چطور با آیفون بهترین عکس‌ها را در تاریکی بگیریم؟

دوشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
نرم افزار دوربین آیفون ۱۴ پرو
با اعمال برخی تنظیمات و استفاده از ویژگی نایت مود آیفون می‌توانید در شب عکس‌هایی بسیار حرفه‌ای بگیرید.
تبلیغات

عکاسی در شب با آیفون می‌تواند چالش‌برانگیز باشد، اما با برخی ترفندها و اعمال تنظیمات درست، می‌توانید عکس‌های خیره‌کننده‌ای در شرایط کم‌نور و تاریکی شب ثبت کنید. در این مقاله، به ترفندهای عکاسی در شب با آیفون می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم حتی محیط‌های تاریک و کم‌نور، عکس‌های باکیفیت و حرفه‌ای بگیرید.

ترفندهای عکاسی در شب با آیفون

آیفون تنظیمات بسیار کاربردی برای عکاسی در شب ارائه می‌دهد و توجه به برخی نکات در کنار این تنظیمات به ثبت عکس‌های جذاب در نور کم و تاریکی شب کمک می‌کند.

تنظیمات دوربین آیفون برای عکاسی در شب

یکی از مهم‌ترین تنظیمات دوربین گوشی آیفون، ویژگی Night Mode یا همان حالت شب است. با فعال‌سازی نایت مود آیفون، دوربین دستگاه به‌طور خودکار تنظیمات مختلف را برای افزایش کیفیت عکس در شب بهینه‌سازی می‌کند. برای فعال‌سازی Night Mode مراحل زیر را انجام دهید:

۱. برنامه‌ی دوربین را باز کنید.

۲. در بالای صفحه به‌دنبال نماد شب (هلال ماه) بگردید.

۳. روی نماد Night Mode ضربه بزنید تا فعال شود.

برنامه دوربین آيفون با نایت مود خاموش
برنامه دوربین آيفون با نایت مود روشن

برای آزمایش نایت مود، روی دکمه ی Camera Controls ضربه بزنید و سپس دکمه‌ی Night Mode را پایین صفحه انتخاب کنید. اکنون اسلایدر را به چپ را راست بکشید و بین تایمر Auto و Max یکی را برگزینید. حالت Auto، مدت زمان نوردهی به عکس را به‌طور خودکار تعین می‌کند و گزینه‌ی Max از طولانی‌ترین زمان نوردهی برای ثبت عکس بهره می‌برد.

نایت مود آیفون در حالت خودکار
نایت مود آیفون در حالت مکس

امکان ثبت سلفی و ویدیو‌ی تایم‌لپس در حالت نایت مود با همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۲، آیفون ۱۳، آیفون ۱۴ و آیفون ۱۵ وجود دارد. ثبت عکس‌های پرتره در حالت نایت نیز روی این گوشی‌ها پشتیبانی می‌شود.

تغییر مدت نوردهی

علاوه‌بر ویژگی Night Mode آیفون، می‌توان با برخی ترفندها عکس‌های بسیار جذابی در شب گرفت در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

ویژگی Night Mode آیفون به‌طور خودکار مدت نوردهی را تنظیم می‌کند، اما می‌توانید به‌صورت دستی نیز آن را تغییر دهید. مدت نوردهی یعنی شاتر دوربین چه‌ مدت باز می‌ماند و نور را جذب می‌کند. هر چه مدت نوردهی بیشتر باشد، عکس روشن‌تر می‌شود و البته احتمال تار شدن عکس هم افزایش می‌یابد.

برای تغییر تنظیمات مدت‌زمان نوردهی دوربین گوشی آیفون مراحل زیر را دنبال کنید:

۱. ویژگی Night Mode را فعال کنید.

۲. روی نماد شب ضربه زده و نگه دارید.

۳. اسلایدر را به‌سمت بالا یا پایین بکشید و آن را روی مدت‌زمان دلخواه قرار دهید.

تنظیم نوردهی در حالت نایت مود گوشی آیفون
تنظیم نوردهی در حالت نایت مود گوشی آیفون

نکات و ایده‌های خلاقانه برای عکاسی در شب با آیفون

گوشی را ثابت نگه دارید؛ لرزش دست می‌تواند عکس‌ها را تار کند و برای ثابت نگه‌ داشتن گوشی می‌توان از سه‌پایه استفاده کرد؛ بنابراین اگر قصد دارد هنگام عکاسی گوشی را روی دست نگه دارید، تنظیمات تایمر نایت مود را تغییر ندهید زیرا لرزش دست باعث تاری عکس خواهد شد.

از فلش استفاده نکنید؛ فلش می‌تواند سایه‌های غیرطبیعی عکس‌های گرفته‌شده در شب را افزایش دهد. توصیه این است به‌جای فلش از منابع نور طبیعی محیط استفاده کنید.

فلش خاموش در حالت نایت مورد گوشی آیفون
خاموش کردن فلش دوربین گوشی آیفون هنگام استفاده از حالت نایت مود
zoomit

از زاویه‌های مختلف عکس بگیرید؛ از چندین زاویه‌ برای ثبت عکس از سوژه‌ی خود استفاده کنید، زیرا در برخی زاویه‌ها عکس با وضوح و کیفیت بهتر و در حالت حرفه‌ای‌تر ثبت می‌شود.

از برنامه‌های ویرایش عکس استفاده کنید؛ پس‌ از گرفتن عکس می‌توان از برنامه‌های مختلفی ویرایشگر تصویر برای بهبود کیفیت و جزئیات آن بهره گرفت. اپ‌استور تعداد بسیار زیادی اپلیکیشن رایگان دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توان نوردهی، رنگ و وضوح تصاویر را تغییر داد یا با اعمال جلوه‌های آماده، ظاهری حرفه‌ای به عکس بخشید. ازجمله این برنامه‌ها می‌توان به Snapseed، PicsArt و Adobe Lightroom اشاره کرد.

ترفندهای خلاقانه برای عکاسی در شب با آیفون

از نورهای مصنوعی استفاده کنید؛ می‌توان از نورهای مصنوعی مثل چراغ‌های خیابان یا نور شمع برای روشن‌ کردن سوژه‌های خود بهره ببرید.

از نقاشی با نور استفاده کنید؛ نقاشی با نور تکنیکی است که در آن با استفادها از نور، طرح‌هایی در تاریکی ایجاد می‌شود.

عکاسی از ستاره‌ها؛ اگر به عکاسی از ستاره‌ها علاقه دارید، گوشی را روی سه‌پایه قرار دهید و پس‌ از اطمینان از فعال بودن نایت مود، تایمر نوردهی را روی حداکثر تنظیم کنید.

استفاده از حالت حرفه‌ای؛ برنامه‌ی دوربین گوشی آیفون امکان اعمال برخی تنظیمات مثل نوردهی، فوکوس و موارد دیگر را ارائه می‌دهد و با دستکاری این گزینه‌ها در کنار فعال‌سازی نایت مود می‌توان عکس‌های خلاقانه‌ای در شب گرفت.

سوالات متداول زومیت

  • چگونه حالت شب را در آیفون فعال کنیم؟

    برای فعال‌سازی Night Mode آیفون، برنامه‌ی دوربین را باز کرده و سپس از گزینه‌های بالای صفحه روی این ویژگی (نماد ماه) ضربه بزنید.

  • برای عکاسی در شب با آیفون از چه لنزی باید استفاده کرد؟

    توصیه می‌شود برای افزایش کیفیت تصاویری که در شب می‌گیرید، از دوربین اصلی آیفون یا دوربین تله‌فوتو استفاده کنید.

  • چگونه می‌توان لرزش دوربین را در عکاسی شبانه کاهش داد؟

    استفاده از سه‌پایه به رفع لرزش دوربین برای عکاسی در شب با آیفون کمک می‌کند. همچنین می‌توان از گیمبال‌های حرفه‌ای برای کاهش لرزش دست در عکاسی استفاده کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات