چگونه سامسونگ اکانت بسازیم؟

یک‌شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مطالعه 7 دقیقه
اگر گوشی سامسونگ جدیدی خریده‌اید، بهتر است پیش از هر کاری حساب سامسونگ برای خودتان بسازید تا از حداکثر امکانات گوشی برخوردار شوید.
تبلیغات

به‌جز اندروید نصب‌شده در گوشی‌های پیکسل که آن را به‌همان شکلی که گوگل توسعه داده است می‌بینیم، بیشتر سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی، برای هویت دادن به محصولاتشان از رابط‌های کاربری اختصاصی با امکانات و قابلیت‌های اضافه‌تر و خاص‌تر استفاده می‌کنند.

همانند سرویس‌ها و قابلیت‌های گوگل در اندروید که استفاده‌ی کامل از آن‌ها به اکانت گوگل نیاز دارد، بخشی از امکانات رابط‌های کاربری گوناگون در گرو ساخت اکانت شرکت سازنده‌ی گوشی هوشمند خواهد بود. بدون اکانت بعضی از امکانات و کارایی اپلیکیشن‌ها بلااستفاده می‌ماند و حتی برخی قابلیت‌های مهم گوشی مانند بکاپ ابری از اطلاعات و ردیابی گوشی کار نمی‌کنند؛ بنابراین بهتر است که حساب مرتبط را ایجاد کنید.

در این مقاله با نحوه‌ی ساخت اکانت سامسونگ (Samsung Account) برای گوشی‌های گلکسی و نکاتی که نیاز است بدانید، آشنا می‌شوید.

ساختن اکانت سامسونگ چه مزایایی دارد؟

با ساخت سامسونگ اکانت در گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی و وارد شدن به سامسونگ اکانت از مزایایی بهره‌مند خواهید شد که در ادامه به تعدادی از آن‌ها اشاره شده است:

  • پشتیبان‌گیری و همگام‌سازی خودکار از داده‌ها و اپلیکیشن‌ها به‌صورت ابری با امکان بازیابی کامل اطلاعات در دستگاه جدید
    • فعال‌شدن قابلیت ردیابی گوشی با امکان ردیابی در حالت خاموش، قفل‌گذاری یا حذف قفل، بکاپ و دریافت داده‌های مهم و پاک کردن اطلاعات دستگاه از راه دور
      • دسترسی و دانلود اپلیکیشن از Galaxy Store و شخصی‌سازی ظاهر رابط کاربری با دسترسی به فروشگاه Galaxy Themes
        • قابلیت دریافت تماس و پیام و امکان از سرگیری وظایف در گوشی، لپ‌تاپ و تبلت‌های متصل به اکانت سامسونگ
          • دریافت محتوای شخصی‌سازی‌شده براساس فعالیت کاربر و یادگیری نحوه‌ی استفاده از گوشی به‌منظور ارائه تجربه کاربری کارآمدتر
            • دسترسی به برخی از سرویس‌ها و اپلیکیشن‌هایی چون دستیار صوتی بیکسبی و اپلیکیشن مدیریت رمزعبور Samsung Pass
              • امکان استفاده از قابلیت پوشه امن (Secure Folder) که فضایی کاملاً مجزا از فضای اصلی گوشی برای استفاده از نسخه‌ی دوم اپلیکیشن‌ها و نگه‌داری از داده‌های حساس و محرمانه فراهم می‌کند

چگونه سامسونگ اکانت بسازیم؟

برای ساختن حساب سامسونگ باید از بخش تنظیمات اقدام کنید:

  • در اولین بخش از منوی تنظیمات روی Samsung account بزنید.
  • در انتهای صفحه برای ساخت اکانت سامسوگ جدید روی Forget password or don't have an account بزنید.
    • در صفحه‌ی بعد گزینه‌ی create account را انتخاب کنید تا به صفحه‌ی افزودن حساب سامسونگ وارد شوید.
      • حالا باید دو گزینه اول در رابطه با ضوابط و سیاست حریم‌خصوصی در قبال داده‌ها را مطالعه و تأیید کنید. گزینه‌های بعدی اختیاری هستند و طبق ادعای شرکت برای بهبود خدمات،‌ رفع عیب، ارائه‌ی محتواهای شخصی‌سازی‌شده و برخی موارد دیگر به‌کار گرفته می‌شوند. برای تأیید، I have read and agree to all of the above را انتخاب کنید و سپس روی دکمه‌ی Agree بزنید.
ساخت اکانت سامسونگ - ۴
ساخت حساب سامسونگ - مرحله ۳
ساخت اکانت سامسونگ - ۲
ساخت حساب سامسونگ - مرحله ۱
  • در این مرحله باید آدرس ایمیل، پسورد انتخابی، تاریخ تولد و نام و نام‌ خانوادگی خود را به‌ترتیب وارد کنید. رمز عبور باید حداقل هشت کاراکتر و ترکیبی از اعداد، حروف کوچک و بزرگ و علائم باشد. توصیه می‌شود که از ایمیل مربوط به گوگل اکانت متصل به گوشی خود استفاده کنید.

تعیین تاریخ تولد هم ازطریق تقویم میلادی صورت می‌گیرد که برای تبدیل تاریخ شمسی به میلادی می‌توانید از ابزارهای تبدیل تاریخ موجود در وب استفاده کنید.

  • پس از وارد کردن اطلاعات روی گزینه‌ی Create account ضربه بزنید.
    • در قدم بعدی باید یک شماره تلفن به اکانت شما متصل شود. از این شماره برای احراز هویت دومرحله‌ای و بازنشانی رمزعبور در صورت فراموشی استفاده می‌شود و فعال‌سازی آن نیز اجباری است. شماره‌ی خود را وارد کنید و منتظر دریافت پیامک کد تأیید باشید.
ساخت اکانت سامسونگ - ۹
ساخت اکانت سامسونگ - ۸
ساخت حساب سامسونگ - مرحله ۷
ساخت حساب سامسونگ - مرحله ۶
  • پس از دریافت پیامک، کد را وارد کنید و روی Verify ضربه بزنید. گزینه‌ی Skip two-step verification on this phone next time را نیز انتخاب‌شده باقی بگذارید تا دفعات بعد برای ورود به حساب خود در این دستگاه نیازی به تأیید پیامکی نداشته باشید.
    • در صفحه‌ی بعد برای وارد شدن به سامسونگ اکانت خود، سامسونگ یک ایمیل حاوی لینک تأیید را به آدرس ایمیلی که وارد کرده‌ بودید، ارسال می‌کند. به ایمیل خود بروید یا با انتخاب گزینه‌ی Go to inbox و وارد کردن آدرس ایمیل و رمز آن، وارد ایمیل خود شوید. سپس ایمیل ارسال‌شده را باز و روی دکمه تأیید کلیک کنید تا مراحل ساخت اکانت سامسونگ تکمیل شود.

اکنون که حساب سامسونگتان را راه انداختید، شاید بد نباشد با قابلیت های مخفی گوشی سامسونگ مثل گالری مخفی سامسونگ آشنا شوید.

متصل کردن اکانت سامسونگ به اکانت گوگل

متصل کردن اکانت سامسونگ به اکانت گوگل مرحله‌ای اختیاری برای ساخت حساب سامسونگ است که توصیه می‌شود آن را انجام دهید. اتصال اکانت سامسونگ به جیمیل باعث می‌شود در دفعات بعد نیازی به وارد کردن ایمیل و رمز حساب خود نداشته باشید و تنها با یک ضربه، از طریق گوگل به حساب سامسونگتان وارد شوید. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • از صفحه‌ی اول تنظیمات گوشی روی اولین گزینه که نام اکانت شما درج شده است، ضربه بزنید. در صفحه‌ی بعد Profile Info را انتخاب کنید و از بخش Accounts you can sign in with، گزینه‌ی Google را روشن کنید.
متصل کردن اکانت سامسونگ به اکانت گوگل ۳
متصل کردن اکانت سامسونگ به اکانت گوگل -۲
ساخت حساب سامسونگ - مرحله ۱
  • صفحه‌ای نمایش داده می‌شود که از شما اجازه دسترسی اکانت سامسونگ به جیمیلتان را درخواست می‌کند. این بخش به شما اطلاع می‌دهد که با تأیید، اکانت شخصی ساخته‌شده‌ی شما، به برخی از مشخصات فردی موجود در اکانت گوگل مانند تولد، نام و آدرس ایمیل دسترسی خواهد داشت. با آگاهی از این موضوع گزینه‌ی Allow را انتخاب کنید.
    • اکنون اکانت سامسونگ به اکانت گوگل متصل شده است و از این پس در هر جایی که گزینه‌ی Continue with Google یا Sign in with Google را مشاهده کنید، می‌توانید با انتخاب یا وارد کردن اطلاعات ایمیل به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

امیدواریم این آموزش برایتان مفید واقع شده باشد. درصورتی‌که در مورد مراحل آموزش ساخت اکانت سامسونگ در گوشی‌های گلکسی سؤالی برایتان پیش آمده است، آن را با ما و کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات