آموزش بروزرسانی Galaxy S II به اندروید 4

دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۵
مطالعه 6 دقیقه
اگر شما هم تلفن گلکسی اس ۲ دارید و از انتظار کشیدن برای عرضه نسخه رسمی اندروید ۴ یا ساندویچ بستنی دوست داشتنی گوگل خسته شده‌اید، در ادامه مقاله با زومیت همراه باشید تا آموزش جامع بروز رسانی گلکسی اس ۲ به اندروید ۴ را مشاهده کنید.
تبلیغات

چندماهی از زمان انتشار بروز رسانی رسمی سامسونگ برای تلفن Galaxy S II برای برخی از کشورها می‌گذرد اما هنوز خبری از به‌روزرسانی GSIIهای ایرانی به این نسخه از اندروید نیست. ما در این مقاله قصد داریم نحوه نصب نسخه رسمی اندروید ۴ مخصوص گلکسی اس ۲ که برای کشور مصر عرضه شده است را آموزش دهیم.

ROM چیست؟ 

تمامی فایل‌های مورد نیاز جهت راه اندازی یک دستگاه اندرویدی در یک بسته گنجانده می‌شوند این بسته که رام نام دارد ازطریق روش‌های مختلف روی ابزارهای سازگار قابل نصب است. به لطف قابلیت متن باز (Open-Source) بودن سیستم‌عامل اندروید، برخی از برنامه‌نویسان امکاناتی را به رام‌ها اضافه یا کم می‌کنند تا عملکرد گوشی را بهبود بخشیده یا مشکلات فعلی آن را مرتفع کنند. پس رام می‌تواند شامل سیستم‌عامل اندروید و برنامه‌های جانبی و تنظیمات سفارشی شده باشد.

نکاتی که قبل از شروع کار باید بدانید

  • Galaxy S II در دو نسخه مختلف i9100 و i9100g وارد بازار شده است، این ۲ مدل ازلحاظ سخت‌افزاری با هم تفاوت‌هایی دارند بنابراین رام‌های آن‌ها نیز باهم متفاوت خواهد بود. اگر به هر دلیل رام اشتباهی را روی گوشی خود نصب کنید، تلفن‌تان بوت نخواهد شد! البته حتی اگر چنین اشتباهی را مرتکب شوید بازهم امکان نصب رام صحیح و بازگرداندن دستگاه از وضعیت کما وجود دارد.
  • Galaxy s2 قادر است تعداد دفعاتی که رام بروی گوشی نصب شده است را شمارش کند که این موضوع باعث خارج شدن گوشی از گارانتی می‌شود هر چند که برای این مشکل هم راه کاری وجود دارد و شما می‌توانید این شمارنده را نیز ریست کنید.
  • زومیت هیچ مسئولیتی در قبال بروز مشکلات احتمالی در حین به‌روزرسانی اندروید ۴ متقبل نمی‌شود. هرچند ما این بروز رسانی را روی هر دو نسخه گلکسی اس ۲ آزمایش کرده‌ایم اما نمی‌توانیم کارکرد آن را روی دستگاه شما تضمین کنیم. البته اگر در بروز رسانی به مشکل برخوردید ما تمام تلاش خود را برای کمک به شما خواهیم کرد. در نهایت اگر نمی‌توانید ریسک کوچک نصب رام غیررسمی روی تلفن خود را متحمل شوید مجبورید چند ماه دیگر برای انتشار به‌روزرسانی رسمی اندروید ۴ انتظار بکشید.
  • درحال‌حاضر اندروید 4 فقط برای بعضی از کشورها منتشر شده است که متاسفانه ایران جزء این کشورها نیست. بنابراین ما از رام‌ کشورهای دیگر برای بروز رسانی استفاده کرده‌ایم. خوشبختانه اندروید 4 به‌صورت پیش‌فرض از زبان فارسی جهت مشاهده متون پشتیبانی می‌کند و شما تنها نیاز به نصب کی‌بورد فارسی خواهید داشت که به وفور یافت می‌شوند. همچنین رام مصر به‌صورت کامل از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.
  • توجه داشته باشید که رام‌های ارائه شده در این مقاله رام‌های رسمی خود سامسونگ برای GSII هستند، این رام‌ها در دل خود رابط کاربری TouchWiz خود سامسونگ را نیز دارند.
  •  لطفا قبل از انجام هر کاری از همه اطلاعات گوشی خود بک آپ تهیه کنید. اگر گوشی شما روت شده باشد با اپلیکیشن Titanium back up قادر خواهید بود براحتی از تمام نرم‌افزارها نسخه پشتیبان تهیه کنید. همینطور با استفاده از اپلیکیشن SMS Backup & Restore جهت تهیه پشتیبان از پیامک‌ها استفاده کنید. هر چند که اگر همه مراحل را درست طی کنید هیچ اتفاقی برای گوشی و اطلاعات شما رخ نخواهد داد و همگی به همان شکلی قبلی در اندروید ۴ حاضر خواهند بود. برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه تهیه پشتیبان از ابزار اندرویدیتان به مقاله «آموزش تهیه پشتیبان از کلیه اطلاعات موجود در تلفن اندرویدی » مراجعه کنید.
  • نکته آخر اینکه این عملیات به‌راحتی برگشت‌پذیر نیست یعنی زمانی‌که هسته اندروید را به نسخه ۴ بروز می‌کنید برای بازگرداندن آن به  نسخه ۲ راه سختی را پیش‌رو خواهید شد. برای بازگذشت به نسخه ۲ باید تلفن خود را Reset Factory کنید و این بدین معنا است که کلیه نرم‌افزارها، تنظیمات و تماس و پیامک‌های شما پاک خواهند شد و مجبور به بازگرداندن آن‌ها ازطریق فایل‌های پشتیبان خواهید بود.
  • رام سامسونگ برای گلکسی اس ۲ که همراه‌با رابط‌کاربری TouchWiz این شرکت ارائه شده به مراتب کند‌تر از اندورید ۲ کار می‌کند یعنی تلفن شما به نرمی قبل کار نخواهد کرد. اما نگران نباشید ما در مقاله بعدی نحوه آموزش نصب رام اندروید ۴ خالص را روی تلفن شما آموزش خواهیم داد که برای انجام آن باید ابتدا همین مراحل ذکر شده در ادامه مقاله را انجام داده باشید و تلفن شما به هسته اندروید ۴ بروز شده باشد.
  • برای استفاده از این راهنما و به‌روزرسانی به اندروید ۴ نیازی نیست که تلفن شما روت (Root) شده باشد.

آموزش قدم به قدم نصب اندروید 4 روی تلفن Galaxy S II سامسونگ

مرحله اول: ابتدا برنامه سامسونگ Kies را دانلود و نصب کنید این برنامه حاوی درایورهای گوشی جهت برقراری ارتباط با کامپیوتر است. بعد از نصب، گوشی را ازطریق کابل USB به کامپیوتر وصل کنید و مطمئن شوید که کامپیوتر تلفن شما را شناسایی کرده و تمامی درایورها بخوبی نصب شده‌اند.

لینک دانلود نرم‌افزار Kies سامسونگ برای Windows یا Mac

مرحله دوم: مدل تلفن Galaxy S II خود را پیدا کنید. بدین منظور وارد Setting شده سپس  About Phone را انتخاب کرده در نهایت مدل دستگاه خود را در قسمت Model Number مشاهده کنید.

مرحله سوم: حالا نوبت به دانلود فایل رام می‌رسد، لطفا دقت کنید که فایل مخصوص گوشی خود را دانلود کنید، بعد از اتمام دانلود آن‌را از حالت فشرده خارج کنید و در یک فولدر مشخص نگاه دارید. (حجم فایل رام حدود ۴۷۰ مگابایت است.)

لینک دانلود ROM برای تلفن i9100G | لینک دانلود ROM تلفن i9100 از HOTEFILE

مرحله چهارم: نرم‌افزار کم حجم ODIN را از این لینک دانلود کنید و آن‌را از حالت فشرده خارج کرده و اجرا کنید. ازطریق این نرم‌‌‌افزار شما قادر خواهید بود فایل رام را روی گوشی خود نصب کنید.

مرحله پنجم: حالا گوشی خود را از کابل USB جدا کرده و مطمئن شوید که به کامپیوتر متصل نیست، سپس گوشی خود را خاموش کنید و با فشار دادن هم‌زمان دکمه‌های Home  و کم‌کردن صدا و در نهایت پاور ( Home + Volume down + Power) گوشی را به حالت Download Mode ببرید.

مرحله ششم: وارد برنامه Odin شده و سپس روی دکمه PDA کیلک کنید و فایل رام با پسوند tar را به برنامه بدهید. (فراموش نکنید که پس از دانلود کردن رام باید فایل زیپ را از حالت فشرده خارج کنید.)

pda oidn

مرحله ششم: کابل USB را به گوشی و کامپیوتر وصل کنید بعد از وارد شدن به این صفحه برای ادامه دکمه زیاد کردن صدا (volume up) را روی گوشی فشار دهید ( اگر برای اولین‌بار است که وارد این محیط می‌شوید احتمالا ویندوز شروع به شناسایی مجدد گوشی می‌کند) بعد از اتمام این مرحله گوشی شما آماده برای دریافت رام خواهد بود.

download-mode-galaxy-s2

مرحله هفتم: روی odin بروید اگر همه مراحل را درست طی کرده باشید باید مطابق شکل فوق گزینه ID: com زرد رنگ شده باشد که برقراری ارتباط بین گوشی با نرم‌افزار را نشان می‌دهد، دقت کنید که تمامی تنظیمات مطابق شکل فوق تنظیم شده‌ باشند و گزینه Repartition نباید تیک خورده باشد. نهایتا با فشار دادن دکمه start عملیات بروز رسانی شروع می‌شود و پس از حدود 5 دقیقه گوشی شما به اندروید 4 بروز رسانی شده و ریستارت می‌شود.

نکته اگر پس از فشار دادن دکمه استارت مدت زیادی روی Setup Connection باقی ماند، کابل را جدا کرده و سپس مجددا وصل کنید و مراحل را از مرحله شش مجددا تکرار کنید.

به شما تبریک می‌گوییم از این پس، اندروید ۴ دوست‌داشتنی را روی گوشی خود تجربه خواهید کرد. اما کار به اینجا ختم نمی‌شود با زومیت همراه باشید تا در مقالات دیگر، شما را از شر رابط کاربری سنگین  TouchWiz رها کرده و با نصب یک رام خالص تجربه اندروید اصیل را به شما هدیه کنیم.

اگر در مراحل به‌روزرسانی با مشکل رو‌به‌رو شدید، در بخش نظرات مشکل خود را مطرح کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات