مشاهده دستگاه‌های متصل به هات‌ اسپات گوشی اندروید

سه‌شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ایکون هات اسپات روی تصویری تار شده از گوشی شیائومی
اگر می‌خواهید بدانید چه کسانی از اینترنت گوشی شما استفاده می‌کنند، در مقاله پیش‌رو همراه زومیت باشید.
تبلیغات

اگر دستگاه ناشناخته‌ای مانند گوشی و لپ تاپ به داده‌های تلفن همراه شما متصل شود، می‌تواند تمام داده‌های تلفن همراه ارزشمند شما را قبل از اینکه متوجه شوید مصرف کند. خوشبختانه، اکثر گوشی‌های هوشمند اندرویدی به شما امکان می‌دهند دستگاه‌هایی را که به هات اسپات شما متصل هستند مشاهده کنید و در صورت نیاز جلوی دسترسی آن‌ها را بگیرید.

همچنین اگر گوشی اپل دارید و نمی‌دانید که چگونه هات اسپات آن را روشن کنید، می‌توانید مقاله آموزشی نحوه فعالسازی هات اسپات آیفون را که به‌صورت تخصصی در زومیت تهیه شده است مطالعه کنید.

چگونه دستگاه‌های متصل به هات اسپات گوشی خود را مشاهده کنیم؟

برای مشاهده تعداد دستگاه‌هایی که به هات اسپات تلفن همراه شما متصل هستند، مراحل زیر را در دستگاه اندرویدی خود دنبال کنید:

  • تنظیمات را باز کنید و در بخش Connections به Mobile Hotspot and Tethering بروید.
هات اسپات گوشی سامسونگ
هات اسپات گوشی سامسونگ
  • با فرض اینکه هات اسپات موبایل از قبل فعال شده است، روی آن ضربه بزنید تا وارد بخش تنظیمات هات اسپات شوید. سپس در بخش دستگاه‌های متصل (Connected devices) که در پایین صفحه قرار دارد، فهرستی از دستگاه‌های متصل به هات اسپات خود را خواهید یافت.
هات اسپات گوشی سامسونگ
هات اسپات گوشی سامسونگ

ما در این آموزش از رابط کاربری گوشی سامسونگ برای آموزش استفاده کردیم و ممکن است در سایر گوشی‌های اندرویدی روال انجام کار کمی متفاوت باشد. همچنین اگر از طریق منوی تنظیمات نتوانستید وارد بخش هات اسپات شوید، در صفحه اصلی انگشت خود را از بالا به پایین کشیده و در تنظیمات سریع روی آیکون هات اسپات چند ثانیه نگه دارید تا مستقیماً وارد بخش مذکور شوید.

برخی از گوشی‌های اندرویدی نام دستگاه‌های متصل به هات اسپات را نشان نمی‌دهند یا چیزی که نشان می‌دهند با نام کاربری اختصاص داده‌شده به آن دستگاه‌ها متفاوت است؛ بنابراین، برای فیلتر کردن موارد ناشناخته، باید به‌طور موقت اتصال اینترنت مشترک را برای همه دستگاه‌های متصل قطع کنید.

اگر دستگاه ناشناخته‌ای را پیدا کردید که به هات اسپات متصل است، رمز عبور هات اسپات خود را تغییر دهید تا به‌طور خودکار اتصال آن قطع شود. سپس، می‌توانید با استفاده از رمز عبور جدید، دستگاه‌های موردنظر را دوباره به هات اسپات متصل کنید.

در حال مطالعه لیست مطالعاتی هستی
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19

نظرات

تبلیغات