ردمی نوت ۱۰ پرو با دوربین اصلی ویدئوهای 4K30 با بیت‌ریت حدود ۴۰ مگابیت‌برثانیه ضبط می‌کند، این ویدئوها در روشنایی روز جزئیات و گستره‌ی دنیامیکی رضایت‌بخشی دارند. میان‌رده‌ی اقتصادی شیائومی با دوربین اولتراواید ویدئوهای 1080p با نرخ بالغ‌بر ۳۰ فریم‌برثانیه ضبط می‌کند.

جمع‌بندی و مقایسه ردمی نوت ۱۰ پرو با رقبا

با نگاهی به صفحه قیمت گوشی در زومیت، می‌توان متوجه شد که ردمی نوت ۱۰ پرو در بازه‌ی قیمتی خود، رقبایی همچون می ۱۱ لایت و با کمی اغماض، پوکو F3 را می‌بیند و تقریبا در هیچ زمینه‌ای، برتری معناداری درمقایسه‌با آن‌ها ندارد: ردمی نوت ۱۰ پرو روی کاغذ از حسگر بزرگ‌ترِ ۱۰۸ مگاپیکسلی بهره می‌برد؛ اما حداقل بنابر تجربه‌ی ما، می ۱۱ لایت پردازش تصویر بهتری را به‌مدد الگوریتم نرم‌افزاری و دوربین ۶۴ مگاپیکسلی‌اش به‌نمایش می‌گذارد، ضمن اینکه بدنه‌ی سبک‌‌تر و خوش‌ساخت‌تری نیز دارد. در سوی دیگر میدان، چنانچه به بازی‌های موبایل علاقه‌مند باشید و برایتان افزایش اندک بودجه مقدور باشد، پوکو F3 با تراشه‌ی قدرتمند اسنپدراگون ۸۷۰ و پشتیبانی از اتصال 5G، چند سر و گردن، بالاتر از ردمی نوت ۱۰ پرو قرار می‌گیرد.

مقایسه 3 محصول
نمای جلو گوشی شیائومی می 11 لایت نسخه 4Gمی 11 لایت شیائومیموبایل پوکو F3 شیائومی مشکی / Xiaomi Poco F3 blackپوکو F3 شیائومینمای جلو موبایل ردمی نوت 10 پرو شیائومی رنگ خاکستریردمی نوت 10 پرو شیائومی
حدود قیمت در زمان عرضهحدود 300 یوروحدود 350 یوروحدود 260 دلار
تاریخ معرفی29 مارس 202122 مارس 20214 مارس 2021
وضعیت عرضهعرضه شدهعرضه شدهعرضه شده
تاریخ عرضه16 آوریل 202122 مارس 202124 مارس 2021
نوع سیستم‌عاملاندرویداندرویداندروید
سیستم‌عامل در زمان عرضهاندروید 11اندروید 11اندروید 11
توضیحات سیستم‌عاملعرضه با رابط کاربری MIUI 12عرضه با رابط کاربری MIUI 12 برای POCOعرضه با رابط کاربری MIUI 12 قابل ارتقاء به اندروید 12
مدل‌‌ نامبرها--M2101K6G M2101K6R
نرخ مخصوص جذب (SAR)--1.09 وات بر کیلوگرم (سر)، 1.06 وات بر کیلوگرم (بدن)
نرخ مخصوص جذب اروپا (SAR EU)--0.60 وات بر کیلوگرم (سر)، 0.99 وات بر کیلوگرم (بدن)
ابعاد6.8 در 75.7 در 160.5 میلی‌متر163.7 در 76.4 در 7.8 میلی‌متر164 در 76.5 در 8.1 میلی‌متر
وزن157 گرم196 گرم193 گرم
جنس جلوشیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5
رنگمشکی صورتی آبیسفید مشکی آبی نقره‌ایمشکی آبی برنزی
جنس پشت-شیشه - گوریلا گلس 5شیشه - گوریلا گلس 5
جنس فریم-پلاستیکپلاستیک
ابعاد نمایشگر6.55 اینچ6.67 اینچ6.67 اینچ
نوع نمایشگرAMOLEDAMOLEDAMOLED
حداکثر نرخ نوسازی (Refresh Rate)90 هرتز120 هرتز120 هرتز
رزولوشن1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل1080 در 2400 پیکسل
تراکم پیکسلی~402 پیکسل در اینچ~395 پیکسل در اینچ~395 پیکسل در اینچ
نسبت تصویر20:920:920:9
نسبت نمایشگر به بدنه~85.3 درصد~85.9 درصد~85.6 درصد
استانداردهای HDRHDR10HDR10+HDR10
حداکثر روشنایی-900 نیت (HBM) 1300 نیت (Peak)450 نیت (Typ) 1200 نیت (Peak)
مدل تراشهQualcomm SM7150 Snapdragon 732GQualcomm SM8250-AC Snapdragon 870 5GQualcomm SM7150 Snapdragon 732G
فرآیند ساخت تراشه8 نانومتر7 نانومتر8 نانومتر
تعداد هسته پردازنده8 هسته8 هسته8 هسته
مشخصات هسته‌ها2 هسته 2.3 گیگاهرتز Kryo 470 Gold و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 Silver1 هسته 3.2 گیگاهرتز Kryo 585 و 3 هسته 2.42 گیگاهرتز Kryo 585 و 4 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 5852 هسته 2.3 گیگاهرتز Kryo 470 Gold و 6 هسته 1.8 گیگاهرتز Kryo 470 Silver
پردازنده گرافیکیAdreno 618Adreno 650Adreno 618
ترکیب حافظه داخلی و رم64 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم64 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 6 گیگابایت رم 128 گیگابایت / 8 گیگابایت رم 256 گیگابایت / 8 گیگابایت رم
رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم6 گیگابایت رم 8 گیگابایت رم
حافظه داخلی64 گیگابایت 128 گیگابایت128 گیگابایت 256 گیگابایت64 گیگابایت 128 گیگابایت 256 گیگابایت
نوع حافظه داخلیUFS 2.2UFS 3.1UFS 2.2
درگاه کارت حافظه
دارد
ندارد
دارد
نوع درگاه کارت حافظهmicroSDXC (جایگاه مشترک با سیم‌کارت دوم)-microSDXC (جایگاه اختصاصی)
پیکربندی دوربین پشتواید/استاندارد اولتراواید ماکروواید/استاندارد اولتراواید ماکروواید/استاندارد اولتراواید تشخیص عمق ماکرو
دوربین اصلی - واید/استاندارد64 مگاپیکسل48 مگاپیکسل108 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اصلی - واید/استانداردلنز واید 26 میلی‌متری 1/1.97 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فازلنز واید 26 میلی‌متری f/1.8 فوکوس خودکار با تشخیص فاز 1/2 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسللنز واید 26 میلی‌متری 1/1.52 اینچ سایز سنسور 0.7 میکرومتر سایز پیکسل f/1.9 فوکوس خودکار با تشخیص فاز
دوربین اولتراواید8 مگاپیکسل8 مگاپیکسل8 مگاپیکسل
مشخصات دوربین اولتراوایدلنز اولتراواید پوشش 120 درجه 1/4.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2لنز اولتراواید پوشش 119 درجه f/2.2لنز اولتراواید پوشش 118 درجه 1/4.0 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل f/2.2
دوربین ماکرو5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل5 مگاپیکسل
مشخصات دوربین ماکرولنز ماکرو f/2.4 فوکوس خودکارلنز ماکرو 50 میلی‌متری 1/5 اینچ سایز سنسور 1.12 میکرومتر سایز پیکسل فوکوس خودکار f/2.4f/2.4
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ پشت4K4K4K
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو4K@30fps 1080p@30/60/120fps4K@30fps 1080p@30/60/120/240/960fps4K@30fps 1080p@30/60/120fps 720p@960fps
توضیحات فیلم‌برداریلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپیلرزش‌گیر الکترونیکی تصویر-ژیروسکوپی-
دوربین تشخیص عمق--2 مگاپیکسل
مشخصات دوربین تشخیص عمق--f/2.4
دوربین سلفی اصلی16 مگاپیکسل20 مگاپیکسل16 مگاپیکسل
مشخصات دوربین سلفی اصلی25 میلی‌متری لنز واید 1/3.06 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.5لنز واید 1/3.4 اینچ سایز سنسور 0.8 میکرومتر سایز پیکسل f/2.5لنز واید 1/3.06 اینچ سایز سنسور 1.0 میکرومتر سایز پیکسل f/2.5
حداکثر رزولوشن فیلم‌برداری دوربین‌ سلفی1080p1080p1080p
رزولوشن و نرخ فریم ویدئو سلفی1080p@30fps 720p@120fps1080p@30/60fps 720p@120fps1080p@30fps
ظرفیت باتری4250 میلی‌آمپر ساعت4520 میلی‌آمپر ساعت5020 میلی‌آمپر ساعت
نوع باتریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمریلیتیوم پلیمری
تعویض‌پذیری باتریغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربرغیر قابل تعویض توسط کاربر
حداکثر توان شارژ پشتیبانی شده33 وات33 وات33 وات
پشتیبانی از شارژ سریع
دارد
دارد
دارد
پشتیبانی از شارژ بی‌سیم
ندارد
ندارد
ندارد
درگاه اتصالUSB Type-C 2.0USB Type-C 2.0USB Type-C 2.0
پشتیبانی از OTG
دارد
دارد
دارد
سایر ویژگی‌های شارژ و باتری-پشتیبانی از فناوری Power Delivery 3 پشتیبانی از فناوری +Quick Charge 3-
نوع اسپیکراستریو (دوگانه)استریو (دوگانه)استریو (دوگانه)
جک 3.5 میلی‌متری
ندارد
ندارد
دارد
ویژگی‌‌های صوتیصدای 24 بیت / 192 کیلوهرتزصدای 24 بیت / 192 کیلوهرتزصدای 24 بیت / 192 کیلوهرتز
حسگرهاحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج حسگر مجاورت ژیروسکوپحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نماحسگر اثرانگشت شتاب‌سنج ژیروسکوپ حسگر مجاورت قطب‌نما
نوع حسگر اثر انگشتکنار گوشیکنار گوشیکنار گوشی
Wi-FiWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/acWi-Fi 6 (802.11ax) a/b/g/n/ac/axWi-Fi 5 (802.11ac) a/b/g/n/ac
توضیحات Wi-Fiدو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)دو بانده (Dual Band) وای‌فای دایرکت (Wi-Fi Direct) هات اسپات (Wi-Fi Hotspot)
بلوتوث5.15.15.1
توضیحات بلوتوثپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LEپشتیبانی از A2DP از نوع کم مصرف یا LE
فناوری‌ ارتباطیGSM / HSPA / LTEGSM / HSPA / LTE / 5GGSM / HSPA / LTE
پشتیبانی از 5G
ندارد
دارد
ندارد
سیم‌کارتدو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)دو سیم‌کارت dual stand-by (نانو سیم)
مسیریابی و GPSGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDSGPS به همراه A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS/QZSS/NavIC - دو باندهGPS/A-GPS/GLONASS/GALILEO/BDS

گذشته از مقایسه‌ای که با رقبا داشتیم، ردمی نوت ۱۰ پرو به‌خودی خود، گوشی هوشمند بدی نیست، ما از سطح روشنایی و دقت رنگ نمایشگر ۱۲۰ هرتزی OLED، عملکرد تراشه‌ی میان‌رده‌ی اسنپدراگون 732G و عکاسی دوربین اصلی ردمی در طول روز رضایت داریم؛ اما شارژدهی گوشی را در مجموع، به‌نسبتِ باتری حجیمش، متوسط ارزیابی می‌کنیم.

شما می‌توانید برای خرید گوشی شیائومی ردمی نوت ۱۰ پرو به فروشگاه اینترنتی آی‌تی سیتی مراجعه کنید.

نکات مثبت

  • نمایشگر OLED با روشنایی عالی
  • عملکرد خوب دوربین اصلی در روز
  • بدنه‌ی شیشه‌ای و گواهی IP53
  • عرضه با شارژر ۳۳ واتی

نکات منفی

  • شارژدهی متوسط
  • عملکرد ضعیف دوربین در تاریکی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات