بررسی گلکسی اس 6 اج سامسونگ (Galaxy S6 Edge)

یک‌شنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۰
مطالعه 23 دقیقه
گلکسی اس ۶ اج به لطف صفحه‌نمایش خمیده در دو طرف از طراحی و ظاهر منحصر به فردی بهره می‌برد که در هیچ گوشی هوشمندی نظیر آن را ندیده‌ایم
تبلیغات

طراحی متفاوت Galaxy S6 Edge چه تأثیری در تجربه‌ی کاربری دارد؟ آیا ارزش آن را دارد که ۱۰۰ دلار بیشتر از نسخه‌ی معمولی اس 6 هزینه کنیم و نسخه‌ی خمیده‌ی آن را خریداری کنیم؟ بررسی تخصصی زومیت از اس ۶ اج را مطالعه کنید تا به پاسخ این پرسش‌ها دست یابید.

به‌نظر می‌رسد از این پس با دیدن واژه «Edge» درکنار نام هر یک از پرچمداران سامسونگ، باید به یاد نمایشگری با لبه‌هایی خمیده و منحنی بیفتیم. گلکسی اس 6 اج، همان اس 6، جدیدترین پرچم‌دار سامسونگ است که لبه‌های صفحه‌نمایش آن در طرفین خمیده شده و علاوه بر ظاهر متفاوتش، قابلیت‌های ویژه‌ای را نیز ارائه می‌کند.

سامسونگ گلکسی نوت اج را بعنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر سه‌وجهی که موفق شده بود به مرحله‌ی عرضه‌ی تجاری برسد معرفی کرد. این گوشی همان‌طور که در بررسی کامل آن نیز مشاهده کردید، از یک لبه‌ی خمیده در سمت راست نمایشگر بهره می‌برد که قابلیت‌های نرم‌افزاری خاصی برای آن در نظر گرفته شده است.

حالا این شرکت هم‌زمان با نسل جدید پرچم‌دار سری گلکسی اس خود، ابزار متفاوت دیگری با نام گلکسی اس 6 اج معرفی کرده است. اس 6 اج برخلاف نوت اج، در دو طرف راست و چپ انحنا دارد تا کاربر بتواند براساس چپ دست یا راست دست بودن خود انتخاب کند که اطلاعات روی کدام لبه منحنی نمایش داده شود.

گلکسی اس 6 اج درواقع همان گلکسی اس 6 است که لبه‌های آن خمیده شده و تنها تفاوت آن‌ها در زمینه مشخصات فنی مربوط به ظرفیت باتری است که نسخه اج، ۵۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتری نسبت به اس 6 معمولی دارد.

گوشی سامسونگ گلکسی اس ۶ اج  توسط دفتر سامسونگ در ایران دراختیار زومیت قرار گرفت تا مورد نقد و بررسی قرار گیرد. برای مشاهده پایین‌ترین قیمت گوشی‌های سامسونگ از بین فروشگاه‌های مختلف به بخش محصولات زومیت مراجعه کنید.

نکته: در این بررسی بیشتر روی تفاوت‌های گلکسی اس 6 اج با گلکسی اس 6 تمرکز خواهیم کرد. برای مطالعه بررسی بخش‌های نمایشگر، دوربین، رابط کاربری جدید تاچ ویز و اسپیکر، بررسی گلکسی اس 6 سامسونگ را از مطالعه کنید چرا که مطلقا هیچ تفاوتی در این بخش‌ها بین دو گوشی اس ۶ و اس ۶ اج وجود ندارد.

بررسی ویدیویی

ویدئو بررسی ویدیویی گلکسی اس 6 اج سامسونگ در یوتیوب

طراحی

گلکسی نوت اج با وجود منحصر بفرد بودن، همچنان یک دستگاه آزمایشی با عرضه‌ی محدود به حساب می‌آمد. سامسونگ در فبلت خود تلاش کرد هر دو جنبه‌ی ساختار خلاقانه و کاربری‌های نرم‌افزاری را با ذائقه‌ی بازار محک بزند. نتیجه آنکه، انحنای زیاد نمایشگر موجب کاهش تناسب ارگونومی و دشواری کار با دستگاه شده بود. مورد دیگر اینکه، اغلب قابلیت‌های نرم‌افزاری سازگار با لبه‌ی گوشی کاربرد چندانی نداشتند.

حال پس از گذشت چند ماه، با گلکسی اس 6 اج رو‌به‌رو هستیم؛ دستگاهی که نمایانگر سیر مهندسی سامسونگ در ساخت نمایشگرهایی با لبه خمیده است. این بار کره‌ای‌ها تلاش کرده‌اند انتقادات وارد شده بر نوت اج را برطرف کرده و اس 6 اج را به محصولی بالغ‌تر بدل کنند. این رویه در پرچمداران سامسونگ معمولاً به شکل متفاوتی پیگیری می‌شد. تا پیش از این، اغلب قابلیت‌ها و تغییرات، ابتدا در سری گلکسی اس معرفی و سپس در سری گلکسی نوت به تکامل می‌رسیدند. حال به‌نظر می‌رسد پس از گذراندن یک سال سخت، سامسونگ متوجه اهمیت ویژه‌ی سری S شده است.

انحنای زیاد نمایشگر، دشواری استفاده برای چپ‌دست‌ها و ظاهر نامتقارن از جمله ایرادات گلکسی نوت اج بودند. حال سامسونگ در اس 6 اج، هر دو لبه را خمیده کرده، انحنای آن را به شکل قابل توجهی کاهش داده و توجه خاصی به ظاهر منحصر بفرد دستگاه داشته است؛ ظاهری که به لطف کیفیت ساخت بسیار متفاوت، تجربه‌ای کاملا برتر را نسبت به نوت اج دراختیار کاربر قرار می‌دهد.

مشخصات فنی گلکسی اس 6 اج

در گلکسی اس ۶ اج نیز همچون اس 6 خبری از درگاه کارت حافظه و باتری قابل تعویض نیست. همچنین اگر گوشی را درون استخر یا جوب انداختید احتمالا باید منتظر عواقب غم‌انگیز آن باشید!

در هر حال سامسونگ پی برد که دلیل اصلی استقبال از گلکسی نوت اج، ظاهر ویژه‌ی آن است و نه قابلیت‌های نرم‌افزاری یا گیک‌پسندانه. اس 6 اج به لطف کیفیت بالای ساخت خود و بهره‌گیری از فلز و شیشه بسیار دلربا به‌نظر می‌رسد. دستگاهی خاص، برای افرادی که از ساختار تکراری و مشابه گوشی‌های هوشمند خسته شده‌اند. پوشش براق گوریلا گلس 4 درکنار فریم خمیده‌ی فلزی موجب شده، اس 6 اج شباهت بسیاری به طرح‌های مفهومی و غیرواقعی پیدا کند؛ طرح‌هایی که همه آرزو می‌کردند در مراسم‌های رونمایی شاهدش باشند اما شرکت‌ها بار دیگر حقیقت تلخ محدودیت‌های فناوری و مهندسی را به آن‌ها گوشزد می‌کردند.

اما با وجود انحنای کمتر لبه‌ها و نیز متقارن شدن هر دو سوی دستگاه، باز هم شاهد ارگونومی ضعیف‌تر اس 6 اج در قیاس با برادر معمولی آن هستیم. برداشتن دستگاه از روی سطوح، اندکی دشوار به‌نظر می‌رسد و هنگام در دست‌گیری گوشی نیز همواره نگرانی بیشتری کاربر را همراهی می‌کند که مبادا تلفن از دست افتاده و نمایشگر گران‌قیمتش آسیب ببیند.

تصور می‌کنیم اگر پنل پشتی اس 6 اج اندکی انحنا داشت شاهد جای‌گیری بسیار بهتر آن در دست بودیم؛ مسئله‌ای که به کلی ساختار طراحی جدید سامسونگ را تغییر می‌دهد و انتظاری دور از ذهن است. با این حال کشیده شدن نمایشگر به سمت پنل پشتی در هر دو سو، تصور نازک بودن لبه‌ها و نیز دست و پا گیر نبودن حاشیه‌های کناری را در ذهن کاربر تداعی می‌کند. اما همه این‌ها به این معنی نیست که اس ۶ اج ارگونومی بدی دارد یا همچون گلکسی نوت اج نمی‌توان آن را به‌راحتی در دست گرفت و از آن استفاده کرد. راستش را بخواهید طراحی مدرن اس ۶ اج آنقدر دوست‌داشتنی است که کمی بعد از استفاده از آن ارگونومی ضعیف‌تر آن نسبت به اس ۶ را فراموش می‌کنید.

برخلاف نوت اج، مکان قرارگیری همه‌ی المان‌ها در اس 6 اج همانند اس 6 معمولی است. کلید پاور/قفل در سمت راست قرار گرفته و تنظیم حجم صدا نیز از لبه‌ی سمت چپ قابل دسترسی است. جک هدفون، اسپیکر تک کاناله تقویت شده و ورودی micro USB نیز همگی در قسمت پایین جای گرفته‌اند.

بخش پشتی بدنه نیز میزبان دوربین 16 مگاپیکسلی برجسته و نواری مشکی درکنار آن است که حسگر سنجش ضربان قلب و فلش LED را در بر گرفته است. اگر اس 6 و اس 6 اج را از نمای پشت درکنار هم قرار دهید، متوجه تفاوت آن‌ها نخواهید شد.

در مجموع، گلکسی اس 6 اج مسلماً دستگاهی است که برای همراهی با اهداف بازاریابی سامسونگ و به رخ کشیدن توان مهندسی و تولید این شرکت ساخته شده است. اس 6 اج به‌سادگی چشم‌ها را به خود خیره می‌کند، مشتری را به درون مغازه می‌کشد و به کاربر در مقابل آشنایان احساس غرور می‌دهد. اما آیا این موارد ارزش هزینه‌ی 100 دلار اضافی و چشم‌پوشی از ارگونومی برتر مدل معمولی را دارد؟ پاسخ به این سؤال بیشتر به سلیقه‌ی خود شما بر می‌گردد.

قابلیت‌های ویژه لبه منحنی (Edge)

Revolving UI نام رابط کاربری سامسونگ برای تلفن‌هایی با نمایشگر خمیده در لبه‌ها است. اولین‌بار در گلکسی نوت اج از این نام استفاده شد. تصور ما بر این بود که در گلکسی اس 6 اج، برخلاف نوت اج، که اولین گوشی با لبه خمیده سامسونگ محسوب می‌شد، شاهد پختگی بیشتر در قابلیت‌های نرم‌افزاری ویژه لبه‌ها و کاربردی‌تر شدن آن‌ها باشیم، اما به‌نظر می‌رسد سامسونگ هنوز در مرحله آزمون و خطا قرار دارد و فعلا این شرکت نتوانسته به مجموعه‌ای کامل و کاربردی از قابلیت‌های لبه خمیده دست یابد.

در گلکسی نوت اج این امکان وجود داشت که کاربر بتواند هنگامی که در حال کار با اپلیکیشنی است با کشیدن انگشت از روی لبه منحنی به سمت داخل به برخی اپلیکیشن‌های منتخب دسترسی داشته باشد. این موضوع روند چندوظیفگی و اجرای چندین اپلیکیشن را تسریع می‌کرد. اما در گلکسی اس 6 اج این قابلیت حذف شده و شما نمی‌توانید از لبه خمیده کناری به‌عنوان نمایشگری مجزا برای چندوظیفگی استفاده کنید. درواقع وقتی نمایشگر روشن است، تنها می‌توانید با کشیدن انگشت از بخش بالایی لبه به سمت داخل به قابلیتی به‌نام People Edge دسترسی داشته باشید.

People Edge قابلیتی است که به کمک آن می‌توانید ۵ مخاطب محبوب خود که با آن‌ها بیشتر ارتباط برقرار می‌کنید را مشخص کرده و به هر کدام رنگی را اختصاص دهید. وقتی نوار را به سمت داخل بکشید تصاویر این مخاطبان را مشاهده می‌کنید که با لمس هر یک از آن‌ها امکان ارسال پیامک یا برقراری تماس صوتی امکان‌پذیر خواهد بود. اما شاید بپرسید داستان اختصاص رنگ به این ۵ مخاطب چیست؟

وقتی هر یک از این افراد با شما تماس بگیرند، روی لبه کناری روبانی به رنگ اختصاص یافته با آن مخاطب به‌صورت متحرک نمایش داده می‌شود تا وقتی تلفن را از سمت نمایشگر روی سطح قرار داده‌اید، بتوانید از لبه کناری و رنگ آن متوجه شوید چه کسی با شما تماس گرفته است. قابلیت پیپل اج جذاب به‌نظر می‌رسد، اما شاید حفظ قابلیت اپلیکیشن‌های محبوب برای دسترسی سریع‌تر به انها نیز می‌توانست تجربه بهتری را به کاربر انتقال دهد. بااین‌حال شکی در این نیست که سامسونگ در آینده امکانات نرم‌افزاری بیشتری را برای لبه‌های گوشی‌های سری Edge ارائه می‌کند و اگر این گوشی‌ها فروش خوبی را تجربه کنند، ازآنجاکه APIهای مربوط به این بخش دراختیار توسعه‌دهندگان قرار گرفته است می‌توان انتظار اپلیکیشن‌ها سازگار با لبه‌ها را داشت.

بررسی گلکسی اس 6 اج سامسونگ (Galaxy S6 Edge)

در بخش تنظیمات Edge Screen و ازطریق قسمت Information Stream می‌توانید فیدهای متنوعی را برای نمایش روی لبه منحنی انتخاب کنید؛ فیدهایی که به‌صورت پیش‌فرض روی دستگاه شما نصب هستند، عبارت‌اند از فید نوتیفیکیشن‌ها، اخبار یاهو، ترندهای توییتر، وضعیت سهام شرکت‌ها و فید نتیجه بازی تیم‌های محبوب شما در رشته‌های مختلف ورزشی که منبع ان یاهو اسپرت است. البته امکان دانلود اج فیدهای دیگر نیز وجود دارد که تنها سه مورد در فروشگاه اختصاصی سامسونگ موجود است، اما مطمئنا با گذشت زمان شاهد توسعه فیدهای ویژه گلکسی اس 6 اج از سوی سایر اپلیکیشن‌ها نیز خواهیم بود. امکان نمایش و ترتیب قرارگیری هر یک از این فیدها قابل سفارشی‌سازی است و کاربر می‌تواند انتخاب کند کدامیک از آن‌ها نمایش داده شود.

بررسی گلکسی اس 6 اج سامسونگ (Galaxy S6 Edge)

گلکسی اس 6 اج، برخلاف نوت اج در هر دو سمت نمایشگر خمیده شده است. از این رو این امکان نیز وجود دارد تا کاربر بتواند انتخاب اطلاعات، فیدها و به‌طور کلی همه قابلیت‌های لبه خمیده در کدام سمت نمایان شود. بدین صورت دیگر مشکل چپ دست یا راست دست بودن وجود نخواهد داشت و کاربر براساس اینکه چطور راحت‌تر است انتخاب می‌کند که اطلاعات روی لبه سمت راست یا چپ نمایش داده شود.

بررسی گلکسی اس 6 اج سامسونگ (Galaxy S6 Edge)

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب منحصر به گلکسی اس 6 اج، امکان نمایش ساعت شب روی لبه آن است. تصور کنید نیمه شب از خواب برخاسته‌اید و به‌جای آن که با دشواری به‌دنبال ساعت بگردید با یک نگاه به روی میز بتوانید متوجه زمان شوید. کاربر می‌تواند تنظیم کند که در بازه زمانی مورد نظرش در طول شب، وقتی صفحه قفل می‌شود، زمان به‌صورت زنده روی لبه منحنی به‌صورت کمرنگ‌تر و با نور پس‌زمینه کمتر نمایش داده شود. ازآنجاکه تنها بخش کوچکی از نمایشگر در این حالت روشن می‌شود مصرف باتری در حالت نمایش ساعت شب بسیار پایین است.

عمر باتری

باتری گلکسی اس 6 اج تنها ۵۰ میلی‌آمپرساعت ظرفیت بیشتر نسبت به گلکسی اس 6 دارد. به دلیل آن که نسخه اج ۰.۲ میلی‌متر ضخامت بیشتری نسبت به نسخه معمولی دارد، سامسونگ توانسته از این فضا استفاده کرده و حجم باتری را اندکی افزایش دهد.

اس 6 اج مجهز به باتری ۲۶۰۰ میلی‌آمپرساعت لیتیوم-یون است که امکان تعویض نیز ندارد. طبق انتظار نیز در عمل تفاوت خاصی را در زمینه عملکرد باتری بین دو تلفن شاهد نیستیم. درواقع گلکسی اس 6 اج همچون برادرش عملکردی متوسطی را ارائه می‌کند. در ادامه می‌توانید عملکرد باتری این تلفن در آزمایش‌های همیشگی زومیت را می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید. آزمایش پخش ویدئو HD در شرایطی انجام می‌گیرد که تمام اتصالات قطع بوده و روشنایی نمایشگر روی ۵۰ درصد تنظیم می‌شود. در این آزمایش تفاوت زیادی بین اس 6 و اس 6 اج ندیدیم. در آزمایش وب‌گردی با وای‌فای یا 4G نیز این تلفن بیش از ۹ ساعت دوام می‌آورد و از این نظر عملکردی کاملا مشابه با گلکسی اس 6 معمولی دارد.

وب‌سایت iFixit پس از کالبد شکافی این تلفن اعلام کرده بود که باتری این دستگاه از پشت به پنل نمایشگر چسبانده شده که این موضوع کار تعمیر دستگاه را بیار دشوار می‌کند. از طرفی در صورتی که نمایشگر این دستگاه بشکند، باید هزینه زیادی برای تعویض پنل آن بپردازید.

بازده و عملکرد

عملکرد گلکسی اس 6 اج بسیار شبیه به نسخه معمولی این تلفن است. هر دو دستگاه به پردازنده اکسینوس 7420 سامسونگ و حافظه رم ۳ گیگابایتی DDR4 مجهز شده‌اند. این سخت‌افزار ۶۴ بیتی قدرتمند باعث شده تا هر دو تلفن گلکسی اس 6 اج به یکی از قدرتمندترین ابزارهای هوشمند موجود در بازار تبدیل شوند.

نتایج بنچمارک‌های اعمال شده روی گلکسی اس 6 اج را می‌توانید در جدول و نمودارهای زیر مشاهده کنید. عملکرد این دو تلفن بسیار نزدیک به هم بوده و تقریبا از تمام تلفن‌هایی که تاکنون در زومیت مورد نقد و بررسی قرار گرفته‌اند، قدرت پردازشی بیشتری دارند.

تلفن / تبلت

AnTuTu 4

AnTutu 5

Linpack

Single / Multi

Quadrant 2.1

3DMark 

IceStorm

Vellamo

Browser / Metal

CF Bench v1.3

BaseMark

OS II / Sunspider

Samsung Galaxy S6 Edge

42868

58859

598.81

773.718

36710

22090

5382

2508

61039

1793

512.1ms

Samsung Galaxy S6

41546

67802

607.488

788.162

35444

21204

5469

2545

58117

1732

572.3ms

Galaxy Note Edge

34543

47370

443.563

622.386

21029

19832

3315

1846

37623

1251

905.3ms

Nexus 6

-

49601

-

15602

21841

2731

1430

34965

1311

780.2ms

 DIMO S500

15033

18157

 45.611

127.104

4751

1838

1792

698

14799

 340

1166.4ms

LG L Bello Dual Sim

16985

18786

40.363

114.041

4538

3248

1708

662

11922

336

1210.8ms

Motorola Moto G 2014

1,7549

79.982

299.922

8812

4690

1670

712

14402

550

1490ms

LG G3 Beat

-

17016

83.917

248.771

8618

5639

1486

694

13946

557 /

1283.0ms

Motorola Moto E

-

12735

78.52

121.587

 

5238

4044

1340

593

6439

332 /

1564.6ms

 

HTC Desire EYE

-

35323

389.922

730.159

23340

16865

2880

1537

36368

1119 /

811.7ms

Motorola Moto X

-

26909

176.804

346.338

7848

13753

2356

931

14457

806 /

1010.5ms

Galaxy Note 4

Exynos 5433

-

49112

279

611

26192

20,372

1850

1514

51247

1189 /

550.7ms

Galaxy Note 4

Snapdragon

-

46,810

312

790

24,405

20,640

1,799

15,12

43,202

1182 /

703.2ms

Sony Xperia Z3

_

 41405

397,314

834.983

17,686

16,858

1886

1232

32,852

1186

801.2ms

ZTE Nubia Z5S mini

_____

25,596

318.158

763.198

10,892

9,295

2,241

782

26,692

469

1214.0ms

Sony Xperia Z3 Compact

_

 42028

374,256

860.544

20,590

18,778 

2,607

1459

37,760

1139

844.5ms

GLX Spider 1

_

17,924

85.632

158.173

 

 _

2,169

791

 17,471

226

1367.3ms

Sony Xperia M2 Aqua

17,483

81,471

159.119

8640

5,839

1668

748

15,289

464

1333.9ms

HTC Desire 616 dual sim

27,522

120,277

257,114

12,158

5,679

1746

630

38,662

247

1231.8ms

HTC One M8 mini

15,984

17,069

82.676

273.366

9,844

5,588

1,107

559

13,957

500

1303.3ms

Sony Xperia T3

18,120

19,548

92.125

269.436

10,218

5,848

1,230

615

18,485

496

1116.3ms

LG G3

21,835

32,780

200.01

473.20

25,412

16,485

1,414

847

27,131

847

993.02ms

 AnTuTu

AnTuTu تمام بخش‌های سخت‌افزار شامل حافظه‌ رم، حافظه ذخیره‌سازی،‌ پردازنده و GPU را مورد آزمایش قرار می‌دهد و یک امتیاز کلی را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. CPU بیشترین تأثیر را در کسب امتیاز بهتر در AnTuTu دارد.

Linpack

لین‌پک ازطریق اجرای دستورها محاسباتی ریاضی، قدرت پردازنده در اجرای دستورها ریاضی را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هرچه امتیاز بالاتر باشد نشان از قدرت بیشتر پردازنده در محاسبات عددی است. لین‌پک حتی برای محاسبه توان پردازشی سوپر کامپیوترها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Quadrant

در این بنچمارک، پردازنده اصلی (CPU)، ورودی و خروجی‌ها و پردازنده گرافیکی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و امتیاز ارائه شده درواقع برآیند امتیاز این سه بخش اصلی است.

3D Mark Icestorm

3D Mark یکی از معتبرترین نرم‌افزارهای بنچمارک در دنیای PC است که از چندی پیش به دنیای موبایل نیز راه یافته است. در این نرم‌افزار تمرکز اصلی روی قدرت پردازنده گرافیکی (GPU) است. هرچه امتیاز بالاتر باشد، محصول قدرت پردازش گرافیکی بیشتری دارد و قادر است به شکل بهتری بازی‌های گرافیکی را اجرا کند.

Vellamo

در این بنچمارک بخش‌های مختلف سخت‌افزار مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این نرم‌افزار عملکرد سیستم‌ را در وب‌گردی، اجرای کدهای جاوا اسکریپت، HTML 5 و رندر تصاویر دو بعدی و سه‌بعدی می‌پردازد. در این بنچمارک بخش‌های مختلف سخت‌افزار تأثیر گذار هستند، اما CPU نقش بیشتری در کسب امتیاز بهتر ایفا می‌کند.

CF Bench

در سی‌اف بنچ، تمرکز روی قدرت پردازنده (CPU) و حافظه رم است. هرچه این دو بخش سیستم سریع‌‌تر و بهتر عمل کنند، امتیاز CF Bench بالاتری نیز بدست می‌آورند. این نرم‌افزار به خوبی قادر است پردازنده‌های چندهسته‌ای را نیز مدیریت کرده و مورد آزمایش قرار دهد. هرچه امتیاز بالاتر باشد، بهتر است.

Basemark OS II

بیس‌مارک نیز کلیه سخت‌افزار یک گجت را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. در این بنچمارک نیز تمرکز اصلی روی قدرت پردازنده است. بیس‌مارک حتی قدرت تک هسته و چند هسته‌ی پردازنده را مورد ارزیابی قرار می‌دهد. هرچه امتیاز بیشتر باشد بهتر است.

جمع‌بندی 

بعضی بر این باورند که پرداخت ۱۰۰ دلار هزینه‌ی بیشتر برای گلکسی اس ۶ اج در مقایسه با اس ۶ ارزش‌اش را ندارد، اما به‌نظر ما اگر مشکلی با پرداخت این هزینه ندارید، شک نکنید که گلکسی اس ۶ اج انتخاب به مراتب بهتری است. درست است که امکانات نرم‌افزاری که برای لبه‌ها در نظر گرفته شده، چندان برتری خاصی را نسبت به نسخه‌ی معمولی در اختیارتان قرار نمی‌دهد اما طراحی متفاوت و جلوه‌ی مدرن و جذاب نسخه‌ی اج ارزش هزینه‌ کردن را دارد. در نهایت آنچه برای انتخاب بین اس ۶ و اس ۶ اج باید در نظر داشته باشید، مشخصا طراحی دستگاه و هزینه‌ی بیشتر برای نسخه‌ی اج است.

نقاط قوت

  •  بدنه‌ی باریک، طراحی منحصر‌به‌فرد با لبه‌های منحنی
  • کیفیت ساخت بسیار خوب
  • دوربین عالی
  • صفحه‌نمایش فوق‌العاده باکیفیت
  • قدرت و بازده بسیار بالا

نقاط ضعف

  • غیرقابل تعویض بودن باتری و نبود درگاه حافظه
  • برآمدگی دوربین در پشت دستگاه
  • قابلیت‌های نرم‌افزاری محدود برای لبه‌های منحنی
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات