آموزش مخفی‌کردن نشان قرمز اعلان‌ها در مک

شنبه ۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نشان‌ قرمزرنگ اعلان‌ها در مک معمولا نشان‌دهنده‌ی این است که پیام‌ یا ایمیل‌ خوانده‌نشده‌ای دارید. اگر وجود این نشان روی آیکون برنامه در مک شما را آزار می‌دهد، می‌توانید به‌راحتی آن را خاموش کنید.
تبلیغات

مک‌او‌اس معمولا با دو نوع اعلان‌ برنامه‌ها را نشان می‌دهد: یکی نقطه‌ی قرمز ساده و دیگری نقطه‌ی قرمزی که درونش یک عدد (نشان‌دهنده‌ی تعداد اعلان‌ها) وجود دارد. اینکه بدانید چند متن خوانده‌نشده دارید، مفید است؛ اما هیچ‌کس به یادآوری روزانه‌ی ۵۰،۰۰۰ ایمیل خوانده‌نشده نیازی ندارد.

اگر دیدن نشان اعلان کنار آیکون برنامه‌ها آزارتان می‌دهد، می‌توانید نمایش این نشان‌ها را به‌سرعت خاموش کنید. در این مقاله، روش مخفی‌کردن نشان قرمز اعلان‌ها در مک را آموزش خواهیم داد.

مخفی‌کردن نشان قرمز اعلان‌ها در مک

با کلیک‌کردن روی لوگو اپل در گوشه‌ی سمت چپ بالای صفحه‌ی مک، System Preferences را باز کنید.

آموزش مخفی کردن نشان قرمز اعلان‌ها در مک

در System Preferences، گزینه‌ی Notifications را انتخاب کنید.

آموزش مخفی کردن نشان قرمز اعلان‌ها در مک

در بخش اعلان‌ها، مجموعه‌ای از برنامه‌های نصب‌شده را در سمت چپ مشاهده خواهید کرد. برنامه‌هایی که نشان‌های اعلان را به شما نشان می‌داد، انتخاب کنید و در قسمت سمت راست علامت Badge App Icon را بردارید.

آموزش مخفی کردن نشان قرمز اعلان‌ها در مک

این فرایند را می‌توانید برای همه‌ی برنامه‌های دیگری تکرار کنید که این نشان‌ها را نمایش می‌دهند. با برداشتن علامت Badge App Icon، از شرّ علامت قرمز آزاردهنده‌ی اعلان خلاص می‌شوید؛ اما برنامه‌ها همچنان اعلان‌ها را به شما نشان خواهند داد.

پس از انجام این کار، به‌یاد بسپارید که دیگر هیچ نشانگری برای یادآوری اعلان‌های خوانده‌نشده ندارید و اگر پیام اعلان برنامه را از دست دهید، برای دانستن اینکه پیام خوانده‌نشده‌ای دارید یا خیر، باید وارد برنامه شوید.

امیدواریم این آموزش برایتان مفید بوده باشد. آیا نشان قرمز اعلان‌ها در مک برای شما کاربران زومیت کاربرد دارد یا شما هم آن را آزاردهنده می‌دانید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات