بهترین اپلیکیشن‌های مکالمه در گوشی شیائومی

پنج‌شنبه ۲۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
ضبط صوتی در کنار گوشی هوشمند شیائومی که درحال تماس است
گوگل سیاست‌های خود برای ضبط مکالمات را سختگیرانه‌تر کرده است؛ اما هنوز راه‌هایی برای انجام این کار در گوشی‌های شیائومی وجود دارد.
تبلیغات

سال‌ها پیش با اپلیکیشن‌های داخلی دستگاه‌هایی مانند شیائومی به‌راحتی می‌توانستید مکالمات خود را ضبط کنید؛ اما حالا انجام این کار به‌آسانی گذشته نیست؛ زیرا سیاست‌های حفظ حریم شخصی سخت‌گیرانه‌تر شده‌اند. گوگل قابلیت ضبط مکالمات در گوشی‌های هوشمند اندرویدی را غیرفعال کرد و پس از مدتی، شاهد فعال‌سازی مجدد آن بودیم. بااین‌حال، در‌نهایت از می ۲۰۲۲ برای همیشه با آن خداحافظی کردیم.

کاربران شیائومی نیز مدت‌ها پیش می‌توانستند بدون نصب برنامه‌ی خاصی، صدای مکالمات خود را ضبط کنند؛ زیرا اپ داخلی ضبط مکالمات در دستگاه‌های این شرکت تعبیه شده بود. هنگامی‌که روی دکمه‌ی ریکورد ضربه می‌زدید، پیام صوتی پلی می‌شد که از ضبط صدای هر دو طرف خبر می‌داد. بدین‌ترتیب، هر دو فرد از ضبط‌شدن مکالمه خبر داشتند. باوجوداین‌، این قابلیت نیز از گوشی‌های شیائومی حذف شد؛ زیرا گوگل گفته بود همه‌ی دستگاه‌های اندرویدی باید از سیاست‌های آن نیز پیروی کنند.

اگر اندروید دستگاه شیائومی شما قدیمی‌ باشد، ممکن است بتواند چنین قابلیتی را ارائه دهد. به‌همین‌منظور بخشی از مقاله را به نحوه‌ی کار با اپ Dialer شیائومی اختصاص دادیم که به‌جای برنامه‌ی تماس تلفنی گوگل روی بعضی گوشی‌های شیائومی نصب می‌شد. برای یادگیری روش‌های مختلف ضبط مکالمه در گوشی‌های شیائومی، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اپ Dialer شیائومی

همان‌طور‌که پیش‌تر گفتیم، این روش شاید روی دستگاه شما کار کند؛ اما برای نسخه‌های جدیدتر محصولات شیائومی در‌دسترس نیست؛ زیرا اکنون در گوشی‌های این شرکت چینی از شماره‌گیر گوگل استفاده می‌شود. بعضی از مدل‌های شیائومی به‌جای برنامه‌ی Google Phone، از اپ شماره‌گیر سفارشی شیائومی، یعنی Dialer استفاده می‌کنند. در‌ادامه، نحوه‌ی ضبط مکالمات به‌کمک این اپ را توضیح می‌دهیم:

  • برنامه‌ی «Dialer» را روی گوشی خود اجرا کنید.
  • به Phone Settings> Call Recording بروید.
  • می‌توانید «Record calls automatically» را فعال کنید یا از گزینه‌ی «Selected Numbers» یا «Custom List» به‌منظور تنظیم فهرستی برای ضبط مکالمه‌ها استفاده کنید.

فایل‌های ضبط‌شده در برنامه‌ی File Manager در قسمت Recordings یا پوشه‌های مشابه دردسترس خواهند بود.

بهترین اپ‌های ضبط مکالمات

حال که درباره‌ی برنامه‌ی داخلی شیائومی و ضبط مکالمه با آن صحبت کردیم، قصد داریم بهترین‌ اپ‌هایی را به شما معرفی کنیم که می‌توانید روی دستگاه خود نصب و به‌کمک آن‌ها مکالمات را به‌راحتی ضبط کنید.

ACR Phone

اسکرین شات محیط اپلیکیشن ACR که کارایی آن را نشان می دهد

توسعه‌دهنده‌ی ACR Call Recorder اپ شماره‌گیر ACR Phone را نیز توسعه داده و در گوگل پلی برای دانلود به‌اشتراک گذاشته است. اپلیکیشن مذکور از قابلیت‌های مختلفی از‌جمله مسدود‌کننده‌ی تماس و شماره‌گیری خودکار بهره می‌برد و قابلیت‌های آن به ضبط مکالمه‌های صوتی محدود نمی‌شود.

APH (مخفف عبارت ACR Phone Helper) افزونه‌ای است که خط‌مشی دسترس‌پذیری فروشگاه گوگل پلی را دور می‌زند و به شما امکان می‌دهد تماس‌های تلفنی را ضبط کنید. برای این کار باید هر دو برنامه روی دستگاه شما نصب باشند.

ابتدا ACR Phone را نصب و تمام مجوزهای لازم را فعال کنید. سپس، همین کار را با APH انجام دهید. به همین راحتی شما می‌توانید تماس‌های خود را ضبط کنید.

Call Recorder by Lucky Mobile Apps

معرفی بخش های مختلف و ویژگی های اپCall Recorder

Call Recorder by Lucky Mobile Apps راه‌حل مناسب دیگری است که می‌تواند در انجام این کار به شما کمک کند. اپ مذکور به‌طور‌خودکار در پس زمینه اجرا می‌شود و مانند همه‌ی برنامه‌های مشابه نیز به مجوزهای دسترسی نیاز دارد. همچنین، رابط کاربری مرتبی دارد که کار با آن را آسان می‌کند.

اپ Call Recorder به‌طور‌خودکار تماس‌های تلفنی شما را ضبط می‌کند. لازم نیست آن را به‌صورت دستی فعال کنید؛ اما باید خودتان از شرّ فایل‌های ضبط‌‌شده‌های قدیمی خلاص شوید. این برنامه برای حذف تبلیغات ۳٫۴۹ دلار هزینه دارد؛ اما عملکرد کلی آن رایگان است.

CallU

معرفی ویژگی های مختلف اپلیکیشن CallU

اپ دیگر فهرست ما CallU نام دارد که آن را SMSROBOT توسعه داده است. برای استفاده از این اپ باید مجوزهای دسترسی متعددی را در‌اختیار آن بگذارید. راه‌اندازی CallU کار سختی نیست و تنها باید اپلیکیشن را اجرا کنید و مجوزهای لازم را به آن بدهید. سپس به‌طور‌خودکار تماس‌های تلفنی شما را ضبط می‌کند.

رابط کاربری CallU چندان جالب نیست؛ اما کاربردی است و یادگیری آن زمان زیادی نمی‌برد. کیفیت صدای ضبط‌شده با آن نیز راضی‌کننده به‌نظر می‌رسد. درضمن، می‌توانید برای اینکه تبلیغات مزاحم را مشاهده نکنید، مبلغ ۳٫۴۹ دلار پرداخت کنید.

Cube ACR

قابلیت‌های مختلف اپلیکیشن Cube که برای ضبط مکالمه استفاده می شود

Cube ACR hm ضبط‌کننده‌ی تماس محبوبی است که به‌نظر می‌رسد با وجود ممنوعیت Google Play همچنان کار می‌کند. برنامه‌ی مذکور این کار را با افزونه‌ی App Connector انجام می‌دهد که بخشی از برنامه‌ی اصلی نیست.

مانند دیگر اپلیکیشن‌های معرفی‌شده در این مطلب، کار با Cube ACR نیز نسبتاً آسان است. این اپ به‌طور‌خودکار مکالمه‌ها را ضبط می‌کند و صرفاً باید تنظیمات اولیه را خودتان انجام دهید.

اپ Cube ACR hm به شما ۷ روز استفاده رایگان هدیه می‌دهد که در مواقع اضطراری می‌توانید از آن استفاده کنید؛ اما پس‌از‌آن باید از میان گزینه‌های اشتراک آن، یکی را انتخاب کنید و بخرید.

True Phone

قابلیت‌های مختلف اپلیکیشن TruePhone

True Phone گزینه‌ی نسبتاً مناسبی برای ضبط تماس است؛ به‌همین‌دلیل، در فهرستمان آن را قرار داده‌ایم. اپ مذکور درواقع برنامه‌ی شماره‌گیر است و جای گزینه‌ی موجود روی دستگاهتان را می‌گیرد. این اپ رابط کاربری زیبا و مرتبی دارد که می‌تواند به شما در دسترسی آسان به ویژگی‌های مختلف کمک کند.

شاید بتوان تنها ضعف True Phone را کیفیت نامنساب فایل ضبط‌شده دانست. استفاده از این اپ رایگان است؛ اما گزینه‌های اشتراکی برای دسترسی به همه‌ی قابلیت‌های آن نیز وجود دارد.

جمع‌بندی

در این مقاله، سعی کردیم تمام اپ‌ها و روش‌هایی را آموزش دهیم که به‌کمک آن‌ها می‌توان در گوشی‌های شیائومی مکالمات را ضبط کرد؛ اما معلوم نیست سیاست‌های آینده‌ی گوگل سرنوشت این قابلیت را به کدام سمت می‌برد.

شاید روزی دوباره شاهد بازگشت قابلیت ضبط مکالمات با اپ‌های از‌پیش‌نصب‌شده بودیم، شاید هم به‌طور‌کلی تمام برنامه‌های ذکرشده از گوگل پلی حذف شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات