بهترین برنامه های کنترل گوشی از راه دور

جمعه ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۰
مطالعه 9 دقیقه
microsoftteams
برنامه‌های مختلفی توسعه‌ یافته‌اند که می‌توان به کمک آن‌ها از راه دور به گوشی هوشمند دسترسی داشت و حتی فایل‌های موجود در آن‌ را مدیریت کرد.
تبلیغات

سال‌ها پیش می‌توانستید با خرید گوشی‌های ساده برای کودکان و سالمندان نیاز آن‌ها را برطرف کنید زیرا موبایل برای کاری بیشتر از تماس و پیامک مورد استفاده قرار نمی‌گرفت. اما حالا با وجود واتساپ، تلگرام، اینستاگرام و ده‌ها پیام‌رسان و شبکه اجتماعی دیگر،‌ نمی‌توانید به کودک خود بگویید نیازی به گوشی هوشمند ندارد! حتی پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها نیز برای دیدن عکس‌های نوه‌های خود به دستگاه‌های نسل جدید نیاز دارند.

اما فرض کنید خانه نیستید و می‌خواهید در گوشی مادر خود چیزی را تنظیم کنید. این که با او تماس بگیرید و قدم به قدم در مسیر همراهیش کنید روشی است که شاید زمان زیادی ببرد. اما اپلیکیشن‌هایی هستند که می‌توانند در این مسیر به شما کمک کنند تا بتوانید بدون صرف زمان زیاد چنین کاری را انجام دهید.

حال فرقی نمی‌کند که هدف شما از کنترل از راه دور گوشی هوشمند فرد دیگر چه باشد؛ اکنون اپلیکیشن‌هایی توسعه‌ یافته‌اند که می‌توان به کمک آن‌ها این کار را انجام داد. یعنی امکان کنترل گوشی هوشمند دیگر با گوشی اندروید، آیفون یا کامپیوتر وجود دارد.

در این مقاله قصد داریم انواع روش‌های کنترل گوشی از راه دور را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای این مقاله همراه زومیت باشید.

انواع روش های کنترل گوشی از راه دور

روش‌های مختلفی وجود دارند که می‌توانید به کمک آن‌ها گوشی هوشمند دیگری را از راه دور کنترل کنید. فرقی نمی‌کند کامپیوتری روبه‌رویتان باشد یا گوشی هوشمند در دست داشته باشید، همیشه راهی برای انجام این کار وجود دارد.

در ادامه بهترین اپ‌ها و نرم‌افزارها برای کنترل گوشی از راه دور توسط دستگاه‌های اندرویدی، آیفون و کامپیوتر گردآوری شده‌اند.

بهترین برنامه های اندروید کنترل گوشی از راه دور

توسعه‌دهندگان اندروید اپلیکیشن‌های نسبتا زیادی را برای کنترل گوشی از راه دور منتشر کرده‌اند. اما در این مقاله تنها سراغ بهترین‌ها رفته‌ایم تا بتوانید به راحتی از آن‌ها استفاده کنید.

AirMirror

تصاویر معرفی اپلیکیشن AirMirror که گوشی های مختلف را نشان می دهد

AirMirror را به عنوان اولین گزینه در فهرستمان قرار دادیم زیرا یکی از بهترین اپ‌ها برای کنترل دستگاه‌های اندرویدی از راه دور است و می‌توان به آن اطمینان کرد. توجه داشته باشید که برای دسترسی کامل به برنامه باید AirDroid را روی دستگاه هدف نصب کرده و با همان جزئیات حساب وارد شوید.

اپلیکیشن AirMirror کاربران بسیاری دارد و تاکنون موفق شده امتیاز خوبی در گوگل پلی به دست آورد. یکی از ویژگی‌هایی که آن را خاص می‌کند، امکان گوش دادن به صدای محیط اطراف گوشی هدف است.

می‌توانید بدون ثبت نام از AirMirror استفاده کنید. با استفاده از کدی ۹ رقمی به سرعت به دستگاه مورد نظر خود متصل خواهید شد. از قابلیت‌‎های آن می‌توان به امکان ارسال درخواست اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش گوشی هدف و توانایی مشاهده‌ی آن در لحظه اشاره کرد.

برخلاف بسیاری از اپلیکیشن‌های دیگر از این نوع، AirMirror ویژگی ارتباط صوتی‌ای نیز ارائه می‌دهد که توسط آن می‌توانید همزمان صحبت کرده و دستگاه مورد نظر را کنترل کنید. البته، اگر دوست دارید در چت صوتی صحبت نکنید، گزینه‌ای برای چت متنی نیز وجود دارد.

RemoDroid

اسکرین شات محیط اپلیکیشن Inkwire Screen Share

درست مانند AirMirror، اپ RemoDroid نیز یکی از بهترین برنامه‌ها برای کنترل دستگاه اندرویدی از راه دور است. اگرچه رابط کاربری برنامه خسته‌کننده و قدیمی به نظر می‌رسد، اما عملکرد خوبی ارائه می‌دهد. بیش از یک میلیون نفر اپ مذکور را دانلود کرده‌اند، پس کارایی آن ثابت شده است.

می‌توانید به کمک RemoDroid دستگاه‌های مختلفی از جمله تلفن‌های اندرویدی، تبلت‌ها، رایانه‌های شخصی ویندوز و دستگاه‌های مک را کنترل کنید. البته نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد این است که برای کنترل از راه دور صفحه نمایش خود به روت کردن دستگاه نیاز دارید.

Inkwire Screen Share

محیط اپلیکیشن کنترل از راه دور گوشی اندرویدی

اگر گوشی شما دچار مشکلی شده و دوستتان که در شهر دیگری است می‌تواند این مسئله را حل کند، به Inkwire Screen Share نیاز پیدا خواهید کرد.

تاکنون بیش از ۵ میلیون کاربر در فضای مجازی Inkwire Screen Share را دانلود کرده و از آن هنگام نیاز استفاده می‌کنند. زیرا اپ مذکور به راحتی اجازه می‌دهد صفحه دستگاه اندرویدی خود را با فرد دیگری به اشتراک بگذارید.

رابط کاربری اپلکیشن نیز نسبتا دوستانه است و می‌توان به راحتی با آن کار کرد. تنها باید آن را روی دستگاه‌های خود نصب کرده و از کد ارائه شده برای ارتباط میان گوشی‌ها استفاده کنید.

بهترین اپ های کنترل گوشی از راه دور برای آیفون

از آن‌جایی که امنیت گوشی‌های اپل بالا است، اپلیکیشن‌های کمتری به منظور کنترل از راه دور آن‌ها توسعه یافته‌اند.

VNC

تصاویر معرفی قابلیت های اپ VNC سیستم عامل iOS

VNC نرم افزار کنترل از راه دوری است که به منظور دسترسی به آیفون و آیپد از رایانه شخصی طراحی شده است. برنامه مذکور از اشتراک‌گذاری صفحه نیز پشتیبانی می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد کل عملکردهای آیفون خود را از طریق رایانه کنترل کنند.

این بدان معنا است که شما عملاً می‌توانید همه کارهای آیفون را از طریق رایانه خود انجام دهید. از آن‌ها می‌توان به قفل/باز کردن دستگاه، تغییر اندازه آیکون‌ها، مرور گالری یا حتی اجرای اپ‌ها اشاره کرد.

تنها نقطه ضعف VNC این است که فقط با آیفو‌ن‌های جیلبریک‌شده کار می‌کند.

اتصال ایمن بدون نیاز به اپ

با استفاده از آموزشی که در ادامه گفته می‌شود می‌توانید گوشی‌های آیفون را بدون نیاز به اپ خاصی به یکدیگر متصل کنید.

  • مطمئن شوید هر دو آیفون به شبکه واحدی متصل هستند.
  • با استفاده از Apple ID یکسان در هر دو دستگاه به iCloud وارد شوید.
  • در دستگاه کنترل کننده، به Settings > Accessibility > Switch Control بروید.
  • سپس گزینه Switches را از Switch Control انتخاب کنید.
  • روی Add New Switch کلیک و سورس جدیدی انتخاب کنید.
  • با استفاده از منوی کنترل سوئیچ جدید، دستگاه را انتخاب کنید.
  • گزینه Use Other Device را انتخاب کنید.
  • دستگاه iOS را که قصد کنترلش را دارید پیدا و Connect را انتخاب کنید.
  • اکنون می توانید از آیفون خود برای کنترل از راه دور دستگاه iOS مورد نظر استفاده کنید.

بهترین نرم افزارهای کنترل گوشی از راه دور با کامپیوتر

درنهایت سراغ نرم‌افزارهایی می‌رویم که می‌توان از آن‌ها برای کنترل گوشی از راه دور و از طریق رایانه استفاده کرد. در ادامه چند مورد از بهترین‌های آن‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

AirDroid Personal

صفحه ابتدایی سایت Airdroid که گزینه های مختلف دانلود را نشان می دهد

AirDroid Personal ابزار پیشرفته‌ای است که به کاربران امکان می‌دهد از طریق دسکتاپ و به صورت بی‌سیم به تلفن همراه خود دسترسی داشته باشند. این امر اشتراک‌گذاری و انتقال‌ فایل‌ها را برای کاربران آسان‌تر و در زمان بسیار صرفه جویی می‌کند.

این برنامه در هر دو پلتفرم رایانه شخصی و موبایل در دسترس است. AirDroid Personal یکی از بهترین اپ‌های کنترل از راه دور برای اندروید شناخته می‌شود که کاربران زیادی دارد .

ازقابلیت‌های کلیدی AirDroid Personal می‌توان به امکان کنترل کامل دستگاه از راه دور آن هم بدون نیاز به روت کردن اشاره کرد. همچنین می‌توان صدای محیط اطراف گوشی هوشمند هدف را شنید.

ويژگی‌های کلیدی:

  • AirDroid Personal به شما امکان می‌دهد فایل‌ها را با سرعت ۲۰ مگابایت بر ثانیه منتقل کنید.
  • می‌توانید برنامه‌ها، فضای ذخیره‌سازی، تصاویر، فیلم‌ها، موسیقی و موارد دیگر را در دستگاه‌های خود با استفاده از سرویس گیرنده دسکتاپ بررسی و مدیریت کنید.
  • به شما امکان می‌دهد تلفن را از رایانه مدیریت کنید. از رایانه‌ خود، قادر هستید اعلان‌ها را بررسی کرده و همچنین پیامک دریافت و ارسال کنید.

AnyDesk

صفحه سایت AnyDesk که توضیحاتی درباره اپلیکیشن آن داده است

یکی دیگر از برنامه‌های نوآورانه و قابل اعتماد کنترل از راه دور گوشی‌های هوشمند از رایانه شخصی AnyDesk است. نرم‌افزار مذکور به شما کمک می‌کند تا در هر زمان و مکانی به هر دستگاهی دسترسی داشته باشید.

پس از نصب AnyDesk می‌توانید با خیال راحت از آن استفاده کنید زیرا بسیار ایمن است. همچنین رابط کاربری دوستانه و روش کار بسیار آسانی دارد که باعث می‌شود هر کسی بتواند با نرم افزار مذکور کار کند.

AnyDesk با پلتفرم‌های مختلفی سازگار است و با وزن سبکی که دارد به راحتی می‌توان آن را دانلود کرد. همچنین امنیت بسیار بالایی دارد و می‌توان به آن اطمینان کرد.

ويژگی‌های کلیدی:

  • امکان اتصال به دستگاه از راه دور و خارج کردن آن از حالت Sleep وجود دارد.
  • امکان ورود به دستگاه از راه دور تنها با رمزعبور وجود دارد.
  • امکان چاپ فایل از طریق دستگاه مقصد وجود دارد.

Vysor

صفحه ابتدایی سایت Vysor

Vysor یکی دیگر از نرم‌افزارهایی است که راه‌حل‌های مخلتفی برای کنترل از راه دور و همچنین همگام‌سازی دستگاه‌های تلفن هوشمند با رایانه‌های کاربران ارائه می‌دهد. می‌توانید با نصب آن به امکانات زیادی دسترسی داشته باشید.

رابط کاربری دوستانه Vysor باعث می‌شود بتوانید به راحتی با آن ارتباط بگیرید. همچنین نرم‌افزار مذکور از پلتفرم‌های مختلف نیز پشتیبانی می‌کند. البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که قطع اتصال از رایانه‌ به دلیل مشکلات یا قطعی شبکه، دسترسی از راه دور را دشوار می‌کند.

ويژگی‌های کلیدی:

  • Vysor به شما امکان می‌دهد از رایانه به آیفون یا گوشی اندرویدی متصل شوید.
  • امکان بازی، کنترل دستگاه و اجرای برنامه‌های مختلف در دستگاه مقصد از رایانه وجود دارد.
  • همه سیستم‌عامل‌ها پشتیبانی می‌شوند.
  • با استفاده از صفحه کلید رایانه شخصی خود، صد کلمه در دقیقه در تلفن خود تایپ کنید.

Teamviewer

سایت TeamViewer که اطلاعات و جزئیات نسخه های دانلود اپلیکیشن را نوشته است

یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین نرم‌افزارها برای کنترل از راه دور دستگاه Teamviewer است که کاربران بسیاری در سراسر جهان دارد و می‌توان به آن اطمینان کرد.

اگر قصد دارید تنظیماتی را در سیستم یا گوشی هوشمند شخص دیگری اعمال کنید، Teamviewer به کمکتان می‌آید. درواقع، پس از نصب آن در رایانه شخصی یا دستگاه تلفن همراه خود، می‌توانید در هر زمانی از کمک فنی افرادی که در این زمینه تخصص دارد، بهره‌مند شوید.

به منظور ارائه‌ی بهترین تجربه، Teamviewer اتصال رایانه‌ی اصلی به اینترنت را بررسی می‌کند. همچنین به دلیل داشتن رابط کاربری دوستانه و عدم نیاز به تنظیمات پیچیده، نرم‌افزار مذکور یکی از بهترین‌ها در بین رقبای خود محسوب می‌شود. البته یکی از نقاط ضعف Teamviewer این است که در ارسال فایل‌ها محدودیت دارد.

ويژگی‌های کلیدی:

  • Teamviewer نسخه مخصوص گوشی هوشمند نیز دارد.
  • امکان کنترل گوشی‌های اندروید و آیفون وجود دارد.
  • لیست برنامه‌های دستگاه خود را مشاهده و حتی حذف کنید.
  • اتصال ایمن با الگوریتم رمزگذاری 256 بیتی AES.
  • نمایش لحظه‌ای و بدون قطعی صفحه نمایش دستگاه مقصد.

Pushbullet

صفحه سایت Pushbullet که اطلاعات نسخه های مختلف آن را نوشته است

Pushbullet به شما امکان می‌دهد از رایانه شخصی خود برای انجام کارهایی در گوشی هوشمند خود مانند ارسال پیام، بررسی مخاطبین، اجرای برنامه‌ها، تماشای عکس‌ها، گوش کردن موسیقی و مدیریت فایل/پوشه استفاده کنید.

اگر می‌خواهید فایل‌هایی را در گوشی خود کپی کرده یا از آن حذف کنید، Pushbullet انتخابی عالی برای انجام این کارها محسوب می‌شود. همچنین از نرم‌افزار مذکور می‌توانید برای نصب یا حذف اپلیکیشن‌ها از دستگاه مقصد نیز استفاده کنید.

ویژگی‌های کلیدی:

  • امکان مشاهده اعلان‌ها و پیا‌م‌ها وجود دارد.
  • انتقال عکس‌ها و فایل‌ها بین دستگاه‌ها به راحتی انجام می‌شود.
  • فایل‌ها به‌طور خودکار دانلود می‌شوند و مستقیماً از طریق اعلان‌ها قابل دسترسی هستند.
  • Pushbullet پیامک‌ها، تماس‌های تلفنی و پیام‌های پیام‌رسان‌ها (واتساپ، تلگرام و ...) را نمایش می‌دهد.

کلام پایانی

در این مقاله سعی کردیم بهترین برنامه‌های موجود برای کنترل از راه دور گوشی‌های اندرویدی و آیفون را آموزش دهیم. اما باید نکته‌ای را به خاطر داشته باشید.

تمام روش‌های گفته شده برای کنترل گوشی‌های دیگر از راه دور صرفاً برای کارهایی مانند اعمال تنظیمات جدید ذکر شده‌اند و اگر فردی از آن‌ها سواستفاده کند به طور آشکار حریم خصوصی را نقض کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات