نحوه واردکردن انواع فایل‌های مختلف به گوگل شیتس

یک‌شنبه ۱۲ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 4 دقیقه
می‌توان داده‌های خارجی را در قالب‌های مختلف به Google Sheets وارد کرد. این کار از فرایند زمان‌بر تایپ دستی داده‌ها یا تلاش برای کپی و پیست‌کردنشان جلوگیری می‌کند.
تبلیغات

بیش از ۱۰ نوع فایل را می‌توان در گوگل شیتس وارد کرد. وارد‌کردن فایل مایکروسافت اکسل ساده به گوگل شیتس راحت است؛ زیرا اکسل با این برنامه مطابقت دارد. اگر متن ساده فایل جداشده با کاما یا تب جدا‌شده داشته باشید، به قالب‌بندی اضافی نیاز دارید.

انواع فایل‌های پشتیبانی‌شده

در‌ادامه، فهرستی از انواع فایل‌هایی را مشاهده می‌کنید که می‌توان در‌حال‌حاضر به Google Sheets وارد کرد. آن‌ها را به‌ترتیب حروف الفبا فهرست کرده‌ایم تا اگر به موردی خاص نیاز دارید، برایتان آسان‌تر شود.

  • CSV
  • ODS
  • TAB
  • TSV
  • TXT
  • XLS
  • XLSM
  • XLSX
  • XLT
  • XLTM
  • XLTX

وارد‌کردن فایل به گوگل شیتس

به وب‌سایت Google Sheets بروید و وارد حسابتان شوید و workbook خود را باز کنید. از منو بالا روی File > Import کلیک کنید.

وارد کردن فایل‌های مختلف به گوگل شیتس

از تب‌های موجود در پنجره‌ی پاپ‌آپ برای پیدا‌کردن فایلتان استفاده کنید و سپس روی Select کلیک کنید. فایل را از My Drive در Google Drive یا Shared With Me Recent یا Upload می‌توانید انتخاب کنید. در این مثال، از Upload برای وارد‌کردن فایل از رایانه به گوگل شیتس استفاده کرده‌ایم.

وارد کردن فایل‌های مختلف به گوگل شیتس

بسته به نوع فایل شما، گزینه‌های مختلفی در پنجره‌ی بعدی نمایش داده خواهد شد. در اینجا ما یک فایل CSV را وارد می‌کنیم تا همه‌ی گزینه‌های موجود را نشان دهیم. توجه کنید که هر نوع فایلی تمام گزینه‌هایی که در اینجا می‌بینید، ارائه نمی‌دهد.

وارد کردن فایل‌های مختلف به گوگل شیتس

Import Location را انتخاب کنید. می‌توانید برگه‌ای جدید ایجاد کنید، برگه‌ای جدید وارد کنید، برگه‌ای را جایگزین کنید، برگه‌ی فعلی خود را جایگزین کنید، صفحه‌ی فعلی خود را پیوست کنید یا داده‌ها را در سلول‌های انتخاب‌شده جایگزین کنید.

وارد کردن فایل با فرمت مختلف به گوگل شیتس

اگر می‌خواهید یک نوع فایل جدا‌شده مانند CSV یا TSV یا TXT را وارد کنید، نوع جداکننده را انتخاب کنید. می‌توانید Tab یا Comma یا Custom را انتخاب کنید یا اجازه دهید تا گوگل شیتس به‌طور خودکار جداکننده را براساس فایل تشخیص دهد.

وارد کردن فایل‌های مختلف به گوگل شیتس

اگر Custom را انتخاب می‌کنید، باید جداکننده‌ای که می‌خواهید استفاده کنید، در کادر نمایش‌داده‌شده وارد کنید.

وارد کردن فایل‌های مختلف به گوگل شیتس

گزینه‌ی نهایی تبدیل متن به اعداد و تاریخ و فرمول است. برای استفاده از این گزینه، کافی است کادر کنار convert text to numbers, dates, and formulas را علامت بزنید.

وارد کردن فایل‌های مختلف به گوگل شیتس

پس از اتمام روی Import Data کلیک کنید. اکنون داده‌های شما باید در مکانی که انتخاب کرده‌اید، ظاهر و هر فایل جدا‌شده به‌درستی نشاند داده شود.

وارد کردن فایل‌های مختلف به گوگل شیتس

برای نشان‌دادن تفاوت در گزینه‌های واردشده براساس نوع فایل، می‌توانید از تنظیماتی که برایشان در نظر گرفته شده است، یکی از موارد ODS و XLS و XLSX را انتخاب کنید.

دراصل، شما فقط مکان فایل ورودی را انتخاب می‌کنید؛ اما فقط می‌توانید شیتی جدید ایجاد یا صفحه‌ای جدید درج یا صفحه‌ای را جایگزین کنید. باقی گزینه‌های مکانی خاکستری (غیرفعال) هستند.

وارد کردن فایل‌های مختلف به گوگل شیتس

امیدواریم نوع فایلی که می‌خواهید وارد کنید، در Google Sheets پشتیبانی شود. به‌یاد بسپارید که می‌توانید داده‌ها را از اسپردشیت دیگری نیز به گوگل شیتس وارد کنید. می‌توانید سؤال‌ها و تجربه‌های خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران زومیت در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات