آموزش دانلود استاتوس واتساپ

یک‌شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
گوشی که صفحه استاتوس های منتشرشده در واتساپ را نشان می دهد
می‌توان با روش‌های مختلف، عکس‌ها و تصاویر منتشرشده در استاتوس واتساپ را در دستگاه ذخیره کرد.
تبلیغات

واتساپ چند سال پیش قابلیت «استاتوس» را معرفی کرد. افراد زیادی هستند که نه تنها از استوری اینستاگرام، بلکه از واتساپ نیز برای آپلود تصاویر و فیلم استفاده می‌کنند.

واتساپ به کاربران اجازه می‌دهد فیلم‌ها و عکس‌های مورد نظر خود را در بخش استاتوس آپلود کنند. استاتو‌س‌ برای افرادی به نمایش در می‌آید که شماره‌ی کاربر را در دستگاه خود ذخیره کرده باشند. همچنین می‌توانید به راحتی از بخش Status privacy کسانی را که قادر هستند آن‌ها را ببینند، مشخص کنید.

اگر بخواهید استاتوس یکی از دوستان یا آشنایان خود را ذخیره کنید، نمی‌توانید این کار را انجام دهید زیرا گزینه‌ای در خود واتساپ برای انجام این کار تعبیه نشده است. البته می‌توان از تصاویر اسکرین‌شات گرفت، اما با فیلم‌ها چه باید کرد؟

در این مقاله قصد داریم روش‌هایی را بررسی کنیم که می‌توان به کمک آن‌ها استاتوس‌های واتساپ را در دستگاه ذخیره و به صورت آفلاین تماشا کرد.

برای یادگیری نحوه دانلود استوری واتساپ در گوشی هوشمند تا انتهای این مقاله همراه زومیت باشید.

دانلود استاتوس واتساپ در گوشی اندرویدی

چندین روش‌ برای دانلود استاتوس واتساپ در اندروید وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه بهترین‌های آن‌ها را بررسی می‌کنیم و به صورت‌ گام‌به‌گام نحوه‌ی انجامشان را آموزش می‌دهیم.

روش اول: پوشه مخفی

آیا تا به حال فکر‌ کرده‌اید که عکس‌ها و ویدئوهای دیده شده در استاتوس واتساپ به صورت موقت در کجا ذخیره می‌شوند؟ این فایل‌های رسانه‌ای در پوشه‌ی WhatsApp در گوشی هوشمند شما قرار می‌گیرند. با این حال، درست مانند سیاست ۲۴ ساعته استاتوس، این فایل‌های نیز پس از یک شبانه‌روز ناپدید می‌شوند.

برای یادگیری نحوه‌ی دسترسی به این فایل‌ها، راهنمای زیر را دنبال کنید:

  • پیام‌رسان واتساپ را روی دستگاه خود اجرا و استاتوسی که قصد دانلود آن را دارید، یک‌بار مشاهده کنید.
  • اکنون اپ مدیریت فایل (فایل منیجر) را باز کنید. اگر در دستگاه شما چنین اپلیکیشنی وجود ندارد می‌توانید آن را به راحتی دانلود و نصب کنید.
  • گزینه «نمایش فایل‌های پنهان» (Show hidden files) را که در صفحه تنظیمات برنامه مدیریت فایل یافت می‌شود، فعال کنید.
  • به حافظه داخلی گوشی خود بروید و به دنبال پوشه‌ای به نام WhatsApp بگردید.
  • حال فولدر Media را یافته و وارد Statuses شوید.
  • اکنون، تنها لازم است تصویر یا ویدیوی مورد نظر خود را کپی کرده و به هر فولدر دیگری در حافظه داخلی انتقال دهید.
  • در این پوشه می‌توانید تمامی فیلم‌ و عکس‌های استاتوس‌هایی که در ۲۴ ساعت گذشته مشاهده کرده‌اید را پیدا کنید.
اسکرین شات های مراحل دسترسی به فولدر مخفی واتساپ از طریق فایل منیجر

به همین راحتی می‌توانید استاتوس‌های واتساپ را در گوشی اندرویدی خود ذخیره کنید.

روش دوم: اپلیکیشن‌های دانلودکننده استاتوس

در فروشگاه گوگل پلی، اپلیکیشن‌های زیادی با برچسب Status Saver برای واتساپ وجود دارد. این برنامه‌ها را می‌توان دانلود و برای ذخیره استاتوس‌های پیام‌رسان مذکور استفاده کرد.

یکی از بهترین‌ها در این زمینه اپلیکیشن Status Saver – Download Status است. به منظور یادگیری نحوه استفاده از آن برای دانلود استوری ادامه مطلب را مطالعه کنید.

  • ابتد اپلیکیشن Status Saver – Download Status را از گوگل پلی دانلود کنید.
  • برنامه را باز کرده و به آن اجازه دسترسی به حافظه تلفن خود را بدهید.
  • حال به منظور دانلود استاتوس، ابتدا به واتساپ رفته و آن را تماشا کنید. پس از انجام این کار، وارد Status Saver – Download Status شوید.
  • هنگامی که آن را باز می‌کنید، تمام استاتوس‌هایی که در واتساپ تماشا کرده‌اید مشاهده خواهید کرد. اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که روی ویدیو یا تصویری که می‌خواهید ذخیره شود ضربه بزنید و سپس روی آیکون دانلود که در پایین قرار دارد کلیک کنید.
اسکرین شات های محیط اپلیکیشن Status Saver که دانلود شدن استاتوس های واتساپ را نشان می دهد
  • در سمت راست، آیکون اشتراک‌گذاری نیز وجود دارد که با فشار دادن آن می‌تواند استاتوس را با دوستانتان در واتساپ، توییتر، فیسبوک و سایر پلتفرم‌ها به اشتراک بگذارید.

توجه: اکثر برنامه‌هایی که برای ارائه‌ی چنین سرویس‌های توسعه می‌یابند دارای خرید درون برنامه‌ای یا تبلیغات هستند. در این مقاله سعی کردیم یکی از بهترین و محبوب‌ترین گزینه‌‌های موجود را به شما معرفی کنیم.

روش سوم: اسکرین شات

مطمئناً می‌دانید که می‌توان از تمام تصاویر منتشرشده در استاتوس واتساپ به راحتی اسکرین شات گرفت. اما مشکل اصلی ذخیره ویدئوهای آپلود شده است. البته اکنون بسیاری از دستگاه‌ها دارای اپلیکیشن اسکرین ریکورد داخلی هستند.

اگر هم دستگاه شما اپلیکیشن داخلی برای ثبت اسکرین شات یا اسکرین ریکورد نداشت، می‌توانید به راحتی از طریق گوگل پلی اپی را برای انجام این کار دانلود و استفاده کنید.

دانلود استاتوس واتساپ در آیفون

به دلیل سیاست‌های موجود در iOS، کاربران این سیستم‌عامل به‌اندازه اندرویدی‌ها آزادی کافی برای دانلود استاتوس‌های واتساپ را ندارند.

اگر از آیفون استفاده می‌کنید باید بدانید که نمی‌توانید مستقیماً استاتوس‌های تماشا شده را از فایل منیجر بیابید یا از اپلیکیشن‌های دانلودر به راحتی استفاده کنید.

یکی از اپلیکیشن‌هایی که می‌توان از آن برای دانلود استاتوس استفاده کرد، Whatsapp++ است که به منظور کار با آن به جیلبریک کردن آیفون خود نیاز دارید و ما این کار را پیشنهاد نمی‌کنیم. اما اکنون روشی را برای ذخیره کردن استاتوس واتساپ به شما آموزش می‌دهیم.

شاید بتوان گفت بهترین را برای ذخیره استاتوس‌های واتساپ در آیفون، اسکرین شات و ضبط صفحه است.

برای گرفتن اسکرین شات کافی است دکمه هوم و پاور را در آیفون ۸ یا مدل‌های قدیمی‌تر به طور همزمان فشار دهید. در آیفون X یا جدیدتر، این کار را با دکمه‌های کاهش صدا و پاور انجام دهید.

برای ذخیره فیلم‌های منتشرشده در استاتوس واتساپ نیز می‌توانید سراغ اپ داخلی اسکرین ریکوردر آیفون رفته و از آن کمک بگیرید.

به منظور آغاز ضبط صفحه نمایش در گوشی آیفون خود باید پس از باز کردن Control Center روی آیکون Screen Recording ضربه بزنید. اگر نمی‌توانید آن را بیابید، به تنظیمات رفته و از بخش Control Center گزینه Screen Recording را فعال کنید.

اسکرین شات هایی که نحوه فعال سازی اسکرین ریکوردر آیفون از بخش تنظیمات را نشان می دهد

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم بهترین روش‌های برای دانلود استاتوس واتساپ را به شما آموزش دهیم. امیدواریم مطالب گفته شده برایتان سودمند بوده باشد.

پیش‌تر نیز مقاله‌هایی درباره‌ی اینکه «از کجا بفهمیم واتس اپ بلاک شدیم؟» و «دیلیت اکانت واتساپ در اندروید» نوشته‌ایم که خواندن آن‌ها می‌تواند به شما کمک کند بهتر از گذشته با این پیا‌م‌رسان کار کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین راه برای دانلود استاتوس واتساپ در دستگاه اندرویدی چیست؟

    می‌توان گفت بهترین راه برای دانلود استاتوس واتساپ، دسترسی به فایل‌های موجود در فولد مخفی Whatsapp است.

    روش انجام این کار به طور کامل در این مقاله آورده شده است.

  • بهترین راه برای دانلود استاتوس واتساپ در آیفون چیست؟

    بهترین راه برای دانلود استاتوس در آیفون، اسکرین شات گرفتن (برای عکس‌ها) یا ضبط صفحه (برای ویدئوها) است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات