چطور برنامه‌های خاص را در اندروید قفل کنیم؟

شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۱
مطالعه 2 دقیقه
اگر نیاز دارید تا برنامه‌ی خاصی را در اندروید قفل کنید تا فقط خود شما امکان دسترسی به آن را داشته باشید این راهنما به شما کمک می‌کند.
تبلیغات

گوشی هوشمند یا تبلتی که در دست دارید حاوی اطلاعات با ارزش شخصی است مواردی که تمایل ندارید دیگران به آن دسترسی داشته باشند. قفل کردن کل دستگاه، ایده‌ی خوبی نیست چرا که تنها برخی از قسمت‌های آن برایمان مهم است، مثلاً بخش تصاویر یا پست الکترونیک و یا پیامک و غیره، به همین خاطر قفل کردن یک برنامه یا برنامه‌های خاص، کاربردی‌تر از قفل کردن کل گوشی است. در ادامه با نرم‌افزار Smart App Protector و نحوه کارکرد آن آشنا خواهید شد با این نرم‌افزار مجانی به راحتی می‌توانید بخش‌های مختلف اندروید را رمز‌گذاری نمایید.

اگر دوست دارید تا اطلاعات موجود در بخش‌های مهم گجت خود را چفت و بستی اساسی بزنید و اطلاعات مهمتان را از دسترس نامحرمان در امان نگاه دارید؛ می‌توانید از برنامه Smart App Protector بهره ببرید.

نصب برنامه Smart App Protector برای اندروید

برنامه Smart App Protector رایگان بوده و نصب آن تنها چند ثانیه به طول می‌انجامد. برای شروع کافی است آن را از Google Play یا 1Mobile و یا Bazar دانلود کنید. پس از نصب، زمانیکه برنامه را برای اولین بار اجرا می‌کنید، از شما درخواست می‌شود تا برنامه کمکی آن یعنی Smart App Protector Helper را نیز نصب نمایید تا بدین ترتیب به طور قطع و یقین اطمینان حاصل کنید که هیچ برنامه ثالثی نمی‌تواند قفل شما را بشکند!

کلمه عبور پیش فرض برنامه عدد 7777 است که می‌توانید با رفتن به بخش تنظیمات برنامه آن را به عددی دلخواه تغییر دهید. حتی اگر کلمات عبور تصویری (PIN) را ترجیح می‌دهید، در بخش Password & Pattern Settings قادرید تا رمز خود را ایجاد و مدیریت نمایید. پس از تنظیم کلمه عبور، زمان آن فرا رسیده تا برنامه‌های خود را به کمک Smart App Protector محافظت نمایید.

برای محافظت برنامه های خود در Smart App Protector کافی است زبانه جاری برنامه را باز کرده و بر روی دکمه Add کلیک بزنید. حالا تمامی برنامه‌های دلخواه خود را از فهرست بازشو انتخاب و برای محافظت علامتگذاری نمایید.

تمام شد، خلاص! حالا می‌توانید برنامه را با خیالی آسوده ببندید. از این پس هر زمان که به برنامه‌های قفل گذاری شده‌تان رجوع کنید؛ لازم است تا کلمه عبور صحیح را وارد نمایید!

یادآوری کلمه عبور

بهتر است برای اوقاتی که ممکن است کلمه عبورتان را از یاد ببرید، گزینه یادآوری کلمه عبور را نیز تنظیم نمایید. بدین صورت پس از پنج بار غلط وارد نمودن کلمه عبور، بخش یادآوری فعال شده و پس از تعیین هویت شما به عنوان دارنده دستگاه اندرویدی، کلمه عبور به رمز پیش فرض سیستم که عدد 7777 است تغییر پیدا می‌کند.

از این‌ها گذشته برنامه Smart App Protector قابلیت‌های فراوان دیگری نیز دارد که کار با آن را بر عهده شما می‌گذاریم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات