چگونه با جی 4 ال‌جی محتوا را پنهان و رمز‌گذاری کرده و تماس‌های مزاحم را در لیست سیاه قرار دهیم؟

شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۰
مطالعه 6 دقیقه
شاید وقت زیادی در رابط کاربری گوشی جی ۴ ا‌ل‌جی خود سپری نکرده باشید، اما اگر با دقت بیشتری در تنظیمات این گوشی جستجو کنید، متوجه امکانات بسیاری خواهید شد. دو امکان امنیتی مهم که در جی ۴ می‌توان یافت، امکان جلوگیری از تماس شماره‌های خاص و رمزگذاری بر روی محتوای دلخواه و پنهان کردن آن است که در ادامه به چگونگی انجام این دو کار خواهیم پرداخت.
تبلیغات

ال‌جی در رابط کاربری خود امکانات خاص امنیتی مانند رد تماس‌های مزاحم به صورت خودکار و پنهان و رمزگذاری کردن فایل‌ها را در اختیار علاقمندان و کاربران خود قرار داده است. در ادامه این ویژگی‌ها و چگونگی انجام آن‌ها را شرح خواهیم داد.

رد خودکار تماس‌های مزاحم

این ویژگی، امکانی است که بسیاری آرزو دارند که هرگز زمانی نرسد که قصد استفاده از آن را داشته باشند اما ممکن است برای هر فردی پیش بیاید که بخواهد از تماس‌های شخصی مزاحم جلوگیری کند یا حتی بخواهد در زمانی خاص تمامی تماس‌های ورودی او از منطقه‌ای مشخص به طور خودکار رد شوند.

اگر شما در هنگام تماس یک فرد می‌خواهید که نام او را به لیست شماره‌های بلوکه شده بیفزایید، کافی است به جای کشیدن دکمه‌ی وسط به سمت دکمه‌ی قرمز رد تماس برعکس آن را انجام داده و در واقع دکمه‌ی قرمز را به سمت وسط بکشید. اگر شماره تماسی را به صورت تصادفی به لیست سیاه اضافه کرده باشید، می‌توانید در ادامه نحوه‌ی دسترسی به این لیست را ببینید، تا در صورت نیاز شماره‌ای را از لیست سیاه خارج یا به آن اضافه کنید. دو راه برای رفتن به این قسمت دارید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

در اپلیکیشن دایالر، منوی سمت راست بالا که با علامت سه نقطه مشخص شده است را باز کنید. آخرین گزینه در این منو مربوط به تنظیمات تماس است، که شما را به بخش تماس در منوی تنظیمات هدایت می‌کند. اگر می‌خواهید که به این بخش از منو بدون رفتن به اپلیکیشن دایالر، مراجعه کنید، به منوی تنظیمات رفته و به روی تنظیمات تماس در زیر منوی Wireless and networks کلیک کنید.

رد تماس خودکار سه حالت دارد؛ خاموش، لیست را رد کن، همه را رد کن. اگر گزینه‌ی آخر را انتخاب کنید امکان دریافت هیچ تماسی را نخواهید داشت.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

در بخش تنظیمات تماس، Cal reject اولین گزینه خواهد بود. این بخش ممکن است کم و ساده به نظر برسد اما امکانات بسیاری دارد. اولین بخشی که باید تنظیم کنید حالت رد تماس است که به صورت پیش‌فرض بر روی «رد تماس شماره‌های موجود در لیست» قرار دارد. می‌توانید در این بخش یا به طور کلی رد تماس را غیرفعال کنید یا آن را کامل فعال کنید طوری که هیچ تماس ورودی نداشته باشید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

اگر در حالت رد تماس‌ شماره‌های موجود در لیست قرار دارید، می‌توانید در این قسمت به تنظیم این لیست بپردازید. اگر دوست دارید که تماس‌ها از شماره‌های شخصی رد شوند این گزینه را انتخاب کنید. به علاوه در این قیمت می‌توانید شماره‌ی دلخواه خود را به لیست سیاه بیفزایید. اما گزینه‌های مختلفی پیش روی شما است. می‌توانید یک شماره را کاملا وارد لیست کنید یا بخشی از شماره را وارد کرده و بگویید که اگر تماسی با این اعداد شروع یا خاتمه یافت آن را نیز رد کن. با این کار می‌توانید تماس‌های ورودی از یک استان را به طور کامل رد کنید.

البته توجه کنید که تماس‌ها با توجه به تنظیمات لیست رد تماس در منوی تنظیمات رد می‌شوند. بنابراین اگر از دایالری غیر دایالر پیش‌فرض گوشی استفاده کنید، ممکن است این ویژگی به صورت صحیح عمل نکند چرا که این اپلیکیشن‌ها سیستم خاص خود را برای رد تماس دارند.

پنهان و رمزگذاری کردن محتوا

زمانی که کسی از شما گوشیتان را برای انجام کاری می‌خواهد ممکن است دوست داشته باشید که وی نتواند به برخی فایل‌های شما مثل عکس دسترسی داشته باشد. هر چند رمزگذاری و قفل کردن گوشی کاری صحیح است اما پس از گذر از این مرحله تمام محتوا در دسترس فرد خواهد بود.

به این منظور ال‌جی همانند بسیاری گوشی‌های خود ویژگی قفل کردن محتوا یا Cntent lock را در گوشی جی ۴ خود قرار داده است. با استفاده از این ویژگی علاوه بر قفل کردن کل دستگاه محتوایی خاص مانند عکس را نیز قفل کنید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

قفل کردن محتوا تنها در دو اپلیکیشن پیش‌فرض گالری ال‌جی و QMemo کار می‌کند که البته بسیار کاربردی نیز هست. برای قفل و پنهان کردن محتوا در هر یک از این دو اپلیکیشن باید ابتدا رمز یا الگوی رمزنگاری را تنظیم کنید. اگر کلمه‌ی رمز را انتخاب کنید می‌توانید یک عدد چهار رقمی را به عنوان رمز انتخاب کنید. اگر الگو را انتخاب کنید، علاوه بر درخواست الگویی خاص از شما درخواست رمز چهار رقمی نیز خواهد شد. ال‌جی این کار را برای جلوگیری از دست رفتن محتوا درصورت از یاد بردن الگو انجام می‌دهد. در آخر برای اطمینان از شما ایمیلی خواسته می‌شود تا در صورت از یاد بردن رمز یا الگو، از آن برای یادآوری استفاده شود.

پس از آن که رمز یا الگو را تنظیم کردید، آماده‌ی پنهان یا رمزگذاری کردن فایل‌ها هستید.

5

در اپلیکیشن گالری ال‌جی، برای قفل کردن هر عکس می‌توانید بر روی عکس مورد نظر فشار داده و Lock را از منو انتخاب کنید، یا ‌می‌توانید چند عکس را با کلیک بر منوی سه نقطه‌ای موجود در بخش بالای سمت راست، اپلکیشن گالری و انتخاب گزینه‌ی Lock این کار را انجام داده و تمامی عکس‌ها را در فولدری قرار دهید. برای دیدن این محتوا کافی است بر روی آیکون سه نقطه‌ای فشار داده و Show locked files را کلیک کنید. در این قسمت پس از وارد کردن الگو یا رمز عبور می‌توانید فایل‌های رمزدار خود را مشاهده کنید.

اگر می‌خواهید رمز را از روی یک عکس بردارید بر روی آن فشار داده و unlock را انتخاب کنید. اگر قصد برداشتن رمز چند عکس را دارید، آیکون unlock را در بخش بالا انتخاب کرده و عکس‌های موردنظر را انتخاب کنید.

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

در QMemo نیز موارد مشابه گالری است. برای رمزگذاری کردن یک یادداشت می‌توانید بر روی آن فشار داده و unlock را انتخاب کنید یا برای رمزگذاری کردن چندین یادداشت، بخش unlock را از منوی سه نقطه‌ای انتخاب کنید. برای نمایش این یادداشت‌ها، Show Locked files را فشار داده و برای برداشتن رمز یادداشت‌های موجود در این بخش می‌توانید به روی آن‌ها فشار داده و Unlock را انتخاب کنید.

حالا می‌توانید از امنیت فایل‌های خود اطمینان داشته و با خیال راحت گوشی خود را به فرد یا افراد دیگر بدهید.‌

نظر شما در مورد این ویژگی‌های جی ۴ ال‌جی چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات