چگونه از باز شدن لینک‌ها در اپلیکیشن‌های اندروید جلوگیری کنیم؟

یک‌شنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
کار با پیکسل ۸ پرو
با راهکاری ساده از باز شدن لینک‌ها در خارج از مرورگر جلوگیری کنید.
تبلیغات

برای بسیاری از افراد پیش آمده است که هنگام ورود به صفحه‌ای درون مرورگر، مستقیما به برنامه‌ای خارج از مرورگر هدایت می‌شوند. مثلاً اگر می‌خواهید صفحه‌ی اینستاگرام شخصی را در مرورگر باز کنید، هنگامی که در جست‌وجوهای گوگل روی لینک آن صفحه ضربه می‌زنید، قابلیت باز شدن خودکار لینک‌ها در اندروید بلافاصله برنامه‌ی اینستاگرام باز و شما را به صفحه‌ی مورد نظر هدایت می‌کند و چنین اتفاقی می‌تواند در برخی موقعیت‌ها آزاردهنده باشد.

مثال دیگر این است که کاربران گوشی سامسونگ هنگامی که قصد ورود به صفحه‌ی رسمی Samsung Community (بخش مربوط به پرسش و پاسخ در مورد مشکلات گوشی و تبلت) را دارند، با ضربه زدن روی لینک آن مستقیماً وارد برنامه Samsung Members می‌شوند که برای منطقه‌ی ایران در دسترس نیست و در نتیجه کاربر را سردرگم می‌کند.

  • برای جلوگیری از باز شدن خودکار لینک‌ها در اندروید ابتدا وارد تنظیمات شوید و به بخش برنامه‌ها یا Apps بروید.
  • سپس برنامه‌ی مورد نظر خود مانند اینستاگرام یا هر برنامه‌ی دیگری را انتخاب کنید.
  • بعد از آن روی Set as default ضربه بزنید و در نهایت گزینه‌ی Open supported links را غیرفعال کنید.
جلوگیری باز شدن خودکار لینک ها در اندروید
جلوگیری باز شدن خودکار لینک ها در اندروید
جلوگیری باز شدن خودکار لینک ها در اندروید

جلوگیری از باز شدن خودکار لینک‌ها در اندروید درست مانند تغییر برنامه‌های پیش‌ فرض اندروید یا حذف مجوز برای برنامه‌ های بلااستفاده، از جمله اقداماتی هستند که کاربران اندروید باید به‌صورت دستی آن‌ها را تنظیم کنند تا از رابط کاربری اندروید راحت‌تر استفاده کنند.

ناگفته نماند که برای برخی از کاربران، قابلیت باز شدن خودکار لینک‌ها ابزاری کاربردی است و نیاز دارند تا لینک مورد نظر در نرم‌افزار مربوطه باز شود؛ بنابراین براساس نیاز هر کاربر، خودش باید مشخص کند که قابلیت یادشده را برای کدام برنامه فعال یا غیرفعال کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات