تماشا کنید: آموزش مخفی کردن نرم‌افزارهای پیش‌فرض در iOS 9

چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
مطالعه 2 دقیقه
در حال حاضر، هیچ روش رسمی برای حذف کردن نرم‌افزارهای پیش‌فرض در سیستم عامل iOS 9 وجود ندارد. اما در نسخه‌ی iOS 9 و بالاتر، راهکاری وجود دارد که می‌توان به‌طور موقتی، نرم‌افزارهای غیرضروری را از لیست نرم‌افزارهای موجود پنهان کرد. با زومیت همراهی باشید.
تبلیغات

متاسفانه شرکت اپل هیچ‌گونه راهکاری برای حذف نرم‌افزارهای پیش‌فرض در سیستم عامل iOS ارائه نکرده و چنین اجازه‌ای به کاربران نمی‌دهد. مدیر عامل شرکت اپل، تیم کوک، در ماه سپتامبر سال گذشته اعلام کرد که در حال کار روی روشی هستند تا کاربران بتوانند برخی از نرم‌افزارهای پیش‌فرض سیستم عامل آی‌اواس را حذف کنند. اما این به معنی حذف همه‌ی نرم‌افزارها یا حتی حذف برخی از آن‌ها به‌طور موقت نیست؛ زیرا وجود برخی از نرم‌افزارها برای عملکرد سیستم عامل iOS ضروری بوده و نمی‌توان آن را از دستگاه حذف کرد.

اما می‌توان در سیستم عامل‌های iOS نسخه‌ی 9.1 و 9.2، به صورت موقتی اقدام به مخفی کردن آیکون نرم‌افزارهای ناخواسته کرد. برای انجام این کار باید مراحل زیر را به دقت دنبال کنید.

1 تمامی نرم‌افزارهای غیرضروری خود را که به وجود آیکون آن‌ها در صفحه‌ی هوم (Home) نیاز ندارید، به درون یک پوشه‌ی واحد انتقال دهید. به این صورت که آیکون مورد نظر را روی آیکون نرم‌افزار دیگری ببرید تا دستگاه اقدام به ایجاد پوشه‌ی جدید بکند.

2 داخل پوشه، اولین نرم‌افزار مورد نظر خود را جهت مخفی سازی لمس کرده و آن را تا حد ممکن به سمت راست پوشه‌ی جاری بکشید تا به صفحه‌ی دوم پوشه منتقل شوید.

3بدون رها کردن آیکون نرم‌افزار در مرحله‌ی قبلی، نرم‌افزار را به داخل پوشه بکشید و رها کنید.

4دوباره همان نرم‌افزار را لمس کرده و آن را تا حد ممکن به سمت راست پوشه‌ی جاری در صفحه‌ی دوم بکشید تا صفحه‌ی سوم پوشه ایجاد شود.

5حال بدون رها کردن نرم‌افزار، آن را به داخل پوشه بازگردانید. در این هنگام، باید هم‌زمان با نگه داشتن انگشت خود روی نرم‌افزار، روی دکمه‌ی هوم ضربه بزنید تا نرم‌افزار به صورت سحرآمیز ناپدید شود!

مراحل یاد شده را برای دیگر نرم‌افزارهای موجود در پوشه تکرار کنید.

در ترفند یاد شده، نرم‌افزارها به‌طور حقیقی و دائمی ناپدید نمی‌شوند. اگر دستگاه خود را دوباره راه‌اندازی کنید (reboot)، نرم‌افزارهای مخفی شده، آشکار خواهند شد. با این حال دوباره می‌توانید مراحل یاد شده را تکرار کنید.

ویدیوی زیر ترفند مخفی سازی نرم‌افزارها را در آیفون نشان می‌دهد. می‌توانید مراحل کار را مانند آنچه در ویدئو می‌بینید، دنبال کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات