رمز گوشی سامسونگ را چطور عوض کنیم؟

جمعه ۳ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
صفحه نمایش گلکسی اس ۲۱ سامسونگ
تعویض گذرواژه، کدعبور یا الگوی قفل گوشی‌های سامسونگ ازطریق چند مرحله‌ی بسیار ساده قابل انجام است.
تبلیغات

نکته: این مقاله برای افراد مبتدی تهیه و نوشته شده است.

بسیاری از کاربران گوشی‌های هوشمند برای حفظ حریم خصوصی خود، قفلی در قالب پین‌کد، رمزعبور یا الگو روی آن قرار می‌دهند تا افراد دیگر نتوانند بدون اجازه به محتویات دستگاه دسترسی داشته باشند.

اگر برای گوشی سامسونگ خود رمزعبور، پین‌کد یا الگو تنظیم‌ کرده‌اید و می‌خواهید آن را تغییر دهید در ادامه با ما همراه باشید. درواقع عوض کردن رمزعبور گوشی سامسونگ بسیار ساده است و فقط باید چند مرحله‌ را به‌ترتیب انجام دهید.

نکته: تغییر رمزعبور سایر گوشی‌های هوشمند اندروید نیز شباهت بسیار زیادی به روش انجام اینکار در گوشی‌های سامسونگ دارد و درنتیجه می‌توانید از آموزش زیر برای تغییر رمزعبور گوشی شیائومی، گوشی وان پلاس و غیره نیز بهره ببرید.

مراحل تغییر رمزعبور گوشی سامسونگ

برای تغییر رمزعبور گوشی سامسونگی خود، مراحل زیر را به‌ترتیب دنبال کنید.

۱. در صفحه‌ی اصلی گوشی سامسونگ خود وارد برنامه‌ی Settings شوید.

۲. اکنون در منوی تنظیمات، روی Lock screen یا Lock screen and security ضربه بزنید. این گزینه با توجه به نسخه‌ی اندروید دستگاه شما می‌تواند متفاوت باشد.

صفحه تنظیمات گوشی سامسونگ
صفحه اصلی گوشی سامسونگ

۳. در صفحه‌ی بعد Screen lock type را در بالای فهرست مشاهده خواهید کرد. این گزینه نوع قفل کنونی گوشی را نشان می‌دهد که با وارد کردن آن می‌توان صفحه‌ی قفل را تغییر داد؛ اکنون باید روی Screen lock type ضربه بزنید و پین، گذرواژه یا الگوی کنونی دستگاه را برای تأیید دسترسی وارد کنید.

۴. پس‌از ورود به صفحه‌ی Screen lock type، می‌توان نوع قفل کنونی صفحه را تغییر داد یا کد، گذرواژه یا الگوی قبلی را به‌روزرسانی کرد. در ادامه، مراحل کار را با ذکر مثال بیشتر توضیح می‌دهیم.

انتخاب قفل گوشی سامسونگ
انواع قفل گوشی سامسونگ
  • اگر درحال حاضر از الگو روی گوشی سامسونگ خود استفاده می‌کنید و قصد دارید آن را به الگوی جدید تغییر دهید فقط باید روی Pattern ضربه زده و سپس الگوی جدید را روی صفحه بکشید.
  • اگر درحال حاضر از الگو روی گوشی سامسونگ خود استفاده می‌کنید و قصد دارید آن را به رمزعبور تغییر دهید، کافی است روی گزینه‌ی Password یا PIN ضربه بزنید و درنهایت گذرواژه یا پین‌کد مورد نظرتان را وارد کنید.
  • اگر نوع قفل صفحه‌ی گوشی سامسونگ خود را به Swipe یا None تغییر دهید، یعنی قفل صفحه حذف شده است و برای ورود به دستگاه نیازی به واردکردن گذرواژه، کد یا الگو نخواهد بود.
  • سخن پایانی

    با تغییر رمزعبور گوشی خود در بازه‌های زمانی کوتاه مثلاً یک ماهه یا حتی هفتگی، امنیت آن بهبود خواهد یافت و احتمال ورود افراد غیرمجاز به دستگاه به‌میزان درخورتوجهی کاهش پیدا خواهد کرد. به‌هر حال توجه داشته باشید تغییر مکرر رمزعبور گوشی می‌تواند باعث شود آسان‌تر آن را فراموش کنید.

    نکته‌ی مهم دیگر اینکه اگر رمزعبور گوشی سامسونگ خود را فراموش کنید، برای استفاده‌ی مجدد از آن باید دستگاه را فلش یا ریست کارخانه کنید و حتی در آن صورت امکان دارد گوشی با قفل FRP مواجه شود که برای رفع آن به تکنیسین مجرب نیاز خواهید داشت؛ پس توصیه می‌شود در حفظ الگو، رمزعبور یا پین‌کد گوشی خود کوشا باشید و آن را فراموش نکنید.

    اگر به‌هر دلیلی الگوی خود را فراموش کردید، می‌توانید با مطالعه‌ی مقاله‌ی آموزش فلش کردن گوشی سامسونگ در زومیت مراحل انجام این کار را یاد بگیرید.

    سوالات متداول زومیت

    • چرا رمزعبور گوشی سامسونگ را تغییر دهیم؟

      برای افزایش امنیت گوشی سامسونگ خود، توصیه می‌شود هر چندوقت یک بار رمزعبور یا الگوی آن را تغییر دهید تا از دسترسی افراد غیرمجاز به اطلاعات شخصی جلوگیری کنید.

    • چطور رمز گوشی سامسونگ را تغییر دهیم؟

      ابتدا برنامه‌ی Settings را روی گوشی سامسونگ باز کرده و روی گزینه‌ی Lock screen یا Lock screen and security ضربه بزنید. در صفحه‌ی بعد با ضربه روی Screen lock type می‌توانید نوع قفل فعال کنونی را مشاهده کرده و درصورت تمایل آن را تغییر دهید یا حتی حذف کنید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات