بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

سه‌شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 17 دقیقه
آیا گوشی جدید اچ‌تی‌سی که شباهت زیادی به آیفون ۶ دارد می‌تواند با آیفون‌ها رقابت کرده و بار دیگر خود را مطرح کند.
تبلیغات

 اچ‌تی‌سی در سال‌های گذشته با مطرح شدن برندهای جدید چینی و بیشتر شدن قدرت سامسونگ، اپل و هواوی، روند نزولی را در پیش گرفته است. روندی که این شرکت تایوانی در نظر دارد تا با معرفی گوشی جدید با نام وان ای ۹ آن را تغییر دهد و امید زیادی به آن دارد تا بتواند موفقیت گذشته را با آن تکرار کند.

اچ‌تی‌سی که خود در سال‌های نه چندان دور سومین تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند در دنیا بود حالا به الهام گرفتن از رقبای موفق و کنار گذاشتن زبان طراحی خود روی آورده است. این تغییرات را می‌توان در آخرین گوشی اچ‌تی‌سی یعنی وان ای ۹ مشاهده کرد. اما آیا محصول جدید اچ‌تی‌سی می‌تواند با بزرگان بازار رقابت کند؟ چر وانگ، مدیر عامل این کمپانی تایوانی، وان A9 را جایگزینی مناسب برای آیفون می‌داند و معتقد است این گوشی ترکیبی از زیبایی، عملکرد مناسب و سادگی است!

گوشی HTC وان A9 توسط دفتر اچ‌تی‌سی در ایران در اختیار زومیت قرار گرفته است. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی این گوشی هوشمندبپردازیم.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

طراحی

 بدون شک در طراحی وان ای ۹ نمی‌توان منکر شباهت عجیب آن با سری ۶ آیفون‌های اپل شد. اچ‌تی‌سی نیز این بار زبان طراحی منحصر بفرد خود در گوشی‌های قبلی را کنار گذاشته و به الهام گرفتن از طراحی پرفروش‌ترین گوشی‌ هوشمند دنیا یعنی آیفون ۶ و ۶ اس آورده است. از ماژول دوربین و فلش تا خطوط موجود روی بدنه برای آنتن دهی بهتر همگی بیانگر این شباهت زیاد هستند.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

بدنه‌ی این گوشی از بدنه‌ی تماما آلومینومیِ برس خورده ساخته شده است و لبه‌های آن نیز منحنی هستند تا به‌خوبی در دست جای بگیرد.

مشخصات فنی وان ای ۹ اچ‌تی‌سی:

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

بدنه‌ی این گوشی نیز تماما از فلز باکیفیت ساخته شده، اما برخلاف گوشی‌های پرچمدار گذشته‌ی اچ‌تی‌سی، الگویی با شیارهای بسیار ریز را ندارد که باعث می‌شود هنگام در دست داشتن گوشی نگران افتادن آن از دستتان باشید. صاف بودن قاب پشتی وقتی با فریم‌ دور گوشی که صیقل داده شده  و براق است، همراه می‌شود باعث می‌شود تا این نگرانی بیشتر از پیش شود.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

تشابه زیاد با سری ۶ آیفون‌های اپل

در پنل جلوی صفحه نمایش وان ای ۹ علاوه بر اسپیکر مخصوص مکالمات در حاشیه‌ی بالا، شاهد حضور لوگوی اچ‌ای‌سی و حسگر بیضی شکل اثر انگشت در قسمت پایین صفحه‌نمایش هستیم. گفتنی است از این حسگر به عنوان دکمه‌ی هوم نیز می‌توان بهره برد. نکته‌ی دیگری که در این قسمت به چشم می‌خورد حاشیه‌های زیاد بالا و پایین صفحه نمایش است که بیشتر از آن که به زیبایی آن کمک کند باعث بیشتر شدن تشابه وان ای ۹ به آیفون ۶ اپل شده است.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

در حالت کلی می‌توان وان ای ۹ را گوشی بسیار زیبا دانست که شباهت آن به آیفون‌های اپل نکته‌ای مثبت برای آن به شمار می‌رود چرا که وان ای ۹ گوشی زییا و خوش ساخت است که البته ایرادات طراحی اپل از جمله حاشیه‌های بالا  و پایین زیاد اطراف صفحه نمایش، به آن نیز وارد هستند.

حسگر اثر انگشت

وان ای ۹ در بخش جلوی پنل صفحه نمایش و در زیر آن مجهز به یک حسگر اثر انگشت شده است. مراحل تنطیم این حسگر بسیار سریع هستند و تشخیص اثر انگشت نیز در آن به سرعت صورت می‌گیرد. همچنین این حسگر به عنوان دکمه‌ی لمسی نیز عمل کرده و در حالت استندبای می‌تواند صفحه نمایش را روشن کند تا شما با قرار دادن انگشت خود بر روی آن قفل گوشی را باز کنید.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

به علاوه می توانید درون رابط کاربری گوشی از آن به عنوان دکمه‌ی هوم نیز استفاده کنید. البته این ویژگی به خصوص در اوایل کار با گوشی کمی آزاردهنده است چرا که در بسیاری موارد آن را به صورت ناخواسته ممکن است لمس کنید.

صفحه‌ی نمایش

 اچ‌تی‌سی د ر جدیدترین گوشی خود سنت شکنی کرده و برخلاف همیشه که از پنل‌های ‌‌IPS  بهره می‌برد این بار رو به استفاده از پنل امولد ساخت سامسونگ آورده است. این صفحه نمایش ابعاد ۵ اینچی و رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسلی داشته و با پوشش گوریلا گلس ۴ محافظت می‌شود.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

صفحه نمایش امولد با کیفیت فوق‌العاده

همان طور که از یک صفحه نمایش امولد می‌وان انتظار داشت رنگ‌ها در وان ای ۹ نیز بصورت اشباع نمایش داده شده و رنگ مشکی نیز در آن عالی دارد. رزولوشن در نظر گرفته شده برای این صفحه نمایش ۵ اینچی نیز کاملا کافی بوده و متون و تصاویر در آن با وضوح و کیفیت بالا به نمایش در می‌آیند و زوایای دید آن نیز بسیار خوب است.

 اما از لحاظ روشنایی صفحه نمایش شاهد ایراداتی در وان ای ۹ هستیم. صفحه نمایش ۵ اینچی این گوشی به اندازه‌ی کافی روشنایی نداشته و دیدن آن در محیط‌های رو باز و به خصوص در زیر نور مستقیم آفتاب دشوار است. از طرفی کمینه روشنایی صفحه نمایش نیز مطلوب نیست و در استفاده‌ی طولانی مدت در محیط‌های تاریک می‌تواند چشمان شما را آزار دهد.

با این حال صفحه نمایش به کار گرفته شده در وان ای ۹ اچ‌تی‌سی، بسیار زیبا است و تماشای تصاویر و ویدیوها در آن لذت بخش است.به علاوه اگر به رنگ‌های اشباع علاقه نداشته باشید از طریق منوی تنظیمات آن را به حالت استاندارد ببرید تا رنگ‌ها با دقت بیشتری به نمایش درآیند. این نکات همگی باعث می‌شوند تا صفحه نمایش به عنوان یکی از نکات مثبت وان ای ۹ به شمار برود.

اسپیکر

 در وان ای ۹ خبری از اسپیکرهای بوم‌ساند که مختص اچ‌تی‌سی بودند نیست؛ اسپیکرهایی که به عنوان یک وجه متمایز کننده برای این شرکت تایوانی به شمار می‌رفتند حالا جای خود را به یک اسپیکر کوچک در فریم زیر گوشی داده‌اند. اسپیکرهایی که نباید از آن‌ها انتظار بالایی داشت.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

طبق انتظارات این اسپیکر عملکرد متوسطی دارد. حداکثر حجم صدا در این اسپیکرها زیاد بوده، اما با بالا بردن حجم شاهد از دست رفتن صدا بودیم. با این حال فناوری بوم ساند به نوعی راه خود را به وان ای ۹ باز کرده و در هدفون‌های ارائه شده همراه این گوشی مورد استفاده قرار گرفته است. کیفیت و حجم صدا در این هدفون‌ها بسیار خوب بوده و تجربه‌ی استفاده از آن‌ها را لذت‌بخش‌تر نیز می‌کند.

دوربین

 اچ‌تی‌سی وان ای ۹ را به دو دوربین ۱۳ و ۵ مگاپیکسلی در پشت و جلوی آن مجهز کرده است. دوربین ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی به لرزشگیر اپتیکال نیز مجهز شده است تا هم در تصاویر شاهد لرزش کمتر باشیم و هم در شرایط نوری نامناسب و کم نیز بتوانیم تصاویر بهتری به ثبت برسانیم.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

به علاوه در رابط کاربری دوربین وان ای ۹ علاوه بر رابط کاربری همیشگی شاهد حضور بخش پرو نیز هستیم که به شما اجازه‌ی تنظیم ایزو و سرعت شاتر را نیز می‌دهد. از طرفی  برای کاربران حرفه‌ای، وان ای ۹ امکان عکاسی در فرمت RAW را نیز دارد.

عملکرد دوربین ای ۹ در بهترین حالت متوسط است.

کیفیت تصاویر ثبت شده توسط دوربین اصلی وان ای ۹ به خصوص در شرایط نوری مناسب بسیار خوب هستند. البته امروزه اکثر گوشی‌های هوشمند در این چنین شرایطی می‌توانند تصاویر خوبی ثبت کنند. اما هر چه نور محیط کمتر شده یا منابع نوری نامناسب می‌شوند، کیفیت تصاویر نیز به شدت افت می‌کنند چرا که در این شرایط شاهد نویز دیجیتال زیادی در تصاویر هستیم و وجود لرزشگیر اپتیکال نیز کمکی به بهبود آن نمی‌کند. همچنین در این شرایط نوری دوربین برای فوکوس بر روی سوژه مورد نظر به زمان زیادی نیاز دارد.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

به علاوه وان ای ۹ توانایی ثبت ویدیو 1080P با نرخ فریم ۳۰ فریم در هر ثانیه را دارد. در این ویدیوها نیز شاهد مشکلاتی مشابه شرایط عکاسی هستیم. به خصوص در محیط‌های سربسته نویز دیجیتال تصاویر بسیار بالا است و دوربین نیز در یافتن فوکوس مناسب دچار مشکل می‌شوند. همچنین رنگ‌ها در آن مسطح هستند که علاوه بر گرفتن عمق تصاویر باعث مرده شدن رنگ‌ها در آن می‌شود.

دوربین ثانویه‌ی ۴ مگاپیکسلی وان ای ۹ نیز همانند دوربین اصلی دارای نویز زیاد به خصوص در شرایط نوری نامناسب است. البته نباید انتظار زیادی از این دوربین به عنوان یک دوربین ثانویه داشت، اما به هر حال کیفیت این نوع دوربین‌ها در پرچمداران کنونی به قدری بالا رفته است که نمی‌توان از ایرادات واضح در آن چشم پوشی کرد.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

در حالت کلی شاید دوربین ۱۳ مگاپیکسلی وان ای ۹ را بتوان بهترین دوربین در بین گوشی‌های هوشمند ساخت اچ‌تی‌سی دانست اما دوربین‌های گوشی‌های نسل قبل این شرکت معیار مناسبی برای مقایسه نیستند چرا که عملکرد آن‌ها نیز در بهترین حالت متوسط بوده است. حالا نیز شرایط تفاوت چندانی نکرده است چرا که سایر سازندگان نیز دوربین‌های خود را بهبود بخشیده‌اند و وان ای ۹ نیز در بهترین حالت می‌تواند در بین دوربین‌ها با عملکرد متوسط قرار بگیرد.

در ادامه می‌توانید نمونه تصاویر ثبت شده با دوربین این گوشی را مشاهده کنید:

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)
بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)
بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)
بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)
بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)
بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)
بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)
بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

برش ۱۰۰ درصد:

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

برای مشاهده تصاویر در ابعاد واقعی به صفحه فلیکر زومیت مراجعه کنید.

نرم‌افزار

وان ای ۹ در حال حاضر جزو معدود گوشی‌های هوشمند موجود در بازار است که مجهز به آخرین نسل از سیستم عامل گوگل یعنی اندروید ۶ مارشمالو شده است. طبق روال گذشته اچ‌تی‌سی از رابط کاربری سنس خود برای این گوشی نیز بهره برده است که این بار به گفته‌ی خود شرکت، تمرکز آن‌ها بر روی حذف ویژگی‌ها کم کاربرد و سبک‌تر کردن رابط کاربری بوده است.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

سیستم عامل اندروید ۶ با رابط کاربری سبک و زیبای سنس اچ‌تی‌سی

دارا بودن سیستم عامل اندروید ۶ به این معنا است که می‌توان از ویژگی‌های جدید و کاربردی این نسخه از سیستم عامل گوگل بهره برد. شاید مهم‌ترین آن‌ها ویژگی Doze باشد که باعث می‌شود در حالت استندبای تا حد ممکن باتری کمتری مصرف شود. این مورد در وان ای ۹ نیز مشهود بود و در آن شاهد کم شدن ۲ تا ۳ درصدی باتری در ۷ تا ۸ ساعت مدت خواب شبانه بودیم.

اما رابط کاربری سنس اچ‌تی‌سی ویژگی‌های منحصربفرد و خاصی را نیز به اندروید ۶ افزوده است که از آن جمله می‌توان به پشتیبانی از ژست‌های حرکتی اشاره کرد. در حالت استندبای می‌توان با دو بار لمس صفحه نمایش آن را روشن کرد و حتی این کار را می‌توان با دو بار لمس به سمت بالا در حالت استندبای نیز انجام داد.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

به علاوه اچ‌تی‌سی ویجتی را به صورت پیش فرض در صفحه‌ی هوم قرار داده است که به صورت خودکار محلی که شما در آن قرار دارید را با توجه موقعیت تشخیص داده و اپلیکیشن‌های مناسب آن محل مانند خانه یا محل کار را برای شما در صفحه‌ی هوم قرار می‌دهد. همچنین در وان ای ۹ نیز شاهد حضور بلینک فید هستیم که می‌توانید منابع مختلف خبری را به آن بیافزایید تا از اخبار روز مطلع شوید. همچنین می‌توانید از اعلانیه‌های خود در شبه‌های اجتماعی نیز در این بخش باخبر شوید.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

به صورت کلی اچ‌تی سی تلاش کرده است تا رابط کاربری خود را سبک‌تر نیز بکند. رابط کاربری دوست داشتنی که علاوه بر داشتن ویژگی‌های شاخص اندروید ۶، ویژگی‌های اضافی نیز دارد که باعث هر چه کاربردی‌تر شدن رابط کاربری آن شده است. همچنین اچ‌تی‌سی با سبک‌تر کردن رابط کاربری خود این وعده را به علاقمندان خود داده است که تنها ۱۵ روز پس از ارائه‌ی بروزرسانی جدید توسط گوگل برای ابزارهای نکسوس، این شرکت بروزرسانی مذکور را برای وان ای ۹ نیز ارائه خواهد کرد.

بازده و عملکرد

 وان ای ۹ دارای پردازنده‌ی جدید اسنپدراگون ۶۱۷ شده و در دو نسخه‌ی دارای ۲ یا ۳ گیگابایت رم روانه‌ی بازار شده است. این پردازنده که در واقع پردازنده‌ای میان‌رده از کوالکام به حساب می‌آید علاوه بر بهبود در عملکرد وعده‌ی بهبودهای بسیار را در زمینه‌ی پردازش گرافیکی به لطف پردازنده‌ی آدرنو ۴۰۵ داده است.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

 همانند سایر گوشی‌ها، تست‌های مختلف بنچمارک را برای این گوشی نیز اجرا کردیم که نتایج آن را می‌توانید در جدول زیر ببینید:

HTC One A9

40916

237.488

317.64

26911

8858

2479

1127

 61525

1068

1370.1ms

Xperia Z5 Premium

 49654

245.127

480.532

22187 

22420

 2951

1286

 46757

1540

Nexus 5X

44605

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

1230

.

2ms

Xperia Z5

51206

240.900

431.373

22477

22589

3834

1386

 58865

1508

665.3ms

Xperia Z5 Compact

40508

60869

362.915

446.208

35230

21759

2832

1381

49236

1831

761.5ms

Samsung Galaxy A8

35100

48212 

248.764

330.719 

25091 

17433 

2840

1565 

 51896

 1036

805.5ms

+Galaxy S6 Edge

42302

68160

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

61538

1771

769.0ms

Galaxy Note 5

42518

67202

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

LG G4

33372

48138

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

Sony Xperia Z3+

34101

53292

280.379

490.311

28296

23506

4128

1457

57887

1705

893.6ms

Nokia  Lumia 930

25585

-

-

-

-

-

1043498ms

Sony Xperia E4

1755619194

112.679269.436

8555

3239

1592740

18154

3551278.6ms

HTC One M9

2956249674

603.118542.337

27803

21090

30902352

57313

1675661.3ms

Samsung Galaxy S6

41546

67802

607.488788.162

35444

21204

54692545

58117

1732572.3ms

HTC One A9

40916

237.488

317.64

26911

8858

2479

1127

 61525

1068

1370.1ms

Xperia Z5 Premium

 49654

245.127

480.532

22187 

22420

 2951

1286

 46757

1540

Nexus 5X

44605

80.687

241.228

19207

14438

3561

1140

31987

1230

1230

.

2ms

Xperia Z5

51206

240.900

431.373

22477

22589

3834

1386

 58865

1508

665.3ms

Xperia Z5 Compact

40508

60869

362.915

446.208

35230

21759

2832

1381

49236

1831

761.5ms

Samsung Galaxy A8

35100

48212 

248.764

330.719 

25091 

17433 

2840

1565 

 51896

 1036

805.5ms

+Galaxy S6 Edge

42302

68160

499.008

727.011

34064

24361

1754

1009

61538

1771

769.0ms

Galaxy Note 5

42518

67202

610.448

778.421

36014

21404

5469

2545

54810

1820

569.0ms

LG G4

33372

48138

349.306

537.155

26333

19494

3884

2180

64188

1722

768.7ms

Sony Xperia Z3+

34101

53292

280.379

490.311

28296

23506

4128

1457

57887

1705

893.6ms

Nokia  Lumia 930

25585

-

-

-

-

-

1043498ms

Sony Xperia E4

1755619194

112.679269.436

8555

3239

1592740

18154

3551278.6ms

HTC One M9

2956249674

603.118542.337

27803

21090

30902352

57313

1675661.3ms

Samsung Galaxy S6

41546

67802

607.488788.162

35444

21204

54692545

58117

1732572.3ms

همان طور که از نتایج نیز پیدا است وان ای ۹ اچ‌تی‌سی برای انجام کارهای سنگین ساخته نشده است اما با این حال در انجام بازی‌های نیمه سنگین شاهد افت عملکردی در قیاس با پرچمداران موجود در بازار نبودیم.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

به علاوه در کارهای روزمره نیز به لطف رابط کاربری بسیار سبک وان ای ۹، تمامی عملکردها سریع و با سرعت بالا صورت می‌گیرند. اپلکیشن‌ها به سرعت اجرا شده و در حرکت بین نواحی مختلف رابط کاربری کمتر شاهد افت فریم یا لگ بودیم. این عوامل باعث می‌شود تا وان ای ۹ برای یک کاربر عادی گوشی بسیار مناسبی باشد.

باتری

 وظیفه‌ی تامین انرژی گوشی وان ای ۹ برعهده‌ی یک باتری ۲۱۵۰ میلی‌آمپر ساعتی است. باتری که برای کم نگه داشتن ضخامت دستگاه ظرفیت بیشتری ندارد. همان طور که می‌توان پیش بینی کرد این باتری شارژدهی متوسطی دارد و یک روز کاری با عملکرد متوسط را پاسخ گو است. اما نمی‌توان از آن انتظار بیشتری داشت و اگر از گوشی خود انجام کارهای سنگین و نیمه سنگین را طلب می‌کنید در وسط روز نیاز به شارژ مجدد دستگاه خواهید داشت.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

باتری با شارژدهی متوسط

طبق روال گذشته روشنایی صفحه نمایش این گوشی را بر روی ۵۰ درصد قرار داده، ارتباطات بی‌سیم را قطع کرده و ویدئویی با رزولوشن HD را تا رسیدن شارژ باتری از ۱۰۰ به صفر پخش کردیم. باتری ای ۹ توانست در این تست قبل از اتمام کامل شارژ ۸ ساعت و ۲۰ دقیقه دوام بیاورد که زمان خوبی به شمار می‌‌رود. به علاوه A9 می‌تواند تا ۸ ساعت وبگردی را نیز برای کاربران تضمین کند.

البته خبر خوب این است که وان ای ۹ از کوئیک شارژ نسخه‌ی ۲ کوالکام پشتیبانی می‌کند و در نتیجه‌ی به سرعت شارژ می‌شود. همچنین پردازنده‌ی اسنپدراگون ۶۱۷ از نسل سوم شارژ سریع کوالکام نیز پشتیبانی می‌کند و اچ‌تی سی بیان کرده است که در بروزرسانی‌های نرم‌افزاری آینده این ویژگی را به وان ای ۹ خواهد افزود تا شاهد بالا رفتن سرعت شارژ مجدد نیز باشیم.

در ادامه می‌توانید نتیجه تست‌های باتری انجام شده روی این گوشی هوشمند را مشاهده کنید:

جمع بندی

 اچ‌تی‌سی امید زیادی به فروش وان ای ۹ دارد تا بتواند بار دیگر خود را در بازار گوشی‌های هوشمند مطرح کند. گوشی که شباهت غیرقابل انکاری به سری ۶ آیفون‌های اپل دارد و به نوعی می‌خواهد با همان طراحی محبوب موفقیت اپل را در دنیای اندروید تکرار کند.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

با این حال اگر از شباهت آن یا آیفون‌های اپل چشم پوشی کنیم، وان ای ۹ را می‌توانیم گوشی بسیار خوش ساخت و باکیفیت خوب بدانیم که در آن به کوچک‌ترین جزئیات نیز دقت شده است. جزئیاتی که همواره اچ‌تی‌سی به آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته است.

یک کپی زیبا از آیفون‌های اپل

استفاده از صفحه نمایش زیبای امولد با رزولوشن بالای فول اچ‌دی، بدنه‌ی فلزی، رابط کاربری دوست داشتنی سنس مبتنی بر اندروید ۶ و حسگر اثر انگشت سریع از مزایای این گوشی به شمار می‌روند، اما در مقابل حاشیه‌های زیاد بالا و پایین صفحه نمایش، دوربین متوسط، باتری با شارژدهی کم را نیز می‌توان از  نقاط ضعف آن دانست.

بررسی گوشی وان ای 9 اچ‌تی‌سی (HTC One A9)

اگر جزو افرادی هستید که در زمان معرفی آیفون‌ها آرزو داشتید که سیستم عامل آن اندروید باشد، اچ‌تی‌سی، وان ای ۹ را پاسخی برای شما در نظر گرفته است. گوشی که بسیار خوش ساخت بوده و به دلیل صفحه نمایش ۵ اینچی و بدنه‌ی باریک، خوش دست نیز هست. به علاوه سیستم‌عامل اندروید ۶ با رابط کاربری سنس بهترین تجربه را از اندروید در اختیار شما قرار می‌دهد و باعث می‌شود تا به شما پیشنهاد کنیم که اگر قصد خرید گوشی هوشمند جدیدی را دارید نیم نگاهی به وان ای ۹ نیز داشته باشید.

نقاط قوت

  • صفحه نمایش باکیفیت
  • بدنه‌ی باکیفیت به همراه طراحی ساده و  زیبا
  • استفاده از حسگر اثر انگشت در محل مناسب و عملکرد بسیار خوب آن
  • سیستم عامل اندروید ۶ و رابط کاربری دوست داشتنی سنس اچ‌تی‌سی

نقاط ضعف

  • حاشیه‌های بالا و پایین زیاد صفحه نمایش
  • دوربین با عملکرد متوسط
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات