بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

یک‌شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۰
مطالعه 18 دقیقه
در ادامه با زومیت همراه باشید تا به بررسی پرچمدار لیگو یعنی گوشی الیت ۱ بپردازیم.
تبلیغات

لیگو کمپانی نوظهوری است که از سال ۲۰۱۴ پا به عرصه‌ی رقابت با بزرگان گوشی‌های هوشمند گذاشته است. شرکتی که سعی دارد گوشی‌های باکیفیت و با قیمت مناسب تولید کرده و با ارائه‌ی خدمات پس از فروش باکیفیت، توجه علاقمندان به گوشی‌های هوشمند را به سمت خود جلب کند.

شرکت‌های چینی در سال‌های اخیر کم کم با بالا بردن کیفیت محصولات خود قصد دارند تا نام بدی که در گذشته از این شرکت‌ها به جا مانده را تغییر دهند. لیگو نیز یکی از این برندهای نوظهور است که در سال ۲۰۱۴ با وعده‌ی معرفی گوشی‌های هوشمند باکیفیت وارد بازار گوشی‌های هوشمند شده است.

این برند در طی یک سال گذشته وارد بازار بیش از ۳۰ کشور دنیا شده و حالا قصد ورود به ایران را دارد. پرچمدار این شرکت نیز که به نوعی می‌تواند نشانی از توانایی‌های آن باشد، توسط وبسایت بست نیک در اختیار زومیت قرار گرفته است تا به نقد و بررسی آن بپردازیم. با ما در ادامه همراه باشید تا با بررسی گوشی الیت ۱ شرکت لیگو به بیان مزایا و معایب آن بپردازیم.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

طراحی

شاید یکی از مهم‌ترین نکات که در زمینه‌ی معرفی گوشی‌ها با برندهای نوپا به آن دقت شود نحوه‌ی بسته‌بندی و تاثیرگذاری اولیه است که بر روی کاربر می‌گذارد. لیگو نیز به این مورد دقت داشته است و باز کردن جعبه‌ی آن حس دقت به جزئیات را به کاربر منتقل می‌کند. به علاوه لیگو علاوه بر شارژر و هدفون یک عدد کابل OTG و نیز برچسب‌های ضد خش برای پنل جلو و عقب گوشی را نیر در جعبه‌ی الیت ۱ قرار داده است.

لیگو در گوشی الیت ۱ از ترکیبی از فلز و شیشه بهره گرفته است. این ترکیب باعث شده تا در دست گرفتن گوشی حس خوبی به کاربر بدهد. طراحی که ما را یاد گوشی می ۴ شیائومی و آیفون‌ سری ۴ و ۵ اپل می‌اندازد که البته نکته‌ی منفی برای گوشی به حساب نمی‌آید. به علاوه استفاده از صفحه‌نمایش ۵ اینچی با حاشیه‌های کم نیز باعث شده تا کار با گوشی حتی با یک دست نیز به راحتی صورت بگیرد.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

در فریم اطراف گوشی و در سمت راست آن شاهد حضور دکمه‌های تنظیم حجم صدا و دکمه‌ی پاور هستیم که بسیار نزدیک به هم قرار گرفته‌اند. به علاوه دکمه‌های تنظیم حجم صدا به دلیل تشابه بسیار با دکمه‌ی پاور ممکن است باعث اشتباه در فشار دادن شود و برای مثال اگر بخواهید حجم صدا را کم کنید به اشتباه ممکن است دکمه‌ی پاور را فشار دهید.

به علاوه در این بخش دکمه‌ای کوچک برای انجام عملکردهای مختلف نیز تعبیه شده است. برای مثال این دکمه در اپلیکیشن دوربین به عنوان شاتر و در سایر بخش‌ها به عنوان دکمه‌ای برای پخش موسیقی یا متوقف کردن پخش می‌تواند کاربرد داشته باشد.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

مشخصات فنی گوشی الیت ۱ لیگو:

  • پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای  مدیاتک MT6753
  • پردازنده‌ی گرافیکی ARM Mali-T720 MP3
  • حافظه‌ی رم ۳ گیگابایتی
  • حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت با پشتیبانی از microSD تا ۶۴ گیگابایت
  • نمایشگر ۵ اینچ LTPS LCD با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل و تراکم ۴۴۱ پیکسل بر اینچ
  • دوربین اصلی ۱۶ مگاپیکسلی
  • دوربین سلفی ۱۳ مگاپیکسل
  • سیستم‌عامل اندروید ۵.۱ با رابط کاربری لیگو ۱.۱
  • پشتیبانی از Wi-Fi 802.11 b/g/n, hotspot، بلوتوث ۴.۰، GPS
  • باتری Li-Ion غیر قابل جدا شدن با ظرفیت ۲۴۰۰ میلی‌آمپرساعت
  • ابعاد143.8x69.5x7.5 میلی‌متر
  • وزن ۱۳۶ گرم
  • قیمت: یک میلیون و نود و نه تومان

در سمت چپ فریم نیز هیچ دکمه‌ای قرار نداشته و درگاه لازم برای قرار دادن دو سیم کارت قرار گرفته است. در بخش بالای فریم نیز میکروفون حذف نویز و جک ۳.۵ میلی‌متری صدا قرار گرفته و در بخش پایین فریم درگاه میکرو یو‌اس‌بی قرار دارد و در سمت چپ این درگاه اسپیکر و در سمت راست نیز میکروفون اصلی گوشی تعبیه شده‌اند. فریم اطراف گوشی تراش نیز خورده و جنس فلزی آن نیز بسیار خوب است و حس یک گوشی بالارده را منتقل می کند.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

در پنل جلوی گوشی نیز شاهد صفحه‌نمایشی ۵ اینچی با رزولوشن فول اچ‌دی هستیم  که در زمان خاموش بودن متوجه حاشیه‌های کناری آن نخواهید شد؛ اما در واقع حاشیه‌های کمی در کناره‌های صفحه‌نمایش وجود دارند. در بالای صفحه‌نمایش نیز چراغ اعلانیه، دوربین ۱۳ مگاپیکسلی سلفی و اسپیکر تماس‌ها قرار دارند.

در پایین صفحه‌نمایش شاهد حضور حسگر اثر انگشت هستیم که با پوشش یاقوت کبود محافظت می‌شود. هر چند حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش کم است، اما وجود حسگر اثر انگشت در پایین آن باعث شده تا شاهد حاشیه‌ی زیادی در این بخش باشیم که کمی در ذوق زده و باعث افت زیبایی گوشی می‌شود. اگر این بخش با حاشیه‌ی کم طراحی شده بود به طور قطع به زیبایی‌های گوشی افزوده می‌شد.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

به علاوه در سمت راست و چپ این حسگر شاهد دکمه‌های لمسی ناوبری نیز هستیم که با نور بسیار کمی روشن می‌شوند و نمای زیبایی به این بخش از پنل جلوی گوشی هوشمند نمی‌دهند.

در حالت کلی با این که طراحی گوشی الیت ۷ نوآورانه و انقلابی نیست، اما این طراحی زیبا و ساده بوده و کیفیت ساخت گوشی در سطح مطلوبی به سر می‌برد.

حسگر اثر انگشت

 در بخش زیر صفحه‌نمایش در پنل جلوی این گوشی شاهد حضور حسگر اثر انگشتی با پوشش یاقوت کبود هستیم. این حسگر عامل اصلی حاشیه‌ی نسبتا زیاد گوشی در قسمت زیر صفحه‌نمایش است.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

تنظیم حسگر اثر انگشت تعبیه شده بسیار سریع است؛ اما کار با آن دشواری‌هایی نیز دارد. این حسگر در حالت استندبای نیز می‌تواند قفل صفحه‌نمایش گوشی شما را باز کند؛ اما اگر مدتی گوشی شما در حالت استندبای باشد و با آن کار نکنید و بخواهید از این ویژگی بهره ببرید، ممکن است به مشکل بخورید که البته این ایراد کاملا مربوط به نرم‌افزار گوشی است.

عملکرد حسگر اثر انگشت نیز در شناخت انگشت شما نیز خوب است؛ اما به طور قطع نمی‌توان آن را با گوشی‌های پرچمدار بازار مقایسه کرد.

صفحه‌ی نمایش

 لیگو گوشی پرچمدار خود را به یک صفحه‌نمایش ۵ اینچی با رزولوشن فول‌ اچ‌دی ساخت ژاپن دیسپلی، مجهز کرده است. این ابعاد کوچک برای صفحه‌نمایش نه تنها باعث افزایش ترام پیکسلی پنل مورد استفاده شده، بلکه باعث می‌شود تا بتوان با یک دست به راحتی با گوشی کار کرد.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

هر چند در این گوشی با یک پنل از نوع LCD روبرو هستیم، اما عمق رنگ مشکی در آن بسیار خوب است و رنگ‌ها نیز در آن طبیعی نمایش داده می‌شوند. به علاوه همان طور که انتظار داشتیم این صفحه‌نمایش زوایای دید مناسبی نیز داشت.

اما این صفحه‌نمایش نقاط ضعفی نیز دارد. روشنایی حداکثری آن نسبتا کم است و باعث می‌شود نتوانید به راحتی با آن در زیر نور مستقیم آفتاب، کار کنید. همچنین پوشش محافظ گوریلا گلس ۳ مورد استفاده بر روی این صفحه‌نمایش کیفیت مطلوبی ندارد و انگشت شما به راحتی نمی‌تواند روی آن حرکت کند که به دلیل نوعی چسبندگی بر روی این محافظ است.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

کیفیت صفحه‌نمایش گوشی الیت ۱ لیگو در حد مطلوبی به سر برده و دارای زوایای دید مناسب و وضوح خوب است؛ اما با این حال نمی‌توان از ایراداتی مانند روشنایی کم صفحه‌نمایش و نیز مشکل موجود در پوشش محافظ آن، چشم‌پوشی کرد.

اسپیکر

 در بخش زیری این گوشی شاهد حضور اسپیکر تکی آن هستیم. هر چند در نگاه اولین تصور کنید که در این بخش اسپیکرهای دوگانه قرار گرفته‌اند، اما در عمل تنها بخش سمت چپ اسپیکر بوده و دریچه‌های بخش راست میکروفون اصلی دستگاه برای مکالمات است.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

لیگو در انتخاب محل قرارگیری اسپیکرها خوب عمل کرده؛ چرا که قرار گرفتن اسپیکر در فریم گوشی بسیار بهتر از پشت گوشی است. با این حال عملکرد اسپیکرهای این گوشی در بهترین حالت، متوسط است. حداکثر حجم صدا در این اسپیکر خوب است، اما در این حالت کیفیت صدا به شدت افت می‌کند و وضوح آن از بین می‌رود.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

 در مجموع می‌توان عملکرد اسپیکر تعبیه شده در الیت ۱ را متوسط دانست. این اسپیکر برای انجام کارهای روزمره مناسب است اما اگر قصد پخش موسیقی بر روی آن را دارید باید گفت که نمی‌توان بر روی اسپیکرهای گوشی پرچمدار لیگو حساب باز کرد.

دوربین

 دوربین اصلی Elite 1  به سنسور ۱۶ مگاپیکسلی ساخت سونی با دیافراگم باز F2.0 مجهز شده است. در کنار دوربین فلش دوگانه 500mA قرار دارد تا در مواقع ضروری تامین‌کننده روشنایی مورد نیاز برای دوربین باشد. لیگو برای دوربین سلفی نیز سنسور ۱۳ مگاپیکسل ساخت سونی با دیافراگم F2.4، زاویه دید ۷۷ درجه، فوکس اتوماتیک، قابلیت HDR ، فلاش LED را در نظر گرفته است.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

دوربین ۱۶ مگاپیکسلی الیت ۱ در شرایط نوری مناسب تصاویر قابل قبولی را ثبت خواهد کرد. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین دارای جزئیات مناسب هستند، اما پردازش نرم‌افزاری ضعیف آن باعث می‌شود تا عمق تصاویر از بین برود. برای مثال اگر از صفحه‌کلید لپ‌تاپ خود در محیط سربسته با منابع نوری مصنوعی عکس بگیرید، متوجه عمق کلید‌های کیبورد نمی‌شوید و آن را به صورت صفحه‌ای مسطح خواهید دید.

هر چه نور محیط کمتر شده یا منابع نوری نامناسب می‌شوند، کیفیت تصاویر نیز افت می‌کند. برای مثال اگر در زیر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید، اشعه‌های نور به صورت خطوط مستقیم در عکس‌های ثبت شده دیده خواهند شد. به علاوه دوربین اصلی این گوشی رنج داینامیک مناسبی نیز ندارد.

رابط کاربری دوربین الیت ۱ نیز بسیار ساده است و قابلیت‌های اصلی برای عکاسی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

در فضاهای با نور کم کیفیت تصاویر افت محسوسی دارند. نویز در تصاویر زیادتر شده و جزئیات به شدت کاهش می‌یابند. به علاوه در محیط‌هایی که نور بسیار کمی دارند نیز ممکن است در صورت ثبت تصویر با عکسی کاملا سیاه مواجه شوید. بنابراین در محیط‌های کم نور در اکثر مواقع نیاز به فعال کردن فلش خواهید داشت تا بتوانید تصویری قابل استفاده به ثبت برسانید.

در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین گوشی الیت ۱ را مشاهده کنید:

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)
بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)
بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)
بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)
بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)
بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)
بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)
بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

برای دیدن تصاویر در ابعاد واقعی به صفحه فلیکر زومیت مراجعه کنید.

دوربین ۱۳ مگاپیکسلی  خودعکس (سلفی)  الیت ۱ نیز در حد متوسط عمل می‌کند و می‌تواند تصاویر مناسبی برای به اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی در اختیار شما قرار دهد.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

دوربین الیت ۱ در حالت کلی عملکرد متوسطی دارد و با توجه رده‌ی قیمتی می‌توان آن را خوب نیز توصیف کرد اما با توجه به شدیدتر شدن رقابت در این رده از گوشی‌های هوشمند، دوربین یکی از مواردی است که لیگو باید در پرچمداران جدید خود بیشتر بر روی کیفیت آن کار کند تا از رقبا در این زمینه عقب نماند.

نرم‌افزار

سیستم‌عامل پیش‌فرض لیگو نسخه‌ی ۵.۱ اندروید است که رابط کاربری نسخه‌ی ۱.۱ لیگو به عنوان پوسته‌ برای آن انتخاب شده است که شباهت بسیار زیادی به iOS اپل دارد. با این حال این رابط کاربری ویژگی‌های بسیاری نیز دارد. برای مثال می‌توانید لانچر گوگل را به عنوان لانچر پیش‌فرض خود انتخاب کنید و از وجود اپ دراور نیز بهره‌مند شوید.

همچنین کشیدن انگشت با دو دست باعث تغییر تم و کشیدن سه انگشت بر روی صفحه‌نمایش باعث گرفتن اسکرین‌شات خواهد شد. به علاوه از طریق اپلیکیشن تم نیز می‌توانید پس زمینه‌های مختلف را دانلود و بر روی گوشی خود اجرا کنید تا برای مثال تمامی آیکن‌ها شکل جدیدی به خود بگیرند.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

 در صفحه‌ی سمت چپ هوم شاهد موزیک پلیر زیبایی هستیم و در صفحه‌ی چپ هوم نیز بخشی مربوط به عکس‌ها دیده می‌شود. در این بخش پنجره‌ای کوچک از اپلیکیشن دوربین را در اختیار دارید و می‌توانید تصاویر جدید ثبت شده را مشاهده کنید. البته اگر علاقه‌ای به این ویژگی‌ها علاقه‌ای نداشته باشید، می‌توانید به راحتی از لانچر گوگل که به صورت پیش‌فرض در گوشی تعبیه شده بهره ببرید.

 به علاوه دکمه‌ی فیزیکی با نام دکمه‌ی هوشمند نیز وجود دارد که می‌توان برای آن عملکردهای مختلف را ‌‌تعریف کرد. از این دکمه می‌توان به عنوان میان‌بری برای اجرای اپلیکیشن دوربین، پخش موسیقی، پاسخ به تماس‌ها و بسیاری عملکردهای دیگر بهره برد.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

بهترین بخش در مورد نرم‌افزار این گوشی امکان بهره بردن از لانچر گوگل است که کمتر شرکت چینی این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

با این حال این رابط کاربری خالی از ایراد نیز نیست. برای مثال به هنگام باز کرن قفل گوشی گاهی رابط کاربری هنگ کرده و به هیچ عنوان مگر با خاموش و روشن کردن گوشی درست نمی‌شود.تعداد اتفاق افتادن این هنگ‌ها قابل چشم پوشی نیست و به طور قطع لیگو باید در بروزرسانی‌های جدید فکری به حال این ایرادات بکند؛ چرا که به شدت باعث عصبی شدن کاربر می‌شوند!

در حالت کلی رابط کاربری الیت ۱ یک رابط کاربری خوب و با آینده‌ی روشن است، اما در حال حاضر ایرادات بسیاری نیز دارد که باید این شرکت فکری جدی در مورد آن‌ها در بروزرسانی‌های جدید بکند.

بازده و عملکرد

 الیت ۱ لیگو مجهز به پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی با هسته‌های پردازشی ARM Cortex A53، پردازنده گرافیکی سه هسته‌ای Mali T720، رم ۳ گیگابایتی و حافظه‌ی داخلی ۳۲ گیگابایت‌ شده است. این پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای ساخت مدیاتک بوده و مدل MT 6753 این شرکت است. این پردازنده در کنار سه گیگابایت رم می‌تواند عملکرد مناسبی را از خود به نمایش بگذارد.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

 همانند سایر گوشی‌ها، تست‌های مختلف بنچمارک را برای این گوشی نیز اجرا کردیم که نتایج آن را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

تلفن / تبلت

AnTutu 5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

Leagoo Elite 1

33485

113.749

269.436

12172

6847

1922

1138

 49178

834

Huawei Honor 7

 46333

 130.785

277.412

14171

8931

2645

1330

 50744

1070

HTC One A9

40916

237.488

317.64

26911

8858

2479

1127

 61525

1068

1370.1ms

Xperia Z5 Premium

 49654

245.127

480.532

22187 

22420

 2951

1286

 46757

1540

Nexus 5X

44605

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

1230

.

2ms

Xperia Z5

51206

240.900

431.373

22477

22589

3834

1386

 58865

1508

665.3ms

Xperia Z5 Compact

60869

362.915

446.208

35230

21759

2832

1381

49236

1831

761.5ms

Samsung Galaxy A8

48212 

248.764

330.719 

25091 

17433 

2840

1565 

 51896

 1036

805.5ms

+Galaxy S6 Edge

68160

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

61538

1771

769.0ms

Galaxy Note 5

67202

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

LG G4

 

48138

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

Sony Xperia Z3+

 

53292

280.379

490.311

28296

23506

4128

1457

57887

1705

893.6ms

Nokia  Lumia 930

25585

-

-

-

-

-

1043498ms

Sony Xperia E4

19194

112.679269.436

8555

3239

1592740

18154

3551278.6ms

HTC One M9

49674

603.118542.337

27803

21090

30902352

57313

1675661.3ms

Samsung Galaxy S6

67802

607.488788.162

35444

21204

54692545

58117

1732572.3ms

طبق پیش‌بینی‌ها و همان طور که انتظار می‌رفت، شاهد عملکرد متوسطی از سوی این گوشی هستیم. به علاوه پردازنده‌ی گرافیکی الیت ۱ نیز در حد و اندازه‌ی رقبای خود نیست. با این حال در انجام کارهای روزمره با داشتن سه گیگابایت رم کمتر دچار مشکل خواهید شد و لگ کمی را در رابط کاربری خواهید دید.

البته نباید از گوشی در این رده‌ی قیمت انتظار انجام بازهای سنگین را بدون افت فریم داشته باشید. با این حال اگر کاربری روزانه‌ی شما از گوشی هوشمند در حد انجام کارهای ساده و نیمه سنگین است، در استفاده از الیت ۱ به مشکلی برنخواهید خورد.

باتری

الیت ۱ به یک باتری ۲۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز شده است که با توجه به استانداردهای روز، ظرفیت بالایی به شمار نمی‌رود. همان طور که انتظار داشتیم باتری الیت ۱ عملکرد متوسطی داشت. در استفاده‌ی عادی روزانه شاید بتوان بر روی یک روز شارژدهی باتری حساب کرد؛ اما اگر استفاده‌ی سنگین یا نیمه سنگین داشته باشید به احتمال زیاد نیاز به شارژ مجدد نیز خواهید داشت.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

طبق روال گذشته روشنایی صفحه‌نمایش این گوشی را بر روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدیویی با کیفیت HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری الیت ۱ توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ، ۸ ساعت و ۵ دقیقه دوام بیاورد که زمان متوسطی به حساب می‌آید. به علاوه الیت ۱ می‌تواند تا ۸ ساعت و ۲۵ دقیقه وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

باتری الیت ۱ با توجه به ظرفیت کوچک و کم شدن زیاد شارژ در حالت استندبای به سختی می‌تواند یک روز را دوام بیاورد. به علاوه این گوشی از شارژ سریع نیز پشتیبانی نمی‌کند تا در صورت نیاز بتوان از آن بهره برد. به طور کلی عملکرد باتری الیت ۱ متوسط است؛ اما بهینه‌سازی‌های نرم‌افزاری در بروزرسانی‌های بعدی مقداری اوضاع آن را بهبود ببخشند.

جمع بندی

گوشی الیت ۱ پرچمدار شرکت نوپایی به شمار می‌رود که کیفیت بالا را شعار کار خود قرار داده است. این گوشی طراحی بسیار خوبی داشته و در ساختار آن از فلز و شیشه بهره برده شده است تا شاهد کیفیت ساخت مناسبی باشیم که شاید در رده‌ی قیمتی این گوشی کم نظیر نیز باشد.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

به علاوه صفحه‌نمایش ۵ اینچی فول اچ‌دی این گوشی کیفیت بسیار خوبی نیز دارد و باعث شده است تا بتوانید به راحتی با یک دست با الیت ۱ کار کنید. هر چند حداکثر روشنایی صفحه‌نمایش برای کار در زیر نور مستقیم کافی نیست، اما رنگ‌ها در آن طبیعی بوده و شاهد کنتراست بالایی در این صفحه‌نمایش هستیم.

اما الیت ۱ ایراداتی نیز دارد که می‌توان از آن جمله به کیفیت پایین پوشش صفحه‌نمایش، دوربین متوسط و نیز باتری با شارژدهی پایین اشاره کرد. به علاوه سیستم‌عامل این گوشی نیز نیاز به توجه بیشتری دارد تا لگ‌های و هنگ کردن‌های نا به هنگام، تجربه‌ی کاربران را خراب نکند.

الیت ۱ پرچمدار کمپانی نوظهور لیگو به شمار می‌رود و همان طور که می‌توان از اولین گوشی یک شرکت انتظار داشت، اشکالاتی نیز به همراه دارد که اگر در نسخه‌های آینده برطرف شود می‌تواند گوشی‌های لیگو را به یک گزینه‌ی مناسب تبدیل کند.

بررسی گوشی الیت 1 لیگو (Leagoo Elite 1)

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت مناسب
  • محتویات کامل جعبه‌ی گوشی
  • دکمه‌ی اختصاصی فیزیکی به منظور تعریف عملکردهای مختلف

نقاط ضعف

  • باگ‌های نرم‌افزاری
  • اسپیکرهای ضعیف
  • دوربین با عملکرد متوسط
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات