دانلود ویدیو از توییچ با لینک مستقیم، با کمک نرم افزار و تلگرام

یک‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
توییچ پلتفرم محبوبی برای اشتراک‌گذاری انواع ویدیوهای بازی یا حتی مسابقات ورزشی و دستور غذا است؛ اما امکان دانلود مستقیم از آن وجود ندارد. در این مقاله، با چند روش آسان و معتبر برای دانلود ویدئو از توییچ آشنا می‌شویم.
تبلیغات

اگر اهل بازی‌های ویدئویی باشید، احتمالاً در چند سال اخیر به توییچ (Twitch)‌ سر زده‌اید یا شاید حتی یکی از ده‌میلیون استریمر این پلتفرم محبوب باشید؛ اما حتی اگر علاقه‌ای به تماشای بازی‌های نوبتی، ماجراجویی یا حتی بازی‌های چندنفره‌ی عظیم (MMO) نداشته باشید که به‌شدت در این وب‌سایت محبوب هستند،، همچنان دلایل بسیاری برای بازدید از این پلتفرم وجود دارد. برای مثال، در توییچ می‌توانید میلیون‌ها کلیپ‌ را به‌صورت زنده یا ضبط شده پیدا کنید که موضوعات متنوعی از موسیقی گرفته تا مسابقات ورزشی، تاک‌شو، سیر‌و‌سفر و پخت غذا را شامل می‌شوند.

توییچ پلتفرم استریم زنده‌ای است که در سال ۲۰۱۱ برای جامعه‌ی گیمرها را‌ه‌اندازی شد؛ اما حالا جامعه‌‌ی هدفش بزرگ‌تر و متنوع‌تر شده است. درحال‌حاضر، این پلتفرمِ تحت‌مالکیت آمازون ۱۴۰ میلیون کاربر ماهانه دارد و بسیاری از استریمرها از آن کسب درآمد می‌کنند. چه استریمر باشید و بخواهید ویدیوهای استریم‌شده خود را دانلود کنید یا بخواهید کلیپ‌های دلخواهتان را از کانال استریمرهای دیگر دانلود کنید، متوجه خواهید شد که در این پلتفرم به سبک یوتیوب، دانلود مستقیم کلیپ به‌راحتی فشار‌دادن دکمه‌ ممکن نیست. در این مقاله، شما را با چند روش ساده و رایگان برای دانلود کلیپ از توییچ آشنا خواهیم کرد.

روش دانلود ویدیوهای خود از توییچ

اگرچه نمی‌توان کلیپ‌های کاربران دیگر در توییچ را به‌طور مستقیم دانلود کرد، این پلتفرم امکان دانلود کلیپ‌های استریم‌های قبلی خودِ کاربر را ممکن کرده است. این موضوع به‌خصوص برای استریمرهایی کاربرد دارد که می‌خواهند ویدئوهای خود را در پلتفرم دیگری مانند یوتیوب یا ویميو آپلود کنند یا کسانی که می‌خواهند بهترین بخش‌های هر استریم را ذخیره کنند تا با آن‌ها ویدئو مونتاژی بسازند.

اگر حساب توییچ شما از نوع پایه و رایگان باشد، ۱۴ روز از زمان هر استریم فرصت دارید تا ویدئو مربوط به آن را دانلود کنید؛ اما اگر حساب Twitch Affiliate یا Twitch Partner داشته باشید، این زمان تا ۶۰ روز پس از استریم افزایش می‌یابد. پیش از هرچیز، مطمئن شوید که بعد از هربار استریم، ویدئو‌ها به‌طور خودکار در پروفایلتان ذخیره می‌شود. برای این‌ کار، به مسیر Twitch > Settings > Channel and Videos بروید و گزینه‌ی Store past broadcasts را فعال کنید.

دانلود ویدیو از توییچ - 1

حالا تمام ویدیوهای استریم‌شده‌ در حساب‌ شخصی‌تان قرار خواهد گرفت و به‌راحتی به آن‌ها می‌توانید دسترسی داشته باشید. کافی است روی آیکون حسابتان کلیک و بعد Video Producer را انتخاب کنید. در این صفحه، روی سه‌نقطه سمت راست نام ویدئو کلیک و دکمه‌ی Download را انتخاب کنید تا ویدئو مدنظر در کامپیوترتان ذخیره شود.

دانلود ویدیو از توییچ - 2

روش دانلود کلیپ‌‌های دیگران از توییچ

توییچ / twitch

برای دانلود کلیپ‌های کاربران دیگر در توییچ، باید از روش‌های غیرمستقیم استفاده کرد. اگر پیش‌از‌این سراغ آموزش دانلود از یوتیوب رفته باشید، متوجه خواهید شد که روش‌های دانلود از هر دو پلتفرم تقریباً یکسان و متنوع است. برای مثال، می‌توانید ویدئو دلخواهتان را با لینک مستقیم ازطریق نرم‌افزار یا اپلیکیشن یا حتی بات تلگرام دانلود کنید.

دانلود از توییچ با لینک مستقیم

ساده‌ترین روش دانلود ویدئو از توییچ، استفاده از وب‌سایت‌های کمکی است که در همه‌ سیستم‌‌عامل‌ها دردسترس قرار دارد؛ فقط باید حواستان باشد که به هر وب‌سایتی اعتماد نکنید؛ چون ممکن است حاوی بدافزار باشد. در این‌جا، چند وب‌سایت معتبر را معرفی می‌کنیم که به شما امکان دانلود کلیپ از توییچ را می‌دهند:

روش دانلود از وب‌سایت‌های معرفی‌شده کم‌وبیش یکسان است، فقط کافی است لینک ویدئو توییچ را کپی و در نوار دانلود وسط صفحه پیست کنید و بعد دکمه‌ی دانلود را فشار دهید. تمام این وب‌سایت‌ها ویدئو را با فرمت mp4 دانلود می‌کنند که در اکثر دستگاه‌ها ازجمله آیفون می‌توان آن‌ها را نمایش داد.

از بین وب‌سایت‌های معرفی‌شده، Clipr به‌دلیل نمایش صفحه ویدئوهای توییچ در حال «ترند» و گزینه‌ی مشخص‌کردن زمان شروع و پایان ویدئو و تنظیم کیفیت ویدئو از امتیاز بیشتری برخورد است. تنها نکته‌ی منفی Clipr این است که فقط می‌توانید ویدیوهای کوتاه‌تر از یک ساعت را از آن‌‌‌جا دانلود کنید.

درمقابل، KeepVid گزینه‌ی دانلود با فرمت mp3 و mp4 و تنظیم کیفیت ویدئو و سرعت بیشتر دانلود را دراختیار کاربر قرار می‌دهد. Clipsey نیز رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و با یک کلیک، ویدئو مدنظر دانلود می‌شود. علاوه‌براین، افزونه‌ی کروم آن نیز موجود است که می‌توانید از این‌‌جا دانلود کنید؛ هرچند امکان تبدیل به mp3 یا تنظیم کیفیت ویدئو ازطریق Clipsey ممکن نیست.

دانلود از توییچ به‌کمک نرم‌‌افزار

متأسفانه اکثر نرم‌افزارهای دانلود ویدئو از توییچ پولی هستند؛ اما در‌عوض گزینه‌های بیشتری دراختیار کاربر قرار می‌دهند. از بین نرم‌افزارهای رایگان می‌توانید دو گزینه‌ی زیر را امتحان کنید که گزینه‌ی اول برای دانلود از بسیاری از پلتفرم‌ها ازجمله یوتیوب و توییچ به‌کار می‌رود:

نرم‌افزار 4K Video Downloader

نرم افزار 4k video downloader

برای استفاده از نرم‌افزار 4K Video Downloader، ابتدا وارد وب‌سایت برنامه شوید و نرم‌افزار را به‌رایگان دانلود کنید. این نرم‌افزار برای هر دو سیستم‌عامل ویندوز و مک دردسترس قرار دارد. مراحل نصب را مانند نرم‌افزارهای دیگر در مک یا ویندوز دنبال و سپس نرم‌افزار را اجرا کنید.

سپس، لینک ویدئو توییچ را در نوار مخصوص کپی و فرمت و کیفیت مدنظرتان را انتخاب کنید. در مرحله‌ی آخر، روی دکمه‌ی Download کلیک کنید تا فرایند دانلود آغاز شود. نرم‌افزار 4K Video Downloader نسخه‌ی پولی نیز دارد که شامل گزینه‌های دانلود ویدئوهای سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه و با کیفیت 4K است.

Twitch Leecher

نرم افزار Twitch Leecher

اگر طرفدار نرم‌افزارهای متن‌باز باشید، Twitch Leecher گزینه‌ی مناسبی برای دانلود ویدئو از توییچ است که کاربری آسان و طراحی زیبایی دارد و به‌طور مرتب برای رفع باگ‌ها به‌روزرسانی می‌شود. این نرم‌افزار را می‌توانید از وب‌سایت گیت‌هاب دانلود کنید.

یکی از مزیت‌های این نرم‌افزار این است که می‌توانید در کنار جست‌وجوی URL و نام کاربری، کانال‌های توییچ را نیز در آن جست‌وجو کنید. علاوه‌براین، می‌توانید چندین URL را در صف دانلود قرار دهید و از سرعت بیشتری از روش‌های دیگر لذت ببرید.

دانلود از توییچ با تلگرام

بات‌های مختلف تلگرام امکان انجام آسان بسیاری از کارها را در فضای مجازی فراهم می‌کنند. یکی از بات‌هایی که برای دانلود ویدئو از توییچ به کار می‌رود، TwitchCliprBot@ است.

دانلود ویدیو از توییچ با بات تلگرام

ابتدا برای پیداکردن بات مدنظر، عبارت TwitchCliprBot@ را در تلگرام جست‌وجو کنید یا ازطریق مرورگر به صفحه‌ی بات بروید. سپس برای فعال‌شدن بات تلگرام، دکمه‌ی START را بزنید؛ حالا این بات برای دانلود ویدئو‌ها از توییچ آماده است. کافی است لینک ویدئو توییچ را به آن بدهید تا کمی بعد، لینک دانلود مستقیم آن را دراختیار شما قرار دهد.

جمع‌بندی

متأسفانه توییچ کاربران را از امکان دانلود مستقیم ویدئو‌ها از خودِ پلتفرم محروم کرده است؛ اما ابزارهای بسیاری در اینترنت وجود دارند تا این امکان را برای کاربران فراهم کنند. تمام روش‌های معرفی‌شده در این مقاله بسیار آسان هستند و اجازه می‌دهند در ۲ یا ۳ مرحله ساده، ویدئوهای دلخواهتان را دانلود کنید.

درنهایت، اگر دنبال روشی هستید که گزینه‌ی انتخاب زمان شروع و پایان ویدئو را در‌اختیارتان قرار می‌دهد، سراغ Clipr بروید و اگر فقط می‌خواهید دانلود ویدئو خیلی سریع و راحت انجام شود، KeepVid انتخاب مناسبی است. برای افرادی که دنبال افزونه‌ی کروم برای دانلود کلیپ از توییچ می‌گردند، وب‌سایت Clipsey افزونه‌ای به‌ نام Twitch Clip Downloader طراحی کرده که مراحل دانلود ویدئو را بسیار آسان کرده است.

سوالات متداول زومیت

  • توییچ (Twitch) چیست؟

    توییچ پلتفرم محبوبی برای اشتراک‌گذاری و استریم انواع بازی های ویدیویی یا حتی مسابقات ورزشی و دستور غذا است و موارد دیگر است.

  • آیا امکان دانلود کلیپ و ویدئو از توییچ وجود دارد؟

    بله امکان دانلود از توییچ به صورت لینک مستقیم،‌ نرم افزار و با تلگرام وجود دارد که می‌توانید لیست کامل هر مورد را در این مقاله به صورت کامل بخوانید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات