Screen Curtain چیست و چطور در گوشی سامسونگ از آن استفاده کنیم؟

شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
قابلیت Screen Curtain در گوشی سامسونگ
در مقاله‌ی پیش‌ رو به شما یاد می‌دهیم که با فعال‌کردن ویژگی Screen Curtain مصرف باتری گوشی سامسونگ خود را کاهش دهید.
تبلیغات

سامسونگ در رابط کاربری One UI و با استفاده از ماژول‌های Good Guardians، ویژگی نوآورانه‌ای به‌نام Screen Curtain را برای دستگاه‌های گلکسی ارائه کرده است که استفاده‌ از آن را به دارندگان گوشی سامسونگ پیشنهاد می‌کنیم. برای آشنایی بیشتر با ویژگی جذاب Screen Curtain تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

Screen Curtain چیست؟

ویژگی Screen Curtain به شما اجازه می‌دهد تا هنگام اجرای یک اپلیکیشن فقط صفحه‌نمایش را درصورت لزوم خاموش کنید. به کمک این ویژگی، دستگاه گلکسی‌تان به اجرای اپلیکیشن ادامه می‌دهد، اما نکته‌ی قابل توجه این است که مصرف باتری و تولید گرما کاهش پیدا می‌کند.

Screen Curtain همچنین در مواقعی که خاموش‌کردن صفحه گوشی به توقف فرایندی درحال اجرا مانند پخش موسیقی از یوتیوب منجر می‌شود، بسیار ویژگی کارآمدی محسوب می‌شود. یوتیوب اپلیکیشن پخش ویدیو است و قفل‌کردن صفحه، ویدیو را متوقف می‌کند، اما اگر در حال پخش موسیقی از یوتیوب باشید، نیازی به روشن‌نگه داشتن صفحه ندارید و در نتیجه با قفل کردن گوشی، پخش موسیقی متوقف می‌شود.

با استفاده از Screen Curtain می‌توانید از متوقف‌شدن پخش موسیقی جلوگیری کنید و با فعال‌کردن آن، به‌نوعی گوشی خود را در حالت کم‌مصرف ببرید و صفحه‌نمایش را تقریباً خاموش (قفل) کنید. فرایند در حال‌ اجرا نیز تأثیری ازاین بابت نمی‌پذیرد و به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

چطور از Screen Curtain استفاده کنیم؟

  • اپلیکیشن Good Guardians را از فروشگاه گلکسی نصب کنید. اگر این اپلیکیشن در گلکسی استور نمایش داده نمی‌شود، می‌توانید از منابع دیگری مانند APKMirror آن‌ را دانلود کنید.
    • برنامه را اجرا کنید و روی Battery Guardian ضربه بزنید تا این ماژول دانلود شود. همچنین برای دانلود آن می‌توانید به سایت APKMirror مراجعه کنید.
  • در قسمت Battery Guardians، منوی Screen Curtain را انتخاب کنید.
  • در قسمت پایین، گزینه‌ی Add quick setting button را انتخاب کنید و سپس Add را بزنید.
قسمت Battery Guardian اپلیکیشن Good Guardians
منوی  Screen Curtain در اپلیکیشن Good Guardians
انتخاب گزینه‌ی Add quick setting button در اپلیکیشن Good Guardians
انتخاب Add برای اضافه شدن screen curtain پنل تنظیمات سریع (Quick panel)
  • حالا اگر می‌خواهید هنگام اجرای اپلیکیشن صفحه را خاموش کنید، Screen Curtain را که به قسمت پنل تنظیمات سریع (Quick panel) اضافه شده است، فعال کنید.
  • وقتی‌ که Screen Curtain اجرا می‌شود، اطلاعات مربوط به اپلیکیشن در حال اجرا به‌طور مختصر نمایش داده می‌شود و نمایشگر در حالت کم‌مصرف باقی می‌ماند.
  • برای غیرفعال‌کردن Screen Curtain، صفحه را دوبار لمس کنید یا دکمه‌ی روشن/خاموش را فشار دهید.

توجه داشته باشید که برای استفاده از ویژگی Screen Curtain به One UI 6 برپایه‌ی اندروید ۱۴ نیاز دارید. افزون‌براین، ویژگی یادشده هنگام تماس یا بازی پشتیبانی نمی‌شود.

اضافه شدن screen curtain در پنل تنظیمات سریع (Quick panel) گوشی سامسونگ
استفاده از قابلیت screen curtain در اپلیکیشن یوتیوب

در مقاله‌ای که خواندید، تنها به یکی از قابلیت‌های جذاب اپلیکیشن Good Guardians پرداختیم. اگر قصد دارید با سرویس‌های دیگر Good Guardians آشنا شوید، ویدیوی ویژه‌‌‌ی آموزش اپلیکیشن Good Guardians را از دست ندهید. همچنین اگر به باتری گوشی‌تان اهمیت زیادی می‌دهید، مطالعه‌ی مقاله‌ی روش‌های کاربردی برای افزایش عمر باتری گوشی سامسونگ برای شما مفید خواهد بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز
تبلیغات

نظرات