آموزش تبدیل گوشی به میکروفون در ویندوز

سه‌شنبه ۲۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
میکروفون روی گوشی
اگر کامپیوتر شما میکروفون ندارد، با خواندن این مقاله می‌توانید گوشی خود را تبدیل به میکروفون کنید.
تبلیغات

افراد زیادی برای گفت‌وگوی صوتی در برنامه‌هایی مانند دیسکورد، ضبط فایل‌های آموزشی یا برگزاری جلسات مهم در سرویس‌هایی مانند گوگل میت، نیازمند میکروفونی هستند که به سیستمشان وصل باشد؛ اما اگر این میکروفون را نداشته باشید چه؟

مسلماً ساده‌ترین کار این است که برای خرید میکروفون مناسب به یکی از فروشگاه‌های آنلاین یا محلی مراجعه کنید؛ اما اگر وسیله‌ای را که تقریباً در دست هر کسی است به میکروفونی برای ویندوز تبدیل کنید، دیگر نیازی به پرداخت هزینه برای خرید میکروفون جداگانه نیست. در آموزش پیش‌رو تمام راه‌های تبدیل گوشی به میکروفون را توضیح خواهیم داد.

آموزش استفاده از گوشی به‌عنوان میکروفون ویندوز

آموزش‌هایی که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت، در هر دو ویندوز ۱۰ و ۱۱ به‌خوبی کار می‌کنند و دارای مراحل راه‌اندازی بسیار ساده‌ای هستند.

ما در این آموزش قصد داریم از برنامه WO Mic استفاده کنیم. با استفاده از این برنامه به‌راحتی می‌توانید ازطریق اتصال سیمی USB و اتصال بی‌سیم وای‌فای و بلوتوث، گوشی خود را به‌عنوان میکروفون به سیستم وصل کنید.

استفاده از برنامه یادشده کاملاً رایگان است و در تمام برنامه‌ها و بخش‌های ویندوز مانند میکروفون استاندارد کار می‌کند و برای سیستم‌عامل‌های ویندوز و لینوکس در دسترس است. ابتدا نیاز است با مراجعه به سایت WO Mic نسخه ویندوز آن را دانلود و نصب کنید و سپس ازطریق دکمه‌های زیر اپلیکیشن را برای گوشی آیفون و اندرویدی خود دانلود کنید.

پس از اینکه نسخه ویندوز برنامه را دانلود کردید آن را نصب و سپس اجرا کنید اما اگر با خطایی مربوط به نصب نبودن یکی از برنامه‌های DLL مواجه شدید، برنامه VC runtime redistributable را از لینک زیر دانلود و نصب کنید.

در ادامه تمام روش‌های اتصال برنامه WO Mic به کامپیوتر را آموزش خواهیم داد.

اتصال از طریق بلوتوث

  • ابتدا بلوتوث را در ویندوز روشن کنید. برای این کار کلید‌های ترکیبی Windows + I را بزنید تا وارد تنظیمات شوید. در ویندوز ۱۰ ابتدا روی گزینه Devices و سپس Bluetooth & other devices کلیک کنید اما در ویندوز ۱۱ تنها وارد بخش Bluetooth & devices شوید.
روشن کردن بلوتوث ویندوز ۱۱
  • سپس جلوی گزینه بلوتوث اسلاید خاموش آن را به روشن تغییر دهید تا لپ تاپ یا کامپیوتر شما برای سایر دستگاه‌ها قابل‌ شناسایی باشد.
  • در مرحله بعد باید بلوتوث موبایل خود را روشن کنید و دستگاه را با کامپیوتر جفت (Pair) کنید. انجام این کار ممکن است با توجه به سیستم‌عامل و رابط کاربری گوشی که در حال استفاده از آن هستید فرق کند.
  • در برنامه دسکتاپ زیر بخش Transport type گزینه Bluetooth را انتخاب کنید. سپس در قسمت Target Bluetooth device که حاوی منویی کشویی است، گوشی خود را که قبلاً با سیستم جفت شده انتخاب و در نهایت روی Connect کلیک کنید.
محیط برنامه wo mic
  • برنامه موبایل WO Mic را باز کنید و مستقیم وارد بخش تنظیمات شوید. روی گزینه Transport بزنید و Bluetooth را انتخاب کنید. سپس به صفحه اصلی برنامه برگردید و با ضربه زدن روی آیکون پخش (Play) که در بالای صفحه قرار دارد، میکروفون گوشی را فعال کنید تا بتوانید از آن به‌عنوان میکروفون در ویندوز استفاده کنید.

اتصال با سیم USB

بهترین راه استفاده از گوشی به‌عنوان میکروفون ویندوز ازطریق سیم USB انجام می‌شود؛ زیرا تأخیر ناچیز روش‌های بی‌‌سیم را ندارد و از اتصال پایدارتری برخوردار است. البته توجه داشته باشید که این روش تنها در گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند.

  • در برنامه دسکتاپ زیر بخش Transport type گزینه USB را انتخاب و روی Connect کلیک کنید.
  • سپس در برنامه موبایل به تنظیمات بروید و زیر بخش Transport گزینه USB را انتخاب کنید.

به صفحه قبل برگردید و روی گزینه پخش (Play) در بالای برنامه کلیک کنید تا گوشی به‌عنوان میکروفون ویندوز فعال شود.

تنظیمات برنامه wo mic
تنظیمات برنامه wo mic

اتصال با Wi-Fi

برای استفاده از این روش هم کامپیوتر و هم گوشی باید به یک شبکه وای‌فای وصل باشند.

  • در برنامه موبایل به تنظیمات بروید و در بخش Transport گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید.
  • به صفحه قبل برگردید و روی آیکون پخش (Play) در بالای برنامه کلیک کنید. اکنون باید یک پیام خاکستری با شماره‌ای در انتهای آن به نمایش درآید، این شماره همان IP شما است.
  • سپس در برنامه دسکتاپ زیر بخش Transport type گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید و در بخش Phone IP address، آدرسی IP را که در گوشی بود وارد و روی Connect کلیک کنید.

اتصال با Wi-Fi Direct

برای استفاده از این روش باید هات اسپات گوشی خود را روشن و سیستم خود را از طریق وای‌فای به آن وصل کنید. تنها در صورتی از این روش استفاده کنید که در نزدیکی شما مودم جداگانه‌ای قرار نداشته باشد؛ زیرا پایداری روش یادشده از سایر روش‌ها کمتر است.

  • در برنامه موبایل به تنظیمات بروید و در بخش Transport گزینه Wi-Fi Direct را انتخاب کنید، سپس به صفحه اول برگردید و در بالا سمت راست روی پخش (Play) کلیک کنید.

در برنامه دسکتاپ زیر بخش Transport type گزینه Wi-Fi Direct را انتخاب کنید، در بخش IP به چیزی دست نزنید و با زدن دکمه Connect، از گوشی خود به‌عنوان میکروفون استفاده کنید.

شناسایی نشدن صدا در ویندوز

اگر بعد از تنظیم گوشی و کامپیوتر از طریق یکی از روش‌های بالا موفق نشدید تا صدای خود را در سیستم ضبط کنید، کافی است در تنظیمات ویندوز میکروفون پیش‌فرض را به WO Mic تغییر دهید.

  • برای این کار ابتدا در تنظیمات به System و در نهایت قسمت Sound بروید.
  • در بخش Input گزینه Microphone (WO Mic Device) را انتخاب کنید درست مانند تصویر زیر.
تغییر میکروفون در ویندوز ۱۱

ممنونیم که تا اینجای مقاله همراه ما بودید. باید بدانید روش‌ها و نرم‌افزارهای دیگری نیز برای تنظیم گوشی به‌عنوان میکروفون وجود دارد که ما سعی کردیم نحوه استفاده از بهترین آن‌ها را آموزش دهیم. اگر شما از سایر برنامه‌ها برای این کار استفاده می‌کنید، آن را در بخش کامنت‌ها به سایر کاربران زومیت معرفی کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات