چگونه با اپلیکیشن Fingerprint AppLock اسکنر اثر انگشت را روی هر تلفن اندرویدی داشته باشیم

پنج‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۳
مطالعه 4 دقیقه
دو شب پیش گوگل از نکسوس‌های جدید و اندروید ۶ با قابلیت پشتیبانی از اسکنر اثر انگشت رونمایی کرد.
تبلیغات

با فراگیر شدن این سنسور در بین تلفن‌های پرچمدار اندرویدی و آیفون‌ها، شاید بسیاری از کاربران تلفن‌های میان‌رده یا پرچمداران قدیمی‌تر نیز دوست داشته باشند، چیزی شبیه به آن را روی دستگاه خود تجربه کنند. Fingerprint AppLock این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

این روزها بسیاری از تولیدکنندگان تلفن هوشمند روی محصولات خود اسکنر اثر انگشت قرار می‌دهند تا با استفاده از آن کاربر بتواند قفل تلفن خود را باز کند. در بین برندهای مطرح آیفون ۵ اس اپل اولین محصولی بود که به این قابلیت تجهیز کرد و سپس اندک اندک تولیدکنندگان اندرویدی نیز به استفاده از این فناوری روی آوردند. حتی گوگل در اندروید ۶ مارشمالو این قابلیت را اضافه کرده و تولیدکنندگان سخت‌افزار مثل کوالکام نیز فناوری ویژه خود را برای تشخیص اثر انگشت معرفی کرده‌اند.

اما اگر تلفن شما از این قابلیت بی‌بهره هست، هنوز راهی هست تا بتوانید به صورت نرم‌افزاری چیزی مشابه آن را شبیه‌سازی کنید. پلی استور پر است از اپلیکیشن‌هایی با ادعای این که می‌توانند اثر انگشت را اسکن کنند، اما اغلب آنها تقلبی هستند و بیشتر جنبه تفریحی دارند. با این حال اپلیکیشن Fingerprint AppLock ادعا می‌کند که می‌تواند هر ابزار اندرویدی با دوربین مجهز به فلش LED را به این قابلیت تجهیز کند تا بتوانید برخی اپلیکیشن‌ها را با آن قفل کنید.

این نرم‌افزار فعلا در مرحله توسعه است و نسخه نهایی تلقی نمی‌شود. هنوز امکان قفل کردن صفحه در آن وجود ندارد و در توضیحات آن نوشته شده که به زودی این امکان نیز برای کاربران فراهم خواهد شد.

شیوه کار این اپ به صورت زیر است:

۱. دانلود اپلیکیشن Fingerprint AppLock

fingerprint applock 1

با مراجعه به پلی استور می‌توانید این اپلیکیشن را روی تلفن خود نصب کنید.

۲. گزینه Finger enroll را انتخاب کنید

fingerprint applock 2

اینجا منوی اصلی اپلیکیشن است و اولین کاری که باید انجام دهید ثبت اثر انگشتتان است.

۳. بی حرکت بمانید!

fingerprint applock 3

روش کار این است که اپلیکیشن فلش LED شما را روشن کرده و سعی می‌کند روی انگشت شما فوکوس کند. باید دقت کنید و مدتی انگشتتان را حرکت ندهید. کمی مرحله ثبت اثر انگشت آن آزاردهنده است و برای نهایی شدن باید اپلیکیشن بتواند ۷ بار به صورت موفق آن را ثبت کند.

۴. اپلیکیشنی را قفل کنید

fingerprint applock 4

پس از آنکه اثر انگشت شما ثبت شد نوبت به آن می‌رسد که اپلیکیشنی را قفل کنید. از منوی اصلی گزینه میانی را انتخاب کرده و سپس اپلیکیشن مورد نظرتان را انتخاب کنید. مثلا ما اپلیکیشن کروم را انتخاب کردیم.

۵. اپلیکیشن قفل شده را اجرا کنید

fingerprint applock 6

حالا که کروم را برای قفل شدن انتخاب کرده‌ایم سعی می‌کنیم آن را اجرا کنیم. به طور خودکار فلش LED دستگاه شما روشن شده و از شما می‌خواهد انگشتتان را جلوی دوربین قرار دهید. پس از آن که اثر انگشت شما به درستی تشخیص داده شد، اپلیکیشن اجرا می‌شود.

۶. گزینه‌های قفل

fingerprint applock 7

در داخل اپلیکیشن Fingerprint AppLock گزینه‌های زیادی دیده می‌شوند. در بین آنها  Screen Lock هم وجود دارد که فعلا غیرفعال است و جلوی آن جمله Coming soon دیده می‌شود.

مطمئنا نحوه عملکرد این اپلیکیشن با آنچه روی آیفون و گلکسی‌های سامسونگ و نکسوس‌های جدید شاهدش هستیم قابل قیاس نیست، اما اگر دوست دارید از چنین قاابلیتی بهره‌مند شوید، این اپلیکیشن بهترین گزینه است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات