آموزش اشتراک‌گذاری برنامه‌ها در سیستم عامل اندروید

پنج‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
آیا قصد اشتراک‌گذاری برنامه در اندروید را دارید؟ ما در این مقاله روش اشتراک‌گذاری برنامه‌ها در سیستم عامل اندروید را آموزش خواهیم داد.
تبلیغات

برنامه‌ها و بازی‌های گوشی هوشمند را باید به‌عنوان بخش بزرگی از زندگی روزانه افراد به حساب آورد، بنابراین اشتراک‌گذاری برنامه‌های لذت‌بخشی که در طول روز استفاده می‌کنید با سایر کاربران، کاملا طبیعی به نظر می‌رسد. اشتراک‌گذاری برنامه‌ها با سایر کاربران در اندروید، بسیار ساده بوده و امکان‌پذیر است. آیا تاکنون برای شما هم اتفاق افتاده که بخواهید نام یک برنامه را به دوستانتان اعلام کنید و آن‌ها برای دریافت آن، نیازمند جست‌وجو باشند؟ روش‌های ساده‌تری برای اشتراک‌گذاری ساده بازی یا برنامه با سایر کاربران اندروید وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share

قابلیت Nearby Share را می‌توان یک ویژگی از سیستم عامل اندروید دانست که شباهت زیادی به AirDrop در آیپد، آیفون و مک دارد. شما نیاز به تبادل اطلاعات مخاطبان ندارید و لازم نیست که برای اشتراک‌گذاری در شبکه کاربرانی باشید که قصد انتقال اطلاعات را به آن‌ها خواهید داشت. شما فقط باید از نظر فیزیکی در فاصله نزدیکی از دوستان یا افراد موردنظرتان قرار داشته باشید. فروشگاه گوگل پلی دارای قابلیت Nearby Share به منظور ارسال برنامه و بازی‌ها برای سایر افراد است. این روش بسیار خوبی بوده و می‌تواند فایل‌ها را به‌صورت مستقیم از طریق اپ استور ارسال کند، بدین معنا که گیرنده می‌تواند بدون نیاز به دانلود دستی، آن را نصب کند.

ابتدا برنامه پلی استور را در گوشی یا تبلت اندروید خود باز کنید. شما باید به منظور باز کردن منوی کشویی، روی نماد همبرگر موجود در سمت چپ قسمت بالا ضربه بزنید.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 1

در ادامه باید برنامه‌ها و بازی‌های من (My Apps & Games) را از منو انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 2

شما به صفحه به‌روزرسانی‌ها (Updates) موجود در بخش ذکرشده وارد خواهید شد. در ادامه می‌توانید برگه اشتراک‌گذاری (Share) را انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 3

برای شروع مراحل کار با قابلیت Nearby Share، باید روی گزینه ارسال (Send) ضربه بزنید.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 4

امکان دارد درخواستی مبنی بر صدور مجوز دسترسی از سوی گوگل پلی به موقعیت مکانی شما ارائه شود؛ گزینه ادامه (Continue) را انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 5

سپس، یکی از گزینه‌های مربوط به صدور مجوز را برای ادامه کار، انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 6

در مرحله بعد، یک لیست از تمام برنامه‌ها و بازی‌های نصب شده روی دستگاه خود را مشاهده خواهید کرد. هر کدام را که برای اشتراک‌گذاری نیاز دارید، انتخاب کنید، سپس روی نماد ارسال (Send) موجود در گوشه سمت راست قسمت بالا ضربه بزنید.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 7

هم‌اکنون شخص گیرنده هم باید پلی استور خود را باز کرده و روی برگه Share، ضربه بزند. بااین‌حال، آن‌ها گزینه دریافت (Recieve) را انتخاب خواهند کرد.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 8

هنگامی که نام دستگاه گیرنده موردنظرتان را مشاهده کردید، روی آن ضربه بزنید.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 9

در ادامه یک کد روی دستگاه شما و گیرنده نمایش داده خواهد شد. اجازه دهید کد موردنظر از سوی شما و گیرنده مورد بررسی قرار گیرد و در صورتی که صحت آن‌ را تأیید می‌کنید، گزینه دریافت (Recieve) را انتخاب کنید.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 10

هم‌اکنون برنامه ارسال شده و آن‌ها می‌توانند روی گزینه نصب (Install) ضربه بزنند. هنگامی که شما فایل موردنظر را ارسال کردید، بلافاصله کار نصب آغاز خواهد شد.

اشتراک‌گذاری برنامه با Nearby Share - 11

کار تمام شده و شما می‌توانید ارتباط را لغو (disconnect) کنید.

ارسال لینک مستقیم از گوگل پلی

روش دوم نیازمند داشتن دانش کمتری است، اما زمانی کارایی دارد که فرد گیرنده به‌صورت فیزیکی در فاصله نزدیک شما حضور نداشته باشد. مجددا باید کار را از گوگل پلی آغاز کنید. برنامه یا بازیموردنظرتان را که قصد اشتراک‌گذاری آن را دارید، بیابید و روی منوی سه نقطه موجود در گوشه سمت راست قسمت بالا، ضربه بزنید.

ارسال لینک مستقیم از گوگل پلی - 1

در ادامه کارد باید گزینه اشتراک‌گذاری (Share) را از منو انتخاب کنید.

ارسال لینک مستقیم از گوگل پلی - 2

منوی مربوط به اشتراک‌گذاری اندروید نمایش داده خواهد شد. شما می‌توانید گزینه کپی (Copy) را انتخاب کنید تا لینک موردنظر ذخیره شود و آن را به‌صورت پیامک در شبکه‌های اجتماعی برای مخاطبینتان ارسال کنید.

ارسال لینک مستقیم از گوگل پلی - 3

این تمام کاری است که شما باید برای اشتراک‌گذاری برنامه موردنظرتان انجام دهید. لینک موردنظر را برای هر کاربری که ارسال کنید، می‌تواند روی لینک موردنظر کلیک کند و به‌صورت مستقیم وارد صفحه برنامه در گوگل پلی شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات