چطور با تعریف میانبرهای صفحه‌کلید در iOS سریع‌تر تایپ کنیم؟

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹
مطالعه 3 دقیقه
هر چقدر هم که کاربر، حرفه‌ای باشد، سرعت تایپ کردن با صفحه‌کلیدهای مجازی نسبت به صفحه‌‌کلیدهای فیزیکی پایین‌تر است. این مسأله آنقدر بدیهی است که توسعه‌دهندگان همواره در جستجوی ارائه راه‌کارهای جدید برای ارتقاء سرعت تایپ در ابزارهای لمسی هستند. یکی از این راه‌کارها توسط اپل و در iOS پیاده شده است. به کمک این روش می‌توانید با تعریف میانبرهای چند‌حرفی، عباراتی چند کلمه‌ای را تایپ کنید. در ادامه با زومیت همراه باشید تا با این ویژگی بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

با رونق گرفتن تلفن‌های هوشمند و صفحه‌نمایش‌های لمسی، تایپ‌کردن با صفحه‌کلیدهای لمسی به یکی از اساسی‌ترین روش‌های تایپ تبدیل شده‌ است.

در حال حاضر، به سویی می‌رویم که ممکن است با مشاهده یک صفحه‌کلید فیزیکی قادر به استفاده کامل و خوب از آن نباشیم و نوعی احساس قدیمی بودن به ما دست بدهد.

با این همه، با وجود امکانات بسیار خوبی نظیر اصلاح غلط‌های املایی در صفحه‌کلیدهای لمسی، این نوع از کی‌بوردها بی‌نقص و کامل نیستند. ولی به کمک ویژگی‌های گوناگون مانند تعریف میانبر برای عبارت‌های پرکاربرد می‌توان کار با آن‌ها را بهتر کرد.

اگر به آشنایی با این ترفند در iOS علاقه‌مند هستید با ما همراه باشید.

گام اول:

در صفحه‌اصلی گزینه Settings را لمس نموده و از قسمت General به قسمت Keyboard بروید.

Settings1

گام دوم:

در قسمت Keyboard به پایین صفحه رفته و در زیر قسمت Shortcut، بر روی گزینه Add New Shortcut بزنید.

Settings-Keyboards1

گام سوم:

در صفحه باز شده شما قادر به تعریف میانبر هستید. عبارت اصلی خود را که قصد دارید برای آن میانبر تعریف کنید، در قسمت Phrase وارد نمایید. در این مثال ما عبارت «Will reach home soon» را انتخاب کرده‌ایم.

Target-Phrase

گام چهارم:

پس از تعریف عبارت اصلی، در فیلد دوم (فیلد Shortcut)، عبارت میانبر را مشخص کنید. یعنی عبارتی که با تایپ کردن آن عبارت اصلی نمایش داده شود. در این مثال، ما عبارت «wrh» را به عنوان میانبر انتخاب کردیم. پس از تعریف، بر روی کلید Save در سمت راست و بالای صفحه بزنید.

گام پنجم:

حالا عبارت میانبر شما ذخیره شده و قابل استفاده است. بر اطمینان می‌توانید در هر‌جایی که مایلید شروع به تایپ کنید. با تایپ عبارت میانبر (یعنی wrh)، بالونی نمایش داده می‌شود که عبارت اصلی (یعنی Will reach home soon) را به شما پیشنهاد می‌دهد. برای تأیید عبارت، بر روی بالون و یا کلید Space بزنید.

Shortcut-Working

تمام! این همه کاری بود که باید انجام می‌شد. با تعریف چندین میانبر کاربردی، به راحتی قادر خواهید بود میانگین سرعت تایپ خود را افزایش دهید و از آنجا که حداقل کاراکتر‌های لازم برای تعریف میانبرها ۲ یا ۳ کاراکتر است، ترکیبی‌های مختلفی را می‌توانید تولید کنید.

آیا ترفندهای دیگری می‌شناسید؟ تجربه کاربری خود را در این مورد با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات