اندورید برای تازه کارها: فایل APK چیست؟

جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
فایل‌های نصب اپلیکیشن‌ها در اندروید، APK هستند در این مطلب با این فرمت فایل‌ها آشنا می‌شوید.
تبلیغات

اگر شما تازه با اندروید آشنا شده اید و می‌خواهید اپ‌های تازه‌ای را نصب کنید و دستگاه اندرویدی خود را متناسب با نیازهایتان شخصی سازی کنید لازم است در مورد فایل‌های APK اطلاعات کافی داشته باشید. در راهنمای زیر با این فرمت فایل آشنا می‌شوید و روش دانلود APK را یاد می‌گیرید.

فایل‌های APK در واقع فایل‌های Installer نرم افزارها (معمولا بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها) در سیستم عامل اندروید هستند. با دانلود کردن این فایل‌ها شما دیگر نیازی به دسترسی به سایت‌هایی همچون Google Play نخواهید داشت. برای نصب این فایل‌ها حتی نیازی به اتصال به اینترنت نیز وجود ندارد.

با استفاده از این فایل‌ها می‌توانید برنامه‌های مختلفی را همچون Flipboard یا حتی آن‌ها که ممنوع شده اند مانند Market Changer ( که گوگل پلی را در مورد کشور شما به اشتباه می‌اندازد) را بر روی سیستم عامل اندروید نصب کنید.

همچنین گاهی از اوقات با نصب این فایل‌ها می‌توانید به ویژگی‌هایی دسترسی داشته باشید که در حالت عادی امکان آن وجود ندارد. در واقع با دریافت این فایل‌ها شما می‌توانید به آخرین به روزرسانی‌ها هم دسترسی داشته باشید. توجه کنید که برخی کشورها و دستگاه‌ها امکان دسترسی به Google Play را ندارند بنابراین استفاده از APK تنها راه استفاده از اپ‌ها برای این دسته از افراد است.

نصب APKها از روی رایانه

وبسایت‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید فایل‌های APK را از آن‌ها دانلود کنید. البته همیشه از اعتبار وبسایتی که از آن دانلود می‌کنید اطمینان حاصل کنید تا ناخواسته نرم افزار مخربی را دانلود و نصب نکنید. ضمنا قبل از دانلود کردن توضیحات مربوط به فایل را حتما بخوانید.

پس از دانلود کردن، بایستی تلفن خود را برای نصب فایل آماده کنید برای این کار به آدرس Menu-> Settings-> Security بروید و گزینه Unknown Sources را انتخاب کنید تا سیستم عامل به شما اجازه نصب برنامه‌ها را بدهد. همچنین برای راحتی کار حتما اپلیکیشن ES File Explorer یا انواع مشابه این نرم افزار را دانلود کنید تا پیدا کردن محل فایل انتقال یافته به دستگاه اندرویدی تان به راحتی امکان پذیر باشد.

حالا باید دستگاه خود را به رایانه متصل کنید، پس از اتصال احتمالا از شما پرسیده می‌شود که آیا تنها می‌خواهید دستگاه را شارژ کنید یا از تلفن به عنوان ابزار ذخیره اطلاعات استفاده کنید، بدیهی است که قصد ما شارژ کردن نیست! حالا کافی است در رایانه‌تان تلفنتان را یافته و فایل‌های APK را به آن منتقل کنید.

اکنون می‌توانید با کمک برنامه‌ای همچون ES File Explorer فایل تان را پیدا نموده و با کلیک رو Install نصب به پایان خواهد رسید!

اما شاید نخواهید از رایانه استفاده کنید، ایرادی ندارد می‌توانید از مرورگر دستگاه تان برای دانلود فایل APK استفاده کنید و سپس با کلیک روی فایل، برنامه مورد نظر شروع به نصب شدن روی دستگاه شما خواهد کرد.

لطفا نظرات و پیشنهادات خود را برای هرچه بهتر شدن این بخش با ما درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات