آموزش جیلبریک آیفون و آیپد مجهز به iOS 5.0.1 و iOS 5.1

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
مطالعه 7 دقیقه
چطور آیفون و آیپد خود را با جیلبرک از محدویت‌ها خلاص کنیم؟
تبلیغات

شما می‌توانید به‌سادگی آیفون یا آیپد خود را جیلبریک کرده و بدون صرف هزینه یا ساخت اکانت Apple ID برنامه‌های متنوع را روی گوشی خود نصب کنید. با جیلبریک دستگاه اپل خود نه‌تنها می‌توانید کلیه برنامه‌های رایگان و غیر رایگان اپ استور را روی گوشی خود بدون پرداخت هیچ هزینه‌ای نصب کنید، بلکه از شر ساختن Apple ID در آیتیونز که این روزها مشکلات زیادی را برای کاربران اپل به وجود آورده خلاص شوید. توجه کنید که مراحل جیلبریک گوشی شاید به نظر طولانی برسد ولی بسیار ساده است. برای جیلبریک آیفون یا آیپد خود در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

ابتدا به Setting گوشی خود وارد شده و گزینه General را انتخاب کنید. سپس در قسمت About عبارت Version را بیابید تا مطمئن شوید ورژن iOS نصب شده روی گوشی شما چیست. با توجه به این ورژن نصب شده و مدل آیفون یا آیپد خود، یکی از3 دسته‌بندی زیر شامل حال شما می‌شود.

  • iPhone 4S و آیپد 2 مجهز به iOS 5.1، متأسفانه برای شما خبر خوشی نداریم. فعلا باید منتظر بمانید. البته گروه Pod2g اعلام کرده که به‌زودی جیلبریک دستگاه‌های iPhone 4S و iPad2 مجهز به iOS 5.1 را عرضه می‌کند ولی فعلا خبری از جیلبریک نیست.
  • iPhone 4S و iPad 2 مجهز به iOS 5.0.1، شما می‌توانید از جیلبریک دائم استفاده کنید. انجام این جیلبریک بسیار ساده است. جیلبریک دائمی iPad2 و 4S مجهز به 5.0.1 را از این لینک مطالعه کنید.
  • همه دستگاه‌های مجهز به iOS 5.1 به جز iPhone 4S و iPad 2، شما می‌توانید از جیلبریک غیردائم استفاده کنید. در این نوع جیلبریک اگر باتری دستگاه شما تمام شده و دستگاه شما به هر دلیلی خاموش شود، برای استفاده مجدد از گوشی باید آن را به کامیپوتر متصل کنید. البته زمانیکه نسخه دائم آن عرضه شود می‌توانید جیلبریک را دائمی کنید تا با خاموش شدن دستگاه، جیلبریک شما از بین نرود. اگر برای جیلبریک آماده‌اید به قدم اول مراجعه کنید.
  • همه دستگاه‌های مجهز به iOS 5.0.1 به جز iPhone 4S و iPad 2، شما می‌توانید دستگاه خود را به‌سادگی، به‌طور دائم و بدون هیچ مشکلی جیلبریک کنید. اگر برای جیلبریک آماده‌اید به قدم اول مراجعه کنید.
  • اگر دستگاه شما (به جز iPhone 4S و iPad 2) مجهز به iOS دیگری به جز 5.0.1 و 5.1 است، می‌توانید آن را به 5.1 آپگرید کرده و سپس به جیلبریک آن بپردازید. برای آپدیت دستگاه خود مقاله "آموزش به روز نمایی آیفون" را مطالعه کنید. توجه کنید که در این مقاله دائما از نسخه 5.0 یاد کردیم ولی شما باید گوشی خود را به آخرین iOS یعنی 5.1 به‌روزرسانی کنید.

قدم اول

آخرین ورژن Redsnow 0.9.10b8 را برای ویندوز از اینجا و برای مک از اینجا دانلود کنید. فایل را از حالت زیپ یا فشرده خارج کنید و فولدر Redsn0w را روی دسکتاپ خود قرار دهید.

قدم دوم

روی فایل Rensn0w.exe که درون فولدر روی دسکتاپ قرار دارد، کلیک راست کرده و گزینه Run as administrator را انتخاب کنید.

قدم سوم

دو دکمه در برنامه باز شده دیده می‌شود. Jailbreak و Extras . شما باید گزینه جیلبریک را انتخاب کنید.

step-3redsn0w-0.9

قدم چهارم

در این قسمت، دو برچسب مشاهده می‌کنید. در برچسب بالایی نوشته شده اگر iPhone 4S و iPad2 دارید نیاز به خاموش کردن آن نیست.

در برچسب پایینی اما نوشته شده که اگر دستگاهی به جز iPhone 4S یا iPad 2 دارید، دستگاه خود را خاموش کنید. توجه کنید ابتدا آیفون/آیپد باید به کامیپوتر متصل بوده و خاموش نیز باشد. علاوه بر این کامیپوتر باید به اینترنت متصل باشد.

step-4redsn0w-0.9

تا زمانی که این دستورها را به درستی انجام ندهید دکمه Next به صورت Disable و غیرقابل کلیک باقی می‌ماند.

قدم پنجم

اکنون باید آیفون خود را به حالت DFU ببرید. برای انجام این کار می‌توانید طبق دستورالعملی که روی برنامه Redsn0w مشاهده می‌کنید (سه مرحله زیر) عمل کنید. ابتدا سه مرحله را مطالعه کنید و سپس شروع به کار کنید.

  • دکمه Power بالای گوشی را 3 ثانیه نگه دارید.
  • بدون رها کردن دکمه Power ، دکمه Home را 10 ثانیه نگه دارید.
  • بدون اینکه دکمه Home را رها کنید، دکمه Power را رها کنید. تا زمانیکه برنامه redsnow دستگاه شما را بشناسد، دکمه Home را نگه دارید. پس از اینکه دستگاه شما شناسایی شد، دکمه Home را رها کنید. (حدودا 10 تا 15 ثانیه طول می کشد و اگر Redsnow نتوانست دستگاه را بشناسد عمیلت A تا C را مجددا تکرار کنید)

زمانی که این مرحله را طی کردید، خط بارگذاری برنامه در کامپیوتر پر می‌شود. اگر بار اول موفق به انجام این کار نشدید، گوشی روشن می‌شود و مجددا باید گوشی را به حالت DFU ببرید.

step-5-1redsn0w-0.9

قدم ششم

اکنون Redsn0w از شما می‌پرسد که قصد دارید Cydia را روی گوشی خود نصب کنید یا خیر. نصب سیدیا به‌طور پیش‌فرض انتخاب شده و تنها باید دکمه Next را انتخاب کنید.

step-6redsn0w-0.9

Redsn0w طی یک پیغام به شما اطلاع می‌دهد که ادامه کار روی آیفون شما صورت می‌پذیرد.

step-6-1redsn0w-0.9
step-6-2redsn0w-0.9

اگر دستگاه را به درستی به حالت DFU برده باشید، روی صفحه آیفون/آیپد شروع به نوشتن متون کرده و یک تصویر سبز رنگ نیز مشاهده خواهید کرد. اما اگر این کار را به درستی انجام نداده باشید، در این مرحله نمایشگر دستگاهتان خاموش باقی می‌ماند و باید مجددا برای اینکه گوشی را به حالت DFU ببرید تلاش کنید.

step-9redsn0w-0.9

این قدم ممکن است کمی طول بکشد پس آن را به حال خود رها کنید تا جیلبریک به‌طور کامل انجام شده و گوشی شما مجددا روشن شود. قدم هفتم را به دقت مطالعه کنید.

قدم هفتم

اکنون دستگاه شما جیلبریک شده و برنامه Cydia باید روی گوشیتان نصب شده باشد. حال باید تشخیص دهید که این جیلبریک دائمی است یا غیر دائمی. تشخیص آن نیز بسیار ساده است برنامه Cydia یا Safari را باز کنید. اگر این برنامه‌ها باز شده و مجدد بسته شدند جیلبریک شما غیر دائم است و باید به قدم هشتم بروید. ولی اگر این برنامه‌ها باز شده و هیچ مشکلی ندارند، جیلبریک شما دائمی است و این قدم، پایان کار شما است.

قدم هشتم

برنامه Redsn0w را دوباره اجرا کنید. مجددا دو دکمه اولیه Jailbreak و Extra را مشاهده می‌کنید. این‌بار گزینه Extra را انتخاب کنید و در صفحه بعدی عبارت Just Boot را برگزینید. اکنون مجددا مرحله 4 و 5 برای شما تکرار می‌شود و دستگاه شما به حالت DFU می‌رود. مابقی کار خود به خود انجام می‌شود و دستگاه شما مجددا Reboot می‌گردد.

step-8redsn0w-0.9

اکنون آیفون یا آیپد شما به صورت غیردائم جیلبریک شده و می‌توانید از برنامه‌های بی‌نظیر عرضه شده برای آن لذت ببرید. مراقب باشید که گوشیتان به دلیل تمام شدن باتری خاموش نشود در این صورت برای روشن کردن آن، باید مجددا آن را به کامپیوتر متصل کرده و با استفاده از برنامه Redsnow آن را بوت کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات