با دوربین جی 4 و قابلیت‌های آن آشنا شوید

جمعه ۲۷ شهریور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
مطالعه 3 دقیقه
دوربین گوشی ال‌جی جی۴ قابلیت‌های فراوان و ریز و درشت زیادی بهره می‌برد که لذت عکاسی با آن را دو چندان می‌کند.
تبلیغات

‌ال‌جی در سال ۲۰۱۵ میلادی نسل جدید پرچمدار خود را با عنوان گوشی LG G4 روانه‌ی بازار کرد. ال‌جی برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند پرچمدار موجود در بازار که از فلز استفاده می‌کنند، پوشش چرمی را برای گوشی‌هوشمند خود انتخاب کرده است. از جمله‌ی مشخصات فنی این گوشی‌هوشمند باید به پردازنده‌ی ۶ هسته‌ای اسنپدراگون ۸۰۸ اشاره کرد. اما برجسته‌ترین تغییر یا بهبود در جی۴ را باید دوربین این گوشی هوشمند خواند.

سنسور دوربین اصلی گوشی‌ هوشمند ال جی، ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم F/۱.۸ بهره می‌برد. سنسور مورد استفاده در دوربین را باید دارای عرض‌ترین اپرچور بین رقبا خواند. در مورد دوربین سلفی یا خودگرفت نیز باید به بهبود اعمال شده اشاره کرد. سنسور این دوربین به ۸ مگاپیکسل افزایش یافته است. سیستم فوکوس خودکار لیزری تعبیه شده در جی ۳ با یک سنسور طیف رنگ جایگزین شده است. ترکیب تمام این قابلیت‌ها باعث شده تا جی ۴ از نظر دوربین و قابلیت ثبت تصاویر به یکی از بهترین گزینه‌های موجود در بازار تبدیل شود.

۱. سنسور طیف رنگ

بهره‌گیری از سنسور لیزری در جی ۳ موجب شده بود که این کمپانی در مقایسه با سایر گوشی‌های هوشمند بازار از نظر فوکوس عملکرد سریع‌تری داشته باشد. کره‌‌ای‌ها به سنسور لیزری اکتفا نکرده و سنسور دیگری با عنوان سنسور طیف رنگی توسعه داده‌اند که در جی ۴ به کار گرفته شده است. فناوری جدید امکان ثبت تصاویر با جذب نور بیشتر و همچنین تولید رنگ‌های زنده و شفاف را برای کاربران به ارمغان آورده است.

۲. عملکرد در محیط‌های کم نور

گشودگی بیشتر دیافراگم در جی ۴ باعث شده تا نور بیشتری وارد سنسور شود که این موضوع عملکرد کلی دوربین در زمان ثبت تصاویر را بهبود داده است؛ بطوریکه در محیط‌های کم‌ نور نیز تصاویر با کیفیت بالایی ثبت می‌شوند. ال‌جی برای نمایش قابلیت دوربین گوشی خود در شرایطی که نور محیط کم است، تست‌هایی انجام داده که در ادامه می‌توانید ویدیوی مرتبط با این موضوع را به نظاره بنشینید.

۳. تنظیم میزان اکسپوژر (تماس نور با سنسور)

 ال‌جی علاوه بر اینکه از نظر سخت‌افزاری دوربین جی ۴ را بسیار تقویت کرده، قابلیت‌های نرم‌افزاری را همپا با پیشرفت‌های سخت‌افزاری در گوشی هوشمند خود توسعه داده است. یکی از قابلیت‌های جدید تعبیه شده در جی ۴ را باید امکان تنظیم سرعت شاتر عنوان کرد. وجود چنین قابلیتی امکان ثبت تصاویر بسیار زیبایی را فراهم می‌کند.

۴. ژست‌ ثبت تصویر خودگرفت (سلفی)

هرچند استفاده از ژست‌های حرکتی برای ثبت تصاویر خودگرفت (سلفی) چیز چندان جدیدی نیست، اما ال‌جی با بهره‌گیری از این قابلیت نشان داده که جزء پیشروان بازار در این حوزه است. با استفاده از این ژست حرکتی می‌توان گوشی‌های هوشمندی نظیر جی ۴ را که از سایز بزرگی برخوردارند به راحتی در دست گرفت و بدون نیاز به فشردن کلید شاتر، با باز و بسته کردن دست و مشت کردن آن، تصویر سلفی را به راحتی ثبت کرد. با انجام دادن ژست حرکتی مورد نظر برای دوبار متوالی، می‌توان سه تصویر سلفی را در طول دو ثانیه ثبت کند.

از جمله‌ی سایر ویژگی‌های مرتبط با دوربین جی ۴ که پیش از این نیز در زومیت به آن پرداختیم، باید به امکان ثبت تصاویر بدون نیاز به باز کردن قفل گوشی یا حتی بدون نیاز به روشن کردن صفحه‌ی نمایش اشاره کرد. برای بهره‌گیری از این قابلیت کافی است تا کاربران در صورت روبرو شدن با صحنه‌ای که می‌خواهند آن را بصورت تصویری ثبت کنند، کلید کاهش حجم صدا در پشت گوشی را دوبار متوالی فشار دهند.

نظر شما در این خصوص چیست؟ آیا قابلیت‌های دوربین جی۴ می‌تواند به عنوان یک فاکتور اساسی باعث بالا رفتن فروش جی ۴ شود؟ جی ۴ در برابر رقبای خود چه وضعیتی دارد؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات