چگونه Message Requests را در اینستاگرام غیر فعال کنیم

شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
اگر در اینستاگرام کاربری را فالو نکرده باشید، پیام‌های آن شخص در قسمت Requests ذخیره می‌شوند. با اعمال تنظیماتی می‌توانید این پیام‌ها را به‌طور کامل حذف کنید.
تبلیغات

به‌طور پیش‌فرض، اگر شخصی که در اینستاگرام فالو نکرده‌اید پیامی ارسال کند، پیام‌ها در بخشی مجزا به نام Requests ذخیره می‌شوند. اگر نمی‌خواهید بخش Message requests از افراد ناشناس را در اینستاگرام ببینید، می‌توانید به‌طور کامل این بخش را غیرفعال کنید.

قابلیت Don’t Receive Requests

یکپارچه‌سازی مسنجر فیسبوک با اینستاگرام باعث شد بسیاری از امکانات این پیام‌رسان (مثل تم‌ها، پاسخ‌های ایموجی و بسیاری از موارد دیگر) به پلتفرم پیام‌رسانی اینستاگرام هم منتقل شود. قابلیت غیرفعال‌سازی درخواست‌های پیام برای گفتگوهای جدید یکی از این امکانات است. وقتی این قابلیت فعال باشد تنها کاربرانی که در اینستاگرام فالو کرده‌اید یا در فهرست تماستان هستند می‌توانند برایتان پیام ارسال کنند.

دکمه‌ی Message روی پروفایل شما قابل نمایش است اما با غیرفعال‌سازی قابلیت Message requests حتی اگر کاربری برای ارسال پیام تلاش کند، با پیام زیر روبه‌رو خواهد شد:

The user cant recieve your message. They don’t allow new message requests from everyone

غیرفعال سازی message requests

غیرفعال‌سازی Message Requests در اینستاگرام

می‌توانید قابلیت Message requests را از بخش Privacy در Settings غیرفعال کنید. برای شروع، اپلیکیشن اینستاگرام آیفون یا اندروید را باز کنید. در مرحله‌ی بعدی دکمه‌ی Profile در گوشه‌ی راست پائین صفحه‌ی نمایش را لمس کنید.

پروفایل اینستاگرام

صفحه‌ی پروفایل خود را باز کنید و روی دکمه‌ی منو (سه خط) در گوشه‌ی راست بالای صفحه‌ی نمایش ضربه بزنید.

منوی اینستاگرام

در منوی بازشده گزینه‌ی Settings را انتخاب کنید.

انتخاب settings

در بخش Settings روی Privacy بزنید.

انتخاب privacy

در Privacy گزینه‌ی Messages را انتخاب کنید.

انتخاب messages

به پائین صفحه بروید و بخش Other People را پیدا کنید. روی Others on Instagram ضربه بزنید.

انتخاب Others

زیر بخش Others on Instagram، روی گزینه‌ی Don’t Receive Requests بزنید.

انتخاب dont recieve requests

با چند مرتبه ضربه زدن روی دکمه‌ی بازگشت از صفحه‌ی تنظیمات خارج شوید. حالا درخواست پیام یا Message request اینستاگرام شما غیرفعال شده است. اگر کاربر ناشناسی به شما پیام بدهد نوتیفیکشن پیام را دریافت نمی‌کنید و هیچ پیامی در پوشه‌ی Requests نخواهید دید. در صورت ادغام حساب‌های کاربری پیام‌رسانی اینستاگرام و فیسبوک ممکن است کاربرهای فیسبوک به‌صورت مستقیم در اینستاگرام به شما پیام بدهند؛ اما نگران نباشید، اپلیکیشن اینستاگرام دارای گزینه‌ای برای غیرفعال‌سازی پیام از سوی کاربران فیسبوک است. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات