چطور حافظه کش تمامی برنامه‌ها را در اندروید پاک کنیم؟

یک‌شنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
چطور حافظه‌ی کش (حافظه پنهان) تمامی برنامه‌ها را به سادگی پاک کنید.
تبلیغات

امروز ترفندی برای بهینه‌سازی سیستم اندروید دوست داشتنی داریم؛ از این پس خواهید توانست حافظه‌ی کش (حافظه پنهان) تمامی برنامه‌ها را به سادگی پاک کنید. به کمک برنامه‌ی Cache Cleaner می‌توانید این کار را یکباره صورت دهید و دیگر نیازی نیست حافظه کش برنامه‌ها را تک تک پاک کنید.

اساساً هر یک از برنامه‌هایی که در سیستم اندروید نصب کرده‌اید، از حافظه‌ی کش دستگاه برای تسریع در انجام پردازش‌ها بهره می‌برد. در گذر زمان، حافظه‌ی کش برخی از برنامه‌ها بیش از اندازه حجیم می‌شود. به همین روی پاک کردن این حافظه می‌تواند حجم این حافظه‌ی ارزشمند را سبک کند و گاه به رفع مشکلات و موانع بروز کرده بینجامد.

برای پاک کردن حافظه کش، می‌توانید به بخش مدیریت برنامه‌ها در سیستم عامل اندروید بروید، بر روی تک تک آن‌ها کلیک کنید و سپس به بخش «پاک کردن حافظه» بروید. اگر می‌خواهید حافظه‌ی کش تمامی برنامه‌ها را پاک کنید، لازم است تا این روند خسته کننده را برای همگی آن‌ها تکرار کنید؛ که با استفاده از برنامه‌ی Cache Cleaner این روند تسهیل می‌شود.

برنامه‌ی CC Cleaner تمامی برنامه‌های موجود در ابزار اندرویدی شما را فهرست‌وار نشان می‌دهد و برنامه‌هایی که حجم بیشتری از این حافظه را اشغال کرده‌اند در بالای فهرست درج خواهند شد. حال کاربر می‌تواند کش اشغال شده‌ی تک تک برنامه‌های دلخواه را با زدن بر روی آن‌ها پاک کند یا اینکه تنها با فشردن دکمه‌ی «پاک کردن همه» (Clear All) با یک تیر چندین نشان بزند!

اگر ترجیح می‌دهید این روند به طور خودکار انجام شود، برنامه‌ی CC Cleaner این قابلیت را دارد که با تعریف ساز و کارهایی، در فواصل زمانی مشخص این روند به طور خودکار صورت گیرد.

برنامه‌ی Cache Cleaner حجم بسیار کمی دارد با این حال کارایی بسیار بالایی را از خود نشان داده است. اگر به دنبال برنامه‌های حرفه‌ای‌تر هستید، می‌توانید CC Cleaner را امتحان کنید که قادر به پاک کردن فایل‌های برنامه‌ی Snapchat نیز هست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات