قفل‌گشایی مک، با تاچ‌آیدی آیفون

چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
Touch ID موجود روی دستگاه‌های iOS، راهکاری آسان و بسیار مناسب برای بازکردن قفل نرم‌افزارها و خود دستگاه است. اما حالا می‌توانید کامپیوتر مک را هم با آن قفل‌گشایی کنید. همراه زومیت باشید.
تبلیغات

با انتشار iOS 8، اپل ویژگی تازه‌ای به اسم Handoff را معرفی کرد. قابلیتی که دستگاه‌های با سیستم عامل iOS و OS X نزدیک به هم را به یکدیگر متصل می‌کرد. این ویژگی بدون هیچگونه نگرانی درمورد تغییر محل قرارگیری دستگاه و کاربرگوشی هوشمند، به‌ صورت یکپارچه بین دستگاه‌ها سوییچ می‌کند.

قابلیت مهم دیگری که شرکت اپل می‌توانست با استفاده از Handoff از آن بهره ببرد، توانایی به اشتراک‌گذاری فناوری تاچ‌آیدی دستگاه‌های iOS با کامپیوتر‌های مک است؛ که فعلاً خبری از آن نیست. اما دونفر از توسعه‌ دهندگان سعی بر این دارند که پای تاچ‌آیدی را با نرم‌افزاری به نام KeyTouch به OS X بازکنند.

در نسخه‌ی فعلی KeyTouch، قادر به قفل کردن یا قفل‌گشایی کامپیوتر مک با آیفون یا آیپد خود، و وارد کردن رمز عبور در صورت وجود آن هستید. این قابلیت با دو نرم‌افزار، یکی برایiOS (پولی) و دیگری برای مک (رایگان) عملی می‌شود.

پس از نصب هردو نر‌م‌افزار و بازکردن آن‌ها، در فرایند کوتاهی پس از چند دقیقه تاچ‌آیدی به مک متصل می‌شود. مسلماً درحال حاضر، روند استفاده از این خدمات کمی طاقت‌فرسا است؛ به جای تایپ کردن رمزعبورتان، بایستی گوشی خود را باز کرده، نرم‌افزار را اجرا کنید، ضربه‌ی کوچکی به صفحه زده و انگشت خود را روی دکمه‌ی Home دستگاه قرار دهید.

با این حال، توسعه‌دهندگان از این مشکل آگاه بوده و برای کوتاه کردن فرایند تلاش می‌کنند. به اضافه‌ی اینکه این تیم توسعه ‌دهنده درحال تلاش برای پیاده‌سازی و توسعه‌ی API آن روی وب‌سایت‌ها هم است. این قابلیت به کاربران KeyTouch اجازه می‌دهد تا به‌طور بالقوه با استفاده از تاچ‌آیدی آیفون یا آیپد، به وب‌سایت‌ها و خدمات مورد نظرشان در سیستم مک وارد شوند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات