نحوه ارسال پیام های ناپدید شونده در واتساپ

جمعه ۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
مطالعه 4 دقیقه
در این مقاله نحوه فعال‌سازی و استفاده از قابلیت پیام‌های ناپدید شونده در پیام‌رسان واتساپ آموزش داده می‌شود.
تبلیغات

در حال حاضر پیام‌رسان‌های زیادی هستند که سعی در افزایش کاربران خود در سراسر جهان دارند. اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام، وی‌چت، سیگنال و واتساپ تنها تعداد کمی از این دسته اپ‌ها هستند. اما به دلایل مختلفی که از آن‌ها می‌توان به نبود امکانات کافی، سرعت کم و دسترسی محدود اشاره کرد، بسیاری از پیام‌رسان‌های توسعه یافته شده، هیچوقت توسط عموم جامعه پذیرفته نمی‌شوند. کاربران همیشه به‌دنبال امکانات بهتر هستند و به همین دلیل سراغ اپلیکیشن‌هایی می‌روند که بتوانند ویژگی‌های بیشتری دراختیار آن‌ها قرار دهند.

براساس گزارش منتشر شده توسط Android Cenral، واتساپ یکی از پیام‌رسان‌هایی است که می‌تواند امکانات و ویژگی‌های خوب و مناسبی را دراختیار کاربران خود قرار دهد. بعضی از قابلیت‌های این اپلیکشین نسبت به باقی گزینه‌ها کمتر شناخته شده‌اند. در مقاله‌ای که پیش‌روی شما قرار دارد، یکی از این ویژگی‌ها به‌طور کامل معرفی و شیوه‌ی کار کردن با آن توضیح داده شده است.

با استفاده از این قابلیت می‌توانید پیام‌هایی به مخاطب خود ارسال کنید که پس از مدت مشخصی ناپدید می‌شوند. با فعال بودن این ویژگی، پیام‌هایی که شما در گروه یا چت شخصی برای مخاطبان خود ارسال می‌کنید، پس از هفت روز پاک می‌شوند. درادامه اطلاعات مورد نیاز برای شناخت این قابلیت و نحوه استفاده از آن آمده است.

آموزش استفاده از قابلیت پیام‌های ناپدید شونده واتساپ

برای چت‌های شخصی، هر کدام از طرفین گفت‌وگو می‌توانند این قابلیت را فعال کنند. اما برای ارسال چنین پیامی در گروه، تنها ادمین‌ها می‌توانند این قابلیت را فعال کرده و دردسترس اعضا قرار دهند. به محض فعال شدن این ویژگی، تمام پیام‌هایی که از آن لحظه در چت ارسال می‌شود پس از هفت روز به‌طور خودکار حذف خواهند شد.

توجه داشته باشید پیام‌هایی که پیش از فعال‌سازی در گروه یا چت باشند، دست نخورده باقی مانده و تحت تأثیر این ویژگی قرار نمی‌گیرند و تنها پیام‌های ارسال جدید هستند که بعد از هفت روز حذف می‌شوند.

در گام اول باید واتساپ را از صفحه اصلی دستگاه هوشمند خود باز کنید. سپس چت فردی یا گروهی را که می‌خواهید پیام‌های آن پس از مدتی ناپدید شوند، انتخاب کنید. برای دسترسی به تنظیمات چت، باید روی نام فرد یا گروه ضربه بزنید.

whatsapp

در منوی باز شده روی گزینه «پیام‌های ناپدید شونده/ Disappearing messages» کلیک کرده تا فعال شود. پس از انجام این کار به شما یک پیام تأیید نمایش داده می‌شود که از ناپدید شدن پیام‌ها پس از هفت روز خبر می‌دهد.

whatsapp

مواردی که باید پیش از فعال‌سازی قابلیت پیام های ناپدید شونده واتساپ بدانید

واتساپ دستورالعمل‌هایی را در مورد نحوه کار پیام‌های ناپدید شونده به اشتراک گذاشته است. به‌طور پیش‌فرض، تنظیمات واتساپ به گونه‌ای است که فایل‌های ارسالی به‌صورت خودکار در حافظه دستگاه کاربر ذخیره می‌شوند، بنابراین اگر پیام‌های ناپدید شونده در یک چت فعال باشند، هر فایل ارسال شده پس از هفت روز در چت ناپدید می‌شود، اما خود فایل دانلود شده در تلفن کاربر باقی می‌ماند. این مهم‌ترین نکته‌ای است که باید درباره این قابلیت بدانید. درنتیجه انتظار نداشته باشید که پس از حذف شدن پیام‌ها از چت، فایل‌های ارسال شده نیز از تلفن همراه مخاطبان پاک شود.

از آن‌جایی که واتساپ پیام‌رسانی است که به شما اجازه‌ی پاسخ دادن به پیام‌ها و فوروارد کردن آن‌ها را می‌دهد، در این بخش به‌طور کامل نحوه تاثیرگذاری این ویژگی‌ها روی پیام‌های ناپدید شونده توضیح داده شده است. توسعه‌دهندگان پیام‌رسان مذکور با انتشار متنی در این باره نوشتند:

اگر کاربری برای هفت روز واتساپ را باز نکند، پیام ناپدید می‌شود. بااین‌حال، پیش‌نمایش پیام ممکن است تا زمان باز شدن پیام‌رسان در بخش اعلان‌ها وجود داشته باشد.وقتی به پیامی پاسخ می‌دهید، پیام اولیه نیز بالای آن به نمایش در می‌آید. اگر به پیامی که قرار است حذف شود پاسخ دهید، متن نقل شده ممکن است پس از هفت روز در چت باقی بماند.اگر یک پیام ناپدید شونده به مخاطب دیگری ارسال شود که قابلیت مذکور را فعال نکرده باشد، پیام در چت ارسال شده از بین نمی‌رود.اگر کاربر قبل از ناپدید شدن پیام، بک‌آپ بگیرد، پیام ناپدید شده در نسخه پشتیبان وجود خواهد داشت. اما هنگامی که کاربر نسخه پشتیبان را بازیابی می‌کند، پیام‌های ناپدید شده حذف می‌شوند.

آیا شما تاکنون از این قابلیت استفاده کرده‌اید؟ به نظر شما قابلیت دیگری نیز در واتساپ وجود دارد که بیشتر افراد از آن بی خبر هستند؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات