چگونه ویس و فایل های صوتی واتساپ را ذخیره کنیم؟

سه‌شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 12 دقیقه
اگر به‌دنبال روشی برای انتقال و ذخیره فایل‌های صوتی و ویس های چت واتساپ در آیفون یا یک گوشی اندرویدی هستید، در این مقاله با روش‌های مختلف و کاربردی آشنا شوید.
تبلیغات

واتساپ به‌عنوان یکی از پراستفاده‌ترین برنامه‌های پیام‌رسان امروزی به‌طور مرتب برای ارسال صدها هزار فایل صوتی در سراسر جهان استفاده می‌شود؛ اما ذخیره این پیام‌ها گاهی اوقات می‌تواند مشکل باشد. این موضوع به‌ویژه در مورد پیام‌های صوتی به‌خصوص در آیفون صادق است، زیرا در آیفون نمی‌توان مانند اندروید مستقیماً به فایل‌ها دسترسی پیدا کرد.

درواقع در واستاپ امکان سیو کردن برخی از فایل‌ها از جمله تصاویر و ویدیوها به صورت جداگانه وجود دارد اما در مورد فایل‌های صوتی این‌گونه نیست. اما چگونه می‌توان این‌گونه فایل‌ها را به‌راحتی در گوشی آیفون یا اندروید خود ذخیره کنیم؟ در این مقاله شما را با روش ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در آیفون و اندروید آشنا خواهیم کرد.

ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در آیفون

برای دسترسی به فایل‌های صوتی واتساپ در آیفون دو راه وجود دارد: استفاده از برنامه Files و خروجی گرفتن از چت‌ها که در ادامه به بررسی هر دو روش خواهیم پرداخت.

ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با برنامه Files

ازآنجاکه در سیستم‌عامل iOS نمی‌توان به فضای ذخیره‌سازی اپلیکیشن‌ها دسترسی داشت، برای ذخیره‌کردن فایل‌های صوتی باید به‌روش اشتراک‌گذاری عمل کرد. بدین‌صورت که فایل صوتی از چت موردنظر را در فضای ذخیره‌سازی برنامه‌های دیگر مانند برنامه‌های مدیریت فایل یا خود Files اپل کپی کنید. برای ذخیره پیام‌ها و یادداشت‌های صوتی با استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اپ واتساپ را در آیفون خود باز کنید و فایل صوتی موردنظر خود را پیدا کنید. روی آن ضربه بزنید و نگه دارید تا منوی گزینه‌ها ظاهر شود.
۲- انتقال ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با ایمیل
  • از منو روی Forward ضربه بزنید.
۳-انتقال ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با ایمیل
  • Share را انتخاب کنید.
۴-انتقال ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با ایمیل
  • Save to Files را انتخاب کنید.
انتقال ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با استفاده از Files
  • برخی از پوشه‌های موجود در آیفون (On My iPhone) که می‌توانید فایل صوتی خود را در آن‌ها ذخیره کنید، نشان داده خواهند شد. شما می‌توانید فایل را در هر پوشه‌ای که دوست داشتید، ذخیره کنید یا حتی یک پوشه جدید برای ذخیره فایل‌های صوتی واتساپ بسازید. در این مثال ما روی پوشه Downloads ضربه می‌زنیم.
۱- انتقال ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با استفاده از Files
  • پس از انتخاب پوشه روی Save کلیک کنید.
۲- انتقال ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با استفاده از Files
  • برای بررسی اینکه فایل با موفقیت ذخیره شده است یا خیر برنامه Files را باز کنید.
۳-انتقال ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با استفاده از Files
  • روی پوشه‌ای که فایل را در آن ذخیره کرده‌اید، ضربه بزنید.
۴-انتقال ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با استفاده از Files
  • با باز کردن این پوشه باید فایلی که ذخیره کرده‌اید را مشاهده کنید.
۵-انتقال ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با استفاده از Files

ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با گزینه Export Chat

روش دیگر برای ذخیره آسان صدا از واتساپ در آیفون، خروجی گرفتن از محتوای چت‌ها (Export Chat) است که روش یک راه عالی برای ذخیره تعداد زیادی فایل‌های صوتی به‌صورت یکجا است.

توجه داشته باشید با این روش کل محتوای چت از جمله پیام‌های متنی، رسانه (فیلم و عکس)‌ و فایل‌ها ذخیره می‌شود؛ بنابراین شما نمی‌توانید از این روش برای ذخیره فقط یک فایل استفاده کنید. بزرگ‌ترین مزیت این روش این است که به یکباره به همه فایل‌ها دسترسی خواهید داشت.

  • در تب تنظیمات واتساپ روی Chats ضربه بزنید.
۱-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با تابع Export Chat
  • دکمه Export Chat را یافته و آن را انتخاب کنید.
۲-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با تابع Export Chat
  • مکالمه‌ای که ویس‌های آن را لازم دارید انتخاب کنید.
۳-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با تابع Export Chat
  • سپس انتخاب کنید که آیا می‌خواهید رسانه‌ها را پیوست کنید یا نه. ازآنجاکه می خواهیم فایل‌های صوتی را ذخیره کنیم، روی Attach Media ضربه بزنید.
۴-خیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با تابع Export Chat
  • در این مرحله واتساپ از داده‌های موجود در چت‌های انتخابی، یک فایل ZIP ایجاد می‌کند. این کار ممکن است چند لحظه طول بکشد برای همین منتظر بمانید سپس روی Save to Files ضربه بزنید تا آن را در فایل منیجر آیفون خود ذخیره کنید.
۵-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با تابع Export Chat
  • در این مثال فایل را در پوشه Audio در iCloud Drive ذخیره کردیم که در این‌صورت فایل روی آیکلاد آپلود می‌شود.
۵-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با تابع Export Chat
  • به برنامه Files بروید و پوشه‌ای که فایل zip. را در آن ذخیره کرده‌اید، انتخاب کنید (در این مورد iCloud Drive > Audio).
۶-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با تابع Export Chat
۷-خیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با تابع Export Chat
  • هنگامی که روی آن ضربه بزنید، اپلیکیشن به‌طور خودکار محتویات فایل ZIP را در یک پوشه جدید از حالت فشرده خارج می‌کند.
۸-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با تابع Export Chat
  • اکنون می‌توانید پوشه جدید را باز کنید و تمام محتویات مکالمه صادر شده خود را مشاهده کنید که شامل فایل‌های صوتی و فایل‌های ویس‌ها (با پسوند opus) نیز می‌شود. برای پخش آن‌ها می‌توانید روی Rename زده و پسوندشان را از opus به mp3 یا ogg تغییر دهید.
۹-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ با تابع Export Chat

ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در اندروید

برخلاف آیفون‌ در اندروید می‌توانید با هر برنامه مدیریت فایلی به تمامی داده‌های آفلاین و محلی واتساپ دسترسی داشته باشید. این بدان معنا است که می‌توانید فایل‌های صوتی را مستقیماً از مسیری که برای ذخیره‌سازی آن‌ها تعریف شده است، بدون اینکه آن‌ها را به ایمیل خود ارسال کنید یا در محل ذخیره‌سازی اپلیکیشن‌های دیگر ذخیره کنید،‌ در هر مسیر دلخواه از کل حافظه یکپارچه گوشی خود کپی کنید.

از طرفی دسترسی به محل ذخیره فایل‌های واتساپ کارآمدترین روش برای ذخیره ویس‌ها و موزیک‌ها از واتساپ است، زیرا می‌توان بدون نیاز به انتخاب تک تک یا خروجی گرفتن از کل چت، هر تعداد از فایل‌های موردنظر را کپی یا به جای دیگر انتقال داد. برای این کار:

  • اپلیکیشن فایل منیجر یا مدیریت فایل گوشی اندرویدی خود باز کنید تا به مسیر ذخیره‌سازی WhatsApp بروید. در بیشتر موارد فایل‌های مورد نظر ما در حافظه داخلی یا گوشی (Phone Storage/Internal Storage) قرار دارند.
۲-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در اندروید
  • پس از ورود به حافظه داخلی گوشی، پوشه WhatsApp را در مسیر اصلی پیدا کنید. توجه کنید که اگر گوشی شما دارای اندروید ۱۱ و بالاتر است پوشه WhatsApp در مسیر Android > media > com.whatsapp قرار دارد.
ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در اندروید
  • در مرحله بعد وارد پوشه Media شوید.
۳-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در اندروید
  • این پوشه حاوی تمام فایل‌های رسانه‌ای دانلود‌شده واتساپ، ازجمله هر فایل صوتی که ممکن است دانلود کرده باشید است. همان‌طورکه در تصویر مشاهده می‌کنید موارد دانلودشده برحسب نوع فایل در پوشه‌های مختلفی تفکیک شده‌اند که از نام آن‌ها می‌توان تشخیص داد هر پوشه مربوط به چه نوع فایلی است.
۴-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در اندروید
  • فایل‌های صوتی (شامل موسیقی) در پوشه WhatsApp Audio و پیام‌های صوتی (ویس‌ها) در پوشه WhatsApp Voice Notes ذخیره می‌شوند. در این‌جا وارد پوشه WhatsApp Voice Notes می‌شویم تا یک پیام صوتی را پیدا و آن‌را ذخیره کنیم.
۵-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در اندروید
  • در این پوشه ویس‌ها نیز برحسب تاریخ در پوشه‌های جداگانه‌ای ذخیره می‌شوند. برای یافتن بهتر فایل‌ها، آن‌ها را به ترتیب زمان و تاریخ برحسب جدیدترین مرتب کنید. آخرین فایل شما احتمالاً در بالای صفحه قرار دارد. در برخی از گوشی‌ها برای مشاهده فایل‌ها به ترتیب زمانی روی Sort و سپس Date بزنید و Descending (یا آیکون فلش رو به بالا) را انتخاب کنید.
۶-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در اندروید
  • هنگامی که فایل مدنظرتان را پیدا کردید، روی آن ضربه بزنید و نگه دارید تا یک منو ظاهر شود، سپس آن را Copy کنید.
۷-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در اندروید
  • به یک مسیر دلخواه که می‌خواهید فایل را ذخیره کنید، بروید و سپس فایل را در آنجا Paste کنید. در این مثال فایل را در پوشه Music از حافظه خارجی قرار دادیم.
۸-ذخیره ویس و فایل‌های صوتی واتساپ در اندروید

اکنون می‌توانید آنچه را که می‌خواهید با فایل‌ها انجام دهید. برای شنیدن ویس‌ها کافی است پسوند فایل را از opus به mp3 یا ogg تغییر بدهید. برای ذخیره فایل‌های صوتی مانند موسیقی (به‌جز ویس‌ها) باید به پوشه WhatsApp Audio بروید. در آنجا هم کافی است دوباره ترتیب نمایش فایل‌ها را برحسب آخرین تاریخ ایجاد فایل تغییر دهید تا جدیدترین موارد در ابتدای صفحه نشان داده شوند.

آهنگ‌هایی که در واتساپ ارسال می‌شوند معمولاً همان پسوند mp3 خود را حفظ می‌کنند و نیازی به تغییر پسوند نیست، اما اگر آهنگ موردنظر خود را پیدا نکردید می‌توانید با کپی‌کردن فایل‌های با پسوند opus در جایی دیگر و تغییر پسوند به mp3، به آن‌ها گوش دهید و آن‌ها را شناسایی کنید. ضمنا توجه داشته باشید، فایل‌های صوتی که در چت‌های خصوصی ردوبدل می‌شوند در پوشه‌ای دیگر به‌نام Private و فایل‌هایی که توسط شما ارسال شده‌اند در پوشه Sent در همان مسیر WhatsApp Audio ذخیره می‌شوند.

شما کاربران زومیت برای انتقال و ذخیره فایل‌های صوتی واتساپ از چه روشی استفاده می‌کنید؟ اگر پیشنهادی در این رابطه دارید، با ما در بخش نظرات در میان بگذارید.

سوالات متداول زومیت

  • چگونه ویس های واتساپ را در پوشه موسیقی گوشی ذخیره کنیم؟

    فایل منیجر گوشی را باز کرده و به مسیر WhatsApp > Media > WhatsApp Voice Notes بروید. فایل ویس موردنظر را پس از پیدا کردن کپی کرده و در پوشه Music در حافظه گوشی کپی کنید، سپس روی Rename زده و پسوند فایل را از opus به mp3 تغییر دهید.

  • پوشه واتساپ در اندروید 11 کجاست؟

    در اندروید 11 و نسخه‌های جدیدتر، فایل‌های واتساپ در مسیر Android > media > com.whatsapp ذخیره می‌شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات