نحوه اسکرین شات گرفتن با ضربه به پشت گوشی آیفون

دوشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
طراحی پشت آیفون ۱۴ پرو
علاوه بر نگه داشتن هم‌زمان کلیدهای گوشی، گرفتن اسکرین شات با ضربه به پشت گوشی آیفون نیز ممکن است.
تبلیغات

اسکرین شات گرفتن با آیفون درست ماند گوشی‌های اندرویدی کار ساده‌ای است که با فشردن هم‌زمان دو دکمه انجام می‌شود. در مدل‌هایی که فیس آیدی دارند، کافی است دکمه کناری و دکمه ولوم بالایی را هم‌زمان فشار دهید تا تصویری از صفحه ثبت شود. در آیفون‌هایی که با تاچ آیدی کار می‌کنند هم باید دکمه کناری را هم‌زمان با دکمه هوم فشار دهید.

در مدل‌های قدیمی‌تر هم فشردن دکمه‌ بالایی به همراه دکمه هوم به ثبت اسکرین شات ختم می‌شود. مانند گوشی‌های سامسونگ که کاربر با یک جسچر ساده به‌شکل حرکت دادن لبه دست از یک گوشه صفحه به گوشه دیگر، می‌تواند به سرعت اسکرین‌شات بگیرد و در زمان صرفه‌جویی کند، در آیفون نیز ثبت اسکرین شات با ضربه به پشت گوشی آیفون ممکن است.

گرفتن اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی آیفون در iOS 14 میسر شد. در این آپدیت کاربران می‌توانستند تنها با ضربه زدن روی لوگوی اپل در پشت گوشی خود، اسکرین شات بگیرند. در ادامه به شما روش گرفتن اسکرین شات با ضربه به پشت گوشی آیفون را خواهیم آموخت.

با ضربه زدن روی لوگوی اپل پشت آیفون خود، اسکرین شات بگیرید!

ویژگی Back Tap در گوشی‌های آیفون برای اقدامات مختلفی استفاده می‌شود که اسکرین شات گرفتن تنها یکی از آن‌ها است. معرفی این ویژگی با استقبال زیادی از سمت کاربران روبه‌رو شد، زیرا دیگر نیازی نبود که برای ثبت صفحه به زحمت بیفتند.

با وجود این تعدادی از کاربران گله می‌کردند که استفاده از این ویژگی با قا‌ب‌های محافظ گوشی ممکن است، به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد یا حتی انجام نپذیرد. در هر صورت اگر گوشی شما از iOS 14 به بالا برخوردار است می‌توانید از تنظیمات گرفتن اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی آیفون در iOS 15 و iOS 16 را فعال کنید.

  • به برنامه تنظیمات آیفون بروید و وارد Accessibility شوید.
  • گزینه Touch را انتخاب کنید.
گرفتن اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی آیفون
  • به انتهای صفحه بروید و روی Back Tap بزنید.
  • در صفحه بعدی با دو مورد مواجه می‌شوید. اگر می‌خواهید با دو ضربه به پشت آیفون بتوانید اسکرین شات بگیرید Double Tap و اگر می‌خواهید با سه ضربه این کار را انجام دهید Triple Tap را انتخاب کنید.
  • با انتخاب هر یک از این دو گزینه وارد صفحه‌ای می‌شوید که گزینه‌های مختلفی را برای عملکرد دو ضرب یا سه ضرب در اختیارتان قرار می‌دهد. به منظور گرفتن اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی آیفون باید گزینه screenshot را تیک بزنید.
۱-گرفتن اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی آیفون

اکنون هر زمان که لوگوی آیفون خود را دو یا سه مرتبه لمس کنید (بسته به انتخابتان)، از صفحه اسکرین شات گرفته می‌شود.

امیدواریم این مقاله برایتان کاربردی بوده باشد. آیا می‌دانستید که گرفتن اسکرین شات با ضربه زدن به پشت گوشی آیفون در iOS 16 نیز ممکن است؟ آیا از وجود این ویژگی خبر داشتید یا از آن استفاه می‌کنید؟ تا چه میزان این قابلیت را مفید می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات