چگونه جی 4 ال‌جی را به یک کنترل از راه دور برای لوازم الکتریکی تبدیل کنیم؟

جمعه ۲۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
همانند جی ۳ که پرچمدار سال قبل ال‌‌جی بود، تلفن جی ۴ نیز ویژگی‌های بسیاری دارد که یکی از کاربردی‌ترین آن‌ها داشتن حسگر مادون قرمز است. حسگری که با آن می‌توانید تلویزیون، پروژکتور و برخی لوازم الکتریکی خود را از راه دور و بوسیله‌ی گوشی خود کنترل کنید. با زومیت همراه باشید تا در ادامه به نحوه‌ی تنظیم این ویژگی در گوشی جی ۴ بپردازیم.
تبلیغات

گوشی جی ۴ ال‌جی ویژگی‌های کاربردی بسیاری دارد که از آن جمله می‌توان به دوربین قدرتمند با فوکوس لیزری، پردازنده توانمند و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد. یکی از این ویژگی‌های کاربردی، حسگر مادون قرمز تعبیه شده در فریم بالای این گوشی است که به شما اجازه می‌دهد تا کنترل لوازم خانگی خود از جمله تلویزیون را از راه دور در دست بگیرید.

ال‌جی از زمان معرفی گوشی جی ۲، حسگر مادون قرمز را وارد گوشی‌های هوشمند خود کرده و این ویژگی در هر نسل هر چه بیشتر به بلوغ خود نزدیک شده است. ویژگی‌هایی از جمله امکان دسترسی سریع به کنترلرها از طریق نوار اعلانات همگی مواردی هستند که نسل به نسل باعث بهتر شدن این امکان شده‌اند. تنظیم این ویژگی بسیار آسان است، که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

مراحل تنظیم کنترلر مادون قرمز

- برای استفاده از جی ۴ خود به عنوان یک کنترل کننده‌ی از راه دور باید اپلیکیشن Quick Remote را اجرا کنید. این اپلیکیشین در بین اپلیکیشن‌های پیش‌فرض شما قرار دارد.

- پس از وارد شدن به آن، با چند گزینه مواجه خواهید شد. این گزینه‌ها به شما کمک می‌کنند تا دستگاه مورد نظر خود را از بین تلویزیون، ویدیو پروژکتور، ست‌آپ باکس، دستگاه صوتی یا کولر گازی انتخاب کنید.

- پس از انتخاب نوع دستگاه، نوبت به انتخاب سازنده‌ی آن می‌رسد. علاوه بر برندهای معتبر هر یک از لوازم، برندهای بسیار دیگری نیز در اختیار شما است تا از بین آن‌ها نیز بتوانید شرکت مورد نظر خود را بیابید.

lg g4 remote control 5543b

پس از انتخاب شرکت موردنظر نوبت به آزمایش عملکرد آن بر روی دستگاه می‌رسد. برای مثال اگر تلویزیون را انتخاب کرده باشید باید سه مرحله را پشت سر بگذارید. ابتدا اپلیکیشن از شما می‌خواهد تا تلویزیون خود را با دکمه‌ی تعبیه شده روشن و خاموش کنید. این کار را تا زمانی که گوشی به درستی عمل کند ادامه دهید. در این مرحله گوشی شما سعی می‌کند تا با تنظیم فرکانس اشعه‌ی مادون قرمز، فرکانس کاری تلویزیون شما را بیابد. این مرحله را باید برای قطع صدا و رفتن به منوی تنظیمات نیز انجام دهید.

پس از تنظیم هر سه عملکرد می‌توانید به راحتی از گوشی خود به عنوان یک کنترلر از راه دور برای تلویزیون استفاده کنید. این مراحل را باید برای سایر دستگاه‌های انتخابی نیز طی کنید.

5 d99b0

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی که از جی ۳ به جی ۴ منتقل شده است، امکانی با نام Quick Remote است. با انتخاب این گزینه در آیکون‌های نوار اعلانات و در زیر این نوار، کنترلر به راحتی در دسترس خواهد بود تا با هر بار پایین آوردن نوار اعلانات بتوانید به راحتی از کنترلر خود نیز بهره ببرید.

حالا به راحتی می‌توانید از گوشی جی ۴ ال‌جی به عنوان یک کنترلر برای لوازم خانگی خود استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات