اپل و تولید محصولاتی با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر؛ آیفون 6 خردادماه و آیپد 12.9 اینچی مهرماه سال آتی عرضه خواهند شد

پنج‌شنبه ۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
پس از عقد قرارداد بین چاینا موبایل و اپل، شایعاتی درباره تولیدکنندگان سخت‌افزار‌های محصولات اپل به گوش می‌رسد که تا حدودی ابزار‌هایی اپلی را که در آینده‌ای نزدیک عرضه خواهند شد، نمایان می‌کند.
تبلیغات

Digitimes گزارشی منتشر کرده است که شامل نظرات منابعی است که جزو تولیدکنندگان سخت‌افزار‌های ابزار‌های اپلی هستند. براساس این گزارش اپل در خرداد ماه سال آتی آیفون 6 را در قالب فبلتی 5 اینچی به بازار عرضه خواهد کرد، همچنین مهرماه سال 93 نیز تبلت بزرگ خود را روانه‌ی بازار خواهد کرد.

لزوم تولید یک آیفون با صفحه‌ی نمایش بزرگ در بازار آسیا بیشتر احساس می‌شود، چراکه گلکسی‌نوت‌ها موفقیت خوبی را برای سامسونگ در این بازار به ارمغان آورده است. در صورتی که توافق حاصل با چاینا موبایل را نیز شامل این محصولات جدید بنامیم، قیمت گذاری این محصولات منجر به کاهش قیمت آیفون 5C خواهد شد که در نتیجه این محصول را بسیار خوش قیمت‌تر از پیش برای بازار چین خواهد کرد. شاید این اقدام نقطه‌ی آغازی برای فروش آیفون 5C باشد که پیش‌تر یک شکست برای اپل قلمداد می‌شد.

براساس این گزارش، پردازنده‌ی مورد استفاده در آیفون 6 ساخت تولید‌کننده‌ی نیمه‌هادی تایوان  TSMC‌ خواهد بود و در آن از لیتوگرافی 20 نانومتری استفاده خواهد شد. شایعات اخیر اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش آیفون 6 را کمتر از 5 اینچ و در حدود گلکسی اس 4 عنوان کرده بودند.

همچنین منابع مورد نظر اظهار کرده‌اند که اپل برای در اختیار گرفتن بازار ابزارهای مورد نیاز برای سیستم آموزش در آمریکای شمالی، تبلت 12.9 اینچی خود را در مهر ماه سال آتی با همکاری کوانتا به بازار عرضه خواهد کرد. همانطور که می‌دانید سامسونگ نیز در ماه‌های آتی و احتمالا در کنفرانس موبایل بارسلونا تبلت 12 اینچی خود را با نام گلکسی‌نوت پرو به بازار عرضه خواهد کرد که برای کسب سهم بازار در حوزه‌ی تبلت‌های غول پیکر رقابت خواهند کرد. این آیپدها به‌همراه لوازم جانبی دیگری نیز به بازار عرضه خواهند شد که از جمله‌ی آن می‌توان به کیبردها و قاب‌هایی اشاره کرد که باتری‌هایی را نیز در خود خواهند داشت. مطمئنا این تبلت‌ها به‌همراه لوازم جانبی کاربرد خوبی برای دانشجویان و موسسات آموزشی خواهد داشت که آیپد‌ها و مینی آیپدها جوابگوی نیاز‌های آن‌ها نیست.

استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها برای iOS 7 را با چالش بزرگ‌تری مواجه خواهد کرد، چراکه باید اپلیکیشن‌های خود را برای استفاده در صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر آماده کنند. مطمئنا می‌توان انتظار داشت که در iOS 8 اپل ویژگی‌های جدید را برای استفاده از صفحه‌ی نمایش بزرگ تعبیه خواهد کرد که از جمله‌ی آن می‌توان امکان تقسیم صفحه‌ی نمایش و بهبود چندوظیفگی اشاره کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات